Yleisradio Oy – YLE

  • 536 924
  • 4 210

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
YLE tekee vaan kaiken laadukkaammin kuin Nelonen tai Maikkari.
Millä hinnalla? Valtio tunnetusti ei pärjää millään alalla vapaassa kilpailussa markkinaehtoisesti toimivien kanssa. MTV:n liikevaihto on n. 200 mijoonaa. Ei ihmetyttäisi, jos Tervo ja Halme nauraisivat matkalla pankkiin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ja tuota Tervon ja Halmeen sarjaa ei olisi voitu tehdä mainosrahoitteisesti? Siinä on mainosrahoitteisilla kilpailijoilla vähän tekemistä saada katsojia riittävästi viihdeohjelmilleen, kun verorahoilla tehdyillä ohjelmilla viedään katsojien ruutuaikaa.

Ymmärrän YLE:n uutis- ja ajankohtaistoimitukset, sekä lastenohjelmat. Näistä viihdeohjelmista voisi hyvin karsia.
Tiettyjä YLEn ohjelmia ei tehtäisi mainosrahoitteisesti, koska niiden ei uskottaisi keräävän tarpeeksi katsojia. Ei tähän mitään oikeaa totuutta ole, mutta minä annan tälle arvon.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tiettyjä YLEn ohjelmia ei tehtäisi mainosrahoitteisesti, koska niiden ei uskottaisi keräävän tarpeeksi katsojia. Ei tähän mitään oikeaa totuutta ole, mutta minä annan tälle arvon.

Ei tehtäisi. Aika paljon selvisi asiaohjelmien osalta kun Alfa ei kannattanut. YLE on ainutlaatuinen Suomessa ja erittäin tärkeä. Kyllä siellä säätämistä on, mutta persujen ajama linja on torpattava.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Millä hinnalla? Valtio tunnetusti ei pärjää millään alalla vapaassa kilpailussa markkinaehtoisesti toimivien kanssa. MTV:n liikevaihto on n. 200 mijoonaa. Ei ihmetyttäisi, jos Tervo ja Halme nauraisivat matkalla pankkiin.
Varmaan nauravatkin. Ehkä se laadukkaan tarjonnan tekeminen sitten vaan maksaa enemmän

Sulla on vapaus mielipiteiseesi ja itse maksan mielelläni YLE veroa koska koen että tarjonta on laadukasta ja maksan myös kirkollisveroa mielelläni vaikka en itse juurikaan sitä palvelua tarvi. Ja maksan ihan mielelläni kaikkia veroja koska joskus saatan olla tilanteessa jossa tarvin yhteiskunnan apua.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tiettyjä YLEn ohjelmia ei tehtäisi mainosrahoitteisesti, koska niiden ei uskottaisi keräävän tarpeeksi katsojia. Ei tähän mitään oikeaa totuutta ole, mutta minä annan tälle arvon.
Olen kanssa lähestulkoon täysin varma, että jos YLE ei tekisi esimerkiksi tuota Tervo & Halme tosisuomalaisuutta etsimässä (tai vaikka hieman samalla teemalla (hehee, melkein sama kuin se kanava) aiempina vuosina tehtyjä "Suomi on x" dokumenttisarjaa), niin niitä ei kyllä tehtäisi sitten ollenkaan. Nuo eivät vaan ole kannattavaa sisältöä kaupallisen toimijan tehdä, kun paljon halvemmalla saa tehtyä temppareita tai ostettua ulkomaisia temppareita näytettäväksi. Toki mainosrahoitteiset tykkäisivät jos näitä ohjelmia ei olisi YLEllä, koska sitten ihmisten olisi pakko katsoa niitä temppareita jos ylipäätään haluavat lineaarista tv:tä tuijotella.

Mikä ei luonnollisesti ole minkäänlainen avoimen shekin tai talouskurivapauden vaatimus Yleisradiolle, kaikki joutuu säästämään ja aivan varmasti YLElläkin olisi löydettävissä karsittavia kustannuksia. Laadukkaan suomenkielisen (tai vaikka laadukkaan saamenkielisen) ohjelmasisällön tekemisestä en kuitenkaan lähtisi säästämään.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja maksan ihan mielelläni kaikkia veroja koska joskus saatan olla tilanteessa jossa tarvin yhteiskunnan apua
Onko tullut mieleen, että pienemmällä verotuksella sulla voisi olla säästöjä, etkä tarvitsisi holhousyhteiskunnan kaikkia tukiverkkoja? Vai onko meininki "kädestä suuhun", kulut ovat aina 100 % tuloista?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
YLE on hyvä ja luotettava uutisten välittäjä. Urheilupuoli toimii. A-Studio on loistava. Paljon hienoja dokumentteja niin viihteellisiä kuin yleissivistäviä. Mutta, mutta, Varikkoelämää? Sattumalta näin kaksi minuuttia tuota ohjelmaa ja ensimmäinen kysymys oli miksi tämä on tehty ja vielä verorahoilla. YLEllä on oma tärkeä paikkansa, mutta kyllä tuolta YLEn viihdetarjonnasta on ihan mukavasti leikattavaa. Antaa maksullisten kanavien hoitaa hömppä. Sitä on ihan tarpeeksi ilman, että verovaroilla lisää tehdään.
 
YLE on pöhöttynyt organisaatio ja kun säästöjä etsitään en näe miksi tuon pitäisi olla turvassa.

Kummallista ettei budjetin sisältöä tuoda julkisuuteen. Lienee samanlainen suojatyöpaikka kuin Sitra ja Veikkaus.

Itse leikkasin alkunsa 20-30 prosenttia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös