Ylinopeussakotus

  • 197 631
  • 1 084

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei. Minä teen ohitukseni loppuun omaa tahtia, enkä jonkun säännöistä ja siten muiden turvallisuudesta piittaamattoman mulkun tai mulkuttaren tahtiin.

Siis teetkö sen loppuun omaa tahtia vai alatko tahallaan hidastella jos joku tulee takaa kovempaa? Ensin sanoit toista ja nyt toista. Noiden kahden toimintamallin välillä on aika helvetin iso ero.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tuo on ihan elävästä elämästä poimittu esimerkki, ei edes ainoa laatuaan. Kerran joku latvialainen veegee veti tuollaisessa tilanteessa vasemmalta puolelta pientareen kautta ohikin.
No jos latvialainen vegee vetää ohi, anna mennä. Ja en minäkään sinne rekkaletkan taakse jää (vaikka nuo letkat ovat harvinaisia), sen sijaan painan sitä kaasua, jotta pääsisin ripeästi ohi ja antamaan tilaa heille joilla on "kiire". Liikenteessä ei pitäisi provosoida tai tulla provosoiduksi, vaikka täytyy myöntää nelostien pe alkuillan ruuhkassa vituttaa ne ääliöt, jotka ohittavat motarilla asuntovaunua satasen nopeudella. Siitä tulee ihan "kiva" haitari sinne letkaan.

Ja se suomalainen @V-G- puki asiani sanoiksi.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liikenteessä ei pitäisi provosoida
Jos joku provosoituu siitä että ajetaan nopeusrajoituksen mukaan niin vika ei voi olla kuin provosoituneessa...
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Jos joku provosoituu siitä että ajetaan nopeusrajoituksen mukaan niin vika ei voi olla kuin provosoituneessa...
Tässä on näköjään kaksi koulukuntaa. Itse kuulun siihen, joka aina ajaa nopeusrajoituksen mukaan, kelin ja liikenteen sen salliessa. En aja alinopeutta, enkä tarkoituksella ketään hidastele. Mutta jos joku ylinopeutta ajava joutuu muutamaksi hetkeksi hidastamaan siksi, että ohitan motarilla rekkaa satasen nopeudessa, niin ei se hetkauta minua suuntaan eikä toiseen. Ja jos sillä ylinopeutta ajavalla on realiteetit kunnossa, niin ei sen pitäisi häntäkään hetkauttaa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jos joku provosoituu siitä että ajetaan nopeusrajoituksen mukaan niin vika ei voi olla kuin provosoituneessa...
Se 120 on ihan ok kun motorista puhutaan, myös sillä vasemmalla kaistalla, kunhan sinne ei jäädä asumaan, pelisilmää ja muita huomioiden. Se että lähdetään selvästi hitaammin ruuhkassa ohittamaan ei ole. Ja en provosoidu, vaikka joskus äänekäs vittusaatana autossa sisällä kuuluukin. En tule takakonttiin kiinni, valoja en vilkuttele ja se äänimerkkikin pysyy hiljaisena. Itselläni yleensä matkanopeus on motarilla jonkin verran suurempi, tilanteen salliessa. Jos sakot tulee, niin itsehän läksin.
 

BaronFIN

Jäsen
Erikoista on, että 60 km/h alueilla jengi vetee sujuvasti mittarinopeus 70 km/h. 80 km/h alueilla mittarinopeus on 90 km/h. 100 km/h alueella ajetaan autokoulun oppien mukaan "markkakymmenen", mutta 120 km/h mittarinopeus on tiukasti 120 km/h eikä kilometriäkään enempää.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Erikoista on, että 60 km/h alueilla jengi vetee sujuvasti mittarinopeus 70 km/h. 80 km/h alueilla mittarinopeus on 90 km/h. 100 km/h alueella ajetaan autokoulun oppien mukaan "markkakymmenen", mutta 120 km/h mittarinopeus on tiukasti 120 km/h eikä kilometriäkään enempää.
Ja sitten kun tulee työmaita, niin sinne 50 km/h (mittarinopeus +5) ei hidasteta, vaan mennään 70km/h. Eilen aamupäivällä näitä jäi nelostiellä Stadin suuntaan aika paljon kiinni. Minä en.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On mielenkiintoista lukea tähän ketjuun tämän vuorokauden puolella tulleita viestejä. Harvan aiheen kohdalla näkee vastaavaa toiseen nimimerkkiin kohdistuvaa raivoa, kuin tässä ketjussa potentiaaliseen kanssa-autoilijaan kohdistuvaa raivoa. Toivotaan hakkaamisia ym. Valitettavasti kun tarkastelen omaa käytöstäni liikenteessä, niin tunnen ihan vastaavia tuntemuksia, raivoa ja suuttumusta, melkeinpä päivittäin. Varmaankin yhdessä tilanteessa olen Veegee ja toisessa Väsyneet kädet.

Mikä ihme siinä on, että juuri tämä liikenne aiheuttaa tällaista reaktiota normikansalaisessa?
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Minä ainakin saatan usein ajaa alle nopeusrajoitusten sillä mua ei kiinnosta toljottaa nopeusmittaria vähän väliä eikä vakkaria ole. Yksin ajaessa kuuntelen musiikkia ja lauleskelen vähän väliä. Se on paljon rennompaa kuin tiukka tuijotus nopeusmittariin. Välillä saatan ajaa 90 satasen alueella ja jengi porhaltaa ohi vähän väliä mutta tuskin edes huomaan. Aika menee ihmeen nopeaa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Erikoista on, että 60 km/h alueilla jengi vetee sujuvasti mittarinopeus 70 km/h. 80 km/h alueilla mittarinopeus on 90 km/h. 100 km/h alueella ajetaan autokoulun oppien mukaan "markkakymmenen", mutta 120 km/h mittarinopeus on tiukasti 120 km/h eikä kilometriäkään enempää.
Polttoainetta kuluu huomattavasti enemmän moottoritienopeuksissa. 120 on mulle ihan riittävä nopeus. Harvemmin on mihinkään kiire.
 

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
Olen havainnut, että nämä motareilla tahallaan takaa tulevia hidastavat ohituskaistan tukkijat ovat samaa sukua niiden kanssa, jotka pienemmillä valtateillä tukkivat liikenteen ajamalla alinopeutta ruuhkassa siihen saakka, kunnes alkaa se kilometrin - parin pituinen ohituskaista, jolloin nopeutta lisätään jopa 40km/h, jotta takaa tulevasta pitkästä jonosta mahdollisimman harva ehtisi ohittamaan. Huomioitavaa on siis se, että kun ohituskaistaa ei ole ja vastaan tulee autoja jatkuvasti, niin silloin ajetaan selvää alinopeutta. Mutta kun ohituskaista alkaa, niin tämä jonon ensimmäinen auto, joka on tukkinut tien jopa useilta kymmeniltä takaa tulevilta, kiihdyttää voimakkaasti ylinopeuden puolelle jota kestää juuri sen ohituskaistan verran, jonka jälkeen nopeus pudotetaan taas selvään alinopeuteen. En uskalla satavarmaa analyysiä tehdä näistä erittäin vaarallisista kuljettajista ja heidän pään sisäisestä maailmasta, mutta eiköhän tällaisen käytöksen pääasiallisena polttoaineena liene se harmillisen yleinen kateus(esim. toisten tienkäyttäjien ajoneuvoja kohtaan). Muuta motiivia on hankala keksiä. Näitä kuskeja on kuitenkin yllättävän paljon.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En uskalla satavarmaa analyysiä tehdä näistä erittäin vaarallisista kuljettajista ja heidän pään sisäisestä maailmasta, mutta eiköhän tällaisen käytöksen pääasiallisena polttoaineena liene se harmillisen yleinen kateus(esim. toisten tienkäyttäjien ajoneuvoja kohtaan). Muuta motiivia on hankala keksiä. Näitä kuskeja on kuitenkin yllättävän paljon.
Ei se ole kateutta. Se on vaan kouluttamista. Ja hymy vaan levenee kouluttajan naamalla, kun jono pitenee.
 
Olen havainnut, että nämä motareilla tahallaan takaa tulevia hidastavat ohituskaistan tukkijat ovat samaa sukua niiden kanssa, jotka pienemmillä valtateillä tukkivat liikenteen ajamalla alinopeutta ruuhkassa siihen saakka, kunnes alkaa se kilometrin - parin pituinen ohituskaista, jolloin nopeutta lisätään jopa 40km/h, jotta takaa tulevasta pitkästä jonosta mahdollisimman harva ehtisi ohittamaan. Huomioitavaa on siis se, että kun ohituskaistaa ei ole ja vastaan tulee autoja jatkuvasti, niin silloin ajetaan selvää alinopeutta. Mutta kun ohituskaista alkaa, niin tämä jonon ensimmäinen auto, joka on tukkinut tien jopa useilta kymmeniltä takaa tulevilta, kiihdyttää voimakkaasti ylinopeuden puolelle jota kestää juuri sen ohituskaistan verran, jonka jälkeen nopeus pudotetaan taas selvään alinopeuteen. En uskalla satavarmaa analyysiä tehdä näistä erittäin vaarallisista kuljettajista ja heidän pään sisäisestä maailmasta, mutta eiköhän tällaisen käytöksen pääasiallisena polttoaineena liene se harmillisen yleinen kateus(esim. toisten tienkäyttäjien ajoneuvoja kohtaan). Muuta motiivia on hankala keksiä. Näitä kuskeja on kuitenkin yllättävän paljon.
Ei helvetti. Pelkkä ajatuskin pisti äärettömän vitutuksen päälle. Noille ihmisperseille, jotka ajelee 90km/h satasen alueella saa mun puolesta vapaasti antaa painetta roikkumalla perässä. Varsinkin, jos ne luulee ohituskaistoja yleiseksi kiihdytyskaistaksi.

Noin niin kuin muuten olen ihan hyvätapainen liikenteessä. Töihin ajelen sen viitisen kertaa viikossa 25km/suunta. Matka on enimmäkseen satasen aluetta. Suurin osa ajelee tuolla välillä mittarin mukaan hitusen alle satasta, moni ajaa 85-95km/h. Itse ajan mittarin mukaan n. 105-115km/h, jos suinkin mahdollista.

Huomionarvoista myöskin, että käyn pääasiassa ilta- ja viikonlopputöissä ja sen huomaa heti ihmisten liikennekäyttäytymisestä. Joskus harvoin, (kuten inventaariopäivänä) menen kahdeksaksi ja silloin meno on monesti ihan sujuvaa ja reipasta. Mutta auta armias noina muina aikoina, kun ihmisillä ei ole kiire mihinkään ja itse pitäisi päästä töihin. Olenkin suunnitellut, että lähden itse sunnuntaiajelulle joku kaunis maanantaiaamu klo 7.30, ilman minkäännäköistä kiirettä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Minä kuulun koulukuntaan, joka noudattaa liikennesääntöjä noin 98% siitä ajasta, jonka liikenteessä vietän. Opin juuri, että täten koulutan muita ja vittuilen vielä lisäksi. Okei, nopeusrajoitusten noudattaminen on siis kouluttamista. Miten paljon ylinopeutta minun sitten pitää ajaa, etten enää kouluta? Ja mikä on minulle siitä koituva hyöty? Toivottavasti se hyöty on isompi kuin riski saada sakot. Ilmeisesti olen tahtomattani kouluttanut muita myös siten, että olen ajanut vain selvin päin. Miten hönössä tulisi olla, etten enää kouluttaisi muita?
 

julle-jr

Jäsen
Minäkin hieman ihmettelen, että liikennesääntöjen noudattaminen voi olla väärin. Olen kyllä tehnyt jonkin verran rikoksia elämässäni, mutta olen silloin tiennyt tekeväni väärin. Nykyään en enää välittäisi rikollinen olla, ainakaan näin turhassa asiassa, josta ei ole edes oiein mitään hyötyä itselleni, eikä muillekaan sanottavammin. Nimittäin ei se moottoritiellä 125 km/h ajava merkittävästi aikaa säästäisi vaikka minä tekisinkin rikkeen ohittamalla rekan ylinopeutta. Joten jos vielä ryhdyn lainsuojattomaksi tulevaisuudessa, teen sen jossain muualla kuin liikenteessä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Parille ylläkirjoittavalle:

Kyse ei ole liikennesääntöjen noudattamisesta tai noudattamatta jättämisestä. Kyse on liikenteen ryrmissä ajamisesta.

Jos joku saatana ajaa satasen rajoitusalueella valtatien ohituskaistalla rekkojen tms. hitaampien ohi tasan satasta, se ei ole liikenteen rytmissä ajamista. Jos hän tekee sen vain siksi että ajattelee ettei satasen alueella saa ajaa tippaakaan yli satasta, ok, mutta se on pilkunnussintaa, muiden liikenteenkäyttäjien (siis olettaen että ohittajia on muitakin siellä takana) huomioimattomuutta ja itsekkyyttä/ainoastaan oman itsensä huomioimista.

Jos hän taas tekee tuontyyppisen ohituksen ilkikurisuuttaan ja pieni hymyntapainen suunpielillä karehtien, eli "kouluttaakseen hurjastelijoita", jotka haluaisivat ohittaa hitaammat vaikkapa 120-140 km/h, on hän ihmiskyrpä jonka ei varsinaisesti tarvitsisi tulla rattiin lainkaan. Osa täällä on sanonut saavansa nautintoa ollessan muiden tiellä. Mitä helvettiä?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Jos joku saatana ajaa satasen rajoitusalueella valtatien ohituskaistalla rekkojen tms. hitaampien ohi tasan satasta, se ei ole liikenteen rytmissä ajamista. Jos hän tekee sen vain siksi että ajattelee ettei satasen alueella saa ajaa tippaakaan yli satasta, ok, mutta se on pilkunnussintaa, muiden liikenteenkäyttäjien (siis olettaen että ohittajia on muitakin siellä takana) huomioimattomuutta ja itsekkyyttä/ainoastaan oman itsensä huomioimista.

Anteeksi? Suurimman sallitun ajaminen ei ole liikenteen rytmissä ajamista? Suurimman sallitun ajaminen on pilkunnussintaa? Ihan mielenkiintoinen mielipide, mutta en valitettavasti ymmärrä sitä. Autatko ymmärtämään perustelemalla sen? Mitä muuten se on mielestäsi, että edellyttää ja joskus jopa painostaa suurinta sallittua ajavan ajamaan ylinopeutta siksi, että itsekin voisi ajaa ylinopeutta? Minulla on siihen mielipide, ja se muistuttaa jonkin verran ilmaisua, joka oli siinä osassa kirjoitustasi, jonka jätin lainauksesta pois.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Anteeksi? Suurimman sallitun ajaminen ei ole liikenteen rytmissä ajamista? Suurimman sallitun ajaminen on pilkunnussintaa? Ihan mielenkiintoinen mielipide, mutta en valitettavasti ymmärrä sitä. Autatko ymmärtämään perustelemalla sen? Mitä muuten se on mielestäsi, että edellyttää ja joskus jopa painostaa suurinta sallittua ajavan ajamaan ylinopeutta siksi, että itsekin voisi ajaa ylinopeutta? Minulla on siihen mielipide, ja se muistuttaa jonkin verran ilmaisua, joka oli siinä osassa kirjoitustasi, jonka jätin lainauksesta pois.

Ajatko mittarin mukaan sallittua nopeutta vai gps/tms mukaan sallittua nopeutta? Koska joissain autoissa ero saattaa olla varsin huomattava varsinkin n. 100 nopeuksissa.

Moottoriteistä kun oli puhetta, niin oli melkeinpä hyvä aina mainita, että ajaako mittarin mukaan tasan 120 vai jonkin tarkemman mittarin mukaan 120. Samoin olisi hyvä mainita oliko motarilla 120 vai 100 nopeusrajoitus.

Ja mielestäni ohitustilanteessa on fiksumpaa ajaa hiukan ylinopeutta kuin liikennerajoitusten mukaan. Varsinkin jos kyseessä ohituskaista ja pitkät letkat. Mikään ei meinaa mennä niin pahasti tunteisiin kuin ihmiset, jotka ensin rekkaletkan perseessä (jättäen niin pienen välin oman autonsa ja rekan väliin ettei siihen kukaan voi väliin mennä) ajamisen jälkeen kiihdyttävät ohituskaistalle ja posottavat siinä mittarin mukaan 100 (hyvällä tuurilla oikeasti vauhtia 90), minkä takia siinä ohituskaistalla pari autoa pääsee vain rekkaletkan ohi.

Jos ajat 100 alueella 90 ja sulla ei ole kiire mihinkään, niin kannattaa välillä tarkistaa peileistä, että onko taakse kertynyt letkaa. Jos on niin voit hyvin minuutiksi pysähtyä bussipysäkille ja päästää letka ohi. Tästä ei sinulle kerry mitää haittaa, mutta parhaimmassa tapauksessa säästät ihmishenkiä.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Anteeksi? Suurimman sallitun ajaminen ei ole liikenteen rytmissä ajamista? Suurimman sallitun ajaminen on pilkunnussintaa? Ihan mielenkiintoinen mielipide, mutta en valitettavasti ymmärrä sitä. Autatko ymmärtämään perustelemalla sen? Mitä muuten se on mielestäsi, että edellyttää ja joskus jopa painostaa suurinta sallittua ajavan ajamaan ylinopeutta siksi, että itsekin voisi ajaa ylinopeutta? Minulla on siihen mielipide, ja se muistuttaa jonkin verran ilmaisua, joka oli siinä osassa kirjoitustasi, jonka jätin lainauksesta pois.
Liikenteen rytmi on tietenkin juuri se vauhti jota Veget sun muut tosikuskit haluavat kulloisessakin tilanteessa ajaa. Kaikilta muilta puuttuu pelisilmä, ajotaidot ja muiden huomioonottaminen.

Juuri tällainen tilanne nähtiin perjantaina vt65:llä. Ajelin kohti Ylöjärveä, edessä parinkymmenen auton jono jossa keulilla karavaanari. Jono eteni tasaisesti noin 90km/h vauhtia, kunnes joku Pirkanmaan sujuvasti ajava, muita huomioonottava Vege lähti ohittamaan letkaa tiellä jossa oli koko ajan vastaantuleevaa liikennettä. Sujuvalla muut huomioonottavalla ajotavallaan Vege sai aikaan melkoisen haitariliikkeen molempiin suuntiin, mutta kannatti toki ehdottomasti, koska voitti vajaan puoli minuuttia kun oli jonossa edempänä kuin ilman ohituksia.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Jos ajat 100 alueella 90 ja sulla ei ole kiire mihinkään, niin kannattaa välillä tarkistaa peileistä, että onko taakse kertynyt letkaa. Jos on niin voit hyvin minuutiksi pysähtyä bussipysäkille ja päästää letka ohi. Tästä ei sinulle kerry mitää haittaa, mutta parhaimmassa tapauksessa säästät ihmishenkiä.
Kästinkö oikein, että mielestäsi ei minuutin parin viivästys tunnu missään? Jos näin, niin silloinhan on aiva turha lähteä ohittelemaankaan, koska siinä ei oikeasti säästä aikaa minkään vertaa. Ajellaan siis vaan siististi jonossa liikennevirran mukana.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Kästinkö oikein, että mielestäsi ei minuutin parin viivästys tunnu missään? Jos näin, niin silloinhan on aiva turha lähteä ohittelemaankaan, koska siinä ei oikeasti säästä aikaa minkään vertaa. Ajellaan siis vaan siististi jonossa liikennevirran mukana.

Pointti olikin, että jos ajat jo valmiiksi alinopeutta ja sulla ei ole kiire mihinkään. Niin silloin ei varmaankaan ole mahdoton tehtävä tehdä alle minuutin mittaista stoppia bussipysäkille, että letka pääsee ohi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Anteeksi? Suurimman sallitun ajaminen ei ole liikenteen rytmissä ajamista? Suurimman sallitun ajaminen on pilkunnussintaa? Ihan mielenkiintoinen mielipide, mutta en valitettavasti ymmärrä sitä. Autatko ymmärtämään perustelemalla sen? Mitä muuten se on mielestäsi, että edellyttää ja joskus jopa painostaa suurinta sallittua ajavan ajamaan ylinopeutta siksi, että itsekin voisi ajaa ylinopeutta? Minulla on siihen mielipide, ja se muistuttaa jonkin verran ilmaisua, joka oli siinä osassa kirjoitustasi, jonka jätin lainauksesta pois.

Niin siis tästä kommentista tämä suivaantuminen vissiin lähti:

Ai että. Olet niitä, jotka saavat hymyn huulille, kun ajavat perässä. Vaikka olisin ohittamassa, hidastan vauhtia, ihan vain siksi, että saisit ajaa hitaampaa. Jokainen valojen välkäytys saa vain hymyn leveämmäksi. Ja houkutus tehdä äkkijarrutus on suuri!

Ja siihen jatkona tuo koulutusosuus:

En aja koskaan alle rajoituksen. Joillekin munapäille ei esim. vitosen ylityskään riitä. Sellaisia on mukava "kouluttaa".
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Pointti olikin, että jos ajat jo valmiiksi alinopeutta ja sulla ei ole kiire mihinkään. Niin silloin ei varmaankaan ole mahdoton tehtävä tehdä alle minuutin mittaista stoppia bussipysäkille, että letka pääsee ohi.

Kyllä kyllä. Toki muilla on minuutti aikaa, että sinä pääset nopeammin perille.

Tää on kyllä silmiä avaavaa, kuinka itsekkäitä ihmisiä on paljon ja ne ei ilmeisesti edes itse sitä huomaa. Se että kaikki ottaa juuri sinun tarpeet huomioon naamioidaan liikennevirran mukana ajamiseksi. Heh.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Autatko ymmärtämään perustelemalla sen? Mitä muuten se on mielestäsi, että edellyttää ja joskus jopa painostaa suurinta sallittua ajavan ajamaan ylinopeutta siksi, että itsekin voisi ajaa ylinopeutta?
Ylinopeus ylinopeus ylinopeus. Jos unohdetaan se asia hetkeksi ja mietitään sen sijaan sitä, miten saada mahdollisimman jouhevaa liikennettä aikaan. Hetkellinen nopeuden kohoaminen ohitustilanteissa auttaa muita pääsemään hitaammista ohi. Jos ohituskaista on n. kilometrin mittainen, satasta ajamalla ei kovin moni kerkeä kahdeksankympin letkan ohi. Tällöin ensimmäisenä köröttelevän ajotapa ei ole liikenteen vaatiman rytmin mukainen eikä huomioon ottava. Minä kyllä haluaisin nähdä että maan- ja moottoriteillä ihmiset omaksuisivat reippaan ajotavan, jotta karavaanarit, liian vanhoina ajelevat sekä pakon edestä hitaammin liikkuva ammattiliinenne hidastaisivat ihmisiä mahdollisimman vähän. Ketään ei todellakaan tarvitse alkaa kouluttaa teitä tukkimalla.

Pirkanmaan sujuvasti ajava, muita huomioonottava Vege lähti ohittamaan letkaa tiellä jossa oli koko ajan vastaantuleevaa liikennettä. Sujuvalla muut huomioonottavalla ajotavallaan Vege sai aikaan melkoisen haitariliikkeen molempiin suuntiin, mutta kannatti toki ehdottomasti, koska voitti vajaan puoli minuuttia kun oli jonossa edempänä kuin ilman ohituksia.
Haistapa paska! Mä en ole kertakaan kannustanut ketään sikailemaan liikenteessä vaan ajamaan reippaasti niin että huomioi myös takana tulevat. Letkassa yksikaistaisella ajellessa ei tietenkään ole mitään mieltä lähteä tykittelemään ohi kuolemaa halveksuen. Ohitukset tulisi hoitaa tuollaisissa tilanteissa aina niin että jonoa puretaan hitaan ajoneuvon takana aina alusta päin. Eli rekan takana ekana ajavalla on suuri vastuu tässä.

Eli aivan päin persettä ja varsin vähä-älyisesti yritit laittaa sanoja suuhuni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös