Ihan sillä perusteella, ettei tuosta tapauksesta löydy oikein mitään osumia. Uskallan väittää, että konservatiiviporukat olisivat ottaneet jo ilon irti tapahtuneesta siinä määrin, että niitä juttujakin löytyisi.
Tuosta Malmön tapauksesta on jopa suomalainen kansalainen.fi (joka on julkaisuna samaa sarjaa MV-lehtien ynnä muiden kanssa) tehnyt jutun, ja useampi ulkomainen verkkomedia myös.
Lähinnä yritän harjoittaa tervettä lähdekritiikkiä. Sinä olet nähnyt videon, johon ei löydy minkäänlaista linkkiä tai osumia Googlella. Myönnän kyllä, etten ihan purematta niele väitteitä, joiden mukaan prideläiset
pahoinpitelisivät vääränlaista lippua heiluttavat tyypit, vaikka porukkaa pitäisi miten suvaitsemattomana tahansa. Siksikin pidän todennäköisenä, että tässä on nyt otettu video ja sopivilla saatesanoilla laitettu syy prideläisten niskaan, aivan kuten tuossa Helsingissä sattuneessa skeittareiden tapauksessa.
En tietenkään ala kiistämään asioita, joita on faktisesti tapahtunut. Miksi ihmeessä siis kieltäisin Palestiinan lippujen heiluttelun?
Linkkaamasi kuvan lippu on kyllä aivan absurdi, mutta kuten itsekin toteat, "tämä toki taitaa olla vappumarssista". Nyt keskustellaan Pridestä ja prideläisten leimaamisesta, joten ehkäpä kuvankin olisi hyvä liittyä aiheeseen.
Sanottakoon se, että pidän Neuvostoliiton lippujen heiluttelua missä tahansa tilanteessa myös aivan mauttomana. Mutta se, että toteat, että Pridessä on ihan okei heilutella Neuvostoliiton ja kommareiden lippuja ja muuta hevonpaskaa, jonka perusteella pidät mahdollisena (tai jopa faktana?) prideläisten syyllistymistä pahoinpitelyyn, on aika räikeää värittämistä.
Minä en yritä valkopestä mitään, vaan puhun omasta kokemuksestani.
Nyström totesi Pridessä oltuaan, että koki tapahtuman olevan todella provosoiva joitain ihmisiä kohtaan, ja että Pridessä painetaan toisia alas, jotta voidaan nostaa toisia ylös. Minä viittasin itse tähän. Mitään tällaista en tapahtuman virallisissa puheissa tai puheenvuoroissa ole havainnut, mikä ei toki tarkoita, ettei sellaista olisi esiintynyt. Mutta minä en yksinkertaisesti sellaisenaan allekirjoita tuota väitettä. Huomaa myös, että Nyströmkin puhui yhden kerran kokemuksen perusteella.
Minusta väite, että Pride tapahtumana olisi suvaitsematon tai painaisi muita alas, vaatisi vähän muutakin todistetta kuin toteamuksen, että näin se vain on.
Se on varmasti totta, että suvaitsemattomuutta esiintyy myös näissä porukoissa. Mutta onko se suvaitsemattomuutta, etteivät sukupuolivähemmistöt hyväksy sellaisia tahoja, jotka vaikkapa
@Snakster'n sanoin toivovat heidän palavan helvetin tulessa tai muuta vastaavaa?
Et muuten vastannut sinulle aiheesta esitettyyn kysymykseen.