UnenNukkuja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Aika moni, kunhan on turkulainen
Purrahan tykkää laittaa köyhät leikkuriin. Eiköhän sieltä juomapullosta löydy siten Soylent Greeniä.
Purrana käyttäisin tietenkin kasvoillani koristeltua leikkuulautaa.
Purrahan tykkää laittaa köyhät leikkuriin. Eiköhän sieltä juomapullosta löydy siten Soylent Greeniä.
Olen äärimmäisen nirso ruuan suhteen, eli kasvisruoka on ei minulle.Luulin, että sekoilu olisi nyt seis, vaan ei. Melkoinen ajojahti käynnissä, nimittäin kasvisruokia kohtaan. En tiennytkään, että kasvisruoka-annokset ei sovi lihaa syövälle ihmiselle.
Sebu haistaa kyllä hienosti nämä mahdollisuudet olla eri mieltä ja hakea näkyvyyttä omalle erinomaisuudelleen. Muistuttaa tässä erästä toista oululaista, joka palstallekin kirjoitteli hetki sitten.
En kyllä tajua tätä, miksi lihansyöjille ei ole omaa tarjontaa näissä?
Ja siis jos on vakaumuksillinen, siis todella vakaumuksellinen, lihansyöjä, niin sillä on myös omat vaikutuksensa:Vakaumuksellisia lihansyöjiä ei liene niin paljoa, että tarvitsisivat erityisesti annoksia, joista kaikki kasviperäinen on poistettu.
Voi sitä lihaakin lähtökohtaisesti jokainen syödä.Varmaan, koska lähtökohtaisesti jokainen aikuinen syö kasviksia. Paitsi ehkä aikuisvauvat, jollaisia olen itse tavannut tasan yhden aiemmin. Kaveri ei todella pystynyt syömään lainkaan esim. parsaa, jota oli aivan uskomattoman maukkaana tarjolla eräässä japanilaisessa ravintolassa. Näkisin, että ongelma tuossa ei ole tarjolla oleva kasvis, vaan aikuinen ihminen, joka ei kasvista pysty syömään.
Edelleenkin lähtökohtana lienee, että kasviksia voi jokainen syödä. Vakaumuksellisia lihansyöjiä ei liene niin paljoa, että tarvitsisivat erityisesti annoksia, joista kaikki kasviperäinen on poistettu.
Tynkkyselle toki helppo naureskella ja kerätä peukkuja, mutta kyllä tässäkin asiassa hänellä on oma pointtinsa eli se että pienen vähemmistön mukaan menty tässä asiassa. Toki tämä on yksittäisen ainejärjestön juhla, ioten isossa kuvassa ei mitenkään merkityksellinen.Sebu pahoitti pöperöstä mielensä:
PS:n Tynkkyseltä kuppi nurin – Ylioppilaskunnan vuosijuhla jää väliin ”woke-ruuan” takia
Sebastian Tynkkynen: ”Niin kauan kuin woke-leikkeihin mennään mukaan, niin kauan niitä leikitään”.www.iltalehti.fi
Voi sitä lihaakin lähtökohtaisesti jokainen syödä.
Olenko minä ihmisvauva, koska en syö kasvisruokaa?
Niin, ihminenhän on sekasyöjä. Esimerkiksi minä en syö punaista lihaa kuin poikkeustapauksessa. Sellainen tilanne on viimeksi tullut eteen, kun menin kyläilemään paikkaan, jossa tarjottiin lihamakaronilaatikkoa. Minä söin sitä pitämättä asiasta meteliä. Noita tapauksia tulee kerran vuoteen, joskus pari kertaa ja joskus ei kertaakaan. Kyllä niistä yli pääsee.Voi sitä lihaakin lähtökohtaisesti jokainen syödä.
Pitääkö minun syödä ruokaa, josta en pidä, ja joka saa minut oksentamaan?
Kaikki eivät pidä kaikesta.
Minulle on ihan sama mitä kukin syö, mutta sitä tasapuolisuutta näissä jutuissa ei välillä ole.
Eikä tarvitse edes olla vakumuksellinen lihansyöjä ettei punainen liha käy:Ensimmäiseen: erikoisruokavalioinen ei voi. Sellaista ruokavaliota ei taida olla, jossa kasviksia ei pysty syödä. Tai no vakaumuksellinen lihansyöjä lienee ihan todellinen ilmiö, mutta varmaankin huomattavan marginaalinen.
Tämä kyllä ärsyttää. En ymmärrä miten ihmiset jaksavat vängätä nykyään niin helvetisti jokaisesta asiasta.Kulttuurisotaa nähdään nykyään kaikkialla. Ei tulisi itsellä pieneen mieleenkään alkaa mesoamaan juhlien tarjonnasta missään ainejärjestöbileissä, häissä tai muuallakaan.
Voi sitä lihaakin lähtökohtaisesti jokainen syödä.
Pitääkö minun syödä ruokaa, josta en pidä, ja joka saa minut oksentamaan?
Kaikki eivät pidä kaikesta.
Minulle on ihan sama mitä kukin syö, mutta sitä tasapuolisuutta näissä jutuissa ei välillä ole.
En usko, että ylioppilaskunnan juhlissa kasvissyöjät ovat mikään pieni vähemmistö.Tynkkyselle toki helppo naureskella ja kerätä peukkuja, mutta kyllä tässäkin asiassa hänellä on oma pointtinsa eli se että pienen vähemmistön mukaan menty tässä asiassa.
Varmaan, koska lähtökohtaisesti jokainen aikuinen syö kasviksia. Paitsi ehkä aikuisvauvat, jollaisia olen itse tavannut tasan yhden aiemmin. Kaveri ei todella pystynyt syömään lainkaan esim. parsaa, jota oli aivan uskomattoman maukkaana tarjolla eräässä japanilaisessa ravintolassa. Näkisin, että ongelma tuossa ei ole tarjolla oleva kasvis, vaan aikuinen ihminen, joka ei kasvista pysty syömään.
Edelleenkin lähtökohtana lienee, että kasviksia voi jokainen syödä. Vakaumuksellisia lihansyöjiä ei liene niin paljoa, että tarvitsisivat erityisesti annoksia, joista kaikki kasviperäinen on poistettu.
Vaikka tässä viimeiset vuodet on hehkutettu ja markkinoitu kasvisruokavaliota ja peloteltu lihansyönnin vaaroista, niin silti edelleen hyvin pieni vähemmistö suomalaisista on oikeasti vegaaneja tai edes kasvissyöjiä. Voi toki olla, että tuossa ainejärjestössä on hyvin suuri tilastollinen vääristymä, mutta en jaksa millään uskoa että enemmistöksi nousevat missään tapauksessa.En usko, että ylioppilaskunnan juhlissa kasvissyöjät ovat mikään pieni vähemmistö.
No jaa, itselläni on melkoinen inho kasviksia kohtaan (toki ruuanlaitossa tulee paprikaa ja sipulia tungettua sekaan), ja olen mieluummin sitten syömättä kokonaan (jos siis tarjolla vain kasvismättöä). Ei se mielestäni tee minusta tai kenestäkään muustakaan ihmisestä aikuisvauvaa, jos hänellä on erilaisia mieltymyksiä kuin muilla.
Ensimmäiseen: erikoisruokavalioinen ei voi. Sellaista ruokavaliota ei taida olla, jossa kasviksia ei pysty syödä. Tai no vakaumuksellinen lihansyöjä lienee ihan todellinen ilmiö, mutta varmaankin huomattavan marginaalinen.
Toiseen: jos et aikuisena pysty lainkaan syömään kasviksia, sanoisin, että olet.
Kulttuurisotaa nähdään nykyään kaikkialla. Ei tulisi itsellä pieneen mieleenkään alkaa mesoamaan juhlien tarjonnasta missään ainejärjestöbileissä, häissä tai muuallakaan.
Kiitos, se ettei syö kasviruokaa, tekee ihmisestä ihmisvauvan.Olet aikuisvauva, ei kahta sanaa. Kun kerran kysyit.
Kyllä minäkin tänään spagettikastikkeen tomaattimurskasta tein ja sipuliakin sinne laitoin, jauhelihan kera toki.No jaa, itselläni on melkoinen inho kasviksia kohtaan (toki ruuanlaitossa tulee paprikaa ja sipulia tungettua sekaan), ja olen mieluummin sitten syömättä kokonaan (jos siis tarjolla vain kasvismättöä). Ei se mielestäni tee minusta tai kenestäkään muustakaan ihmisestä aikuisvauvaa, jos hänellä on erilaisia mieltymyksiä kuin muilla.
Tässähän tää keskustelu menee vituilleen, kun jokainen tuntuu määrittelevän kasviksen omalla tavallaan.
Jos sä ja tää toinen sankari oikeasti inhoaisitte kasviksia niin silloin jäisi syömättä esim peruna tai pasta. Leipään ette oletettavasti myöskään koske.
Meillä on selvästi eriävä käsitys siitä, millainen on hyvin pieni vähemmistö. Kasvissyöjien kanssa samaa kokoluokkaa olevia vähemmistöjä Suomessa ovat esimerkiksi suomenruotsalaiset ja maahanmuuttajat. Heitä – varsinkaan jälkimmäisiä – kuitenkin hyvin harvoin kutsutaan "hyvin pieneksi vähemmistöksi". En kutsuisi heitä "hyvin pieneksi vähemmistöksi" enkä edes "pieneksi vähemmistöksi" vaan vain "vähemmistöksi".Vaikka tässä viimeiset vuodet on hehkutettu ja markkinoitu kasvisruokavaliota ja peloteltu lihansyönnin vaaroista, niin silti edelleen hyvin pieni vähemmistö suomalaisista on oikeasti vegaaneja tai edes kasvissyöjiä. Voi toki olla, että tuossa ainejärjestössä on hyvin suuri tilastollinen vääristymä, mutta en jaksa millään uskoa että enemmistöksi nousevat missään tapauksessa.
Meillä on selvästi eriävä käsitys siitä, millainen on hyvin pieni vähemmistö. Kasvissyöjien kanssa samaa kokoluokkaa olevia vähemmistöjä Suomessa ovat esimerkiksi suomenruotsalaiset ja maahanmuuttajat. Heitä – varsinkaan jälkimmäisiä – kuitenkin hyvin harvoin kutsutaan "hyvin pieneksi vähemmistöksi".
On. Se ois oikeasti jännää. Onko tästä tarjolla jotain esimerkkiä, ihan europarlamenttia myöten? Otetaan mielellään vastaan. Yksittäinen huutelija netissä ei kelpaa. Yleensä ollaan sitten vain menemättä jos meininki ei tunnu omalta, näin ainakin itse toimin.On se jännä, että jos jossain bileissä ei ole tarjolla kasvisvaihtoehtoa, niin koko internet täynnä pöyristelijöitä
Asia kunnossa. Joka tapauksessa kuvasit itsekin kasvissyöjien määräksi noin 5%. Se on joka tapauksessa pieni määrä suomalaisia, vaikka kääntelisit miten päin. Minun on joka tapauksessa hankala kuvitella montaa muuta asiaa missä mentäisiin tuon 5% mukaan ja jätettäisiin tuo loppuosa huomioimatta. Ja se oli se Tynkkysen (ja minun) pointti. Vähemmistön mukaan mentiin tässä asiassa.Meillä on selvästi eriävä käsitys siitä, millainen on hyvin pieni vähemmistö. Kasvissyöjien kanssa samaa kokoluokkaa olevia vähemmistöjä Suomessa ovat esimerkiksi suomenruotsalaiset ja maahanmuuttajat. Heitä – varsinkaan jälkimmäisiä – kuitenkin hyvin harvoin kutsutaan "hyvin pieneksi vähemmistöksi". En kutsuisi heitä "hyvin pieneksi vähemmistöksi" enkä edes "pieneksi vähemmistöksi" vaan vain "vähemmistöksi".
Ainejärjestössä epäilemättä lienee suuri tilastollinen vääristymä, koska ainejärjestöissä enemmistönä useimmiten ovat nuoret naiset eli juuri se ryhmä, jossa kasvissyöjien ja vegaanien osuus on huomattavasti keskimääräistä suurempi.
Edit. lisäys