No siitä olen samaa mieltä -siis osin, ja määritystä tarkentamalla- että valtionvelkoja ei koskaan ole tarkoitus maksaa takaisin, ja luultavasti tässä järjestelmässä jota niin palvomme, ei moinen olisi edes mahdollista tai ainakaan ei toivottavaa. Sen velan suhde toki sitten on kokonaan toinen asia, mutta harvalle sekään palvelusta tekee, jos maat menevät toimintakyvyttömiksi, joten todennäköisesti joutuisivat kuitenkin tarkastelemaan uusiksi kaikki säännöt, koska Suomi olisi vielä pienin murhe siinä kohtaa, jos joku päättäisi alkaa noita aidosti realisoimaan.Mielipiteissä on jännästi sellainen sisäänrakennettu piirre, ettei kukaan pidä omaansa vääränä.
En loppuun osaan hirveästi ota kantaa, kun en ole tainnut vasureita kommareiksi kutsua, ja jos, niin harvoin. Siinä olet oikeassa, ettei leimaaminen kommunistiksi (tai laitaoikeistoksi) juuri koskaan paranna keskustelun tasoa.
Itse olen käyttänyt tuota "holhousyhteiskuntaa", kun mielestäni esim. viinit olisi pitänyt olla ruokakaupoissa jo ajat sitten. Mutta kun pieni osa ei osaa, niin kaikkia rangaistaan pitämällä ne Alkoissa.
Ja kun YLE:stä puhutaan, niin 600 miljoonaa on ihan helvetin paljon rahaa/vuosi. Kymmenessä vuodessa se tekee 6 miljardia. Kun kaikkialta haetaan säästöjä, miksi YLE olisi pyhä lehmä, johon ei saisi koskea? Ja jostain pitää tinkiä, sillä valtion velkaantuminen pitää saada pysäytettyä. Minusta on ihan helvetin itsekästä kuluttaa palveluihin yli varojen ja jättää lasku tulevien sukupolvien maksettavaksi. Ja tätä kulutusjuhlaa edustaa vasemmisto, josta Paavo "velkoja ei tarvitse ikinä maksaa takaisin" Arhinmäki käy malliesimerkkinä.
Edit: lisäys: Kun THL joutuu vähentämään 15 % henkilöstöstään, niin miten YLE on niin pyhä, ettei ilmeisesti edes 10 % säästöistä päästä yhteisymmärrykseen?
Mitä tulee lainauksii toisten kirkjoituksista, niin aina jokin pikkiriikkinen asia saattaa saada kommentoimaan, ja usein hitusen laajemmin, kuin lainaus itsessään antaisi aihetta, joten helposti kieltämättä voisi tulkita aina näitä henkilökohtaisesti. Onneksi et niin kuitenkaan tehnyt tuon edellisen kirjoitukseni pohjalta, sillä se ei tietnkään ollut tarkoitus.
YLE:n ei tarvitse olla pyhä lehmä, ja hyvä olisi jos tosiaankin onnistuisivat karsimaan rahat sieltä johdon palkoista, sillä itse ohjelmisto on pääosin niin laadukasta, että sen ympärillä kyllä posititot pitäisin, jotta jatkossakin saisi koko kansa -resusseistaan huolimatta- ohjelmista nauttia.