Yöketju (klo 24:00–06:00)

• 494 941
  • 5 199
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Jaahas. Pitäis vissiin taas tappaa tämä hillitön yönälkä ja käväistä tuolla keittiön puolella ennen kuin painun yöpuulle. On kyllä kiva nykyisin kirjoitella tänne yöketjuun aina niinä öinä kun kukun myöhään hereillä, kun täältä löytyy @Punamusta n muodossa muitakin musaihmisiä eikä tartte näin ollen ittekseen höpistä. Mutta jospa kävisin hakemassa ruisleipää ja sitten painuisin telkun ääreen ja katselen sitä kunnes nukahdan. TLC:ltä alkaa kohta Seksileikeistä ensiapuun -sarjan jakso. Kaikessa absurdiudessaan ja "ylidramaattisuudessaan" tuo on ollut jotenkin aina hauska sarja seurata. No mutta, nyt hakemaan sitä ruisleipää niin ei tartte taaskaan painua pehkuihin tyhjällä vatsalla.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mihinköhän aikaan oon simahtanut. Puoli kaksitoista heräsin ja nyt valvotaan aamuun. Ihan hyvä näin. Kait tässä selviää, vai pitääkö taas pari ekaa tuntia pakoilla jossain takahuoneessa. Sammumisen ajoitus on tekniikkalaji. No viikko sitten epäonnistuin.

Suosikkijoukkue
@Punamusta oikein meni Lehtisen suhteen. Mäkin oon ajan kanssa kasvanut tohon Dallasin nykyiseen logoon ja pidän siitä nykyisin enemmän kuin siitä alkuperäsestä. Canucksin finaalitappio 2011 oli tosiaan kirpaiseva. Sedinin kaksosille ja etenkin Luongolle sen pystin olisi kyllä suonut osuvan kohdalle. No ei voi mitään.

Mitä tulee Pittsburghiin ja gloryhunttaajiin niin yhtä lailla noita Chicagonkin faneja on haukuttu internetissä kunnianmetsästäjiksi.

Sitten vielä noista paidan vaakakirjaimista, Pelicansilla oli joskus kauan sitten tuollainen Rangers-tyylinen lauantaipaita. Etsinpä sulle vielä kuvan: https://www.jatkoaika.com/sites/def...ic/media/2007_01_13_kuva_Tuomas_Linna_013.jpg

Holik

Jäsen
Olisikohan aika rueta laskemaan lampaita saadakseni unta. Yhtenä iltana kun paluu reissusta venyi myöhästymisen vuoksi aamuyöhön, niin siitä kärsii monta päivää eteenpäin. Vielä kun loma päällä, niin saanut hyvällä omallatunnolla nukkua aamuisin myöhälle.

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Siis missä punamusta? Toisesta ketjusta bongasin että kuukausi ilman tätä hienoa nuorta miestä. Ei ainakaan bannattu.

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Noh, eihän siinä. Tokkopa pystyy moiseen, on tää ainakin itselle niin vahva huume ettei tulis kysymykseenkään. Toivotaan parasta!

Suosikkijoukkue
Äh.. Malttaako sitä nyt edes nukkua kun odotan vaan huomisaamua. No ehkä mä kuitenkin koitan nukkua sen verran kun täpinöissäni kykenen. Little sleep is better than no sleep.

Nick Neim

Jäsen
Huomisesta eteenpäin joutuu katselemaan suippokorvia koko loppuviikon ajan. Ja sekös harmittaa.

Länsirannikkolaisista osa varmaan pohtii, että kumpia tarkoitan. Enpäs kerro.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei tarvitse olla kuin vuorokauden retkellä ja menee jo päivistä sekaisin. Pleijareita odotellaan, mutta eihän se nyt tänään ole. Ohikiitävän hetken ehti jo innostua. Odotellaan.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hyvää yötä. Nyt olen vihdoin päätynyt omaan parivuoteeseni. Tuli vähän vietettyä aikaa alakerrassa. Mies ei ole täällä joten hän on nukahtanut lapsensa huoneen sohvalla. Että hyvin meillä menee... kuten yleensä. Mutta nythän on juhannus... Ei mikään normiviikonloppu... Vaikka ei täällä ihmeellisiä suunnitelmia ole.

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jaa yöketju. Tuntuu oudolta, että saa vaan kirjoittaa tiettynä aikana. Sitä paitsi maanantaina on taas aamuvuoro ja se tarkoittaa ennen viittä herätystä. Kirjoianko silloin tähän yöketjuun aamulla?

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jaa yöketju. Tuntuu oudolta, että saa vaan kirjoittaa tiettynä aikana. Sitä paitsi maanantaina on taas aamuvuoro ja se tarkoittaa ennen viittä herätystä. Kirjoianko silloin tähän yöketjuun aamulla?

Jos ehdit aamulla kirjoittamaan ennen kuutta, niin kirjoita ihmeessä. Tämä on syystäkin yöketju, ei päivä- tai iltaketju, eli ketjun kirjoitusaika on jo otsikossakin.

Jotkut ovat tänne satunnaisesti kirjoittaneet kirjoitusajan ulkopuolellakin, mistä syvä paheksunta. Vaikkei ketjun viesteissä mitään yhtenäistä linjaa olekaan, niin juuri se on pointti, että tänne kirjoitetaan puolenyön ja aamukuuden välillä.

(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

Glove

Jäsen
Pitää vnkua ja valittaa. Menin nukkumaan kutakuinkin puoli kahdentoista aikaan ja sain unenkin aika nopeasti. Sitä autuutta kestikin peräti neljään saakka. Oi että olisi mukavaa kun pystyisi nukkumaan kunnolla, eikä yhtä hyvää yötä kohden olisi kahta tai kolmea huonoa. Tietää taas ettei saa iltapäivällä mitään aikaan kun väsyttää liikaa.

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Täällä yritellään kääntää unirytmiä takaisin muotoonsa. Muksu nukkuu, emäntä nukkuu, minä en. Aamulla käynti sairaalalla, ja ensi viikolla pitäisi töihin vääntäytyä. Ei ole helppoa, ei.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tiedän ettei epäonnistumisia ja kritiikkiä kannattaisi ottaa niin raskaasti. Rakentavasti annettu kritiikki kuitenkin kehittää ja opettaa paljon. Sekä epäonnistumiset on merkki siitä että on yrittänyt edes, se joka ei koskaan epäonnistu ei koskaan edes yritä mitään. Sanotaan muistaakseni?

Mutta silti kuitenkin heräsin äskettäin kieriskelemään sängyssäni ja miettimään minulle eilen annettuja kritiikkejä sekä sittenkin ainakin yhden kilpailijan mielestä hieman epäonnistunutta viikonlopun petanqueturnausta.

Täällä kuntoutuskeskuksessa tuntuu asuvan sellaisia tarkkoja ja siivousfriikkejä ihmisiä. Minulle nuo siivous-,hygieenisyys- ja puhtausasiat ovat aina olleet välttämättömiä pahoja jotka on pakko hoitaa töissä ja kotona muun muassa mutta joihin en kuitenkaan kovin suurella mielenkiinnolla osaa suhtautua.

No joka tapauksessa. Meillä oli tänään keittiötyöntekijöiden palaveri ja aloin siinä sitten ensin puhumaan että minä olen tänään ruokasalin pöydät pyyhkinyt. No siinä sitten muutama alkoi kommentoimaan että eipä ne pöydät kovin puhtaat ole. Vituttaa suoraan sanottuna jonkin verran. Tai no, ei nyt kovin paljoa kuitenkaan koska en nyt niin kovin tosissani tuota hommaa osaa ottaa ja en osaa suhtautua siihen kovin suurella antaumuksella kun ei vain kiinnosta. Ja siinäkin sitten ehkä syytä siihen mikseivät ne pöydät kovin puhtaat olleet.

Minulta puuttuu sellainen kehittynyt silmä että osaisin tarkkaan katsoa onko jokin asia puhdas vai ei. Nyt muistuu mieleeni myös ne keittiön padat sieltä kevään työkokeilusta joita minulla oli myös vaikea saada puhtaiksi ja joita minun oli vaikea tarkistaa ovatko ne nyt puhtaat vai eivät. Nuo siivous-, puhtaus-ja hygieenisyysasiat ovat olleet jo kauan sellainen allekirjoittaneen heikko kohta, parannuskohde. Kun ei vain jaksa kiinnostaa ja ihmettelen aina miten jotkut viitsivät ollakin niin siivousfriikkejä.

Minulla oli kauan vaikeuksia pitää edes oma huusholli järjestyksessä mutta nykyään olen sentään oppinut pitämään kotini puhtaana. Teen kerran viikossa isomman perussiivouksen kotonani ja kyllä yritän päivittäin järjestellä asuntoni aina siistiksi.

No, eilen myös tämä petanqueturnauksen itse asiassa kesken luovuttanut kilpailija antoi turnauksesta sellaista kritiikkiä että hänen mielestään turnauksessa oli liikaa pelejä. Hauskuus hieman kärsi ja pelaamisesta tuli liikaa suorittamista.

No tämä sitten painaa mieltäni enemmän sillä suhtaudun turnaukseen niin antaumuksella ja pidän sitä tärkeänä asiana. Ja tämä kesken luovuttanut kilpailija kuitenkin pärjäsi turnauksessa hyvin ennen luovuttamistaan. Sääli että hän joutui jättämään leikin kesken kun ei vain enää jaksanut.

No meitä on tosiaan moneen junaan. Minä taas kyllä tykkäsin tästä petanqueturnauksesta myös hyvin paljon ja oli kiva juttu että se kesti niin kauan ja sisälsi niin monta peliä.

Yrittämisen ja tekemisen huono puoli on se että voi joutua kohtaamaan myös epäonnistumisia. Mutta se joka ei yritä ei myöskään koskaan epäonnistu tosiaan.

Nyt oli turnaukseen saatu peräti kymmenen kuntoutuskeskuksen asukasta mukaan ja päätin lähteä viemään turnausta läpi siten että kaikki pelaajat kuuluivat samaan alkulohkoon ja kohtasivat toisensa alkulohkovaiheen aikana kerran. Tämä oli ehkä huono ratkaisu ja sen takia tuli otteluohjelmaan jo liikaakin pelejä.

Parempi olisi ollut vetää turnaus läpi niin että olisi ollut useampi alkulohko, joko kaksi tai kolme alkulohkoa. Tällöin pelien määrä olisi ollut pienempi.

No nälkäähän tämä pieni epäonnistuminen jätti ja ehkä ensi kesänä on sitten entistä parempi petanqueturnaus edessä. Mene ja tiedä.

No aivan kaikki eivät kyllä petanqueturnausta dissanneetkaan osallistujista vaan pronssimitalisti antoi minulle palkintonsa kiitoksena työstä jonka tein turnauksen eteen. Tämä palkinto oli Burger kingin lahjoittamat lahjakortit jolla saa kaksi Whopper-ateriaa Burger kingistä. Itse en ole koskaan Burger kingissä syönyt mutta eilen soitin Tampereen Burger kingiin ja kysyin hintoja, selvisi että lahjakorttien arvo on noin 15-16 euroa eli ihan kiva ja isoeleinen kiitos. Kyllä niillä pari päivää varmaan ilmaiseksi syö tämän heinäkuun aikana.

Nyt pitäisi varmaan lopettaa asioiden märehtiminen ja asioilla jossittelu. Ottaa opikseen kritiikistä ja kehittyä. Tämä oli vain yksi petanqueturnaus, harvakseltaahan näitä turnauksia kyllä on mutta nyt näki mikä ei todennäköisesti toiminut ja osaa kehittää turnausta. Ensi kesänä voisi olla sitten uuden petankkiturnauksen paikka.

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Eikös se ole todellisen työläisen merkki, että sairastaa lomalla? VMP, voisi tämän loman käyttää jotenkin muutenkin.

Olen koko heinäkuun ajan kärsinyt univaikeuksista. Hmm... en tiedä mistä johtuu, mutta kun juhannusviikolla alkoi pitkä loma niin nyt yhtäkkiä uni ei tule ja ei nukuta yhtään. Tällä hetkellä vähän, mutta ei siltikään silleensä että nukahtaisin...

Pelaan muuten jääkiekkoa. En pysty kertomaan sarjaa tai joukkuetta ihan tietosuojan vuoksi, mutta on meillä omatoimiset treenit ja joukkue- ja jäätreenit alkavat elokuussa. Täytyy sanoa, että pitkän jääkiekkourani aikana, koskaan en ole odottanut omaa kautta näin paljon. Viime kausi oli minulta ehjä ja sain pelata koko kauden terveenä ja olen tähän asti saanut alle todella hyvän kesätreenin ja olo on muuten hyvä. Joskus vuosia sitten mietin pitkään kesälle, että ripustanko hokkarit naulaan, mutta niin vain pistelinko jatkoi uraansa.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Heinolan Alko. Älkää menkö, se on vaarallinen paikka. Lisättynä DNA-kaupalla (myyjä oli oikein kivannäköinen) ja Vuolenkosken kesätorilla. Naapurimökki se vasta vaarallinen onkin. Nuoret, älkää tehkö niinkuin minä teen, vaan niinkuin minä sanon. (@SMT ). Öitä - onhan tässä kolme tuntia aikaa. Se ei vajaalle viiskympp... siis keski-ikäi.. ei kun just hyvälle iälle, ole aamulla kivaa. Teini en enää ole.

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Heinolan Alko. Älkää menkö, se on vaarallinen paikka. Lisättynä DNA-kaupalla (myyjä oli oikein kivannäköinen) ja Vuolenkosken kesätorilla. Naapurimökki se vasta vaarallinen onkin. Nuoret, älkää tehkö niinkuin minä teen, vaan niinkuin minä sanon. (@SMT ). Öitä - onhan tässä kolme tuntia aikaa. Se ei vajaalle viiskympp... siis keski-ikäi.. ei kun just hyvälle iälle, ole aamulla kivaa. Teini en enää ole.
Siis hetkinen. Onko tässä jokin erityinen syy, miksi minä olen tässä? Ja hyvää huomenta vaan kaikille. Tuntuu oudolta kirjoittaa yöketjuun aamulla.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Siis hetkinen. Onko tässä jokin erityinen syy, miksi minä olen tässä? Ja hyvää huomenta vaan kaikille. Tuntuu oudolta kirjoittaa yöketjuun aamulla.
Ei. Olit hyvässä mielessä esimerkki, eli älä tee niinkuin minä. Tai tee, mutta sinun iässäsi. En enää tässä mun versiossa (no, sekin on sallittua, joskus harvoin). Varsinkaan kun pitää kestitä sukulaisia heti aamusta....

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei. Olit hyvässä mielessä esimerkki, eli älä tee niinkuin minä. Tai tee, mutta sinun iässäsi. En enää tässä mun versiossa (no, sekin on sallittua, joskus harvoin). Varsinkaan kun pitää kestitä sukulaisia heti aamusta....
Jaa jaa. Täällä jaellaan kyllä elämänohjeita silloin tällöin. Aina välillä viesti alkaa sanoilla: "Kuules poika" tai "sitten, kun pääset minun ikään" ihan, kuin jossain puhuttelussa :)

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jaa jaa. Täällä jaellaan kyllä elämänohjeita silloin tällöin. Aina välillä viesti alkaa sanoilla: "Kuules poika" tai "sitten, kun pääset minun ikään" ihan, kuin jossain puhuttelussa :)
Seison korjattuna. Tekisin, jos pystyisin kykenemään. Tai tällä kertaa tein, vaikka tiesin mitä tästä tuleman pitää. Ensioireet on jo.

E. Myöhästyin sitten ketjun aiheesta . Hyvin alkaa...

(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy