Keskustelua Pride-kulkueesta yms.

  • 176 016
  • 1 481

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Minusta on näin ulkopuolisena tuntunut, että Pridessä pitää olla nykyään tietyllä tapaa erilainen ollakseen "oikeasti hyväksytty". Esimerkiksi juurikin tämä "virallinen" kanta Israel-Palestiina -kysymykseen. Israelin lippuja ei tainnut olla Pridessä yhtään mukana? Puoluekannallakin oli ilmeisesti oma merkityksensä.

Aivan samanlaisia näkemyksiä itsellä.
Mitä erilaisempi olet, sitä hyväksytympi olet.

Mielestäni tämä pride porukka on oikeasti hyvinkin ahdasmielistä. Ainakin se "ydinporukka". Jade Nyströmkin lehdessä sanoi ettei halua olla Pridessä koska siellä ihmisiä haukutaan ja samalla kasvatetaan omaa pituutta seisomalla toisen päällä.

Juuri näin videon pride kulkueesta maailmalla missä yksi oli mennyt Israel lipun kanssa kulkueeseen. Kyseinen ihminen hakattiin.
 
Viimeksi muokattu:

hulkster19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, SaiPa
Juuri näin videon pride kulkueesta maailmalla missä yksi oli mennyt Israel lipun kanssa kulkueeseen. Kyseinen ihminen hakattiin.

Nyt kaipaisin kyllä sitä videotakin nähtäville, ennen kuin alan prideläisiä syyttää pahoinpitelystä. Vähän sama kuin siinä skeittarien kyltintuhoamistapauksessa. Jotenkin tässä nyt hieman haisee, että kaikki ylimääräinen häiriö Priden aikaan on kiva heittää prideläisten syyksi, viis totuudesta.

Jos viittaat tänä kesänä Malmössä sattuneeseen tapaukseen, niin noilla häiritsijöillä ei siis ollut mitään tekemistä Priden kanssa. Päin vastoin - Pride oli etukäteen hyväksynyt sateenkaarilla koristelluiden Israelin lippujen tuomisen kulkueeseen ja häiritsivät huutelivat homofobisia solvauksia muullekin porukalle.

Edit: Korjattu lainaus oikeaksi, meni aluksi väärän nimimerkin puheiksi.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eivät osallistu koska noissa on kyse parafilioista ja siitä puuttuu suostumus. Lapset eivät voi antaa suostumustaan seksiin, eivätkä kuolleet tai eläimetkään niin jätetään eläimiin sekaantujatkin pois porukasta. Välillä sitä toivoo ettei näin yksinkertaista asiaa tarvitsisi selittää ihmisille.
Totta joka sana. Pitää kuitenkin muistaa että nuo taipumukset muuttuu laittomiksi vasta siinä vaiheessa kun niitä alkaa toteuttamaan käytännössä jonkun uhrin kanssa. Ajatusrikoksia ei sivistysvaltioissa ole, vaikka ne kieroutuneita ovatkin. Moni ääriperverssi kärsinee tälläkin hetkellä kun lait kieltää toteuttamisen ja ympäristön paine estää avun hakemisen leimakirveen ja häpeän takia.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Nyt kaipaisin kyllä sitä videotakin nähtäville, ennen kuin alan prideläisiä syyttää pahoinpitelystä. Vähän sama kuin siinä skeittarien kyltintuhoamistapauksessa. Jotenkin tässä nyt hieman haisee, että kaikki ylimääräinen häiriö Priden aikaan on kiva heittää prideläisten syyksi, viis totuudesta.

Jos viittaat tänä kesänä Malmössä sattuneeseen tapaukseen, niin noilla häiritsijöillä ei siis ollut mitään tekemistä Priden kanssa. Päin vastoin - Pride oli etukäteen hyväksynyt sateenkaarilla koristelluiden Israelin lippujen tuomisen kulkueeseen ja häiritsivät huutelivat homofobisia solvauksia muullekin porukalle.

Edit: Korjattu lainaus oikeaksi, meni aluksi väärän nimimerkin puheiksi.


Video tuli vastaan sosiaalisen median virrassa joten en sitä nyt kykene jäljittämään. Tämä ei ollut Suomesta.

Voi olla että Pride ihmisillä ei ollut mitään tekemistä tämän kanssa. Tai sitten oli. Video kuitenkin oli keskeltä pridetapahtumaa niin eihän sitä voida poissulkea. Ei he mitään "erityisen suvaitsevaisia" ole, vaikka sitä itse julistaakin. Siellä on paljon ihmisiä jotka ei todellakaan suvaitse vastakkaisia näkemyksiä (onneksi helvetisti myös niitä ketkä suvaitsee aidosti toisenllaisia mielipiteitä) ja tämä oli yksi syy miksi esim, Jade Nyström ei enää osallistunut siihen.

Pidätkö itse ihan mahdottomana sitä että he syyllistyisi tälläiseen? Siellä on ihan okei heilutella Neuvostoliiton lippuja, Palestiinalippuja, Kommarien lippuja ja vaikka mitä hevonpaskaa. Ei kuitenkaan vaadita Einsteinin osamäärää todetakseen ettei siellä todellakaan suvaittaisi vaikka Persujen, Israelilaisten tai "muiden väärien" tukimateriaalia.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Saako muuten pedofiilit osallistua prideen? Eikö hekin ole jonkinlainen seksuaalinen suuntautuminen ja vähemmistö? Tai nekrofiilit?
Ilman ikärasismia, ihan varmuudeksi teidän yli 80-vuotiaiden ei kannata lähteä enää mihinkään prideille. Joku nekrofiili kuitenkin katsoo teitä sillä silmällä.
 

hulkster19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, SaiPa
Pidätkö itse ihan mahdottomana sitä että he syyllistyisi tälläiseen?
En toki mahdottomana.

Sen sijaan pidän todennäköisenä, että kyseessä on samantapainen keissi kuin tuo skeittareiden tempaus Helsingissä. Goolailun perusteella myös luulen, että kyseessä on juurikin Malmössä heinäkuun alussa sattunut tapaus, jossa noilla Israelin lippua heiluttaneita kohtaan hyökänneillä ei siis todellakaan ollut mitään tekemistä prideläisten kanssa. Googlella löytyy tästä useita osumia, muualta ei oikein yhtään.

Sen lisäksi pidän varsin mauttomana sellaista, että on nähty internetissä video ja sen perusteella tullaan sitten leimaamaan muita väkivaltaisiksi, varsinkin kun ei ole enää edes tarjota linkkiä kyseiseen videoon. Twitterissä liikkuu kaikenlaista tauhkaa, ja näiden kohdalla olisi syytä harjoittaa jonkinlaista lähdekritiikkiä. Erityisesti Prideä kohtaan esiintyy paljon mielipidevaikuttamista, jossa porukkaan pyritään lyömään jotain epäilyttävää leimaa.

Hyvä esimerkki tästä on tuo skeittareiden tapaus, jonka myötä täällä sinäkin leimasit prideläiset vastenmieliseksi porukaksi, vaikka heillä ei ollut tapauksen kanssa mitään tekemistä. Ja tämä siksi, että näit tapauksesta videon, jonka joku sattui linkittämään Pride-ketjuun. Suo anteeksi, jos tämän perusteella nyt hieman epäilen tuota lähdettäsi prideläisten väkivaltaisuudelle.

Ja oikein Neuvostoliiton ja kommareiden lippujakin? Ettet nyt vain hieman värittäisi viestiäsi? Vai olisiko näistä videota? Nostan käden ylös virheen merkiksi, jos siellä tuollaisia on heiluteltu, mutta enpä ole aiemmin tällaiseen törmännyt edes väitteiden tasolla. Tämä siis toki Suomeen rajoittuen.

Ja sen pari kertaa kun olen itsekin Prideen osallistunut sattumalta Helsingissä samoihin aikoihin olleena, niin en kyllä allekirjoita Nyströmin kuvaustakaan tapahtumasta. Tietysti 100 000 marssijaa joukkoon mahtuu kaikenlaista hiihtäjää, mutta minusta on outoa väittää, että Pride tapahtumana painaisi alas muita. Voi olla, että yleisön joukossa tällaistakin tulee vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Leijonat, Carolina Hurricanes
Etenkään tuota Palestiinan liittämistä Pride kulkueeseen on kyllä mahdotonta perustella millään tapaa järkevästi.

Kiinnitin samaan huomiota. Voin ymmärtää, mistä idea kumpuaa, että halutaan osoittaa tukea verisen konfliktin jalkoihin jääneille siviileille. Kuitenkaan en näe Palestiinan tukemisessa hirveästi logiikkaa silloin, kun Priden tarkoitus on liputtaa seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksien puolesta ja Palestiinassa LGBT-ihmisten oikeudet ovat mitä sattuu (linkki Wikipediaan). Sateenkaari-ihmisenä ja naisena minua odottaisi Palestiinassa, jos ei suoraan uhka menettää henkensä, vähintään huomattava uhka joutua väkivallan, ahdistelun ja syrjinnän kohteeksi:

Scholar Timea Spitka stated that in Gaza, coming out is a "death sentence" because police don't act against queerphobic violence, domestic violence isn't criminalized, and civil society organizations, which protect women and children, are reported to be "vulnerable to attack."
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Video tuli vastaan sosiaalisen median virrassa joten en sitä nyt kykene jäljittämään. Tämä ei ollut Suomesta.

Voi olla että Pride . Ei he mitään "erityisen suvaitsevaisia" ole, vaikka sitä itse julistaakin. Siellä on paljon ihmisiä jotka ei todellakaan suvaitse vastakkaisia näkemyksiä (onneksi helvetisti myös niitä ketkä suvaitsee aidosti toisenllaisia mielipiteitä) ja tämä oli yksi syy miksi esim, Jade Nyström ei enää osallistunut siihen.

Niin mikä tämä vastakkainen näkemys sitten on, jota pitäisi suvaita?

Jos tarkoitat vastakkaisella näkemyksellä esimerkiksi ajatusta, että homot palaa helvetin tulessa, niin olisi aika jännä tilanne, jos Prideen osallistujien mielestä tällainen ajatus on ihan ok ja sitä pitää suvaita.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
En toki mahdottomana.

Sen sijaan pidän todennäköisenä, että kyseessä on samantapainen keissi kuin tuo skeittareiden tempaus Helsingissä. Goolailun perusteella myös luulen, että kyseessä on juurikin Malmössä heinäkuun alussa sattunut tapaus, jossa noilla Israelin lippua heiluttaneita kohtaan hyökänneillä ei siis todellakaan ollut mitään tekemistä prideläisten kanssa. Googlella löytyy tästä useita osumia, muualta ei oikein yhtään.

Sen lisäksi pidän varsin mauttomana sellaista, että on nähty internetissä video ja sen perusteella tullaan sitten leimaamaan muita väkivaltaisiksi, varsinkin kun ei ole enää edes tarjota linkkiä kyseiseen videoon. Twitterissä liikkuu kaikenlaista tauhkaa, ja näiden kohdalla olisi syytä harjoittaa jonkinlaista lähdekritiikkiä. Erityisesti Prideä kohtaan esiintyy paljon mielipidevaikuttamista, jossa porukkaan pyritään lyömään jotain epäilyttävää leimaa.

Hyvä esimerkki tästä on tuo skeittareiden tapaus, jonka myötä täällä sinäkin leimasit prideläiset vastenmieliseksi porukaksi, vaikka heillä ei ollut tapauksen kanssa mitään tekemistä. Ja tämä siksi, että näit tapauksesta videon, jonka joku sattui linkittämään Pride-ketjuun. Suo anteeksi, jos tämän perusteella nyt hieman epäilen tuota lähdettäsi prideläisten väkivaltaisuudelle.

Ja oikein Neuvostoliiton ja kommareiden lippujakin? Ettet nyt vain hieman värittäisi viestiäsi? Vai olisiko näistä videota? Nostan käden ylös virheen merkiksi, jos siellä tuollaisia on heiluteltu, mutta enpä ole aiemmin tällaiseen törmännyt edes väitteiden tasolla. Tämä siis toki Suomeen rajoittuen.

Ja sen pari kertaa kun olen itsekin Prideen osallistunut sattumalta Helsingissä samoihin aikoihin olleena, niin en kyllä allekirjoita Nyströmin kuvaustakaan tapahtumasta. Tietysti 100 000 marssijaa joukkoon mahtuu kaikenlaista hiihtäjää, mutta minusta on outoa väittää, että Pride tapahtumana painaisi alas muita. Voi olla, että yleisön joukossa tällaistakin tulee vastaan.

Pidät todennäköisenä että kyse on samantapaisesta keissistä, millä perusteella? Siksi että he ovat ”suvaitsevaisempia” kuin muut?


Neuvostoliiton, kommarien, SAK:n ja vastaavien lippuja. Sujuvasti jätit pois Palestiinalaiset kun niitä kuvia lienet itseki nähnyt.


Tässä yksi täysin järjetön kuva, tämä toki taitaa olla vappumarsista mutta sujuvasti menee Neuvostoliitto ja sateenkaarilippu yksiyhteen. Onko tosiaan ihan mahdoton ajatus että siellä olisi näitä lippuja?


Väritänkö minä nyt viestiäni vai vähätteletkö sinä?

Olet pari kertaa Pridemarssille mennyt kun olet ollut sattumalta Helsingissä mutta et allekirjoita Nyströmin väitteitä, siis kenties Suomen kuuluisimman Transnaisen näkemyksiä vaan sen parin kerran kokemuksella sanot ettei pidä paikkaansa?

Valkopeset vähän mauttomasti Prideyhteisön suvaitsemattomuutta sanomalla ” Tietysti 100 000 marssijaa joukkoon mahtuu kaikenlaista hiihtäjää,” kun Nyströn puhuu Pride yhteisön sisällä laajasti vallitsevasta kulttuurista. ”Yhdestä väärästä sanasta saa transfoobikon leiman” – Jade Nyströmin mielestä Pridessä solvataan avoimesti ihmisiä”.
 

Liitteet

  • 111.jpg
    111.jpg
    67,8 KB · kertaa luettu: 30

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tässäkin ketjussa näkyy hieman yhteiskunnan ongelma koskien pedofiileja, miten jyrkkä suhtautminen heihin on. Moni ihminen ei edes ymmärrä pedofiilin ja lapsenhyväksikäyttäjän eroa. Pedofiileissa itsessäänhän ei ole mitään väärää, eivät he ole valinneet sitä, että kiihottuvat lapsista. Samalla tapaa kuin heterot, homo tai biseksuaalit eivät valitse suuntautumustaan. Säälin todella suuresti pedofiileja, miettikää itsenne tilanteeseen, jossa kiihottuisitte ainoastaan lapsista, ja tietäisitte sen olevan totaalisen väärin. Tietäisitte myös, ettette koskaan pääse tyydyttämään seksuaalisia halujanne, vaan koitatte vain elää niiden kanssa. Lisäksi tukea on vaikea saada, sillä asia on niin tabu ja leimallinen.

Toki eihän Pride-kulkueeseen kuulu pedofilian esilletuominen, mutta mielestäni näistä asioista pitäisi pystyä puhumaan avoimemmin, ja tarjoamaan esimerkiksi keskusteluapua aiheeseen liittyen. Jos näillä saataisiin edes yksi lasten hyväksikäyttö estettyä, olisi se jo voitto. Lisäksi jos näistä asioista myös puhuttaisiin kouluissa, tulisivat myös lapset tietoisemmiksi siitä, että tällaisiakin ihmisiä on, ja heidän toimensa ovat totaalisen väärin. Nyt asia tuntuu olevan todella hyssytelty ja tabu (kuten vaikkapa homo- ja biseksuaalisuus oli aiemmin), eikä siitä puhuta ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Niin mikä tämä vastakkainen näkemys sitten on, jota pitäisi suvaita?

Jos tarkoitat vastakkaisella näkemyksellä esimerkiksi ajatusta, että homot palaa helvetin tulessa, niin olisi aika jännä tilanne, jos Prideen osallistujien mielestä tällainen ajatus on ihan ok ja sitä pitää suvaita.

Mutta kuitenkin Palestiina ja sen tukeminen on superjees vaikka siellä LGBT ihmiset todennäköisesti tapettaisiin, kenties poltettaisiin tulessa?
Israel on paha vaikka siellä LGBT ihmiset on turvassa?
Samoin Venäjän tukeminen vaikka LGBT ihmiset on jatkuvasti vainon kohteena.

Kenties pientä ristiriitaa ilmassa?

Itse en kuulu kirkkoon edes ja olen sitä mieltä että samat oikeudet jne mutta rakennetaanko maailmaa paremmaksi paikaksi sillä ettei yritetä ymmärtää vastakkaisia mielipiteitä?
 
Suosikkijoukkue
HPK
Itse en kuulu kirkkoon edes ja olen sitä mieltä että samat oikeudet jne mutta rakennetaanko maailmaa paremmaksi paikaksi sillä ettei yritetä ymmärtää vastakkaisia mielipiteitä?

Useimmiten se vastakkainen mielipide on, että näille vähemmistöille ei sallita täyttä ihmisarvoa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta kuitenkin Palestiina ja sen tukeminen on superjees vaikka siellä LGBT ihmiset todennäköisesti tapettaisiin?
Israel on paha vaikka siellä LGBT ihmiset on turvassa. Samoin Venäjä missä LGBT ihmiset on jatkuvasti vainon kohteena.

Kenties pientä ristiriitaa ilmassa?

Itse en kuulu kirkkoon edes ja olen sitä mieltä että samat oikeudet jne mutta rakennetaanko maailmaa paremmaksi paikaksi sillä ettei yritetä ymmärtää vastakkaisia mielipiteitä?

Voitko vastata kysymykseen, eli mitä ovat ne vastakkaiset näkemykset, joita tarkoitat?
 

hulkster19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, SaiPa
Pidät todennäköisenä että kyse on samantapaisesta keissistä, millä perusteella? Siksi että he ovat ”suvaitsevaisempia” kuin muut?
Ihan sillä perusteella, ettei tuosta tapauksesta löydy oikein mitään osumia. Uskallan väittää, että konservatiiviporukat olisivat ottaneet jo ilon irti tapahtuneesta siinä määrin, että niitä juttujakin löytyisi.

Tuosta Malmön tapauksesta on jopa suomalainen kansalainen.fi (joka on julkaisuna samaa sarjaa MV-lehtien ynnä muiden kanssa) tehnyt jutun, ja useampi ulkomainen verkkomedia myös.

Lähinnä yritän harjoittaa tervettä lähdekritiikkiä. Sinä olet nähnyt videon, johon ei löydy minkäänlaista linkkiä tai osumia Googlella. Myönnän kyllä, etten ihan purematta niele väitteitä, joiden mukaan prideläiset pahoinpitelisivät vääränlaista lippua heiluttavat tyypit, vaikka porukkaa pitäisi miten suvaitsemattomana tahansa. Siksikin pidän todennäköisenä, että tässä on nyt otettu video ja sopivilla saatesanoilla laitettu syy prideläisten niskaan, aivan kuten tuossa Helsingissä sattuneessa skeittareiden tapauksessa.

Neuvostoliiton, kommarien, SAK:n ja vastaavien lippuja. Sujuvasti jätit pois Palestiinalaiset kun niitä kuvia lienet itseki nähnyt.


Tässä yksi täysin järjetön kuva, tämä toki taitaa olla vappumarsista mutta sujuvasti menee Neuvostoliitto ja sateenkaarilippu yksiyhteen. Onko tosiaan ihan mahdoton ajatus että siellä olisi näitä lippuja?


Väritänkö minä nyt viestiäni vai vähätteletkö sinä?
En tietenkään ala kiistämään asioita, joita on faktisesti tapahtunut. Miksi ihmeessä siis kieltäisin Palestiinan lippujen heiluttelun?

Linkkaamasi kuvan lippu on kyllä aivan absurdi, mutta kuten itsekin toteat, "tämä toki taitaa olla vappumarssista". Nyt keskustellaan Pridestä ja prideläisten leimaamisesta, joten ehkäpä kuvankin olisi hyvä liittyä aiheeseen.

Sanottakoon se, että pidän Neuvostoliiton lippujen heiluttelua missä tahansa tilanteessa myös aivan mauttomana. Mutta se, että toteat, että Pridessä on ihan okei heilutella Neuvostoliiton ja kommareiden lippuja ja muuta hevonpaskaa, jonka perusteella pidät mahdollisena (tai jopa faktana?) prideläisten syyllistymistä pahoinpitelyyn, on aika räikeää värittämistä.

Olet pari kertaa Pridemarssille mennyt kun olet ollut sattumalta Helsingissä mutta et allekirjoita Nyströmin väitteitä, siis kenties Suomen kuuluisimman Transnaisen näkemyksiä vaan sen parin kerran kokemuksella sanot ettei pidä paikkaansa?

Valkopeset vähän mauttomasti Prideyhteisön suvaitsemattomuutta sanomalla ” Tietysti 100 000 marssijaa joukkoon mahtuu kaikenlaista hiihtäjää,” kun Nyströn puhuu Pride yhteisön sisällä laajasti vallitsevasta kulttuurista. ”Yhdestä väärästä sanasta saa transfoobikon leiman” – Jade Nyströmin mielestä Pridessä solvataan avoimesti ihmisiä”.
Minä en yritä valkopestä mitään, vaan puhun omasta kokemuksestani.

Nyström totesi Pridessä oltuaan, että koki tapahtuman olevan todella provosoiva joitain ihmisiä kohtaan, ja että Pridessä painetaan toisia alas, jotta voidaan nostaa toisia ylös. Minä viittasin itse tähän. Mitään tällaista en tapahtuman virallisissa puheissa tai puheenvuoroissa ole havainnut, mikä ei toki tarkoita, ettei sellaista olisi esiintynyt. Mutta minä en yksinkertaisesti sellaisenaan allekirjoita tuota väitettä. Huomaa myös, että Nyströmkin puhui yhden kerran kokemuksen perusteella.

Minusta väite, että Pride tapahtumana olisi suvaitsematon tai painaisi muita alas, vaatisi vähän muutakin todistetta kuin toteamuksen, että näin se vain on.

Se on varmasti totta, että suvaitsemattomuutta esiintyy myös näissä porukoissa. Mutta onko se suvaitsemattomuutta, etteivät sukupuolivähemmistöt hyväksy sellaisia tahoja, jotka vaikkapa @Snakster'n sanoin toivovat heidän palavan helvetin tulessa tai muuta vastaavaa?

Et muuten vastannut sinulle aiheesta esitettyyn kysymykseen.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei minulla ole antaa mitään suoria vastauksia tietenkään. Typerä kysymys.

Vastaatko sinä nyt minun kysymykseen?

Oliko se kysymys siis se, että onko minun mielestäni hyvä asia, että seksuaalivähemmistöjen oikeuksia edistävässä tapahtumassa liputetaan Palestiinan, Israelin tai Neuvostoliiton puolesta? Ei tietenkään ole. Typerä kysymys.

Sinä kuitenkin kirjoitit: "Ei he mitään "erityisen suvaitsevaisia" ole, vaikka sitä itse julistaakin. Siellä on paljon ihmisiä jotka ei todellakaan suvaitse vastakkaisia näkemyksiä (onneksi helvetisti myös niitä ketkä suvaitsee aidosti toisenllaisia mielipiteitä) ja tämä oli yksi syy miksi esim, Jade Nyström ei enää osallistunut siihen." Kai sinulla joku ajatus oli, mitä nämä vastakkaiset näkemykset mahdollisesti ovat, kun tällaisista kirjoitit?
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Ihan sillä perusteella, ettei tuosta tapauksesta löydy oikein mitään osumia. Uskallan väittää, että konservatiiviporukat olisivat ottaneet jo ilon irti tapahtuneesta siinä määrin, että niitä juttujakin löytyisi.

Tuosta Malmön tapauksesta on jopa suomalainen kansalainen.fi (joka on julkaisuna samaa sarjaa MV-lehtien ynnä muiden kanssa) tehnyt jutun, ja useampi ulkomainen verkkomedia myös.

Lähinnä yritän harjoittaa tervettä lähdekritiikkiä. Sinä olet nähnyt videon, johon ei löydy minkäänlaista linkkiä tai osumia Googlella. Myönnän kyllä, etten ihan purematta niele väitteitä, joiden mukaan prideläiset pahoinpitelisivät vääränlaista lippua heiluttavat tyypit, vaikka porukkaa pitäisi miten suvaitsemattomana tahansa. Siksikin pidän todennäköisenä, että tässä on nyt otettu video ja sopivilla saatesanoilla laitettu syy prideläisten niskaan, aivan kuten tuossa Helsingissä sattuneessa skeittareiden tapauksessa.


En tietenkään ala kiistämään asioita, joita on faktisesti tapahtunut. Miksi ihmeessä siis kieltäisin Palestiinan lippujen heiluttelun?

Linkkaamasi kuvan lippu on kyllä aivan absurdi, mutta kuten itsekin toteat, "tämä toki taitaa olla vappumarssista". Nyt keskustellaan Pridestä ja prideläisten leimaamisesta, joten ehkäpä kuvankin olisi hyvä liittyä aiheeseen.

Sanottakoon se, että pidän Neuvostoliiton lippujen heiluttelua missä tahansa tilanteessa myös aivan mauttomana. Mutta se, että toteat, että Pridessä on ihan okei heilutella Neuvostoliiton ja kommareiden lippuja ja muuta hevonpaskaa, jonka perusteella pidät mahdollisena (tai jopa faktana?) prideläisten syyllistymistä pahoinpitelyyn, on aika räikeää värittämistä.


Minä en yritä valkopestä mitään, vaan puhun omasta kokemuksestani.

Nyström totesi Pridessä oltuaan, että koki tapahtuman olevan todella provosoiva joitain ihmisiä kohtaan, ja että Pridessä painetaan toisia alas, jotta voidaan nostaa toisia ylös. Minä viittasin itse tähän. Mitään tällaista en tapahtuman virallisissa puheissa tai puheenvuoroissa ole havainnut, mikä ei toki tarkoita, ettei sellaista olisi esiintynyt. Mutta minä en yksinkertaisesti sellaisenaan allekirjoita tuota väitettä. Huomaa myös, että Nyströmkin puhui yhden kerran kokemuksen perusteella.

Minusta väite, että Pride tapahtumana olisi suvaitsematon tai painaisi muita alas, vaatisi vähän muutakin todistetta kuin toteamuksen, että näin se vain on.

Se on varmasti totta, että suvaitsemattomuutta esiintyy myös näissä porukoissa. Mutta onko se suvaitsemattomuutta, etteivät sukupuolivähemmistöt hyväksy sellaisia tahoja, jotka vaikkapa @Snakster'n sanoin toivovat heidän palavan helvetin tulessa tai muuta vastaavaa?

Et muuten vastannut sinulle aiheesta esitettyyn kysymykseen.

Teoriasi on ihan mahdollinen tästä ”ilon irtiottamisesta”. Toisaalta, yksittäinen pahoinpitely, onko se sitten niin iso uutinen että se voisi nousta niin isoon julkisuuteen että sitä käytettäisi lyömäaseena? En tiedä mutta mahdollista on.


Kuva on vappumarsilta mutta se mitä koitan sanoa, että tämänkaltaisia lippuja näkyy myös pridella.


Miksi pidät ”luonnollisena” (vai pidätkö?) Palestiinan tukemista mutta pidät outona jos samassa seassa on esim NL – lippuja?

En kyllä mielestäni vetänyt pahoinpitelyihin ja NL- lippuihin mitään yhteyksiä, ja jos tein niin se ei ollut tarkoitus.


Kysy toki uudelleen jos minulta meni ohi.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Oliko se kysymys siis se, että onko minun mielestäni hyvä asia, että seksuaalivähemmistöjen oikeuksia edistävässä tapahtumassa liputetaan Palestiinan, Israelin tai Neuvostoliiton puolesta? Ei tietenkään ole. Typerä kysymys.

Sinä kuitenkin kirjoitit: "Ei he mitään "erityisen suvaitsevaisia" ole, vaikka sitä itse julistaakin. Siellä on paljon ihmisiä jotka ei todellakaan suvaitse vastakkaisia näkemyksiä (onneksi helvetisti myös niitä ketkä suvaitsee aidosti toisenllaisia mielipiteitä) ja tämä oli yksi syy miksi esim, Jade Nyström ei enää osallistunut siihen." Kai sinulla joku ajatus oli, mitä nämä vastakkaiset näkemykset mahdollisesti ovat, kun tällaisista kirjoitit?

No esimerkiksi Päivi Räsäsen mielipiteet, niitä ei hyväksytä. Niitä vihataan ja jopa julkisesti käydään Räsäsen vakaumuksen kimppuun.

Kuitenkin Palestiinalaisten mielipide hyväksytään ja jopa tuetaan sitä vaikka se on sairaudessaan ja vanhakantaisuudessaan vähintään samaa tasoa mitä Räsäsellä.

Miksi siis toinen on ok mutta toinen ei ole ok?

Edit. Lisättäköön se vielä että nämä seksuaalivähemmistöjen järjestöt ei nykyään oikein suvaitse enää toisiaankaan. Toiset ei ole tarpeeksi "puhdasoppisia". Esimerkiksi nyt Trans ry boikotoi tänä kesänä Pridea koska pride on heidän näkemyksen mukaan kohdellut eriarvoisesti transtaustaisia ja muunsukupuolisia.
 
Viimeksi muokattu:

hulkster19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, SaiPa
Miksi pidät ”luonnollisena” (vai pidätkö?) Palestiinan tukemista mutta pidät outona jos samassa seassa on esim NL – lippuja?
Ei minulla tästä asiasta ole mitään kovin vahvaa mielipidettä, mutta löydän kyllä tämänhetkisessä tilanteessa Palestiinan lippujen heiluttelusta enemmän logiikkaa kuin jostain Neuvostoliiton lipuista tai kommunistien symboleista, jos niitä nyt tuolla on esillä ollut. Eihän niillä Palestiinan lipuilla Hamasia tueta, vaan pyritään osoittamaan tukea sorretulle kansanryhmälle. Onko Pride sitten oikea paikka näille lipuille? Ehkä ei, mutta ymmärrän noita tarkoitusperiä ihmisoikeuksien puolustamiseen keskittyvässä tapahtumassa. Luultavasti liikkeen puolesta olisi parempi, että niitä lippuja ei olisi, kun osa ihmisistä tulkitsee nuo joka tapauksessa joksikin terroristien tukemiseksi.

En kyllä mielestäni vetänyt pahoinpitelyihin ja NL- lippuihin mitään yhteyksiä, ja jos tein niin se ei ollut tarkoitus.
Juu, pahoittelut, tulkitsin ilmeisesti tuon ensimmäisen vastauksesi loppuosan väärin.
 
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No esimerkiksi Päivi Räsäsen mielipiteet, niitä ei hyväksytä. Niitä vihataan ja jopa julkisesti käydään Räsäsen vakaumuksen kimppuun.

Hyväksytkö sinä Päivi Räsäsen mielipiteet ja oletko niiden kanssa a) samaa mieltä vai b) eri mieltä?

Palestiinan tilanteeseen liittyen Jatkoajasta löytyy varmaan parempiakin ketjuja. Voit varmaankin kohtsillään lopettaa tästä asiasta rasittavan jankkaamisesi, kun ei täällä kai kukaan ole ollut sitä mieltä, että Palestiinan liput ehdottomasti kuuluisivat Pride-kulkueeseen.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Hyväksytkö sinä Päivi Räsäsen mielipiteet ja oletko niiden kanssa a) samaa mieltä vai b) eri mieltä?

Palestiinan tilanteeseen liittyen Jatkoajasta löytyy varmaan parempiakin ketjuja. Voit varmaankin kohtsillään lopettaa tästä asiasta rasittavan jankkaamisesi, kun ei täällä kai kukaan ole ollut sitä mieltä, että Palestiinan liput ehdottomasti kuuluisivat Pride-kulkueeseen.


Voit varmaan kohtsillaan lopettaa rasittavan jankkaamisesi jos et kykene parempaan.

Enkä ole Räsäsen kanssa oikeastaan mistään samaa mieltä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Siellä on paljon ihmisiä jotka ei todellakaan suvaitse vastakkaisia näkemyksiä (onneksi helvetisti myös niitä ketkä suvaitsee aidosti toisenllaisia mielipiteitä) ja tämä oli yksi syy miksi esim, Jade Nyström ei enää osallistunut siihen.
Tämä Jade Nyströmin mielipide puskee nyt kyllä vastaan joka tuutista. Kertoo sekin jotain, että ihan hirveästi näitä ei ole, johon voisi tarttua. En nyt sikäli epäile, ettei voisi jossain määrin paikkansa pitääkin. Kuinka paljon sitten kyse siitä, että nimenomaan priden aikana ei ole kovin hedelmällistä mennä tuota "eriävää mielipidettä" provoamaan?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
No esimerkiksi Päivi Räsäsen mielipiteet, niitä ei hyväksytä. Niitä vihataan ja jopa julkisesti käydään Räsäsen vakaumuksen kimppuun.

Kuitenkin Palestiinalaisten mielipide hyväksytään ja jopa tuetaan sitä vaikka se on sairaudessaan ja vanhakantaisuudessaan vähintään samaa tasoa mitä Räsäsellä.

Miksi siis toinen on ok mutta toinen ei ole ok?
Onko joku Pride-tapahtuman osallistuja sanonut hyväksyvänsä palestiinalaisten mielipiteen seksuaalivähemmistöjen oikeuksista?

Siviilien tappamista voi vastustaa, vaikka ei olisikaan heidän kanssaan samaa mieltä. Eikös se ole juuri sitä eri mielipiteiden suvaitsemista mitä sinäkin olet täällä peräänkuuluttanut? Jos Päivi Räsäsiä tapettaisiin tuhatpäin, ehkä Räsäs-lippujakin näkyisi Pride-kulkueessa, eikä se tarkoittaisi että niiden lippujen kantajat olisivat kaikesta Päivin kanssa samaa mieltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös