Susi Mikkolainen
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara
Äsken pääuutisissa pyydettiin anteeksi, kun aiemmassa uutislähetyksessä oli sanottu Lincolnin olleen USAn eka presidentti.
Tässä Axiosin artikkelissa on useampi esimerkki Trumpin virkakaudelta:Anna esimerkki siitä vihan lietsonnasta, jos ei nyt muistella sitä valtausjuttua 4v sitten?
Taitaa nuo vihanlietsontajutut olla vaan juuri sitä soopaa mitä puolueellinen media syytää 24/7,
Nykyiseen tilanteeseeen ollaan päädytty parlamentaarisen kompromissin seurauksena. Eikö se riitä perusteluksi? On toki yksi taho, joka haluaa ajaa YLEn mahdollisimman ahtaalle mutta se edustaa vähemmistöä suomalaisista.Nykyisen kokoinen YLE ei ole millään mahdollisella tai mahdottomalla ajatuskululla perusteltu.
Kyllä, sekin on ikävää mutta HS:n tapauksessa sentään ymmärrettävää, sillä Hesari kai myy mainostilaa. Ylellä ei ole mitään vastaavaa perustetta klikkijournalismille. Nimenomaan verorahoilla maksetaan siitä, että Ylen ei tarvitse tuottaa klikkipaskaa rahoittaakseen muu toimintansa. Ei tarkoitus voi olla, että Ylekin tuota harrastaa mutta jutuista vain puuttuu mainospaikat...
Totta. Sen verran vähäistä on, että mieleeni nousi yhtäkkiä vain 10 kirjaa-sarjat. Noita näyttää olleen viisi sarjaa ja viimeisinkin jo kymmenen vuoden takaa.Viihteen lisäksi kansaan vetoaa urheilu, jota on Ylen tarjonnassa suuret määrät ja joka syö tehokkaasti vähemmän suositun kulttuurin. Lukevana ihmisenä olen monesti miettinyt, että kovin vaatimatonta on Ylen tuotannossa kirjallisuuteen keskittyvä anti.
Täysin samaa mieltä. Loistavia podcasteja, urheilua, ajankohtaisohjelmia komedioita elokuvia.Itse olen Pro-YLE. Ihan loistava tarjonta Areenassa.
Maksan mielelläni siitä veroa.
Ja tuota Tervon ja Halmeen sarjaa ei olisi voitu tehdä mainosrahoitteisesti? Siinä on mainosrahoitteisilla kilpailijoilla vähän tekemistä saada katsojia riittävästi viihdeohjelmilleen, kun verorahoilla tehdyillä ohjelmilla viedään katsojien ruutuaikaa.Täysin samaa mieltä. Loistavia podcasteja, urheilua, ajankohtaisohjelmia komedioita elokuvia.
Annan vielä erikoismaininnan Tervolle ja Halmeelle aivan mielettömän hyvästä sarjasta.
Maksan mielelläni YLE veroa, koska tarjonta on laadukasta ja monipuolista.
Kyllä, YLE vie katselijat kaikilta Tissibimbot paratiisisaarella vain gang bang elämää petänkö enkö petä janne kataja-visaohjelmiltaJa tuota Tervon ja Halmeen sarjaa ei olisi voitu tehdä mainosrahoitteisesti? Siinä on mainosrahoitteisilla kilpailijoilla vähän tekemistä saada katsojia riittävästi viihdeohjelmilleen, kun verorahoilla tehdyillä ohjelmilla viedään katsojien ruutuaikaa.
Ymmärrän YLE:n uutis- ja ajankohtaistoimitukset, sekä lastenohjelmat. Näistä viihdeohjelmista voisi hyvin karsia.
Itse asiassa Areenan podcasteissa on mielestäni ihan hyvin eri kirjoihin liittyviä ohjelmia mm. kulttuuriykkösen, Kalle Haatasen ja välillä tiedeykkösenkin ohjelmissa. Monesti kirjailija itse vieraana.Totta. Sen verran vähäistä on, että mieleeni nousi yhtäkkiä vain 10 kirjaa-sarjat. Noita näyttää olleen viisi sarjaa ja viimeisinkin jo kymmenen vuoden takaa.
No mitä vastaavaa mainosrahotteiset kanavat ovat tehneet? Pääasiassa tosi-tv ohjelmia missä pyörivät samat julkkikset ohjelmasta toiseen.Ja tuota Tervon ja Halmeen sarjaa ei olisi voitu tehdä mainosrahoitteisesti? Siinä on mainosrahoitteisilla kilpailijoilla vähän tekemistä saada katsojia riittävästi viihdeohjelmilleen, kun verorahoilla tehdyillä ohjelmilla viedään katsojien ruutuaikaa.
Ymmärrän YLE:n uutis- ja ajankohtaistoimitukset, sekä lastenohjelmat. Näistä viihdeohjelmista voisi hyvin karsia.
Millä hinnalla? Valtio tunnetusti ei pärjää millään alalla vapaassa kilpailussa markkinaehtoisesti toimivien kanssa. MTV:n liikevaihto on n. 200 mijoonaa. Ei ihmetyttäisi, jos Tervo ja Halme nauraisivat matkalla pankkiin.YLE tekee vaan kaiken laadukkaammin kuin Nelonen tai Maikkari.
Tiettyjä YLEn ohjelmia ei tehtäisi mainosrahoitteisesti, koska niiden ei uskottaisi keräävän tarpeeksi katsojia. Ei tähän mitään oikeaa totuutta ole, mutta minä annan tälle arvon.Ja tuota Tervon ja Halmeen sarjaa ei olisi voitu tehdä mainosrahoitteisesti? Siinä on mainosrahoitteisilla kilpailijoilla vähän tekemistä saada katsojia riittävästi viihdeohjelmilleen, kun verorahoilla tehdyillä ohjelmilla viedään katsojien ruutuaikaa.
Tiettyjä YLEn ohjelmia ei tehtäisi mainosrahoitteisesti, koska niiden ei uskottaisi keräävän tarpeeksi katsojia. Ei tähän mitään oikeaa totuutta ole, mutta minä annan tälle arvon.
Varmaan nauravatkin. Ehkä se laadukkaan tarjonnan tekeminen sitten vaan maksaa enemmänMillä hinnalla? Valtio tunnetusti ei pärjää millään alalla vapaassa kilpailussa markkinaehtoisesti toimivien kanssa. MTV:n liikevaihto on n. 200 mijoonaa. Ei ihmetyttäisi, jos Tervo ja Halme nauraisivat matkalla pankkiin.
Olen kanssa lähestulkoon täysin varma, että jos YLE ei tekisi esimerkiksi tuota Tervo & Halme tosisuomalaisuutta etsimässä (tai vaikka hieman samalla teemalla (hehee, melkein sama kuin se kanava) aiempina vuosina tehtyjä "Suomi on x" dokumenttisarjaa), niin niitä ei kyllä tehtäisi sitten ollenkaan. Nuo eivät vaan ole kannattavaa sisältöä kaupallisen toimijan tehdä, kun paljon halvemmalla saa tehtyä temppareita tai ostettua ulkomaisia temppareita näytettäväksi. Toki mainosrahoitteiset tykkäisivät jos näitä ohjelmia ei olisi YLEllä, koska sitten ihmisten olisi pakko katsoa niitä temppareita jos ylipäätään haluavat lineaarista tv:tä tuijotella.Tiettyjä YLEn ohjelmia ei tehtäisi mainosrahoitteisesti, koska niiden ei uskottaisi keräävän tarpeeksi katsojia. Ei tähän mitään oikeaa totuutta ole, mutta minä annan tälle arvon.
Onko tullut mieleen, että pienemmällä verotuksella sulla voisi olla säästöjä, etkä tarvitsisi holhousyhteiskunnan kaikkia tukiverkkoja? Vai onko meininki "kädestä suuhun", kulut ovat aina 100 % tuloista?Ja maksan ihan mielelläni kaikkia veroja koska joskus saatan olla tilanteessa jossa tarvin yhteiskunnan apua
Mielenkiinnosta, minkälaista matskua alkaisit rajoittaa Ylen tarjonnasta?Itse leikkasin alkunsa 20-30 prosenttia
Tarkoitatko Varikkounelmia? Sehän on ihan asiallinen seurantadokumentti.Mutta, mutta, Varikkoelämää? Sattumalta näin kaksi minuuttia tuota ohjelmaa ja ensimmäinen kysymys oli miksi tämä on tehty ja vielä verorahoilla.
Ensin katsoisin läpi johdon ja suojatyöpaikkalaiset. Jos ei riitä sitten laajasti ohjelmatarjonnasta mukaanlukien urheilu.Mielenkiinnosta, minkälaista matskua alkaisit rajoittaa Ylen tarjonnasta?
Sehän kävisi "helposti". Ei muuta kuin kanaville 1 ja 2 ohjelmatarjonta 80-luvulta. Aloitetaan vaikka vuodesta 1980. Ei luulisi tulevan kalliiksi. Voitaisiin vaihtaa kalliit Pariisin olympialähetykset Moskovan olympialaisten uusintoihin.Ensin katsoisin läpi johdon ja suojatyöpaikkalaiset. Jos ei riitä sitten laajasti ohjelmatarjonnasta mukaanlukien urheilu.
On tullut, olen myös nähnyt minkälaista on ihmisellä jonka mieli sairastuu tai on synnynnäinen vaiva joka estää sen säästöjen hankkimisen. Pienemmällä verotuksella ei huono-osaisilla välttämättä olisi tukiverkkoa johon nojata. En ajattele pelkästään itseäni näissä veroasioissa vaan yleensäkin suomalaista yhteiskuntaa.Onko tullut mieleen, että pienemmällä verotuksella sulla voisi olla säästöjä, etkä tarvitsisi holhousyhteiskunnan kaikkia tukiverkkoja? Vai onko meininki "kädestä suuhun", kulut ovat aina 100 % tuloista?