Missäs olet tuollaiseen törmännyt? En minä ainakaan meinaa löytää jääkiekkoihmisten joukosta juuri ollenkaan suljetun sarjan kannattajia, en tältä palstalta tai muualtakaan kiekkoyhteisöstä, ihannoinnista puhumattakaan. Joidenkin seurojen johtohenkilöt saattavat suljettua sarjaa kannattaa, mutta eipä juurikaan muut.
Luemme varmaan eri silmälaseilla näitä kirjoituksia? Tai sitten käsitämme sanan ihannointi eri tavalla? Melko varmasti molempia?
Ihannointi voi terminä olla hieman kyseenalainen tässä kohtaa, mutta kyllä tuossa kuitenkin sellaistakin esiintyy vähintään rivien välissä. Jos keskustelemme sanasta, niin silloin keskustelu ei kauhiasti minua innosta. Jos taas emme näe yhtään suljetun ihannoijaa täällä, niin silloin tarvii kysellä itselle apua harhoihini.
Liigan ihannointia täällä näkyy ainakin - Liiga on huikea ja Mestis hmv.
Liiga-seurojen sekä paikkakuntien ihannointia - Vain me ollaan kovia, ansaittu ite Liiga-paikka, keksitty jääkiekko suomessa, kehitetty kaikki ite, meillä on halli.
Ja suljetun ihannointia - Sulkeminen ja vain suljettuna oleminen mahdollistaa ammattimaisuuden, vain suljettuna voi toimia taloudellisesti kestävästi, Suljettu sisäpiirikerho on ihan ok ja sinne ei tarvi päästää muita.
ihannoida
- kaunistella, idealisoida, palvoa, kunnioittaa, arvostaa suuresti, kunnioittaa syvästi, ihailla.
Saatan tuossa jotenkin nähdä ihannointia ja jos todella sellaista keskustelua ei palstalla ole käyty pitkin kautta, niin silloin minun tarvitsee varmaan hakeutua hoidon piiriin. Minä nimittäin olen sellaista lukenut aika paljon. Toki se on myönnettävä, että tässä saattaa tulla vahvistusharhaa, kun nämä viestit tulevat samoilta nimimerkeiltä ja sitä kautta tulee tunne laajemmasta mielipiteestä, vaikka onkin vain pienen porukan ajatuksia.