Itsellä on ristiriitaiset tunnelmat. Nimenmuutoksen olisin ollut valmis hyväksymään, koska jos ollaan ihan rehellisiä niin Blues nimenä on lähes yhtä huono kuin Espoo United ja Jussi saa vihdoin haluamansa puhtaan pöydän. Blues on ollut yhtä tai kahta kautta lukuunottamatta yhtä isoa epäonnistumista, jonka viimeinen hönkäys nähtiin Raution, Petskun, Tagen, Blueskannattajien ja muiden totaalisten amatöörien toimesta.
Olen jopa tyytyväinen puhtaaseen pöytään, sillä aikaisempi aktiiviryhmä oli niin vahvasti Jääkiekko Espoo Oy:n takana. Itse olen toivonut nimim. MrBitterin lähtöä samalla oven avauksella Raution kanssa ja olen edelleen samaa mieltä. "Emme ole kenenkään puolella" on aivan täyttä paskaa, sillä tämä tietty ydinryhmä katsoi iloisena vierestä kun espoolaista jääkiekkoa raiskataan edestä ja takaa - vastineeksi riitti kunhan toimitusjohtaja vastasi sähköposteihin ja suostui tapaamisiin. Näidenkin tapaamisten valheita taas esiteltiin näille foorumeille totuuksina. Kannattajien järjestämä #bluesinpuolesta otettiin ovelasti toimiston toimesta muotoon #jääkiekkoespoooynpuolesta.
Jälkiviisastelu on helppoa, mutta jos kannattajat olisivat protestoineet tätä Jääkiekko Espoo Oy:n perseilyä ja lokakuussa, pelaisi Blues liigaa ensi kaudella ja joukkueen runkokin olisi sama. Niin pienestä se on kiinni.
Ja kyllä, näitä samoja foorumeita lukee myös mm. Jussi ja Valavuori. Valavuori ollut tietoinen tulevasta roolistaan jo pitkään.
Ymmärrän Jussin herneen vetämisen nenään, mutta en sitä hyväksy. Kyseessä on kuitenkin melko heikolla itsetunnolla varustettu, tosin erittäin lämminsydäminen kaveri. Vaikka välit olivat tulehtuneet keväällä, olisi silti pitänyt pystyä istumaan alas ja sopimaan asioista. Mutta Jussi valitsi tämän tien ja se hänelle maksajana suotakoon.
Lopuksi asiat, joiden vuoksi tulen olemaan spektinen koko Espoo Unitedista. Tai oikeastaan yksi sana: puuhastelu. Kaikki ovat alkaneet huonosti.
Kyllähän se riittää, että Valavuoren broidi tekee kotisivut ja Valavuori tekee muutamat tilit sosiaaliseen mediaan. Sen jälkeen pistetään äänestys joukkueen nimestä kehiin, jolla loppujen lopuksi ei ole mitään merkitystä. Espoo Unitedia ei äänestänyt kukaan ja silti se valittiin nimeksi. Tämä saattaa kyllä vielä muuttua. Tässä välin ollaan itse piirretty jo logo ja pelipaitojenkin suunnittelu on pitkällä. Totta kai nämä tehdään itse, miksi turhaan pyytää ammattilaisilta apua. Valavuoren palkkaus on myös todella iso signaali itselle, että Jussi haluaa edelleenkin ympärilleen mielistelevät työntekijät - eikä hyviä työntekijöitä.
Espoo Unitedista voi tulla osa espoolaista ja suomalaista urheilua, mutta toistaiseksi puuhastelun määrä on niin suuri, etten uskalla antaa tälle tarinalle pitkää kestoa.