Yleisradio Oy – YLE

  • 535 248
  • 4 191

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Miksi Ylellä ei ole nyt aamulla minkäänlaista erikoislähetystä Trumpin murhayrityksestä? Siitähän on jo useita tunteja. Nyt tulee tv:stä vain lastenohjelmia ja hömppää.

Eikö tuo tapahtuma ole laajan uutisoinnin ja analyysin arvoinen?
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Miksi Ylellä ei ole nyt aamulla minkäänlaista erikoislähetystä Trumpin murhayrityksestä? Siitähän on jo useita tunteja. Nyt tulee tv:stä vain lastenohjelmia ja hömppää.

Eikö tuo tapahtuma ole laajan uutisoinnin ja analyysin arvoinen?
Ainakin nyt aamu-yhdeksältä on. Mielestäni myös Ylen nettisivulla seuranta alkoi jo yöllä.

Kuvittelisin, että kovin monta työntekijää ei ollut paikalla kesälomakauden keskellä viikonloppuyönä. On varmaan herätelty paikkaajia kotoa töihin.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ainakin nyt aamu-yhdeksältä on. Mielestäni myös Ylen nettisivulla seuranta alkoi jo yöllä.

Kuvittelisin, että kovin monta työntekijää ei ollut paikalla kesälomakauden keskellä viikonloppuyönä. On varmaan herätelty paikkaajia kotoa töihin.
Kahdeksalta oli semmoinen 7 minuutin yläkoulutasoinen lähetys.

Useita tunteja oli ollut aikaa. Kyse on todellisesta suuruutisesta, joka jää maailmanhistoriaan. Parempaan pitää pystyä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Useita tunteja oli ollut aikaa. Kyse on todellisesta suuruutisesta, joka jää maailmanhistoriaan. Parempaan pitää pystyä.
Olen samaa mieltä, että parempaan pitäisi pystyä, kun se budjetti on kuitenkin sen reilu puoli miljardia. Kyllä valmius reagointiin isojen tapahtumien varalta saisi olla parempi tuolla rahalla. Mutta syy varmaan tosiaan tuo, että lomakausi ja su-aamu, niin ei ollut henkilöstöä paikalla isompia lähetyksiä varten, ei tästäkään kannata salaliittoja repiä.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen samaa mieltä, että parempaan pitäisi pystyä, kun se budjetti on kuitenkin sen reilu puoli miljardia. Kyllä valmius reagointiin isojen tapahtumien varalta saisi olla parempi tuolla rahalla. Mutta syy varmaan tosiaan tuo, että lomakausi ja su-aamu, niin ei ollut henkilöstöä paikalla isompia lähetyksiä varten, ei tästäkään kannata salaliittoja repiä.
Salaliittoa en todellakaan epäile, jos niin luulit. Minulle vain ei kelpaa selitykseksi loma-aika. Puhelin toimii. Lisäksi Ylellä luulisi olevan jonkinlainen varahenkiköpäivystys uutispommitilanteita varten.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Salaliittoa en todellakaan epäile, jos niin luulit. Minulle vain ei kelpaa selitykseksi loma-aika. Puhelin toimii. Lisäksi Ylellä luulisi olevan jonkinlainen varahenkiköpäivystys uutispommitilanteita varten.
En epäillyt sinun luulevan salaliitoksi, mutta mitään agendaa tai muutakaan hämärää tuossa taustalla tuskin oli.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Salaliittoa en todellakaan epäile, jos niin luulit. Minulle vain ei kelpaa selitykseksi loma-aika. Puhelin toimii. Lisäksi Ylellä luulisi olevan jonkinlainen varahenkiköpäivystys uutispommitilanteita varten.
Onhan noita toimittajia jatkuvasti valmiudessa Amerikassa ja Suomessa, jos jotain merkittävää tapahtuu eri puolilla maailmaa. Nykyään elämme 24/7 mediassa.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Onhan noita toimittajia jatkuvasti valmiudessa Amerikassa ja Suomessa, jos jotain merkittävää tapahtuu eri puolilla maailmaa. Nykyään elämme 24/7 mediassa.
Toisaalta Trump on kunnossa eikä tiedossa ole kuin huhuja, juoruja ja salaliittoteorioita. Olisiko YLE:llä vielä asiaan liittyvää uutta kerrottavaa? Varmasti iltapäivän puolella kuullaan ihan tarpeeksi analyysejä ja joku ministerikin nähdään kommentoimassa.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Toisaalta Trump on kunnossa eikä tiedossa ole kuin huhuja, juoruja ja salaliittoteorioita. Olisiko YLE:llä vielä asiaan liittyvää uutta kerrottavaa? Varmasti iltapäivän puolella kuullaan ihan tarpeeksi analyysejä ja joku ministerikin nähdään kommentoimassa.

Eikö se ole median tehtävä ottaa asioista selvää ja kertoa kansalaisille? Oudoin puolustuspuhe hetkeen. Hyvin olisi voinut olla kertomatta ollenkaan Trumpin salamurhan yrityksestä, koska ei niillä kuitenkaan olisi mitään uutta kerrottavaa.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
YLEn tekstitv sivu 131.

"Yhdysvaltain entinen presidentti Donald Trump sanoo, että häntä on ammuttu ja että luoti lävisti hänen oikean korvansa yläosan. Hänen mukaansa haavasta vuoti runsaasti verta.

Trump haavoittui ampumisessa kampanjatilaisuudessa Pennsylvaniassa.

Trumpin mukaan on uskomatonta, että tällaista voi sattua Yhdysvalloissa. Salaisen palvelun henkilöstöön kuuluva surmasi ampujan. Kahden ihmisen kerrotaan loukkaantuneen vakavasti."

Boldaukset omia.

Jos olisin pelkästään teksti-tvn varassa, tuosta uutisesta tulee mielikuva, että kampanjatilaisuudessa ammuskeltiin ja Trump väittää että hänen korvaansa osui.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kaikkea mitä te sanotte voidaan käyttää teitä vastaan - ja varmasti myös käytetään. Ehdin jo ihmetellä, että mistä täällä hyökit YLEä vastaan kumpuavat, mutta persumediasta tietenkin.

Yle on totaalinen roskamedia.
Kuva salamurhaajan haavoittamasta ihmisestä otsikolla "piileskelee ampujaa" on jotain niin sikamaista, ettei sitä pysty sanoin kuvaamaan.
Osaatteko hävetä, @yleuutiset @Yleisradio @JoukoJokinen @merjaya?


 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Kaikkea mitä te sanotte voidaan käyttää teitä vastaan - ja varmasti myös käytetään. Ehdin jo ihmetellä, että mistä täällä hyökit YLEä vastaan kumpuavat, mutta persumediasta tietenkin.

Yle on totaalinen roskamedia.
Kuva salamurhaajan haavoittamasta ihmisestä otsikolla "piileskelee ampujaa" on jotain niin sikamaista, ettei sitä pysty sanoin kuvaamaan.
Osaatteko hävetä, @yleuutiset @Yleisradio @JoukoJokinen @merjaya?



Maailman Tyhmimmällä Janilla on edelleen hiekkaa kalsarissa lepenniläisten vaalitappiosta niin pitää kiukuta joka suuntaan pienimmästäkin koetusta "vääryydestä". Toki tuota älytöntä vapaan tiedonvälityksen sabotointia on nyt muodikasta harrastaa vähemmänkin pässien toimesta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
SK:ssa osuva kirjoitus YLE:n neuvotteluista. Analyysi: Kiista Ylen säästöistä kärjistyi – riidassa mittakaava tuntuu unohtuneen

Samaa mieltä monestakin asiasta. Kuten tästä ainakin piikin näköisestä vassarien suuntaan:

"Kymmenyksen budjettinipistys olisi suhdannemuutos, Ylen rahoituksen siirtyminen kulloisenkin hallituksen valtaan pitkä askel Saramon manaamalle Orbánin ja Putinin tielle. Tämä mittakaavaero tuntuu unohtuneen riitaisessa rahoitusryhmässä".

Muut puolueet voivat myös heittää vassarit ja vihreät myös ulos neuvotteluista. En tätä toivo, mutta eivät ehkä jätä vaihtoehtoja SDP:lle, Keskustalle ja hallituspuolueille.

Mielenkiintoinen valinta, jos seuraava (ei ole SK:n jutussa) on faktaa. Noin 15 prosentin lisäostovelvoite kotimaiseen ja eurooppalaiseen draamaan.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Kaikkea mitä te sanotte voidaan käyttää teitä vastaan - ja varmasti myös käytetään. Ehdin jo ihmetellä, että mistä täällä hyökit YLEä vastaan kumpuavat, mutta persumediasta tietenkin.

Yle on totaalinen roskamedia.
Kuva salamurhaajan haavoittamasta ihmisestä otsikolla "piileskelee ampujaa" on jotain niin sikamaista, ettei sitä pysty sanoin kuvaamaan.
Osaatteko hävetä, @yleuutiset @Yleisradio @JoukoJokinen @merjaya?



Joo siellä muuan Matias aloitti aamulla ja muu kööri seurasi heti perästä. Pakko oli saada ampumisesta keppihevonen johonkin suuntaan ja YLEhän se tietysti valikoitui kohteeksi. Hemmetin sairas maailmankuva tämmöisillä ihmisillä.

Lauran mietteet:
Kun Trumpia ammutaan, se on Trumpin vika. Kun jotain muuta ammutaan, sekin on Trumpin ja Trumpin kannattajien vika. Ylen budjetin voisi vetää nollaan. 600 miljoonaa on todella iso raha. Kenenkään hyvinvointi ei kärsi, jos jää ilman Ylen propagandaa.



 

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
Olen samaa mieltä, että parempaan pitäisi pystyä, kun se budjetti on kuitenkin sen reilu puoli miljardia. Kyllä valmius reagointiin isojen tapahtumien varalta saisi olla parempi tuolla rahalla. Mutta syy varmaan tosiaan tuo, että lomakausi ja su-aamu, niin ei ollut henkilöstöä paikalla isompia lähetyksiä varten, ei tästäkään kannata salaliittoja repiä.

Historiallisen merkittävä uutinen, myös tulevaisuuden kannalta. YLE ei edelleenkään kykene reagoimaan nopeasti. Viime kesänä jouduin seuraamaan Prigotsinin marssia kohti Moskovaa aluksi Tanskan DR:n kautta, perheenjäsenen tulkatessa.

Kesä on vaikeaa aikaa Yleisradiolle, juhannusta, heinäkuun sunnuntaita ja kaikkee.
 
Joo siellä muuan Matias aloitti aamulla ja muu kööri seurasi heti perästä. Pakko oli saada ampumisesta keppihevonen johonkin suuntaan ja YLEhän se tietysti valikoitui kohteeksi. Hemmetin sairas maailmankuva tämmöisillä ihmisillä.

Lauran mietteet:
Kun Trumpia ammutaan, se on Trumpin vika. Kun jotain muuta ammutaan, sekin on Trumpin ja Trumpin kannattajien vika. Ylen budjetin voisi vetää nollaan. 600 miljoonaa on todella iso raha. Kenenkään hyvinvointi ei kärsi, jos jää ilman Ylen propagandaa.



Hakkaraisesta hankkiutuivat eroon mutta eihän tuota voi edes vähää uskottavana puolueena pitää niin kauan kun tuon kaltaisia sekopäitä on merkittävässä asemassa.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kaikkea mitä te sanotte voidaan käyttää teitä vastaan - ja varmasti myös käytetään. Ehdin jo ihmetellä, että mistä täällä hyökit YLEä vastaan kumpuavat, mutta persumediasta tietenkin.

Yle on totaalinen roskamedia.
Kuva salamurhaajan haavoittamasta ihmisestä otsikolla "piileskelee ampujaa" on jotain niin sikamaista, ettei sitä pysty sanoin kuvaamaan.
Osaatteko hävetä, @yleuutiset @Yleisradio @JoukoJokinen @merjaya?



Minä taisin aamulla täällä ensimmäisenä ennen kahdeksaa ihmetellä, miksi Yle lähettää vain lastenohjelmia, Huutokauppa kesää ja Varaa luontoa. Persuja en kuitenkaan ole koskaan äänestänyt. Olet siis pahasti väärässä.

Ymmärrän kyllä, miksi puolustat Yleä: sen arvot, toimittajat, aihevalinnat, näkökulmavalinnat, haastateltavavalinnat ym. ovat selkeästi vasemmalle kallellaan. Fakta kuitenkin on, että tänään Maikkari hakkasi Ylen 100 - 0 uutisoinnissa. Heti aamusta oli Maikkarilla pitkiä analyyseja siitä, mitä on tapahtunut ja mitä vaikutuksia murhayrityksellä voi olla. Yle tarjosi vain tunnin välein muutaman minuutin toisteisia tiivistyksiä tapahtumista.

Itse en hyökkää Yleä vastaan. Katson kuitenkin oikeudekseni kritisoida huonosti tehtyä työtä.

Sinulla on peiliin katsomisen paikka.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minä taisin aamulla täällä ensimmäisenä ennen kahdeksaa ihmetellä, miksi Yle lähettää vain lastenohjelmia, Huutokauppa kesää ja Varaa luontoa. Persuja en kuitenkaan ole koskaan äänestänyt. Olet siis pahasti väärässä.

Ymmärrän kyllä, miksi puolustat Yleä: sen arvot, toimittajat, aihevalinnat, näkökulmavalinnat, haastateltavavalinnat ym. ovat selkeästi vasemmalle kallellaan. Fakta kuitenkin on, että tänään Maikkari hakkasi Ylen 100 - 0 uutisoinnissa. Heti aamusta oli Maikkarilla pitkiä analyyseja siitä, mitä on tapahtunut ja mitä vaikutuksia murhayrityksellä voi olla. Yle tarjosi vain tunnin välein muutaman minuutin toisteisia tiivistyksiä tapahtumista.

Itse en hyökkää Yleä vastaan. Katson kuitenkin oikeudekseni kritisoida huonosti tehtyä työtä.

Sinulla on peiliin katsomisen paikka.
Kyllä niitä virikkeitä voi persumediasta saada, vaikka ei persuja äänestäisikään. Itsepä toki tiedät paremmin mistä kritiikki kumpusi.
Mitä tulee persujen, kuten Jani Mäkelä ja Laura Huhtasaari, kommentteihin, niin niiden perusteella luulisi, että YLE on osapuoli Trumpin salamurhayrityksessä.
Olen perinteinen Kokoomuksen äänestäjä, mutta siinä mielessä katoavaa perinnettä, että olen liberaali. Usein tarkastelen asiaa konservatiivi-liberaali -asteikolla enkä niinkään oikeisto-vasemmisto -skaalalla. Ne kun eivät ole sama asia, vaikka toisiaan alkavatkin muistuttaa. Joten olet väärässä siinä kohtaa.
Ikävää että pahoitin mielesi, pahoittelut siitä.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä niitä virikkeitä voi persumediasta saada, vaikka ei persuja äänestäisikään. Itsepä toki tiedät paremmin mistä kritiikki kumpusi.
Mitä tulee persujen, kuten Jani Mäkelä ja Laura Huhtasaari, kommentteihin, niin niiden perusteella luulisi, että YLE on osapuoli Trumpin salamurhayrityksessä.
Olen perinteinen Kokoomuksen äänestäjä, mutta siinä mielessä katoavaa perinnettä, että olen liberaali. Usein tarkastelen asiaa konservatiivi-liberaali -asteikolla enkä niinkään oikeisto-vasemmisto -skaalalla. Ne kun eivät ole sama asia, vaikka toisiaan alkavatkin muistuttaa. Joten olet väärässä siinä kohtaa.
Ikävää että pahoitin mielesi, pahoittelut siitä.
Kritisoin Ylen toimintaa. Kirjoitin aamulla ennen kuin yksikään mainitsemistasi poliitikoista oli kommentoinut mitenkään. Luen säännöllisesti Yleä, Hesaria, Aamulehteä, Hämeen Sanomia, Iltalehteä ja Ilta-Sanomia ja satunnaisesti useita ulkomaisia ja joitakin muita suomalaisia medioita. Mitkä näistä ovat persumedioita?

Olen Kokoomuksen pitkäaikainen jäsen. Olen liberaali siinä mielessä, että kukin saa minun puolestani olla juuri sellainen kuin on, kunhan ei vaadi sen perusteella etuoikeuksia ja pyrkii itse täyttämään jotenkin paikkansa yhteiskunnassa. Kannatan 100-prosenttisesti tasa-arvoa. Olen niin liberaali, että sallin jopa konservatiivien ilmaista mielipiteensä.

Oletko oikeasti sitä mieltä, että Yle hoiti tänään Trump-uutisoinnin hyvin? Saako Yleä kritisoida, vaikka ei ole persu?

Mieltäni et pahoittanut. Ihmettelin kuitenkin, miksi asiallisesti esitetty, perusteltu kritiikkini johti kummalliseen kategoriointiin ja leimaamiseen. Siitä olen pahoillani, että sorruin kohdallasi samaan. Tulin vastanneeksi turhan kärkevästi ja leimaavasti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Todettakoon, että nimimerkin @Hamu aamuinen kritiikki YLE:n osalta sen "uutisoidessa" Trumpin murhayrityksestä osui valitettavan oikeaan. Suomalaisittain suurilla resursseilla toimiva veronmaksajien rahoittama talo ei voi jäädä isoissa uutisissa Maikkarin tai kenenkään jalkoihin.

YLE:n on syytä selvittää miksi näin kävi. Ja syyksi ei riitä sunnuntai, heinäkuu ja kesälomat. Sama tilanne on muillakin.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kritisoin Ylen toimintaa. Kirjoitin aamulla ennen kuin yksikään mainitsemistasi poliitikoista oli kommentoinut mitenkään. Luen säännöllisesti Yleä, Hesaria, Aamulehteä, Hämeen Sanomia, Iltalehteä ja Ilta-Sanomia ja satunnaisesti useita ulkomaisia ja joitakin muita suomalaisia medioita. Mitkä näistä ovat persumedioita?

Olen Kokoomuksen pitkäaikainen jäsen. Olen liberaali siinä mielessä, että kukin saa minun puolestani olla juuri sellainen kuin on, kunhan ei vaadi sen perusteella etuoikeuksia ja pyrkii itse täyttämään jotenkin paikkansa yhteiskunnassa. Kannatan 100-prosenttisesti tasa-arvoa. Olen niin liberaali, että sallin jopa konservatiivien ilmaista mielipiteensä.

Oletko oikeasti sitä mieltä, että Yle hoiti tänään Trump-uutisoinnin hyvin? Saako Yleä kritisoida, vaikka ei ole persu?

Mieltäni et pahoittanut. Ihmettelin kuitenkin, miksi asiallisesti esitetty, perusteltu kritiikkini johti kummalliseen kategoriointiin ja leimaamiseen. Siitä olen pahoillani, että sorruin kohdallasi samaan. Tulin vastanneeksi turhan kärkevästi ja leimaavasti.

Minulle käy, että YLE hoiti asian huonosti. En seurannut asiaa sieltä kuin vilaukselta. CNN, Washington Post ja Guardian tulee ennen YLE:ä, kun pitää hakea ajantasaista tietoa USA:n tapahtumista.
Tässä YLE:en viime aikoina kohdistetussa ideologisessä ryöpytyksessä on hankala erottaa asiakritiikkiä seasta, hukkuu massaan niin sanoakseni.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Joo siellä muuan Matias aloitti aamulla ja muu kööri seurasi heti perästä. Pakko oli saada ampumisesta keppihevonen johonkin suuntaan ja YLEhän se tietysti valikoitui kohteeksi. Hemmetin sairas maailmankuva tämmöisillä ihmisillä.

Lauran mietteet:
Kun Trumpia ammutaan, se on Trumpin vika. Kun jotain muuta ammutaan, sekin on Trumpin ja Trumpin kannattajien vika. Ylen budjetin voisi vetää nollaan. 600 miljoonaa on todella iso raha. Kenenkään hyvinvointi ei kärsi, jos jää ilman Ylen propagandaa.



En tiedä, mihin uutiseen/uutisiin Huhtasaari tuolla twiitillään viittaa, mutta todennäköisesti vedetään taas Huhtasaarimaiseen tapaan vähän mutkia suoraksi? Vaikka kyse ei tietenkään ole yksipuolisesta asiasta niin joka tapauksessa Trump ja hänen kannattajansa eivät voi kyllä hekään väistellä vastuutaan tästä vihan ilmapiirin luomisesta, ylläpitämisestä ja lietsomisesta, mikä eittämättä osaltaan johti myös tähän ammuskeluun. Kun tarpeeksi heitetään bensaa hiillokseen niin kyllä se jossakin vaiheessa leimahtaa kunnolla. Tätä Trumpin vihaista ja väkivaltaa lietsovaa retoriikkaa on nyt kuunneltu jo vuosia hänen ensimmäisestä esivaalistaan saakka, ja Capitolin tapahtumat olivat seuraava askel siihen, että ihmiset alkavat ihan oikeasti toteuttamaan asioita käytännössä. Niitä hulluja ja vihaa täynnä olevia sekopäitä löytyy sitten myös toiselta laidalta, ei pelkästään Trumpin omista joukoista.
 

Tupaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa ja Saimaan Kurra.
Vaikka kyse ei tietenkään ole yksipuolisesta asiasta niin joka tapauksessa Trump ja hänen kannattajansa eivät voi kyllä hekään väistellä vastuutaan tästä vihan ilmapiirin luomisesta, ylläpitämisestä ja lietsomisesta, mikä eittämättä osaltaan johti myös tähän ammuskeluun.
Anna esimerkki siitä vihan lietsonnasta, jos ei nyt muistella sitä valtausjuttua 4v sitten?
Taitaa nuo vihanlietsontajutut olla vaan juuri sitä soopaa mitä puolueellinen media syytää 24/7,
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös