Kyllä Päiviä ihmisenä suvaitaan, mutta hänen ajamaansa politiikkaa täytyy äänekkäästi vastustaa. Jos maailman päivit saisivat päättää, ei seksuaalivähemmistöillä olisi tätä nykyistä asemaansa yhteiskunnassa. Samasta syystä rasismiakaan ei tule yhteiskunnassa suvaita.
Joo, kyllä mä tämän osittain ostan. Enkä lähdekään vänkäämään tästä. Mutta tuossa ylhäällä esimerkiksi minua kutsutaan juntiksi, koska en jaa samaa ajatusmaailmaa Pride-porukan kanssa. Jos minä erehdyn kutsumaan Pride-ideologiaa juntiksi, johan alkaa hyökkäys. (Tiedän, koska juuri äsken näin facebookissa tein).
Tämä se on se mikä minua hiertää, eli minä olen juntti, jos en jaa samaa ideologiaa heidän kanssaan, mutta minä en saa kutsua heitä junteiksi, jos he eivät jaa minun ideologiaa. Ei tämä ihan tasa-arvoiselta tilanteelta kuulosta.
Ilmastohipit ovat jo vuosia päässeet meikäläisen ihon alle. Tänään, kun luin heidän häiriköineen Pride-porukkaa Lontoossa, olin tyytyväinen heidän toimintaansa. Hämmentävää on se, että en edes ole eri mieltä isossa kuvassa niistä asioista, joita Pride edustaa. Minua kismittää se tapa, jolla niitä pakkosyötetään kaikille. Ja samaan hengenvetoon sateenkaren väreissä julistetaan sitä suvaitsevaisuutta ja vapautta olla mitä on.