Perussuomalaiset

• 6 153 751
  • 47 688

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Persujen taktiikka on kiinnittää huomio muihin asioihin kuin siihen miten kuntien ja hyvinvointialuiden tilanne saadaan kuntoon nyt ja tulevaisuudessa. Porukkaa potkitaan päähän/pois töistä kustannussyistä ja lomautuksia on tiedossa jatkuvasti rahapulan vuoksi.
Resurssipula on ongelma jo nyt kunnissa ja sote- ja terveysalan palvelutuotannossa.
Tarvittavia toimenpiteitä palvelutuotannossa ei pystytä tekemään siten kuten pitäisi hyvinvointialueilla.
Eipä tuohon liittyvä keskustelu ollut hyvää miltään puolueelta viime vaaleissa. Pyörittelyä ilman vastauksia. Toki persut omassa luokassaan maahanmuuttonäkökulmansa kanssa.

Käytännössähän osa hyvinvointialueista joutuu siihen johonkin menettelyyn tänä tai ensi vuonna, koska eivät taloudellisesti pärjää ilman valtion tukea. Tuon myötä sitten alueita tullaan yhdistämään toivottavasti jo tämän hallituksen aikana. Kokonaisuushan on ihan läppä. Tiedettiin jo etukäteen, että sotealueita on liikaa, mutta nyt niiden annetaan kaatua omaan mahdottomuuteensa.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Eipä tuohon liittyvä keskustelu ollut hyvää miltään puolueelta viime vaaleissa. Pyörittelyä ilman vastauksia. Toki persut omassa luokassaan maahanmuuttonäkökulmansa kanssa.
Niin, en odota nytkään mitään olennaista asiakeskustelua - kulujen kasvu on käytännössä pakko hyväksyä, kuten maakuntaverokin, että näillä varojen käyttäjillä olisi jotain vastua toimistaan. Toki meillä on myösvalmiiksi elinkelvottomia hyvinvointialueita, että sikäli. Niitäkin on pakko karsia, ei vain sitä sairaalaverkkoa. Yhdestäkään näistä asioista ei ek-puolueilla ole mitään motiivia keskustella, eivät ole suosittuja.

Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin, en odota nytkään mitään olennaista asiakeskustelua - kulujen kasvu on käytännössä pakko hyväksyä, kuten maakuntaverokin, että näillä varojen käyttäjillä olisi jotain vastua toimistaan. Toki meillä on myösvalmiiksi elinkelvottomia hyvinvointialueita, että sikäli. Niitäkin on pakko karsia, ei vain sitä sairaalaverkkoa. Yhdestäkään näistä asioista ei ek-puolueilla ole mitään motiivia keskustella, eivät ole suosittuja.
"Liberaalipuolueen puheenjohtaja @mjr luo tässä aivan turhaan huolta pienelle eläkeläiselle. Meidän puolueen toimilla varmistetaan, että jatkossakin ikäihmisten tyrät hoidetaan kuntoon"

*kansa taputtaa ja puheenjohtaja @mjr viittoilee uutta puheenvuoroa sitä saamatta*

Vaalikeskusteluja odotellessa.

(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
"Liberaalipuolueen puheenjohtaja @mjr luo tässä aivan turhaan huolta pienelle eläkeläiselle. Meidän puolueen toimilla varmistetaan, että jatkossakin ikäihmisten tyrät hoidetaan kuntoon"

*kansa taputtaa ja puheenjohtaja @mjr viittoilee uutta puheenvuoroa sitä saamatta*

Vaalikeskusteluja odotellessa.
Jep, jotain tuon tyyppistä on odotettavissa... On niin helppo hymistä tyhjiä näissä sote-tyhjiä - ja äänestäjät uskovat.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura

On se nyt perkele, kun ei saa hädin tuskin täysi-ikäistä alaista edes pikkuisen kouria. Woken syytä kaikki.

Kyllä se tyttönen kuule itse kerjäsi sitä käyttämällä liian lyhyttä hametta ja liian avonaista paitaa, kaiket päivät varmaan keikistelly ja flirttaillu suomenleijonalle.

Kunnon miehiä tässä maalitellaan.
Syytteet ovat täysin perättömiä, toisin kuin uhri jolla on perä ja aivan upea perä onkin. Tekis varmaan itsekin mieli läpsäistä, sehän on vain kohteliaisuus.

Se hyvä puoli tässä on ettei seksuaalinen ahdistelija ollut mamu.

Suosikkijoukkue
Ilves

On se nyt perkele, kun ei saa hädin tuskin täysi-ikäistä alaista edes pikkuisen kouria. Woken syytä kaikki.
No tämä yrittäjä kertoo tuossa uutisessa joutuneensa viranomaishäirinnän uhriksi, josta koitunut yritykselle suuret tappiot.

Voi vit...u näitä mulkkuja, jotka kuvittelevat että he tekvät aina oikein ja muut vaan potkivat päähän.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ellei tyttöä olisi opetettu pervoksi nykykoulussa niin tätä ei olisi tapahtunut.

Kyllä minä näkisin myös tofun tässä yhtenä syyllisenä. Sillä on kuitenkin tämäkin vainottu yrittäjä joutunut hankkimaan ruisleivän omaan pöytäänsä.

(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Sebu pahoitti pöperöstä mielensä:

Mahtaa persuja harmittaa, kun kristilliset hoksasi varata ensin suvivirren teemakseen vaaleihin. Miten pääsikin tämmöinen vahinko käymään, kyllä siellä saa "mediatiimi" kuulla kunniansa varmasti.

Olisihan se ollut mainiota päästä aluevaaleihin teemoilla: Afrikan tähti, suvivirsi, koulupervoilu, tofu, woke, mamut pois suomesta ja muilla merkittävillä suurilla kysymyksillä.

Eritoten ihmettelen, että miten persut nyt suvivirren unohti täysin, kun se olisi sopinut heidän agendalle ihan täydellisesti.

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Luulin, että sekoilu olisi nyt seis, vaan ei. Melkoinen ajojahti käynnissä, nimittäin kasvisruokia kohtaan. En tiennytkään, että kasvisruoka-annokset ei sovi lihaa syövälle ihmiselle.

Sebu haistaa kyllä hienosti nämä mahdollisuudet olla eri mieltä ja hakea näkyvyyttä omalle erinomaisuudelleen. Muistuttaa tässä erästä toista oululaista, joka palstallekin kirjoitteli hetki sitten.

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
En tiennytkään, että kasvisruoka-annokset ei sovi lihaa syövälle ihmiselle.
Joo siis itselle ainakin ensi alkuun tulee mieleen, että helpoimmalla saadaan vain läjä ruokaa joka sopii kaikille. Noh, onhan tossa toki vegaanivaihtoehto erikseen, mutta pienellä aineksien korvauksella tuskin hirveän isompaa vaivaa aiheuttaa. Ainakin parikymmentä vuotta sitten UTA:ssa opiskellessa kasvissyöjiä oli paljon (itsekin olin), tuskinpa tuo on vähentynyt.

Persut jaksaa vinkua wokesta (ja liiallinen poliittinen korrektius ei ole sopivaa omasta mielestä, sivuhuomiona), mutta en ole lainkaan vakuuttunut etteivät he yhtälailla elä kulttuurisodista. Voisi jopa sanoa, että lietsovat niitä.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun jengit, pelureissa Rantanen ja Kakko
Mitenköhän Persujen puoluekokouksissa on huomioitu itse puheenjohtaja. Tekeekö Purra vihersmuutit itse tuoden mukana tietenkin ainekset ja välineetkin tuohon? Olisinpa ollut kärpäsenä katossa eräänä vuonna, kun samassa kaupungissa satuin olemaan.

Analyzer

Jäsen
Luulin, että sekoilu olisi nyt seis, vaan ei. Melkoinen ajojahti käynnissä, nimittäin kasvisruokia kohtaan. En tiennytkään, että kasvisruoka-annokset ei sovi lihaa syövälle ihmiselle.

Sebu haistaa kyllä hienosti nämä mahdollisuudet olla eri mieltä ja hakea näkyvyyttä omalle erinomaisuudelleen. Muistuttaa tässä erästä toista oululaista, joka palstallekin kirjoitteli hetki sitten.

Tynkkysellä on oikeasti todella kova poliittinen hoksnokka. Persut ottaa joka toinen päivä mediassa turpaan milloin mistäkin, mutta Tynkkynen pääsee poliittisten teemojensa kanssa läpi aina hesaria myöten. Välillä ostamalla etusivun, välillä sitten saa vastineeksi esitellä teemojaan ihan asia artikkeleissa.

Meppinä Tynkkynen on saanut ryhmässään paljon vastuuta, vaikka persuilla on ryhmässä vain yksi meppi. Se kertoo ahkeruudesta ja kyvyistä verkostoitua. Sen lisäksi hän on todella informatiivinen somekanavillaan kertoen lähes päivittäin mitä Brysselissä tapahtuu.

Näkemyksistään voi olla mitä mieltä tahansa, mutta jos puolueesta löytyisi enemmänkin yhtä taitavia ja ahkeria poliitikkoja niin kannatus olisi paljon nykyistä korkeampi.

Tämä kasvisruoka-gatekin uppoaa kannattajiinsa ihan takuuvarmasti. Ruoka-asiat herättävät todentotta tunteita.

Luulen, että Tynkkynen on persujen seuraava puheenjohtaja Purran aikanaan vetäydyttyä. Tuskin lähtee haastamaan.

Erittäin omintakeinen hahmo ja olen monesta asiasta eri mieltä hänen kanssaan. Yhdessä asiassa hän on kuitenkin kasvanut, sillä nykyisin hän pelaa joukkueelle(puolueelle), kun Soinin aikana hän ajoi omaa etuaan (kannatuksen kasvattamista) olemalla usein poikkiteloin puolueen johdon kanssa. Sillä sai näkyvyyttä ja kannatusta.

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks

Olen äärimmäisen nirso ruuan suhteen, eli kasvisruoka on ei minulle.
Sen jälkeen kun ala-asteella minut pakotettiin syömään ruokia joista en pitänyt, niin päätin että vanhempana en laita mitään suuhun mitä en halua.
En kyllä tajua tätä, miksi lihansyöjille ei ole omaa tarjontaa näissä?
Vegaaneille on omat tarjoilut, mutta ei lihansyöjille?

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
En kyllä tajua tätä, miksi lihansyöjille ei ole omaa tarjontaa näissä?

Varmaan, koska lähtökohtaisesti jokainen aikuinen syö kasviksia. Paitsi ehkä aikuisvauvat, jollaisia olen itse tavannut tasan yhden aiemmin. Kaveri ei todella pystynyt syömään lainkaan esim. parsaa, jota oli aivan uskomattoman maukkaana tarjolla eräässä japanilaisessa ravintolassa. Näkisin, että ongelma tuossa ei ole tarjolla oleva kasvis, vaan aikuinen ihminen, joka ei kasvista pysty syömään.

Edelleenkin lähtökohtana lienee, että kasviksia voi jokainen syödä. Vakaumuksellisia lihansyöjiä ei liene niin paljoa, että tarvitsisivat erityisesti annoksia, joista kaikki kasviperäinen on poistettu.

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Harmittaahan tuo nyt, kun olisi joutunut Brysselin lihapatojen äärestä Ouluun heiniä syömään.

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Vakaumuksellisia lihansyöjiä ei liene niin paljoa, että tarvitsisivat erityisesti annoksia, joista kaikki kasviperäinen on poistettu.
Ja siis jos on vakaumuksillinen, siis todella vakaumuksellinen, lihansyöjä, niin sillä on myös omat vaikutuksensa:

(thumbnail artikkelista ei kerro koko totuutta, kannattaa avata artikkeli että näkee oikean kuvan)

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Varmaan, koska lähtökohtaisesti jokainen aikuinen syö kasviksia. Paitsi ehkä aikuisvauvat, jollaisia olen itse tavannut tasan yhden aiemmin. Kaveri ei todella pystynyt syömään lainkaan esim. parsaa, jota oli aivan uskomattoman maukkaana tarjolla eräässä japanilaisessa ravintolassa. Näkisin, että ongelma tuossa ei ole tarjolla oleva kasvis, vaan aikuinen ihminen, joka ei kasvista pysty syömään.

Edelleenkin lähtökohtana lienee, että kasviksia voi jokainen syödä. Vakaumuksellisia lihansyöjiä ei liene niin paljoa, että tarvitsisivat erityisesti annoksia, joista kaikki kasviperäinen on poistettu.
Voi sitä lihaakin lähtökohtaisesti jokainen syödä.
Olenko minä ihmisvauva, koska en syö kasvisruokaa?
Pitääkö minun syödä ruokaa, josta en pidä, ja joka saa minut oksentamaan?
Kaikki eivät pidä kaikesta.
Minulle on ihan sama mitä kukin syö, mutta sitä tasapuolisuutta näissä jutuissa ei välillä ole.

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari

Sebu pahoitti pöperöstä mielensä:

Tynkkyselle toki helppo naureskella ja kerätä peukkuja, mutta kyllä tässäkin asiassa hänellä on oma pointtinsa eli se että pienen vähemmistön mukaan menty tässä asiassa. Toki tämä on yksittäisen ainejärjestön juhla, ioten isossa kuvassa ei mitenkään merkityksellinen.

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu

Ensimmäiseen: erikoisruokavalioinen ei voi. Sellaista ruokavaliota ei taida olla, jossa kasviksia ei pysty syödä. Tai no vakaumuksellinen lihansyöjä lienee ihan todellinen ilmiö, mutta varmaankin huomattavan marginaalinen.

Toiseen: jos et aikuisena pysty lainkaan syömään kasviksia, sanoisin, että olet.

Kulttuurisotaa nähdään nykyään kaikkialla. Ei tulisi itsellä pieneen mieleenkään alkaa mesoamaan juhlien tarjonnasta missään ainejärjestöbileissä, häissä tai muuallakaan.

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pitääkö minun syödä ruokaa, josta en pidä, ja joka saa minut oksentamaan?
Kaikki eivät pidä kaikesta.
Minulle on ihan sama mitä kukin syö, mutta sitä tasapuolisuutta näissä jutuissa ei välillä ole.
Niin, ihminenhän on sekasyöjä. Esimerkiksi minä en syö punaista lihaa kuin poikkeustapauksessa. Sellainen tilanne on viimeksi tullut eteen, kun menin kyläilemään paikkaan, jossa tarjottiin lihamakaronilaatikkoa. Minä söin sitä pitämättä asiasta meteliä. Noita tapauksia tulee kerran vuoteen, joskus pari kertaa ja joskus ei kertaakaan. Kyllä niistä yli pääsee.
Sen sijaan kanaa en ole syönyt sen jälkeen, kun aloin pitämään pientä harrastekanalaa ja tutustuin siinä sivussa broilerikasvattamoiden käytänteisiin. Kananmunia kyllä menee.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy