Mainos

Keskustelua Pride-kulkueesta yms.

• 182 287
  • 1 458

Pantteli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eiköhän tuon mielenilmauksen ensisijainen tavoite ollut saada mahdollisimman paljon julkisuutta. Tuskin olisi täälläkään yhtään viestiä aiheesta jos se olisi järjestetty Lontoon vuosittaisen koiranäyttelyn aikana.
Eikös tuossa ollut tarkoitus ottaa kantaa juurikin priden saamien varojen alkuperään?

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Suomessa Pride-kulkueen tai Itsenäisyyspäivän kulkueen katkaisemalla tai niitä häiritsemällä on aika hyvin saanut julkisuutta. Jää sitten arvioitavaksi, milloin julkisuus on ollut kielteistä tai myönteistä - vai onko pelkkä julkisuus ollut tarpeeksi.

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Suomessa Pride-kulkueen tai Itsenäisyyspäivän kulkueen katkaisemalla tai niitä häiritsemällä on aika hyvin saanut julkisuutta. Jää sitten arvioitavaksi, milloin julkisuus on ollut kielteistä tai myönteistä - vai onko pelkkä julkisuus ollut tarpeeksi.

Saas nähdä mitä banderolli missä oli Päivi Räsänen kieltomerkin sisällä että tajusivatko banderollin tekijät että tämä on ilmaista mainosta Päiville niiden kannattajien silmissä jotka ovat samaa mieltä.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Saas nähdä mitä banderolli missä oli Päivi Räsänen kieltomerkin sisällä että tajusivatko banderollin tekijät että tämä on ilmaista mainosta Päiville niiden kannattajien silmissä jotka ovat samaa mieltä.
Villi veikkaus että eivät erityisemmin ole kiinnostuneita Räsäsen äänestäjistä, tai siitä mitä he ajattelevat kyseisestä bannerista. Tuskin Räsäs myönteinen banneri olisi kääntänyt ketään hänen äänestäjäänsä Pride myönteiseksi.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eiköhän koko aihe ole jo niin polarisoitunut, etteivät Päivi tai Päivin edustamat asiat saa juuri enempää tai vähempää kannatusta yhden kuvan takia.

Pantteli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse olen monesti ihmetellyt, että miten pride-porukka vaati aina erilaisuuden hyväksymistä, tasavertaisuutta ja yhdenmukaisuutta toisella tavalla ajattelevilta ihmisiltä, mutta sitten samaan aikaan eivät itse ole valmiit hyväksymään esimerkiksi Räsäsen erilaista maailmankuvaa ja siitä seuraavia mielipiteitä? Eikö tasa-arvoisessa yhteiskunnassa kaikkien kuuluisi olla tasa-arvoisia riippumatta seksuaaliseen suuntautumisesta, uskonnosta, etniseen taustasta tai vammaisuudesta riippumatta, eikä yhdenkään ryhmän oikeuksien tulisi olla muita suurempia?

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Itse olen monesti ihmetellyt, että miten pride-porukka vaati aina erilaisuuden hyväksymistä, tasavertaisuutta ja yhdenmukaisuutta toisella tavalla ajattelevilta ihmisiltä, mutta sitten samaan aikaan eivät itse ole valmiit hyväksymään esimerkiksi Räsäsen erilaista maailmankuvaa ja siitä seuraavia mielipiteitä? Eikö tasa-arvoisessa yhteiskunnassa kaikkien kuuluisi olla tasa-arvoisia riippumatta seksuaaliseen suuntautumisesta, uskonnosta, etniseen taustasta tai vammaisuudesta riippumatta, eikä yhdenkään ryhmän oikeuksien tulisi olla muita suurempia?

Älä lähde tälle linjalle tässä ketjussa... Minä sitä kerran kokeilin, ja sain kuulla olevani vähemmistöjä sortava homofobikko.

Pride on niin pajon parempi aate kuin mikään muu, että heillä on oikeus olla suvaitsemattomia, jos he niin parhaaksi katsovat. Kellään muulla ei tätä oikeutta ole, vaan muilta edellytetään esim. sateenkaariväestön ehdotonta hyväksymistä.

Ja siis summa summarum, tuota samaa olen kysellyt itse moneltakin muulta ihmiseltä ja monessa muussa paikassa. Ikinä en ole siihen perusteltua vastausta saanut. Ylläoleva on siis oma tulkintani asiasta.

Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho

Kai se on ihan hyvä syy, että Räsänen ei haluaisi antaa sateenkaariväestölle samoja oikeuksia kuin esim. Räsäsen kaltaiselle väestölle. Pride tuskin haluaa riisua oikeuksia Räsäseltä.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Kai se on ihan hyvä syy, että Räsänen ei haluaisi antaa sateenkaariväestölle samoja oikeuksia kuin esim. Räsäsen kaltaiselle väestölle. Pride tuskin haluaa riisua oikeuksia Räsäseltä.
Yksinkertaisesti näin ja jos tuntuu että asiat askarruttaa kovasti, niin rohkeasti vaan soittamaan vaikka SETAlle. Aivan varmasti keskustelevat asiallisesti.

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitäs oikeuksia sateenkaariväestöltä nyt puuttuu, jota meillä muilla on?
Tämän minäkin haluaisin kuulla. Tietääkseni Suomessa saa homot mennä naimisiin keskenään ja adoptoida halutessaan lapsia, mikä on hyvä juttu. Keneltäkään ei pitäisi riistää oikeuksia sen tähden, että rakastaa toista ihmistä.

Minun tietääkseni Suomessa on myös hyvin helppoa olla vaikka homo, ilman että sinut sen tähden hakataan taikka sinua syrjitään taikka kohdellaan muutenkaan kaltoin.

Jopa uskomattoman urpo translaki meni läpi, jossa oma sukupuoli on vain ilmoitusluontoinen asia.

Mitä vielä puuttuu? Ihan avoin kysymys, koska en todellakaan tiedä.

Suosikkijoukkue
Mitäs oikeuksia sateenkaariväestöltä nyt puuttuu, jota meillä muilla on?

Sanoinko, että heiltä puuttuisi jotain? Lait ovat menneet hyvää vauhtia eteenpäin ja Suomi taitaa olla ihan top5 Euroopassa näissä asioissa. Käytännöt ja yhdenvertaisuus tulevat sitten perässä ajan myötä.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Sanoinko, että heiltä puuttuisi jotain? Lait ovat menneet hyvää vauhtia eteenpäin ja Suomi taitaa olla ihan top5 Euroopassa näissä asioissa. Käytännöt ja yhdenvertaisuus tulevat sitten perässä ajan myötä.

No miksei sitä Päivi Räsästä sitten voi hyväksyä sellaisenaan kuin hän on myös Pride-väestön keskuudessa? Antaa kaikkien kukkien kukkia, paitsi jos ne ovat vääränlaisia?

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
No miksei sitä Päivi Räsästä sitten voi hyväksyä sellaisenaan kuin hän on myös Pride-väestön keskuudessa? Antaa kaikkien kukkien kukkia, paitsi jos ne ovat vääränlaisia?

Kyllä siellä Päivi hyväksytään ihan sellaisena kuin on, mutta Päivin täysin kivikautisia ja urpoja näkemyksiä ei yhdenkään täysjärkisen tarvitse hyväksyä.

Suosikkijoukkue

Räsänen kansanedustajana on aika korkealla oleva vallankäyttäjä ja hän edelleenkin vastustaa näitä annettuja oikeuksia.

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Itse olen monesti ihmetellyt, että miten pride-porukka vaati aina erilaisuuden hyväksymistä, tasavertaisuutta ja yhdenmukaisuutta toisella tavalla ajattelevilta ihmisiltä, mutta sitten samaan aikaan eivät itse ole valmiit hyväksymään esimerkiksi Räsäsen erilaista maailmankuvaa ja siitä seuraavia mielipiteitä?
Ei Päivi Räsäsen maailmankuvaa ja siitä seuraavia mielipiteitä voi hyväksyä, koska ne aiheuttavat tuskaa ja ahdistusta monille uskovaisille ihmisille. Silmät kirkkaina Räsänen katsoo, että hänellä on oikeus harjoittaa henkistä väkivaltaa uskontonsa nimissä.

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
No miksei mulla sitten ole Pride-kansan mielestä oikeutta olla hyväksymättä heidän urpoja näkemyksiään ilman kauheaa maalittamista ja syyllistämistä?

Kuulun pride-kansaan (olen kansainvälisten marssienkin veteraani, Wien 2015 nevö foget) ja hyväksyn sinutkin sellaisena kuin olet, kaikkine näkemyksinesi. En maalita tai syyllistä sinua siitä, että olet juntti.

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Alleviivasit juuri sen pointtini.

Eli jotta en olisi Pride-väestön silmissä juntti, minun tulisi olla sellainen kuin HE haluavat. Tämäkö on sinun käsityksesi suvaitsevaisuudesta?

No mitä helvettiä. Justhan mä totesin, että sä saat olla just semmonen kuin oot ja hyväksyn sinut sellaisenaan.

Jokainen joka ihmettelee, mitä sellaista sateenkaariväeltä puuttuu, mitä valtaväestöllä on, kysyköön itseltään, ajattelevatko sateenkaari-ihmisen olevan erilainen kuin muut. Siitä päässee jo jyvälle, mistä tässä kaikessa on kysymys.

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Eli jotta en olisi Pride-väestön silmissä juntti, minun tulisi olla sellainen kuin HE haluavat. Tämäkö on sinun käsityksesi suvaitsevaisuudesta?
Tämä täsmälleen sama keskustelu käydään täällä useamman kerran vuodessa. Ainoa vaatimus pride-väen tuelle on, ettei heidän oikeuksiaan tai olemassaoloaan aktiivisesti vastusta. Vastaus esitettyyn ongelmaan voidaan parhaiten tiivistää suvaitsevaisuusparadoksilla. Suvaitsevaisuusparadoksi – Wikipedia.

Kyllä Päiviä ihmisenä suvaitaan, mutta hänen ajamaansa politiikkaa täytyy äänekkäästi vastustaa. Jos maailman päivit saisivat päättää, ei seksuaalivähemmistöillä olisi tätä nykyistä asemaansa yhteiskunnassa. Samasta syystä rasismiakaan ei tule yhteiskunnassa suvaita.

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
No mitä helvettiä. Justhan mä totesin, että sä saat olla just semmonen kuin oot ja hyväksyn sinut sellaisenaan.

Mitä jos @Noppa10 ei halua olla juntti? Millä oikeudella sanot häntä juntiksi?

Et maallitta tai syyllistä mutta silti haukut toista juntiksi, eikö se ole vähän ristiriitaista?

En ole aloittamassa täällä riitaa enkä halua sen enempää vääntää, mutta olen jo pitkään ihmetellyt miksi ihmiset eivät voi keskustella asioista toisia kunnioittaen? Ei se, että sanoo hyväksyvänsä toisen sellaisena kun on mutta heti perään sanoo toisen olevan kuitenkin juntti ole mitään rakentavaa keskustelua.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllä Päiviä ihmisenä suvaitaan, mutta hänen ajamaansa politiikkaa täytyy äänekkäästi vastustaa. Jos maailman päivit saisivat päättää, ei seksuaalivähemmistöillä olisi tätä nykyistä asemaansa yhteiskunnassa. Samasta syystä rasismiakaan ei tule yhteiskunnassa suvaita.

Joo, kyllä mä tämän osittain ostan. Enkä lähdekään vänkäämään tästä. Mutta tuossa ylhäällä esimerkiksi minua kutsutaan juntiksi, koska en jaa samaa ajatusmaailmaa Pride-porukan kanssa. Jos minä erehdyn kutsumaan Pride-ideologiaa juntiksi, johan alkaa hyökkäys. (Tiedän, koska juuri äsken näin facebookissa tein).

Tämä se on se mikä minua hiertää, eli minä olen juntti, jos en jaa samaa ideologiaa heidän kanssaan, mutta minä en saa kutsua heitä junteiksi, jos he eivät jaa minun ideologiaa. Ei tämä ihan tasa-arvoiselta tilanteelta kuulosta.

Ilmastohipit ovat jo vuosia päässeet meikäläisen ihon alle. Tänään, kun luin heidän häiriköineen Pride-porukkaa Lontoossa, olin tyytyväinen heidän toimintaansa. Hämmentävää on se, että en edes ole eri mieltä isossa kuvassa niistä asioista, joita Pride edustaa. Minua kismittää se tapa, jolla niitä pakkosyötetään kaikille. Ja samaan hengenvetoon sateenkaren väreissä julistetaan sitä suvaitsevaisuutta ja vapautta olla mitä on.

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ilmastohipit ovat jo vuosia päässeet meikäläisen ihon alle. Tänään, kun luin heidän häiriköineen Pride-porukkaa Lontoossa, olin tyytyväinen heidän toimintaansa. Hämmentävää on se, että en edes ole eri mieltä isossa kuvassa niistä asioista, joita Pride edustaa. Minua kismittää se tapa, jolla niitä pakkosyötetään kaikille. Ja samaan hengenvetoon sateenkaren väreissä julistetaan sitä suvaitsevaisuutta ja vapautta olla mitä on.
Niin, sellainen mielenosoittaminen tai omien oikeuksiensa puolustaminen joka ei ketään ärsytä on paitsi hyvin hankalaa toteuttaa, myös kovin tehotonta. Ei mikään koskaan muutu, jos valtaa pitävät sedät ja tädit eivät koe painetta toteuttaa muutoksia.

Lätkävertauksena voisi käyttää paskasti johdettua seuraa. Seurajohto varmaan toivoisi että tyytymättömät fanit mutisisivat itsekseen hallin vessajonossa ja kaljakarsinassa eivätkä olisi häiriöksi, koska silloin ei tarvitse tehdä mitään itselleen epämieluisia toimenpiteitä. Jos fanit taas ryhtyvät äänestämään jaloillaan, protestoivat äänekkäästi katsomossa ja antavat kaikissa kanavissa suoraa palautetta, on joukkueen johdon ennen pitkää reagoitava.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy