Mitä? En minä ole mitään erikoiskohtelua vaatimassa. Kyllä minä tiedän, että olen erittäin valitsevainen ruuan suhteen, mutta en minä toisia pakota mihinkään, minä se olen lähes aina, joka jää sitten vaikka täysin syömättä, ja se ei minua haittaa yhtään, syödä voi aina sitten myöhemmin.Mulla on vähän sama asia. Olen erittäin konservatiivinen kokeilemaan uusia ruokia ja makuja.
Mutta toisin kuin sinä, niin tämä on mielestäni ihan yksin omaan oma ongelmani, eikä sen pidä rajoittaa millään tavoin kenenkään muun elämää. En pyydä keneltäkään itselleni mitään erityiskohtelua, tai pakota seuruetta valitsemaan sellaista ravintolaa, mistä saisi juuri minulle mieluista ruokaa. Menen mukana vaikka mihin etniseen ja se on ihan niin yksinkertaista, että syön jos siltä tuntuu, mutta usein jätän kokonaan syömättä.
Kyllä aikuinen ihminen selviää hengissä, vaikka jättäisi aterian tai pari joskus välistä.
Toki olen itsekin saanut osakseni ihan tarpeeksi vauvakohtelua, eli sosiaalinen paine olla normaali ja kaikkiruokainen on kyllä edelleen vahva. Ei ole kyllä enää vuosikymmeniin jaksanut oikeastaan edes vituttaa se, kun joku puolituntematon ihminen kokee aiheelliseksi lässyttää siitä mitä ja miten aikuinen ihminen syö. Että "ota nyt vaikka vähän, tää on tosi hyvää" ja "mikset muka syö", niin kuin pikkulapselle. Moni pystynee samaistumaan tuohon, kun muistelee kuinka vaivaannuttavaa on, kun joku tyrkyttää alkoholia väkisin samalla tavalla.
Olen välillä jopa liian periksiantavainen jossain asioissa, mutta eipä siinä mitään.
Ei kai se nyt keneltäkään ole pois, jos niitä ruokavaihtoehtoja on kaikenlaisille syöjille?
En minä ole sulkemassa kasvissyöntiä mihinkään pois, jos joku niin luulee?
Vaihtoehtoja, niiden perään minä kyselen.
Tämä ketju on välillä vaan niin kummallinen, että jos vähänkin olet eri mieltä, niin olet persu, antiwoke tai fasisti tai jotain.