Keskustelua Pride-kulkueesta yms.

  • 160 183
  • 1 345

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Sanoinko, että heiltä puuttuisi jotain? Lait ovat menneet hyvää vauhtia eteenpäin ja Suomi taitaa olla ihan top5 Euroopassa näissä asioissa. Käytännöt ja yhdenvertaisuus tulevat sitten perässä ajan myötä.

No miksei sitä Päivi Räsästä sitten voi hyväksyä sellaisenaan kuin hän on myös Pride-väestön keskuudessa? Antaa kaikkien kukkien kukkia, paitsi jos ne ovat vääränlaisia?
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
No miksei sitä Päivi Räsästä sitten voi hyväksyä sellaisenaan kuin hän on myös Pride-väestön keskuudessa? Antaa kaikkien kukkien kukkia, paitsi jos ne ovat vääränlaisia?

Kyllä siellä Päivi hyväksytään ihan sellaisena kuin on, mutta Päivin täysin kivikautisia ja urpoja näkemyksiä ei yhdenkään täysjärkisen tarvitse hyväksyä.
 
Suosikkijoukkue
HPK
No miksei sitä Päivi Räsästä sitten voi hyväksyä sellaisenaan kuin hän on myös Pride-väestön keskuudessa? Antaa kaikkien kukkien kukkia, paitsi jos ne ovat vääränlaisia?

Räsänen kansanedustajana on aika korkealla oleva vallankäyttäjä ja hän edelleenkin vastustaa näitä annettuja oikeuksia.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Itse olen monesti ihmetellyt, että miten pride-porukka vaati aina erilaisuuden hyväksymistä, tasavertaisuutta ja yhdenmukaisuutta toisella tavalla ajattelevilta ihmisiltä, mutta sitten samaan aikaan eivät itse ole valmiit hyväksymään esimerkiksi Räsäsen erilaista maailmankuvaa ja siitä seuraavia mielipiteitä?
Ei Päivi Räsäsen maailmankuvaa ja siitä seuraavia mielipiteitä voi hyväksyä, koska ne aiheuttavat tuskaa ja ahdistusta monille uskovaisille ihmisille. Silmät kirkkaina Räsänen katsoo, että hänellä on oikeus harjoittaa henkistä väkivaltaa uskontonsa nimissä.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
No miksei mulla sitten ole Pride-kansan mielestä oikeutta olla hyväksymättä heidän urpoja näkemyksiään ilman kauheaa maalittamista ja syyllistämistä?

Kuulun pride-kansaan (olen kansainvälisten marssienkin veteraani, Wien 2015 nevö foget) ja hyväksyn sinutkin sellaisena kuin olet, kaikkine näkemyksinesi. En maalita tai syyllistä sinua siitä, että olet juntti.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Alleviivasit juuri sen pointtini.

Eli jotta en olisi Pride-väestön silmissä juntti, minun tulisi olla sellainen kuin HE haluavat. Tämäkö on sinun käsityksesi suvaitsevaisuudesta?

No mitä helvettiä. Justhan mä totesin, että sä saat olla just semmonen kuin oot ja hyväksyn sinut sellaisenaan.

Jokainen joka ihmettelee, mitä sellaista sateenkaariväeltä puuttuu, mitä valtaväestöllä on, kysyköön itseltään, ajattelevatko sateenkaari-ihmisen olevan erilainen kuin muut. Siitä päässee jo jyvälle, mistä tässä kaikessa on kysymys.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Eli jotta en olisi Pride-väestön silmissä juntti, minun tulisi olla sellainen kuin HE haluavat. Tämäkö on sinun käsityksesi suvaitsevaisuudesta?
Tämä täsmälleen sama keskustelu käydään täällä useamman kerran vuodessa. Ainoa vaatimus pride-väen tuelle on, ettei heidän oikeuksiaan tai olemassaoloaan aktiivisesti vastusta. Vastaus esitettyyn ongelmaan voidaan parhaiten tiivistää suvaitsevaisuusparadoksilla. Suvaitsevaisuusparadoksi – Wikipedia.

Kyllä Päiviä ihmisenä suvaitaan, mutta hänen ajamaansa politiikkaa täytyy äänekkäästi vastustaa. Jos maailman päivit saisivat päättää, ei seksuaalivähemmistöillä olisi tätä nykyistä asemaansa yhteiskunnassa. Samasta syystä rasismiakaan ei tule yhteiskunnassa suvaita.
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
No mitä helvettiä. Justhan mä totesin, että sä saat olla just semmonen kuin oot ja hyväksyn sinut sellaisenaan.

Mitä jos @Noppa10 ei halua olla juntti? Millä oikeudella sanot häntä juntiksi?

Et maallitta tai syyllistä mutta silti haukut toista juntiksi, eikö se ole vähän ristiriitaista?

En ole aloittamassa täällä riitaa enkä halua sen enempää vääntää, mutta olen jo pitkään ihmetellyt miksi ihmiset eivät voi keskustella asioista toisia kunnioittaen? Ei se, että sanoo hyväksyvänsä toisen sellaisena kun on mutta heti perään sanoo toisen olevan kuitenkin juntti ole mitään rakentavaa keskustelua.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllä Päiviä ihmisenä suvaitaan, mutta hänen ajamaansa politiikkaa täytyy äänekkäästi vastustaa. Jos maailman päivit saisivat päättää, ei seksuaalivähemmistöillä olisi tätä nykyistä asemaansa yhteiskunnassa. Samasta syystä rasismiakaan ei tule yhteiskunnassa suvaita.

Joo, kyllä mä tämän osittain ostan. Enkä lähdekään vänkäämään tästä. Mutta tuossa ylhäällä esimerkiksi minua kutsutaan juntiksi, koska en jaa samaa ajatusmaailmaa Pride-porukan kanssa. Jos minä erehdyn kutsumaan Pride-ideologiaa juntiksi, johan alkaa hyökkäys. (Tiedän, koska juuri äsken näin facebookissa tein).

Tämä se on se mikä minua hiertää, eli minä olen juntti, jos en jaa samaa ideologiaa heidän kanssaan, mutta minä en saa kutsua heitä junteiksi, jos he eivät jaa minun ideologiaa. Ei tämä ihan tasa-arvoiselta tilanteelta kuulosta.

Ilmastohipit ovat jo vuosia päässeet meikäläisen ihon alle. Tänään, kun luin heidän häiriköineen Pride-porukkaa Lontoossa, olin tyytyväinen heidän toimintaansa. Hämmentävää on se, että en edes ole eri mieltä isossa kuvassa niistä asioista, joita Pride edustaa. Minua kismittää se tapa, jolla niitä pakkosyötetään kaikille. Ja samaan hengenvetoon sateenkaren väreissä julistetaan sitä suvaitsevaisuutta ja vapautta olla mitä on.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ilmastohipit ovat jo vuosia päässeet meikäläisen ihon alle. Tänään, kun luin heidän häiriköineen Pride-porukkaa Lontoossa, olin tyytyväinen heidän toimintaansa. Hämmentävää on se, että en edes ole eri mieltä isossa kuvassa niistä asioista, joita Pride edustaa. Minua kismittää se tapa, jolla niitä pakkosyötetään kaikille. Ja samaan hengenvetoon sateenkaren väreissä julistetaan sitä suvaitsevaisuutta ja vapautta olla mitä on.
Niin, sellainen mielenosoittaminen tai omien oikeuksiensa puolustaminen joka ei ketään ärsytä on paitsi hyvin hankalaa toteuttaa, myös kovin tehotonta. Ei mikään koskaan muutu, jos valtaa pitävät sedät ja tädit eivät koe painetta toteuttaa muutoksia.

Lätkävertauksena voisi käyttää paskasti johdettua seuraa. Seurajohto varmaan toivoisi että tyytymättömät fanit mutisisivat itsekseen hallin vessajonossa ja kaljakarsinassa eivätkä olisi häiriöksi, koska silloin ei tarvitse tehdä mitään itselleen epämieluisia toimenpiteitä. Jos fanit taas ryhtyvät äänestämään jaloillaan, protestoivat äänekkäästi katsomossa ja antavat kaikissa kanavissa suoraa palautetta, on joukkueen johdon ennen pitkää reagoitava.
 
Viimeksi muokattu:

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Niin, sellainen mielenosoittaminen tai omien oikeuksiensa puolustaminen joka ei ketään ärsytä on paitsi hyvin hankalaa toteuttaa, myös kovin tehotonta. Ei mikään koskaan puutu, jos valtaa pitävät sedät ja tädit eivät koe painetta toteuttaa muutoksia.

Lätkävertauksena voisi käyttää paskasti johdettua seuraa. Seurajohto varmaan toivoisi että tyytymättömät fanit mutisisivat itsekseen hallin vessajonossa ja kaljakarsinassa eivätkä olisi häiriöksi, koska silloin ei tarvitse tehdä mitään itselleen epämieluisia toimenpiteitä. Jos fanit taas ryhtyvät äänestämään jaloillaan, protestoivat äänekkäästi katsomossa ja antavat kaikissa kanavissa suoraa palautetta, on joukkueen johdon ennen pitkää reagoitava.

On se noinkin, en sitä kiistä.

Toisaalta, voidaan miettiä myös siltä kannalta, että ei pitäisi sitten myöskään uhriutua, jos ei tällaisella toiminnalla saakaan pelkkää positiivista palautetta. Mun mielestä olisi kypsää ymmärtää se, että kaikki ihmiset ei jaa sitä omaa ideologiaa. Ja kunnioittaa sitä toisen oikeutta olla mitä on. Eli juurikin sitä samaa, jota halutaan tässä tapauksessa (Priden puolesta) itselle.

Tuo ilmastohippi-vertaus oli lähennä mukana tehostamassa sitä meikäläisen pointtia, että nyt on Pride-hypetys painanut ärsyttävyydessä ohi niistäkin. Siis meikäläisen kohdalla. Ja pidempään palstaa lukeneet tietävät kuinka syvällä mun ihon alla heikäläiset olivat..
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Itse olen monesti ihmetellyt, että miten pride-porukka vaati aina erilaisuuden hyväksymistä, tasavertaisuutta ja yhdenmukaisuutta toisella tavalla ajattelevilta ihmisiltä, mutta sitten samaan aikaan eivät itse ole valmiit hyväksymään esimerkiksi Räsäsen erilaista maailmankuvaa ja siitä seuraavia mielipiteitä? Eikö tasa-arvoisessa yhteiskunnassa kaikkien kuuluisi olla tasa-arvoisia riippumatta seksuaaliseen suuntautumisesta, uskonnosta, etniseen taustasta tai vammaisuudesta riippumatta, eikä yhdenkään ryhmän oikeuksien tulisi olla muita suurempia?
Suvaitsemattomia mielipiteitä ei tarvitse suvaita samalla tavalla kuin suvaitsevaisia mielipiteitä. Jos Räsänen ja kumppanit puhuvat siitä kuinka homoseksuaalit palavat helvetin tulessa ikuisuuden, se on luonnotonta, avioliitto on vain miehen ja naisen välillä, homojen adoptoimat lapset kasvavat kieroon jne. niin ei liene ihme että noihin näkemyksiin ei suhtauduta kovinkaan avoimesti. Päivi Räsänen muuten kauhisteli juuri sitä kuinka Valtioneuvosto osallistui jollakin kokoonpanolla tuohon Helsingin kulkueeseen. Koska se loukkaa hänen uskonnollisia tunteitaan ja maailmankuvaansa jossa Suomesta pitäisi tehdä käytännössä teokratia.

Eräänä esimerkkinä voi kysyä pitäisikö Suomessa suvaita Venäjän propagandan levittämistä? Vai onko sitten sananvapautta vastaan jos ei halua että sitä julkaistaan esimerkiksi Helsingin Sanomissa? Tai pitäisikö jonkun liberaalin juutalaisen suvaita näkemyksiä siitä kuinka Israel ja sen juutalaiset asukkaat pitäisi hävittää? Tai lukuisia muita esimerkkejä voi keksiä helposti.

Se että on suvaitsevainen ei tarkoita että on pakko suvaita kaikkea, vaikka jotkut yläkoulu ja lukio ikäiset edge lordit tuon aina keksivät uudelleen. Ja toki joillekin pari kolme kertaa vuodessa selitetään sama asia ja sitten näillä ihmisillä ei ikinä ole kykyä tai halua sisäistää sitä mitä heille yritetään kertoa. Ilmeisesti ihan vain siksi kun elämä menee pilalle Gay pride paraatien olemassaolon takia ja sitä pahaa oloa pitää purkaa jonnekin.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Priden pakkosyötöstä yleensä valittavat sellaiset, jotka triggeröityvät yhdestäkin sateenkaari-uutisesta ja siitä fiksaantuneena eivät näe, eivätkä kuule, eivätkä etsi mitään muuta kuin siihen liittyvää uutisointia. Provosoivat itse itseään ja tässä limbossa sitten kuvittelevat, että joku muu taho pakkosyöttää heille tätä agendaa. Sinänsä metkaa, että sateenkaarikansa valittaa pinkkipesusta, missä firmat ovat hyvin pride varsinaisella tapahtumaviikolla, tai jopa vähän ennen, mutta sitten unohtavat koko homman, eli sen ihmisoikeustyön siinä taustalla. Toinen osapuoli valittaa taas siitä, kuinka pride-propagandaa hierotaan naamaan koko ajan, ympäri vuoden, kaikissa viestimissä.
 

Pantteli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Suvaitsemattomia mielipiteitä ei tarvitse suvaita samalla tavalla kuin suvaitsevaisia mielipiteitä.
Ongelmana on se, että suvaitsemattomia ihmisiä ha mielipiteitä löytyy myös pride-porukan puolelta. Kyllä sielläkin ne omat päiviräsäsetkin on jotka haluavat koko maailman pyörivän heidän ehdoillaan. Homma ei ole lainkaan niin mustavalkoinen asian suhteen. Mielipiteitä löytyy eri jyrkkyydessä joka ihmisryhmästä.

Tunnen itse ihmisiä eri ryhmistä. Osa kuuluu sukupuolivähemmistöön, osa on kristittyjä, muutama muslimikin on seassa, maahanmuuttajiakin löytyy ja tämän lisäksi vielä etniseen vähemmistöön kuuluvia. Minulla ei ole ollut kenenkään kanssa mitään ongelmia. Kaikki ovat hyväksyneet itsensä ja minun välisen erilaisuuden eikä kukaan tehneet siitä mitään numeroa tai ongelmaa. Kukaan ei ole korottanut itseään muiden yläpuolelle. Kun eroja ei lähde varta vasten korostamaan, vaan sen sijaan kohtaamalla ihmisen ihmisenä, pärjää elämässä helposti vaikka kenen kanssa. Mutta ihan joka ryhmään kuuluu myös näitä ääripään kavereita.

Jos esimerkiksi Räsäsen edustamat kristityt arvot nähdään absoluuttisena pahana, voiko näin sanoa joistain pride-porukan ääripään arvoista tai edustamista asioista? Onko pakko joko hyväksyä kaikki tai sitten olla kaikkea vastaan? Näissä ajetuissa asioissa on monta sellaista, jotka taatusti herättävät eriäviä mielipiteitä. Esimerkkinä heitän esimerkiksi hormonihoitojen aloittamisen alaikärajan. Mitä itse mietin omaa lapsuuttani, niin pitänyt ainakaan itseäni murrosikäisenä riittävän kypsänä noin isolle päätökselle, saati sitten joissain kuultua alle kymmenen vuoden rajan aikaa. Olenko nyt sitten mielipiteeni kanssa suvaitsematon, kun en nyt ihan täysillä lämpene esimerkiksi tuolle yhdessä haastattelussa tulleelle ehdotukselle?
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Jos esimerkiksi Räsäsen edustamat kristityt arvot nähdään absoluuttisena pahana, voiko näin sanoa joistain pride-porukan ääripään arvoista tai edustamista asioista? Onko pakko joko hyväksyä kaikki tai sitten olla kaikkea vastaan? Näissä ajetuissa asioissa on monta sellaista, jotka taatusti herättävät eriäviä mielipiteitä. Esimerkkinä heitän esimerkiksi hormonihoitojen aloittamisen alaikärajan. Mitä itse mietin omaa lapsuuttani, niin pitänyt ainakaan itseäni murrosikäisenä riittävän kypsänä noin isolle päätökselle, saati sitten joissain kuultua alle kymmenen vuoden rajan aikaa. Olenko nyt sitten mielipiteeni kanssa suvaitsematon, kun en nyt ihan täysillä lämpene esimerkiksi tuolle yhdessä haastattelussa tulleelle ehdotukselle?
Sinällään huvittavaa seurata tätä keskustelua ylipäätään, kun Pride-myönteisillä ihmisillä on varsin voimakas taipumus vetää mutkat täysin suoriksi heti, kun asiaa kritisoivia tai kyseenalaistavia mielipiteitä heitetään ilmoille (ei tietenkään kaikilla, tarkennettakoon). Sitä kultaista keskitietä ei tahdo löytyä millään, vaan sitten ollaan heti junttia ja huonoa ihmistä jos ei allekirjoiteta 100% kaikkea jota nykyään toitotetaan virallisena totuutena. Näissä sateenkaari-myönteisissä porukoissa on todella paljon tekopyhää ja ilkeää porukkaa, jotka todellakaan eivät salli kaikkien olla sellaisia kuin on. Pelkästään somea katsomalla kyllä asia viimeistään selvinnee hyvin.

Priden aate on hyvä ja kaunis, mutta asia on ylipäätään paisunut aivan liikaa viime vuosina. Jos se on kerta niin normaalia ja luonnollista kuin sen halutaan olevan, miksi siitä tehdään niin hirveä numero? Kuten @Via Dolorosa jo totesi, sukupuolivähemmistön edustajat ovat nyky-Suomessa jo ihan tavallisia kaduntallaajia siinä missä lihaa syövä hetero Tyrväisen Ranekin. Jopa armeijassa, joka kuitenkin on suht maskuliininen ympäristö noin muuten, homot saavat olla ihan kuten muutkin ja niin tietty pitääkin. Minunkin saapumiserässäni oli homoja sekä lesbojakin ja he olivat ihan kuten muutkin, ei se ketään kiinnostanut. Eivätkä he siitä fiksuina ihmisinä tehneet myöskään mitään ylimääräistä numeroa.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tämän minäkin haluaisin kuulla. Tietääkseni Suomessa saa homot mennä naimisiin keskenään ja adoptoida halutessaan lapsia, mikä on hyvä juttu. Keneltäkään ei pitäisi riistää oikeuksia sen tähden, että rakastaa toista ihmistä.

Minun tietääkseni Suomessa on myös hyvin helppoa olla vaikka homo, ilman että sinut sen tähden hakataan taikka sinua syrjitään taikka kohdellaan muutenkaan kaltoin.

Jopa uskomattoman urpo translaki meni läpi, jossa oma sukupuoli on vain ilmoitusluontoinen asia.

Mitä vielä puuttuu? Ihan avoin kysymys, koska en todellakaan tiedä.

No, saat homolta vastauksen. Työpaikoilla esiintyy syrjintää (vaikka päällisin puolin ok).

Sen lisäksi jos näytät liian provosoivalta niin saatat huonolla tuurilla kohdata sen tyypin joka tirvasee pelkästään siitä syystä.

Mitä oikeuksiin tulee lainsäädännöissä niin tavalliselle homppelille kun mä niin ei siellä ole mitään mikä vaatisi erityistä.

Joillakin trans, monisukupulinen ja mitä näitä nimityksiä on niin kai siellä on jotain. Kai siellä joku sellainen on että jos korjaat sukupuolen miehestä naiseksi niin henkilötunnus pitää vaihtaa, en tosin tiedä tarkemmin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tunnen itse ihmisiä eri ryhmistä. Osa kuuluu sukupuolivähemmistöön, osa on kristittyjä, muutama muslimikin on seassa, maahanmuuttajiakin löytyy ja tämän lisäksi vielä etniseen vähemmistöön kuuluvia. Minulla ei ole ollut kenenkään kanssa mitään ongelmia. Kaikki ovat hyväksyneet itsensä ja minun välisen erilaisuuden eikä kukaan tehneet siitä mitään numeroa tai ongelmaa. Kukaan ei ole korottanut itseään muiden yläpuolelle. Kun eroja ei lähde varta vasten korostamaan, vaan sen sijaan kohtaamalla ihmisen ihmisenä, pärjää elämässä helposti vaikka kenen kanssa. Mutta ihan joka ryhmään kuuluu myös näitä ääripään kavereita.
Tuo on aika huono vertaus ellet sitten usein ala kertomaan kuinka jotkut noista ryhmistä ovat huonoja tai oman ihonvärinsä, seksuaalisen suuntautumisensa tai muun asian takia kykenemättömiä kasvattamaan lapsia. Tai puhuisit siitä kuinka oma uskontosi tai uskonnottomuutesi on moraalisesti täysin ylivertainen kanta muihin verrattuna. Jos Räsänen tai muut eivät kommentoisi noita asioita niin todennäköisesti heistä ei puhuttaisi niin paljoa. Sari Essayah varmaan jakaa hyvin samankaltaisen arvomaailman kuin Räsänen, mutta hänestä ei puhuta niinkään. Koska hän on hiljaa ja Räsänen sitten kirjoittelee paljon asioita.
Jos esimerkiksi Räsäsen edustamat kristityt arvot nähdään absoluuttisena pahana, voiko näin sanoa joistain pride-porukan ääripään arvoista tai edustamista asioista? Onko pakko joko hyväksyä kaikki tai sitten olla kaikkea vastaan?
Absoluuttisesta pahuudesta en alkaisi puhumaan, vaikka pidänkin Räsäsen näkemyksiä hyvin pitkälti iljettävinä. En usko että Räsänen tai monet samalla tavalla ajattelevat ovat pahantahtoisia tai pyrkivät tuhoamaan ihmisryhmiä joka on minusta absoluuttisen pahuuden määritelmälle vaadittava asia.

Ja ei kaikkea ei ole pakko hyväksyä missään aatteessa ja niin väittävät tyypit ovat lähtökohtaisesti kusipäitä. Kokoomuksen jäsen voi olla eri mieltä joistain puolueen linjauksista kuten muissakin puolueissa. Samoin voi käydä Pridessa marssimassa vaikka ei olisikaan samaa mieltä kaikesta sen järjestävien tahojen kanssa.

Ja kyllä noissa piireissä on kaikenlaisia dogmaatikkoja jotka eivät siedä eriäviä mielipiteitä. Ihan niin kuin kaikissa muissakin liikkeissä jotka tuovat yhteen väkeä ympäri maan, erilaisista taustoista niin taloudellisesti kuin koulutuksellisestikin.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ongelmana on se, että suvaitsemattomia ihmisiä ha mielipiteitä löytyy myös pride-porukan puolelta. Kyllä sielläkin ne omat päiviräsäsetkin on jotka haluavat koko maailman pyörivän heidän ehdoillaan. Homma ei ole lainkaan niin mustavalkoinen asian suhteen. Mielipiteitä löytyy eri jyrkkyydessä joka ihmisryhmästä.
Syrjitäänkö Suomessa heterouden perusteella työhaastattelussa tai työpaikoilla? Hakkaavatko seksuaalivähemmistöt heteroita heidän seksuaalisuutensa takia? Onko kunnianloukkaustuomioita langetettu heterous motiivina? Meneekö seksuaalivähemmistöön kuuluva usein someen häiriköimään esim. heteroparien parisuhdeuutisiin kuinka asiaa tuputetaan hänelle - "heterous on ok mutta tuputtaminen ei"? Tällaiseen ei oikein törmää, johtuuko se algoritmista sitten.

Hieman jää auki myös se, miksi sinun pitäisi päättää muiden hormonihoidoista, kun meillä kuitenkin on laki, ikärajat ja lääketieteen ammattilaiset asiaa hoitamassa.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Syrjitäänkö Suomessa heterouden perusteella työhaastattelussa tai työpaikoilla? Hakkaavatko seksuaalivähemmistöt heteroita heidän seksuaalisuutensa takia? Onko kunnianloukkaustuomioita langetettu heterous motiivina? Meneekö seksuaalivähemmistöön kuuluva usein someen häiriköimään esim. heteroparien parisuhdeuutisiin kuinka asiaa tuputetaan hänelle - "heterous on ok mutta tuputtaminen ei"? Tällaiseen ei oikein törmää, johtuuko se algoritmista sitten.

Hieman jää auki myös se, miksi sinun pitäisi päättää muiden hormonihoidoista, kun meillä kuitenkin on laki, ikärajat ja lääketieteen ammattilaiset asiaa hoitamassa.

@Pantteli on osittain oikeassa siitä millaista sakkia tuolla Pridessa on mukana. Pääosin sakki on hyvää mutta kyllä sieltä löytyy se kaikki tuomitsevat osasto.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
@Pantteli on osittain oikeassa siitä millaista sakkia tuolla Pridessa on mukana. Pääosin sakki on hyvää mutta kyllä sieltä löytyy se kaikki tuomitsevat osasto.
Niinhän meissä kaikissa tuppaa olemaam, koiranomistajista nettikirppismyyjiin. Someblokkilistojen laatimisella ei vain taida vielä sisäministeriön hampaisiin joutua...
 
Viimeksi muokattu:

Pantteli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Pantteli on osittain oikeassa siitä millaista sakkia tuolla Pridessa on mukana. Pääosin sakki on hyvää mutta kyllä sieltä löytyy se kaikki tuomitsevat osasto.
Näitä on jokaisessa ryhmässä. Tunnen ihmisiä monesta porukasta, mutta kaikki ovat hyvin maltillisia. Ääripäät ovat harvinaisia, mutta he pitävät aina itsestään kovinta meteliä ja ne ylittävät skandaalilehdistön uutiskynnyksen. Valtaosa on ihan normaaleja ihmisiä, jotka elävät omaa elämäänsä ja heitä ei vähempää kiinnosta jonkun eri tavalla ajattelevan mielipiteen oikeellisuus.
 

Pantteli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hieman jää auki myös se, miksi sinun pitäisi päättää muiden hormonihoidoista, kun meillä kuitenkin on laki, ikärajat ja lääketieteen ammattilaiset asiaa hoitamassa.
Kai minullakin saa eri yhteiskunnallista asioista minullakin mielipiteet olla? Vai onko mielipiteet sallittu, varattu ja rajoitettu vain päättäjille ja sateenkaariväestölle (eivät hekään ole lääketieteen ammattilaisia) itselleen, jotka sitten muiden pitää purematta niellä? En ymmärrä.

Yhtä lailla voidaan kieltää esimerkiksi hallitusohjelman kritisointi, kun siellä on kuitenkin "ammattilaiset tätä hoitamassa".

Jos siihen lääketieteen ammattilaisuuteen vedotaan, niin mainittakoon, että esimerkiksi Päivi Räsänen on lääkäri.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös