Tiedän ettei epäonnistumisia ja kritiikkiä kannattaisi ottaa niin raskaasti. Rakentavasti annettu kritiikki kuitenkin kehittää ja opettaa paljon. Sekä epäonnistumiset on merkki siitä että on yrittänyt edes, se joka ei koskaan epäonnistu ei koskaan edes yritä mitään. Sanotaan muistaakseni?
Mutta silti kuitenkin heräsin äskettäin kieriskelemään sängyssäni ja miettimään minulle eilen annettuja kritiikkejä sekä sittenkin ainakin yhden kilpailijan mielestä hieman epäonnistunutta viikonlopun petanqueturnausta.
Täällä kuntoutuskeskuksessa tuntuu asuvan sellaisia tarkkoja ja siivousfriikkejä ihmisiä. Minulle nuo siivous-,hygieenisyys- ja puhtausasiat ovat aina olleet välttämättömiä pahoja jotka on pakko hoitaa töissä ja kotona muun muassa mutta joihin en kuitenkaan kovin suurella mielenkiinnolla osaa suhtautua.
No joka tapauksessa. Meillä oli tänään keittiötyöntekijöiden palaveri ja aloin siinä sitten ensin puhumaan että minä olen tänään ruokasalin pöydät pyyhkinyt. No siinä sitten muutama alkoi kommentoimaan että eipä ne pöydät kovin puhtaat ole. Vituttaa suoraan sanottuna jonkin verran. Tai no, ei nyt kovin paljoa kuitenkaan koska en nyt niin kovin tosissani tuota hommaa osaa ottaa ja en osaa suhtautua siihen kovin suurella antaumuksella kun ei vain kiinnosta. Ja siinäkin sitten ehkä syytä siihen mikseivät ne pöydät kovin puhtaat olleet.
Minulta puuttuu sellainen kehittynyt silmä että osaisin tarkkaan katsoa onko jokin asia puhdas vai ei. Nyt muistuu mieleeni myös ne keittiön padat sieltä kevään työkokeilusta joita minulla oli myös vaikea saada puhtaiksi ja joita minun oli vaikea tarkistaa ovatko ne nyt puhtaat vai eivät. Nuo siivous-, puhtaus-ja hygieenisyysasiat ovat olleet jo kauan sellainen allekirjoittaneen heikko kohta, parannuskohde. Kun ei vain jaksa kiinnostaa ja ihmettelen aina miten jotkut viitsivät ollakin niin siivousfriikkejä.
Minulla oli kauan vaikeuksia pitää edes oma huusholli järjestyksessä mutta nykyään olen sentään oppinut pitämään kotini puhtaana. Teen kerran viikossa isomman perussiivouksen kotonani ja kyllä yritän päivittäin järjestellä asuntoni aina siistiksi.
No, eilen myös tämä petanqueturnauksen itse asiassa kesken luovuttanut kilpailija antoi turnauksesta sellaista kritiikkiä että hänen mielestään turnauksessa oli liikaa pelejä. Hauskuus hieman kärsi ja pelaamisesta tuli liikaa suorittamista.
No tämä sitten painaa mieltäni enemmän sillä suhtaudun turnaukseen niin antaumuksella ja pidän sitä tärkeänä asiana. Ja tämä kesken luovuttanut kilpailija kuitenkin pärjäsi turnauksessa hyvin ennen luovuttamistaan. Sääli että hän joutui jättämään leikin kesken kun ei vain enää jaksanut.
No meitä on tosiaan moneen junaan. Minä taas kyllä tykkäsin tästä petanqueturnauksesta myös hyvin paljon ja oli kiva juttu että se kesti niin kauan ja sisälsi niin monta peliä.
Yrittämisen ja tekemisen huono puoli on se että voi joutua kohtaamaan myös epäonnistumisia. Mutta se joka ei yritä ei myöskään koskaan epäonnistu tosiaan.
Nyt oli turnaukseen saatu peräti kymmenen kuntoutuskeskuksen asukasta mukaan ja päätin lähteä viemään turnausta läpi siten että kaikki pelaajat kuuluivat samaan alkulohkoon ja kohtasivat toisensa alkulohkovaiheen aikana kerran. Tämä oli ehkä huono ratkaisu ja sen takia tuli otteluohjelmaan jo liikaakin pelejä.
Parempi olisi ollut vetää turnaus läpi niin että olisi ollut useampi alkulohko, joko kaksi tai kolme alkulohkoa. Tällöin pelien määrä olisi ollut pienempi.
No nälkäähän tämä pieni epäonnistuminen jätti ja ehkä ensi kesänä on sitten entistä parempi petanqueturnaus edessä. Mene ja tiedä.
No aivan kaikki eivät kyllä petanqueturnausta dissanneetkaan osallistujista vaan pronssimitalisti antoi minulle palkintonsa kiitoksena työstä jonka tein turnauksen eteen. Tämä palkinto oli Burger kingin lahjoittamat lahjakortit jolla saa kaksi Whopper-ateriaa Burger kingistä. Itse en ole koskaan Burger kingissä syönyt mutta eilen soitin Tampereen Burger kingiin ja kysyin hintoja, selvisi että lahjakorttien arvo on noin 15-16 euroa eli ihan kiva ja isoeleinen kiitos. Kyllä niillä pari päivää varmaan ilmaiseksi syö tämän heinäkuun aikana.
Nyt pitäisi varmaan lopettaa asioiden märehtiminen ja asioilla jossittelu. Ottaa opikseen kritiikistä ja kehittyä. Tämä oli vain yksi petanqueturnaus, harvakseltaahan näitä turnauksia kyllä on mutta nyt näki mikä ei todennäköisesti toiminut ja osaa kehittää turnausta. Ensi kesänä voisi olla sitten uuden petankkiturnauksen paikka.