Uuden espoolaisen joukkueen nimi

  • 116 765
  • 532

Mikä pitäisi olla uuden joukkueen nimi?


  • Äänestäjiä
    372
  • Poll closed .

oka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen kiekko
-Espoo Unitedilla ei ole minkäänlaista historiaa
read my lips: "Jos ei espoon kiekon historia, maan paras juniori-toiminta..."
Ei Unitedista ollut kyse vaan espoolaisesta kiekosta.

Ei ole kovin montaa vuotta sitten kun osa junnu-joukkueista oli Blues ja Kiekko-Espoo nimisiä, yhtä-aikaa.
Joten varsin värikäs historia, nimien puolesta. Mutta yhtä kaikki. Tekoja ei monet nimen muutokset saa tekemättömiksi ja aikaisemmin junnu-edareilla oli pyhättönä legendaarinen Matinkylä Garden, nyt Tapiola 2.
Pitkäisikö jättää käymättä junnupeleissä koska halli on vaihtunut...
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
read my lips: "Jos ei espoon kiekon historia, maan paras juniori-toiminta..."
Ei Unitedista ollut kyse vaan espoolaisesta kiekosta.

Niin, mutta kun mä oikein ymmärrä, että miten nämä liittyy toisiinsa. Siis espoolaisen kiekon historia, maan paras junioritoiminta - ei ne liity mitenkään Espoo Unitediin,
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmasti Jussi voisi hoitaa asioita eri tavallakin. Eikä sekään varmasti ole väärin sanottu, jos vertaa Jussin toimintatapoja Harkimon tapoihin toimia. Näinhän hän on toiminut aiemminkin. Mutta on myös mahdollista, että Jussi olisi iän ja kokemuksen kautta muuttunut ja on myös mahdollista, että vaikka hän julkisuuteen päin kommentoi yksin, hän ei kuitenkaan päätä jokaista asiaa täysin fiiliksen mukaan itse, vaan hänellä saattaa olla lähipiirissä ihmisiä, joiden kanssa tekee yhdessä päätökset. Enkä nyt tarkoita Valavuorta.

Valavuoren ottaminen mukaan oli mielestäni typerä veto, ainakin tässä vaiheessa, mutta uskon myös, että Jussilla riittää munaa pitää Aleksi kurissa, jos vain aika ja mielenkiinto riittää asioiden tarkkaan seuraamiseen.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Mä luulen, ettei ihan kaikkia sekoiluja Jääkiekko Espoon puolesta ole vielä nähty tai ainakaan julkisuuteen päästetty, joten Blues nimenä saattaa saada lisää negatiivista kuraa niskaansa vielä. Saattaa siis olla, että se on yksi syy minkä takia Blues ei edes ollut vaihtoehto.

Täällä nähdään tämä nimiasia todella mustavalkoisesti, vaikka omasta mielestänikin mikä tahansa nimi kuin Espoo United olisi ollut parempi. Nyt huono ja muovinen nimi vaihtui vielä huonompaan ja muovisempaan.
 

Piiskuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oranssi, sympatiat sinisille
Siis vuosikausia käy katsomassa kotipelejä ja kun nimi vaihtuu niin kiinnostus loppuu. Vaikea ymmärtää tällaista ajatuksenkulkua.
Eikös kaiken tämän ytimessä pitäisi olla Espoolainen jääkiekko. Jos nimi on tärkein niin sittenhän lajilla ei ole väliä, vai ?
Ei EU itsellekkään vielä maistu mutta isossa kuvassa varsin pieni paha.

Oudointa näissä kommenteissa on se että lähestulkoon mielummin nähdään parempana että kiekko loppuu espoosta kun nyt on itselleen väärällä tavalla tehty asioita ja väärät henkilöt ovat mukana.

Ehkäpä tässä on suurimmalla osalla kyse siitä, että Blues herätti intohimoa, EU sen sijaan ei. Blues on varmasti suurimmalle osalle ollut osa mainitsemaasi espoolaista jääkiekkoa, ja eräänlainen junioriputken huipentuma, johon oman kylän pojat ovat parhaimmillaan yltäneet. Blues nähtiin ainakin jollakin tasolla K-Espoon perinteen jatkajaksi, ja seuralle ehtikin muodostua sen melko lyhyeksi jääneen historian aikana identiteetti, joka näkyi mm. aktiivisena fanitoimintana tai oma pelipaita päällä hallilla kotijoukkuetta kannattavien junnujen tohinoissa. Tämä kaikki on nyt mennyttä, jonka tilalle ehkä tulee jotakin vastaavaa (tai jopa parempaa) jossakin vaiheessa tai sitten ei. Tällä hetkellä usko minkään pysyvyyteen lienee kuitenkin aika pohjalukemissa.

Minulle on tärkeätä että joukkueella on identiteetti, jossa voisi olla espoon juniori-putken helmiä ja tietynlainen periksiantamaton pelitapa. Muukalaislegioona ns osto-joukkue jossa ei ole intohimoa ei vaan sytytä, sekin on nähty Bluesin menneinä vuosina.

Kaikella kunnioituksella, kirjoitat nyt hieman ristiriitaisesti. Jos ymmärsin oikein, pidät tärkeänä, että joukkueella on identiteetti, ja tämän takia EU on nähdäksesi jotenkin parempi tapa jatkaa edustustason kiekkoa Espoossa kuin Blues olisi ollut. EU:lla tuskin tulee olemaan muualla kuin seuran markkinointipuheissa mitään omaa identiteettiä vielä piiitkään aikaan, mutta jonain päivänä kenties. Siihen vain tullee kulumaan melkoisen pitkään, ennen kuin seuran kannattamisesta on tullut yhdelle tai parille sukupolvelle eräänlainen elämäntapa. Ja ilman tunnetason vaikuttavuutta kannattajiin ja potentiaalisiin kannattajiin minkä tahansa urheiluseuran identiteettiin liittyvät seikat jäävät merkitykseltään mielestäni aika ohuenpuoleisiksi.

Jos kannattajapohjan luominen ylipäänsä on EU:n keulahahmojen tavoitteena, asiaa ei helpota tippaakaan se, että välit onnistuttiin ilmeisesti katkaisemaan aika totaalisesti sekä Blues -kannattajiin että junnupuoleen. Jälkimmäisesti tiedän jonkin verran, ja sen perusteella uskallan sanoa, että EU EI OLE (ainakaan tällä hetkellä) mikään Bluesin (jota junnut siis ovat edelleen) edustusjoukkue. EU:lla ei ole joukkueita sen enempää kuin sarjapaikkojakaan A-, B- ja C- junnujen sarjoissa, se ei käytä samaa logoa, ilmeisesti ei edes samoja värejä ja eikä nimessäkään ole mitään liittymää junnuihin. EU:lla ei ole edes kiekkokoulua, joka sitoisi seuraan joka vuosi ne 150-200 lasta vanhempineen. En näe itse asiassa junnupuoleen tällä hetkellä mitään muuta yhteyttä kuin sen, että EU sai lisenssihakemukseensa BJR:ltä jonkinlaisen laihan suostumuksen, joka sekin lienee määräaikainen.

Jos ei mitään radikaaleja junnujen ja muidenkin espoolaisten sitouttamishankkeita käynnistetä ja saada näitä vieläpä onnistumaan suorastaan fantastisesti, näen suuren riskin siihen, että EU jää espoolaiselle kiekkoyhteisölle vieraaksi Jussin Mestisjengiksi, joka pelailee epäkiinnostavia vastustajia vastaan Jussin tyhjässä ja tunnelmattomassa hallissa. Ja sanottakoon nyt vielä, että itse en missään nimessä TOIVO EU:n epäonnistuvan vaan päinvastoin toivon paikallisen kilpakiekon nousua entistä komeampaan liitoon, mutta nyt tiedossa olevien seikkojen perusteella pelkään todella asioiden menevän pahemman kerran päin helvettiä.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Täytyy sanoa että @Piiskuri kyllä tuossa onnistui aika hyvin tiivistämään omat tuntemukset. Kun ei ole intohimoa, ei ole, ja se tässä koko touhussa nyt mättää.

Se kyllä ihmetyttää vähän myös kun täällä muiden joukkueiden kannattajat huutelevat että fanitoimintaan on helppo saada ihmisiä. Ei ainakaan Espoossa ole ollut, organisoitunut kannattajatoiminta, siis tuo kulman touhu, on vaatinut melkein kymmenen vuotta ja melkoisen työpanoksen aktiiveilta. Yhdistystoiminnan, siis BFC:n, puolella taas ei ole ollut mitenkään liikaa aktiiveja varmaan koskaan. Voin tietysti olla väärässä ja viime aikojen huutelijat lähtevät täysin rinnoin toimimaan, mutta hiukan epäilen.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Jos tähän nimiasiaan vielä ottaa kiinni niin väitän että nimellä Blues olisi voitu jatkaa. Siihen olisi toki vaadittu mm. selkeää viestintästrategiaa jolla tehdä pesäero Jääkiekko Espoo Oy:n aiheuttamiin kupruihin ja nimenomaan painottaa sitä että kyseessä ovat taustayhtiön sotkut, eivät itse Bluesin (tai tässä skenaariossa "uuden" Bluesin). Viestiä vain selkeänä rummuttamaan sitten medialle, sidosryhmille, yhteistyökumppaneille jne. Varmaan siinä vuosi, ehkä kaksikin olisi mennyt ilmaa puhdistaessa mutta luulen kuitenkin että Mestiksessä media- yms. huomio on sen verran pienempää että tuossa nyt ei viikottain olisi negatiivisessa mielessä mediassa oltu.

No, nyt mennään Unitedilla ja nyt on sitten toisenlainen työsarka edessä eli se että saadaan ihmiset kokemaan tuota logoa/seuraa kohtaan tunteita.
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
Tässä koko asiassa on edelleen se jännä puoli, että kannattajat juuri tekevät sen uuden seuran sisällön ja merkityksen niillä itse tekemillään perinteillä ja tavoilla, jotka on tehty juuri intohimon synnyttämänä. Tuon intohimon siirtäminen "uusiin kehyksiin" on kulttuurin eteenpäinviemistä, ei se kannatuskunnan oma henki, sielu ja tehty perintö siitä mihinkään katoa, minkä niminen uusi seura on. Kannattajat tekevät seuran, seura ei tee kannattajia. Bluesin väkevä kannatusryhmä voi muovata uudesta kehikosta oman näköisensä heti alusta asti halutessaan.
Espoo Unitedin kannatusjoukko--jos sellainen porukalla jatketaan tehdään--voi tuoda esiin kaiken Bluesin aikakautena aikaansaadun kulttuurin ja intohimon, syvä palo ei sammu yhden sanan tai nimen takia. Täällä monen esilletuoma espoolaisen kiekon kannattaminen on isompi ja laajempi asia, ja bluesin kannatuskunnan tekemän kulttuuri jatkamisen arvoista. Joskus asian kehykset muuttuvat, säilytettävä sisältö on tärkeämpi kuin kehykset.
Aikojen saatossa ne rumemmat kehyksetkin alkaa loistamaan, juuri sen kannatustyön ansiosta.

Asiahan ei meille sivullisille kuulu, mutta tuo katsomossa viime keväänäkin nähty palo ansaitsisi hyvän jatkon. Ja juuri espoolaiset kannattajat omalla työllään ja sen jatkamisella voivat osoittaa uuden seuran perustajille, mitä katsomossa halutaan ja vaaditaan. Sillä United voi joku päivä myös muuttua takaisin Bluesiksi, tämäkin kortti olisi hienoa katsoa.

Itse katsellessa mestispelejäkin sitä toivoo yhden hienon ryhmän jatkavan, olosuhteista huolimatta koska on aidosti mahdollisuus kehittää koko mestis-sarjaportaan katsomokulttuuria. Tämä on vielä asian kolmas taso kaiken lisäksi.
 

oka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen kiekko
Hyvää tekstiä nim Piiskurilta.
Kaikella kunnioituksella, kirjoitat nyt hieman ristiriitaisesti. Jos ymmärsin oikein, pidät tärkeänä, että joukkueella on identiteetti, ja tämän takia EU on nähdäksesi jotenkin parempi tapa jatkaa edustustason kiekkoa Espoossa kuin Blues olisi ollut.
Ei ole parempi tapa missään nimessä. Mutta jos/kun näitä parempia tapoja ei käytetty ja saatiin sentään "edari" vielä aikaseksi niin en tämän takia jätä kannattamatta oman kylän joukkuetta.
Tottakai tämä sattuu mutta minkäs omalle espoolaisuudelle mahtaa... tunnetta ei ole vielä mutta siitä huolimatta kausarin ostan.

Bluesilla on ollut kausia jolloin oma intohimoni on lässähtänyt kun joukkue on ollut ostojoukkue ja vailla espoolaista intohimoa. Mutta kukin sydämmensä mukaan.
 
Suosikkijoukkue
KK
Mitenköhän BJR selviäisi ilman edustuskiekkoilua ja Salonojan tuomaa vaurautta? Eikö Bluesin konkurssin tienoilla ollut juttua, että BJR:lläkin oli rahat loppu ja joku saarikangas olisi pelastanut juniorien loppukauden?
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Mä luulen, ettei ihan kaikkia sekoiluja Jääkiekko Espoon puolesta ole vielä nähty tai ainakaan julkisuuteen päästetty, joten Blues nimenä saattaa saada lisää negatiivista kuraa niskaansa vielä. Saattaa siis olla, että se on yksi syy minkä takia Blues ei edes ollut vaihtoehto.
Siitä voi lähteä liikkeelle, että Bluesilla on vielä pelaajien eläkkeet maksamatta kolmelta edelliseltä, ja toiminta muutenkin kyseenalaista, että Blues ja sen taustayhtiö selvittelee vielä hyviä aikoja tekemisiään eri viranomaisten kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Siitä voi lähteä liikkeelle, että Bluesilla on vielä pelaajien eläkkeet maksamatta kolmelta edelliseltä, ja toiminta muutenkin kyseenalaista, että Blues ja sen taustayhtiö selvittelee vielä hyviä aikoja tekemisiään eri viranomaisten kanssa.

Näin juuri. Moni yhteistyökumppani ei olisi lähtenyt seuraa tukemaan, jos nimenä olisi Blues. Tämänkin olisi toki voinut Salonoja käydä reilusti läpi kulman aktiivien kanssa.
 

Orca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon mikä milloinkin
Täällä menee varsinkin vierailijoilla bluesit ja muusit niin sekaisin, että keskustelukin välillä tökkii. Jääkiekko Espoolla on maksut rästissä ja jäävätkin rästiin, koska putka on konkassa. Jääkiekko Espoon rahapulan takia sen rahoittamat BJR:n vanhemmat ikäluokat olivat viime kaudella kusessa. BJR:n nuoremmat junnut rahoitetaan edelleen ihan muuta kautta (lähinnä vanhempien kukkarolla), kuten käsittääkseni about kaikissa muissakin seuroissa. Jotakin EU:n pitää varmaan maksaa ensi kaudella BJR:llekin, että antoivat paperilla tuon lupauksen "junioriputkesta". Mutta myös A-nuorissa pelaa siis ensi kaudella BJR; ei EU.

Ja kyllä, myös Blues brändinä likaantui edellisen omistajaportaan tunarointien takia. Tätä ovat iltapäiväkuralehtien ammattitaidottomat ifk-fanipojat toimittajat sotkeneet vielä lisää. Blues ja Kiekko-Espoo olivat (ovat) niminä saatavilla konkurssipesästä, mutta EU ei niitä halunnut ostaa. Syytä eivät ole kertoneet. Hinta kuulemma "henkilöauton luokkaa" = tuskin jäi vain siitä kiinni. Noita Jääkiekko Espoon velkoja ei EU olisi joutunut maksamaan, vaikka Blues-nimen olisi ottanut käyttöön, koska ainoastaan Liiga olisi ne voinut edellyttää maksettavaksi jotta EU olisi saanut jatkaa Bluesin paikalla. Tämä vaihtoehto rajattiin pois jo ennen Jussin järjestämää bullshit-äänestystä nimestä.

Voi olla että osa yhteistyökumppaneista ei olisi lähtenyt ainakaan heti tukemaan joukkuetta nimeltä Blues. Yhtä hyvin voi olla, että kovin moni ei lähde tukemaan muovista kehitelmää nimeltä EU. Aika näyttää. Kannattajista ei ainakaan näytä EU-intoa juuri löytyvän.
 
Suosikkijoukkue
KK
Näin juuri. Moni yhteistyökumppani ei olisi lähtenyt seuraa tukemaan, jos nimenä olisi Blues. Tämänkin olisi toki voinut Salonoja käydä reilusti läpi kulman aktiivien kanssa.
Kulman aktiivitkin voisivat ajatella omilla aivoillaan. Jotenkin tuntuu, että ne kulman aktiivit ovat sitä periksiantamatonta sakkia eikä Jussi niinkään. No vaikea sanoa, kun en ole kummankaan kanssa enempää asioinut vaan mitä olen saanut lukea täältä ja kuullut kylillä.
 

R.I.P

Jäsen
Suosikkijoukkue
R.I.P Blues. Kiekko-Espoo, Nottingham Forrest
Kulman aktiivitkin voisivat ajatella omilla aivoillaan. Jotenkin tuntuu, että ne kulman aktiivit ovat sitä periksiantamatonta sakkia eikä Jussi niinkään. No vaikea sanoa, kun en ole kummankaan kanssa enempää asioinut vaan mitä olen saanut lukea täältä ja kuullut kylillä.
Tälläisen käsityksen täältä väistämättä saa.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Aika hyvin lähtenyt lapasesta tämä palsta. Jotkut toitottavat kiukkuaan Salonojaa kohtaan ja EU:n merkitsemättömyyttä itselleen. Toiset värikkäämmin kuin toiset ja jotkut vähän perustelevatkin omaa fiilistään. Bensaa liekkeihin heittää pari nimimerkkiä ajatuksella, kitinä seis ja ota mitä tarjotaan. Sitten on tämä kolmas ryhmä, joka kertoo muille mitä mieltä pitäisi olla. Hämmentävää.

Ymmärrän täysin niitä Blues-aktiiveja, jotka eivät EU:ia tunne omakseen. Intohimo tulee sydämestä, ei aivoista. Itselleni EU on se joukkue, jonka puolella olen, mutta mitään suurempaa intohimoa se ei ainakaan toistaiseksi herätä. Siitä olen iloinen, että espoolainen edustuskiekko jatkuu ja toivon, että homma nyt saadaan toimimaan.

Salonojasta kirjoitinkin aiemmin sen, että uusi nimeäminen on kyllä hoidettu helvetin huonosti. Kunnon perustelut faneille olisi ollut hieno alku. Toisaalta julkisuudessa pyörinyt "Bluesin ympärillä oli liikaa negaa", on varmasti ihan oikeasti se syy, mutta vähän enemmän sitä olisi kannattanut avata. Viestintään pitäisi panostaa paljon ja muutostilanteessa vielä enemmän.
 

R.I.P

Jäsen
Suosikkijoukkue
R.I.P Blues. Kiekko-Espoo, Nottingham Forrest
Ymmärrän täysin niitä Blues-aktiiveja, jotka eivät EU:ia tunne omakseen. Intohimo tulee sydämestä, ei aivoista. Itselleni EU on se joukkue, jonka puolella olen, mutta mitään suurempaa intohimoa se ei ainakaan toistaiseksi herätä. Siitä olen iloinen, että espoolainen edustuskiekko jatkuu ja toivon, että homma nyt saadaan toimimaan.
Näinhä se on.
Kannattaa antaa ainakin se mahdollisuus ja katsoa asioita avoimin mielin.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Puhtaalta pöydältä aloittaminen on vaikeaa, jos joku koko ajan muistuttaa, että "me oltiin ennen sua ja ilman meitä koko tätä systeemiä ei olisi".
Nyt on pakko kysyä, että mitä helvettiä sinä horiset? Kukaan ei tietääkseni ole missään ilmaissut mitään tällaista mielipidettä Bluesin olemassaolon aikana, ei konkurssin jälkeen eikä FU:n lanseeraamisen tienoillakaan... Fanit ovat pyytäneet päästä keskustelemaan asioista, ovat olleet enemmän kuin kärsivällisiä lähes kokonaisen vuoden ajan ja sitten kun lopulta jotain tapahtuu, kustaan kybällä silmään. Onko ihmekään, että kaiken tämän jälkeen vituttaa? Mutta siltikään, kukaan kannattajista ei ole nostanut itseään missään vaiheessa Salonojan tai kenenkään muun yläpuolelle. Salonoja puhui mediassa yhteisöllisyydestä, mistä ei saatu lopulta minkäänlaista käytännön toimenpidettä. Blueskannattajat ilmaisivat yhden ehdon, että he pysyvät tämän projektin takana. Se oli seuran nimi, jonka olisi pitänyt pysyä Bluesina. Ei se ollut mikään kiristyskeino, siinä vaan laitettiin faktat tiskiin. Tällä ilmaistiin se AINOA asia, millä oli iso merkitys tälle kannattajaryhmälle. Salonoja otti tämän ilmeisesti bluffina tai ei vaan yksinkertaisesti välittänyt koko asiasta. Nyt hän ikäänkuin hieroo asiaa naamalle puhumalla haastatteluissa siitä, että "toivottavasti bluesfanit pystyvät pääsemään asiassa eteenpäin ja kannattavat espoolaista urheilua, eikä vain Bluesia". Ainakin omalta osaltani voin sanoa, että tuo vain pahentaa asiaa..
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Salonojahan kyllästyi pyörittämään Bluesia ja pisti joukkueen myyntiin. Ymmärrän hyvin, ettei huvittanut palata vanhaan, vaan lähteä toteuttamaan uutta visiota uudella konseptilla. Sinällään fanit eivät ole Salonojalle mitään velkaa ja sama pätee myös toisinpäin. Itse olisin kyllä pettynyt, jos joku Blues Fan Club muuttaisi nimensä ja asettuisi EU:n taakse kaiken tämän purkautumisen jälkeen. Täytyy muistaa, että on varmaan olemassa myös niitä kannattajia, jotka palaavat Jääkiekko Espoon perseennäytön jälkeen katsomoon ja antavat omalta osaltaan mahdollisuuden espoolaisen edustuskiekoilun jatkumiselle.
 

BLEGI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, DRW, Man United ja Tommi Huhtala
Sehän tässä on idioottimaisinta, että Bluesin "ryvettynyt maine" oltaisiin saatu puhdistettua paljon nopeammin ja halvemmalla, kuin täysin uuden seuran markkinointi ja brändäys. Jussi ei tätä tajunnut eikä se suuresti yllättänyt. Samalla suututettiin suuri määrä niitä kannattajia, joiden ainoana ehtona kausarin hankkimiselle oli jatkaminen Bluesina.

Taloudellisesti ja yhteisöllisyyden kannalta täysin käsittämätön ratkaisu, jolle ei löydy mitään ymmärrystä. Saa Jussi ihmetellä taas hovitoimittajalleen, kun peleissä ei käy yleisöä. Ja se on selvää, että kauden parasta tunnelmaa Espoossa koetaan joissain A-junnujen matseissa.
 

Physical Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Täytyy muistaa, että on varmaan olemassa myös niitä kannattajia, jotka palaavat Jääkiekko Espoon perseennäytön jälkeen katsomoon ja antavat omalta osaltaan mahdollisuuden espoolaisen edustuskiekoilun jatkumiselle.

Itse kuulun tähän joukkoon. Kausikortti tulee hankittavaksi ensi kertaa muutamaan vuoteen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Toni85 , sähän vastasit itse mulle esittämääsi kysymykseen, ainakin osittain. Siitä olen samaa mieltä, että Jussi olisi voinut käyttää hieman enemmän efforttia teidän suuntaan, mutta mikään tilivelvollinen hän ei teille siltikään ole. Loppupeleissä teitä ei varmastikaan olisi tyydyttänyt mikään muu kuin se, että olisitte saaneet tahtonne ja toiveenne läpi?
 

Piiskuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oranssi, sympatiat sinisille
Kulman aktiivitkin voisivat ajatella omilla aivoillaan. Jotenkin tuntuu, että ne kulman aktiivit ovat sitä periksiantamatonta sakkia eikä Jussi niinkään. No vaikea sanoa, kun en ole kummankaan kanssa enempää asioinut vaan mitä olen saanut lukea täältä ja kuullut kylillä.

Näinhän sitä voisi ajatella, ainakin pikaisesti asiaa pohdittuna. Nämä vaan tuppaavat olemaan siinä määrin tunteellisia asioita, että itse lähinnä ihmettelen sitä totaalista ymmärtämättömyyttä kannattajakulttuurista tai kannattajien merkityksestä seuralle, jota tämä nimiasia kuvastaa EU:n johdossa. Jos ei tunnetta ole, ei sitä päättämällä myöskään tule, vaikka kuinka toivoisi hyvää espoolaiselle kiekolle (joka muuten on ehkä jopa primääristi aivan jotakin muuta kuin EU!). Ja jos johto ei näin perustavaa laatua olevaa asiaa ymmärrä vaikka sitä on yritetty vääntää rautalangasta ja ties mistä, en nyt ihan oikopäätä lähtisi lyömään vetoa erityisen valoisasta tulevaisuudesta EU:ssa tai sen alla toimivassa edustuskiekossa.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Itse olisin kyllä pettynyt, jos joku Blues Fan Club muuttaisi nimensä ja asettuisi EU:n taakse kaiken tämän purkautumisen jälkeen. Täytyy muistaa, että on varmaan olemassa myös niitä kannattajia, jotka palaavat Jääkiekko Espoon perseennäytön jälkeen katsomoon ja antavat omalta osaltaan mahdollisuuden espoolaisen edustuskiekoilun jatkumiselle.

BFC:hen kuuluu paljon henkilöitä ja joukossa on niitä, jotka jatkavat Unitedin otteiden seuraamisella. Se, miten BFC:n toiminta jatkuu, riippuu vuosikokouksen päätöksistä. Kannattaa vilkaista BFC:n pj:n blogia, jossa asiaa avataan http://www.bluesfanclub.net/fcweb2013/index.php?sivu=blogit&&blogi=4&blogimerkinta=65.

Jos hommalle löytyy vetäjiä ja toiminta jatkuu UFC:nä tms., edessä on yksi mielestäni iso asia, mitä ei käsittääkseni suuremmin täällä puitu. Eli keskustelut kannattajakatsomon sijainnista ja fanikausikorteista. Ja jos aktiivista porukkaa löytyy niin myös muista kannattajatoimintaan ja fan clubin toimintaan liittyvistä asioista. Aktiivisia ja hienoja ihmisiä on vuosien mittaan ollut BFC:ssä mukana ja asioita on saatu toimiston kanssa sovittua. Ehkä pidän tätä turhaan ongelmana, mutta tämä BFC-Jussi -kuvio ei hyvää ennustetta anna. EU:ta seuraavien kannattajien puolesta toivon, että homma toimii.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös