Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 474 223
  • 5 184

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tiedän ettei epäonnistumisia ja kritiikkiä kannattaisi ottaa niin raskaasti. Rakentavasti annettu kritiikki kuitenkin kehittää ja opettaa paljon. Sekä epäonnistumiset on merkki siitä että on yrittänyt edes, se joka ei koskaan epäonnistu ei koskaan edes yritä mitään. Sanotaan muistaakseni?

Mutta silti kuitenkin heräsin äskettäin kieriskelemään sängyssäni ja miettimään minulle eilen annettuja kritiikkejä sekä sittenkin ainakin yhden kilpailijan mielestä hieman epäonnistunutta viikonlopun petanqueturnausta.

Täällä kuntoutuskeskuksessa tuntuu asuvan sellaisia tarkkoja ja siivousfriikkejä ihmisiä. Minulle nuo siivous-,hygieenisyys- ja puhtausasiat ovat aina olleet välttämättömiä pahoja jotka on pakko hoitaa töissä ja kotona muun muassa mutta joihin en kuitenkaan kovin suurella mielenkiinnolla osaa suhtautua.

No joka tapauksessa. Meillä oli tänään keittiötyöntekijöiden palaveri ja aloin siinä sitten ensin puhumaan että minä olen tänään ruokasalin pöydät pyyhkinyt. No siinä sitten muutama alkoi kommentoimaan että eipä ne pöydät kovin puhtaat ole. Vituttaa suoraan sanottuna jonkin verran. Tai no, ei nyt kovin paljoa kuitenkaan koska en nyt niin kovin tosissani tuota hommaa osaa ottaa ja en osaa suhtautua siihen kovin suurella antaumuksella kun ei vain kiinnosta. Ja siinäkin sitten ehkä syytä siihen mikseivät ne pöydät kovin puhtaat olleet.

Minulta puuttuu sellainen kehittynyt silmä että osaisin tarkkaan katsoa onko jokin asia puhdas vai ei. Nyt muistuu mieleeni myös ne keittiön padat sieltä kevään työkokeilusta joita minulla oli myös vaikea saada puhtaiksi ja joita minun oli vaikea tarkistaa ovatko ne nyt puhtaat vai eivät. Nuo siivous-, puhtaus-ja hygieenisyysasiat ovat olleet jo kauan sellainen allekirjoittaneen heikko kohta, parannuskohde. Kun ei vain jaksa kiinnostaa ja ihmettelen aina miten jotkut viitsivät ollakin niin siivousfriikkejä.

Minulla oli kauan vaikeuksia pitää edes oma huusholli järjestyksessä mutta nykyään olen sentään oppinut pitämään kotini puhtaana. Teen kerran viikossa isomman perussiivouksen kotonani ja kyllä yritän päivittäin järjestellä asuntoni aina siistiksi.

No, eilen myös tämä petanqueturnauksen itse asiassa kesken luovuttanut kilpailija antoi turnauksesta sellaista kritiikkiä että hänen mielestään turnauksessa oli liikaa pelejä. Hauskuus hieman kärsi ja pelaamisesta tuli liikaa suorittamista.

No tämä sitten painaa mieltäni enemmän sillä suhtaudun turnaukseen niin antaumuksella ja pidän sitä tärkeänä asiana. Ja tämä kesken luovuttanut kilpailija kuitenkin pärjäsi turnauksessa hyvin ennen luovuttamistaan. Sääli että hän joutui jättämään leikin kesken kun ei vain enää jaksanut.

No meitä on tosiaan moneen junaan. Minä taas kyllä tykkäsin tästä petanqueturnauksesta myös hyvin paljon ja oli kiva juttu että se kesti niin kauan ja sisälsi niin monta peliä.

Yrittämisen ja tekemisen huono puoli on se että voi joutua kohtaamaan myös epäonnistumisia. Mutta se joka ei yritä ei myöskään koskaan epäonnistu tosiaan.

Nyt oli turnaukseen saatu peräti kymmenen kuntoutuskeskuksen asukasta mukaan ja päätin lähteä viemään turnausta läpi siten että kaikki pelaajat kuuluivat samaan alkulohkoon ja kohtasivat toisensa alkulohkovaiheen aikana kerran. Tämä oli ehkä huono ratkaisu ja sen takia tuli otteluohjelmaan jo liikaakin pelejä.

Parempi olisi ollut vetää turnaus läpi niin että olisi ollut useampi alkulohko, joko kaksi tai kolme alkulohkoa. Tällöin pelien määrä olisi ollut pienempi.

No nälkäähän tämä pieni epäonnistuminen jätti ja ehkä ensi kesänä on sitten entistä parempi petanqueturnaus edessä. Mene ja tiedä.

No aivan kaikki eivät kyllä petanqueturnausta dissanneetkaan osallistujista vaan pronssimitalisti antoi minulle palkintonsa kiitoksena työstä jonka tein turnauksen eteen. Tämä palkinto oli Burger kingin lahjoittamat lahjakortit jolla saa kaksi Whopper-ateriaa Burger kingistä. Itse en ole koskaan Burger kingissä syönyt mutta eilen soitin Tampereen Burger kingiin ja kysyin hintoja, selvisi että lahjakorttien arvo on noin 15-16 euroa eli ihan kiva ja isoeleinen kiitos. Kyllä niillä pari päivää varmaan ilmaiseksi syö tämän heinäkuun aikana.

Nyt pitäisi varmaan lopettaa asioiden märehtiminen ja asioilla jossittelu. Ottaa opikseen kritiikistä ja kehittyä. Tämä oli vain yksi petanqueturnaus, harvakseltaahan näitä turnauksia kyllä on mutta nyt näki mikä ei todennäköisesti toiminut ja osaa kehittää turnausta. Ensi kesänä voisi olla sitten uuden petankkiturnauksen paikka.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Eikös se ole todellisen työläisen merkki, että sairastaa lomalla? VMP, voisi tämän loman käyttää jotenkin muutenkin.
 
Olen koko heinäkuun ajan kärsinyt univaikeuksista. Hmm... en tiedä mistä johtuu, mutta kun juhannusviikolla alkoi pitkä loma niin nyt yhtäkkiä uni ei tule ja ei nukuta yhtään. Tällä hetkellä vähän, mutta ei siltikään silleensä että nukahtaisin...

Pelaan muuten jääkiekkoa. En pysty kertomaan sarjaa tai joukkuetta ihan tietosuojan vuoksi, mutta on meillä omatoimiset treenit ja joukkue- ja jäätreenit alkavat elokuussa. Täytyy sanoa, että pitkän jääkiekkourani aikana, koskaan en ole odottanut omaa kautta näin paljon. Viime kausi oli minulta ehjä ja sain pelata koko kauden terveenä ja olen tähän asti saanut alle todella hyvän kesätreenin ja olo on muuten hyvä. Joskus vuosia sitten mietin pitkään kesälle, että ripustanko hokkarit naulaan, mutta niin vain pistelinko jatkoi uraansa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Heinolan Alko. Älkää menkö, se on vaarallinen paikka. Lisättynä DNA-kaupalla (myyjä oli oikein kivannäköinen) ja Vuolenkosken kesätorilla. Naapurimökki se vasta vaarallinen onkin. Nuoret, älkää tehkö niinkuin minä teen, vaan niinkuin minä sanon. (@SMT ). Öitä - onhan tässä kolme tuntia aikaa. Se ei vajaalle viiskympp... siis keski-ikäi.. ei kun just hyvälle iälle, ole aamulla kivaa. Teini en enää ole.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Heinolan Alko. Älkää menkö, se on vaarallinen paikka. Lisättynä DNA-kaupalla (myyjä oli oikein kivannäköinen) ja Vuolenkosken kesätorilla. Naapurimökki se vasta vaarallinen onkin. Nuoret, älkää tehkö niinkuin minä teen, vaan niinkuin minä sanon. (@SMT ). Öitä - onhan tässä kolme tuntia aikaa. Se ei vajaalle viiskympp... siis keski-ikäi.. ei kun just hyvälle iälle, ole aamulla kivaa. Teini en enää ole.
Siis hetkinen. Onko tässä jokin erityinen syy, miksi minä olen tässä? Ja hyvää huomenta vaan kaikille. Tuntuu oudolta kirjoittaa yöketjuun aamulla.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Siis hetkinen. Onko tässä jokin erityinen syy, miksi minä olen tässä? Ja hyvää huomenta vaan kaikille. Tuntuu oudolta kirjoittaa yöketjuun aamulla.
Ei. Olit hyvässä mielessä esimerkki, eli älä tee niinkuin minä. Tai tee, mutta sinun iässäsi. En enää tässä mun versiossa (no, sekin on sallittua, joskus harvoin). Varsinkaan kun pitää kestitä sukulaisia heti aamusta....
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei. Olit hyvässä mielessä esimerkki, eli älä tee niinkuin minä. Tai tee, mutta sinun iässäsi. En enää tässä mun versiossa (no, sekin on sallittua, joskus harvoin). Varsinkaan kun pitää kestitä sukulaisia heti aamusta....
Jaa jaa. Täällä jaellaan kyllä elämänohjeita silloin tällöin. Aina välillä viesti alkaa sanoilla: "Kuules poika" tai "sitten, kun pääset minun ikään" ihan, kuin jossain puhuttelussa :)
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jaa jaa. Täällä jaellaan kyllä elämänohjeita silloin tällöin. Aina välillä viesti alkaa sanoilla: "Kuules poika" tai "sitten, kun pääset minun ikään" ihan, kuin jossain puhuttelussa :)
Seison korjattuna. Tekisin, jos pystyisin kykenemään. Tai tällä kertaa tein, vaikka tiesin mitä tästä tuleman pitää. Ensioireet on jo.

E. Myöhästyin sitten ketjun aiheesta . Hyvin alkaa...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

Glove

Jäsen
Kyllä jännä toi sun unihomma. Jos et saa unirytmiä kuntoon, niin vaarana on se, että kohta olet kuin Jack Nicholsson elokuvassa hohto.

Joo no tämä nyt on yksi syy miksi olen puoleksi työkyvyttömyyseläkkeellä. Eipä sitä ole kovin skarppina ole päivälläkään jos ei nuku yöllä. Saa nähdä mitä elämä tuo tullessaan...
 

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Rangers, Real Madrid
Mä aloin tänään kirjoittamaan kirjaa. Lapsena olin kova lukemaan ja haaveilin kirjailijan ammatista (suurena idolina yllätys yllätys J. K. Rowling), mutta näin aikuisena sitä toki ymmärtää, että pitää olla joku ”oikea” ammatti myös. Koska aniharvassa on ne kirjailijat, jotka kirjoittamisella elättää itsensä ja se vaatii myös tuuria. Mutta mä nautin kirjoittamisesta ja saan aina monia ideoita niin yrittänyttä ei laiteta. Haaveena ois, että joku päivä mun tekele julkaistaan, mutta tiedostan toki että se ei kustantamolla läpi niin vain mene. Saati sitten, että ihmiset sitä lukis :D Vähintä mitä tästä saan on se, että kirjoitustaito kehittyy entisestään ja oon jo nyt huomannut kuinka haastavaa on kirjoittaa koherenttia ja lukijan mielenkiintoa ylläpitävää tekstiä. Niin ja oon oppinut, ettei perfektionismi ainakaan helpota tätä urakkaa ;)
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Luin lähes @Punamusta ensimmäinen kappaleen. Maanantaina e ole mitään hyvää. Hyvää yötä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Pelasin pitkästä aikaa tänään melkein kahdeksan tuntia Pokemon Go:ta. Melkoinen olo tämän päivän päätteeksi.. Mäkkärissäkin tuli välissä käytyä. Oli pakko hakea astiakaappiin tämän vuoden versio mäkkärin kokislaseista kuten traditionani on ollut jo lähes vuosikymmenen ajan. Ranch Deluxe oli muuten yksi parhaita purilaisia joita olen ikinä mäkkärissä maistanut. Ehdoton suositus täältä kyseiselle hampparille! Nyt siemailen valkoviiniä ja rauhoitun pikkuhiljaa, kenties kuuntelen tovin musiikkia ja sitten painun pehkuihin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos ehdotuksesta, koska olen tänään menossa Mäkkäriin herkuttelemaan. Eli Ranch Deluxe... jos moinen löytyy, niin kokeilen makua. Tuskinpa se kovin hirvittäväkään on.

Mäkkäri tai ylipäätään pikaruoka on jäänyt erittäin vähälle viimeisen vuoden aikana. Joskus kymmenisen vuotta sitten ajelin drive-inille varmaan se 4-5 kertaa viikossa. Osittain tähän toki varmasti vaikutti yöllinen valvominen erinäisistä syistä. Nykyään tulee yleensä mentyä aikaisin nukkumaan (puoliltaöin), koska arkisin painetaan normaalilla työssäkäyntirytmillä ja se viisi tuntia pitäisi saada unta palloon. Tänä yönä riittänee lyhyempikin, sillä otin illalla pienet päikkärit.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Heräsin äskettäin kesken unieni. Kello oli heräämishetkelläni tasan kaksi yöllä. Siihen asti olin nukkunut sikeästi mutta sitten heräsin ja on tunne että aivan kun tässä en enää unta saisikaan. Toivottavasti olen väärässä.

En tiedä sitten mikä sai minut heräämään kesken unieni. Ei täällä asunnossakaan liian kuuma ole, pidin sälekaihtimet kiinni koko päivän ja nyt yöllä ovat olleet ikkunat auki. Ennen en voinut kesälläkään pitää ikkunoita auki sillä lintujen laulu kuului heti varhain huoneeseeni jos ikkunat olivat auki. Nyt en enää ainakaan kuule laulamista ja herää siihen.

Valvottavatko sitten huolet ja murheet vai odotanko liian isolla innolla jo edessä olevaa mökkipäivää? Vietetään mökillä päivä keskiviikkona. Ai, kuinka odotankaan sitä saunomista ja uimista. Toivottavasti vaan järvessä ei ole sinilevää.

No, huolet ja murheetkin saattavat valvottaa. Tuntuu niin vaikealta löytää asunto kun on niitä merkintöjä luottotiedoissa. Moneen paikkaan olen laittanut jo viestiä ja kyselyä mutta monessa paikassa pitäisi luottotietojen olla kunnossa. No, ehkä se uusi asunto silti vielä löytyy? Ja onneksi saan asua tässä vanhassa asunnossa aivan niin kauan kuulemma kun on tarve. En taivas alle joudu sentään.

Ja samanmoista neulan etsimistä heinäpellosta se tuntuu olevan myös työkokeilupaikan etsiminenkin. Vaikka luulisi että työkokeiluun pääsisi helpommin kuin töihin mutta ei. Muutamasta paikasta mistä olen tiedustellut työkokeilupaikkaa on tullut jo kieltävä vastaus.

No ehkä asioilla on tapana vielä ratketa? Siihen sitä pitää jaksaa uskoa. Vaikka vaikeaa välillä tuntuu olevankin.

Mistä sitten unta näin siihen asti kun heräsin? Kaksi teemaa toistuu unissani tämän tästä. Joko näen unissani menehtyneet veljeni ja äitini tai sitten näen unta siitä kuinka voinkin juoda alkoholia vaikka käytän antabusta. Juon alkoholia unissani vielä runsaastikin ja unissani aina leimataan sitä että käytän unessani myös siis antabusta mutta se ei haittaa. Alkoholia voi silti juoda. Herättyäni olen monesti joutunutkin toteamaan että ai niin, se oli unta.

Ja toinen juttu mikä toistuu unissani on se että näen kuolleet veljeni ja äitini unissani. Se on toisaalta lohduttavaa mutta toisaalta unen loppuessa iskee aina karu fakta pöytään, se olikin vain unta.

Eilen aamulla näin vähän painajaista/rajumpaa menoa unissani. Jouduin lopulta pidätetyksi unessani ja vankilareissu oli edessä. Herättyäni olikin iso helpotus että se oli vain unta sekin. En ollut nukkuessani varma onko tämä unta vai faktaa ja oli helpotus herätä kesken unien. Puh, huh.

Viime päivinä olen innostunut myös marjojen ja varsinkin punaherukoiden poiminnasta. Perjantaina, lauantaina ja maanantaina vietin marjapuskissa kunakin päivänä sellaisen tunnin verran ja poimin sinä aikana täyteen aina sellaisen kahden litran astian marjoja. Nyt olen kolmessa päivässä poiminut yhteensä 3,6 litraa punaherukoita ja 4 desilitraa marjoista olenkin jo käyttänyt ja 3,2 litraa marjoja on pakastimessa.

Jos joku jäi miettimään kun olen poiminut kolme kertaa täyteen kahden litran kipon marjoja niin eikö punaherukoita pitäisi olla enemmän? Mutta mittasin tuon kipon tilavuuden vedellä ja marjoja siihen kippoon ei ihan niin paljoa näemmä mahdu.

Mutta hyvähän se on että pakastimessa on nyt punaherukkaa. Niistä saa tehtyä loppukesän ja syksyn aikana erilaisia herkkuja, etenkin puuroa ja piirakoita. Olen saanut poimia marjat siis ilmaiseksi tämän kuntoutuskeskuksen pensaikoista. Pitäisi kai vähän toppuutella itseään ja antaa muidenkin asukkaiden poimia herukoita mutta viimeksi kun oli puhetta siitä että olenko poiminut jo liikaa vai voiko vielä poimia niin sanoivat että poimi vain!

Säästöähän se on tämäkin. Kyllä varmaan 3,2 litraa punaherukoita maksaisi jo sen kympin kaupassa tai torilla. Ja sääli se olisi nähdä sellainenkin tilanne että ne jotka poimivat marjoja jättäisivät poimimatta sen takia että pitää muillekin säästää. Sitten kuitenkaan niitä muita poimijoita ei olisi ja marjat menisivät hukkaan? Minullakin kuitenkin käytössäni pakastin jonne marjoja mahtuu jonkun verran.

Ei ole muuten ollut päivää näin kesälläkään kun en olisi ainakin kuunnellut sitä HPK:n finaalitunnaria "Torilla tavataan", katsellut ratkaisevaa jatkoaikamaalia selostuksineen Youtubesta ja katsellut juhlintaa niin jäältä kuin toriltakin. Mutta yhä tuosta saa hyvät ja onnelliset kiksit. Olen niin iloinen.

Nyt hyvät yöt! Koitan jos uni taas maistuisi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Suomessa mätänee hyvää ravintoa luontoon aivan naurettavat määrät. Poimimalla ne ainakaan lopu kesken.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Äsken naapuriasunnon nuori nainen soitti ovikelloa ja kysyi minulta josko osaisin auttaa kun hänen asuntoonsa oli kissa tuonut lepakon! Kääk!

No mielelläni olisin tuota naista auttanut sillä hän on niin kauniskin mutta minusta ei kyllä auttajaksi olisi valitettavasti ollut. Jo ensinnäkin sen takia, että pelkään lepakoita ja toisaalta, eipä olisi ollut mitään hajua mitä tuollaisen kanssa olisi sitten toiminut. No toivottavasti tuo nainen kissansa kanssa pääsi lepakosta eroon ilman minunkin apuani.

Minulle itselleni tämä yö vaikuttaisi olevan Heikki Helan laulun sanoin uneton yö... Tai alkuillasta pari tuntia nukuin ja sen jälkeen nukahtaminen ollut tosi hankalaa.

Tuo nukkuminen vaan on niin merkittävä asia ja vaikuttaa niin paljon tietenkin jaksamiseen. Koko seuraava päivä sitten kärvistelyä tietenkin siellä mökillä jos nyt ei saa unta. Tai no, on sitä ennenkin jaksettu vähillä tai olemattomilla unilla yksi päivä rellestää. Ja nyt ei tarvitse edes rellestää ainakaan alkoholin kanssa vaan nauttia vain olostaan.

Se on tuo nukkuminen ja nukahtaminen vaan niin hankalaa välillä ja väkisinkään sitä ei unen päästä saa kiinni. Heti kun ohjelmassa on seuraavana päivänä jotain tällaista mitä odottaa innolla niin unen saaminen voi ollakin vaikeaa. Ja sitten kun sillä nukkumisella voi olla niin paljon vaikutusta siihen päivän kulkuun.

Uni on niin tärkeä asia meille. Mutta minkäs teet, jos unta ei vain yksinkertaisesti saa.

Pitäisi kai tehdäkin välillä jotain aivan muuta kuin kieriskellä unettomana sängyssä. Jos siitä olisi apua siihen unen saamiseen. Niin rasittavaa nimittäin tuo kieriskelykin sängyssä jos sitä unta ei saa.

En oikein osaa muuta tähän kirjoittaa. Pistin minäkin sitten nuo ikkunat kiinni asunnostani, ettei minunkin asuntooni lentele lepakoita. Ja nyt täällä on tietenkin kuumakin ja sehän nyt ei ainakaan helpota sitä unen saamista.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Viime yönä nukuin vain muutaman tunnin koska odotin edessä ollutta mökkireissua niin innokkaasti. Nyt sitten en saa näemmä oikein nukuttua kun mieli ei malta rauhoittua vaan käy läpi sitä varsin onnistunutta mökkireissua. Asioiden analysoiminen on hauskaa puuhaa ja nyt näemmä analysoitavana on pääkopassani tuo mökkireissu ja ei tässä nyt malta tosiaan oikein nukkua.

Mökkireissu sai aikaan oikein hyvän, onnellisen ja raukean olotilan ja se on hieno juttu. Mökkireissu oli siis vähintään sellainen kuin mitä sen odotin olevankin.

Jos jotain analyysiä mökkireissusta kirjoittaa tännekin ketjuun. Tosin eihän se varmaan monelle muulle niin ihmeelliseltä tunnu mutta minulle tällainen on luksusta arjen keskelle. Ja ei kovin usein minulla ole mahdollisuutta mökkeillä vaikka kokonaiskuvassa Suomi on kai mökkeilymaa.

Tämä eilinen mökkireissu oli eittämättä parasta tässä kesässä ja itse mökkireissussa parasta oli taas rantasaunominen. Tykkään paljon sekä saunomisesta että uimisesta ja sitten kun ne yhdistää niin onhan se ihan mahtava yhdistelmä, rantasaunominen.

Eilen saunoessani oli ajatuksissani myös keväällä suosikkijoukkueeni voittamat mestaruudet joten olihan se samalla myös mestaruussauna. Minun mestaruussaunani. Tämä oli ensimmäinen kerta kun pääsin puulämmitteiseen saunaan mestaruuksien ratkeamisten jälkeen joten tämähän oli totta vie myös Mestaruussauna!

Meitä lähti mökille noin 13-14 hengen porukka ja vaikka tekemistä ja työtäkin olikin myös jonkin verran niin kaikki sujui yllättävänkin hienosti. Joskus täällä kuntoutuskeskuksessa on ollut ongelmana se että porukkaa saa melkein pakottaa hoitamaan erilaisia askareita mutta tuolla mökillä hommat pelasivat hienosti.

Sitten on jäänyt sellainen fiilis että olen tykätty persoona täällä eri ihmisten keskuudessa. Tulen monen kanssa juttuun hyvin ja tuolla mökilläkin oli taas pari tilannetta jossa huomasi että tuohan taitaa pitää minusta. Sellain kivalla tavalla, pitää minua hyvänä tyyppinä ja niin edelleen. Onhan se kai meille kaikille tärkeää että on hyväksytty ja pidetty persoona. Yhdenkin äänestä huomasi kuinka tuntui pitävän siitäkin että Vilperikin (nimi muutettu) tulee uimaan! Ja toinen taas lauleli jopa että Vilperi ja hänen oma nimensä yhteen soppii, pistetään ne pussauskoppiin... Tuntuu kivalta olla silmin nähden pidetty persoona. Ehkä se työkin yhteisön eteen näkyy nyt tällain, mene ja tiedä.

No juu, mökillä oli myös erittäin hyvät ruoat. Saunan lämmittämiseen ei mennytkään nyt niin kauan aikaa kuin viimeksi ja vaikutti tosiaan siltä että aivan kuin järven vesi olisi ollut nyt korkeammalla kuin viime vuonna ja uiminen oli nyt miellyttävämpää.

Kaikin puolin oli jälleen kerran aivan loistava mökkireissu! Ja jos jossain vaiheessa kuten saunasta vilvoittelemassa olisi tehnyt mieli hieman oluttakin niin cokis ajoi hyvin saman asian. Se cokistölkin avaaminen ja sihahdus samalla kun ihaili järvimaisemaa, maku ja tarve pitää jotain käsissään. Hyvä korvike on limu oluelle.

Porukalla oli hyvä fiilis läpi mökkireissun ja olikin varsin nautinnollinen reissu. Ehkä tämän tekstin jälkeen saa taas sitten unenkin päästä kiinni? Mene ja tiedä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Noin kaksi tuntia sainkin nukuttua jo, sitten alkoi kuulumaan kovaa meteliä jostain päin. Tutkin ja muistin että se on ainakin Mellakka-festivaali tänä viikonloppuna ollut täällä Hämeenlinnassa. En aio olla se foliohattutäti joka valittaa liian kovasta melusta vaan ihmettelenpä vaan miksei päivällä aiemmin meteliä ollut asunnolleni kuulunut? Ja tuo meteli oli ihan selkeästi tuollaista että jotain juonnettiin samalla ja sitten tuli musiikkia. Äsken sitä meteliä kuului parin kymmenen minuutin ajan ja sitten se loppui. Eli kohta saa taas varmaan nukuttuakin.

Tosin eipä minulla ollut päivällä aiemmin ikkunat auki joten johtuisiko siitä ettei meteliä silloin kuulunut? Tosin olisi luullut että sitä olisi ulos kuulunut kuitenkin. Hassu juttu mutta ei kai sitä kannata liikaakaan miettiä?

Nyt menee liian kovalla tahdilla ohitse näitä tapahtumia täällä Hämeenlinnassakin kun en vain ole tietoinen niistä tai muista niitä. Sekin on varmasti merkki siitä että aikaansa pitäisi seurata paremmin. Esimerkiksi sanomalehtiä lukemalla. No nämä Mellakkafestarit olisi varmaan mennyt ohitse vaikka niistä olisin tarkemminkin tietoinen ollut. Kyllä tiesin että tällaiset festarit on tänä vuonna täällä Hämeenlinnassa mutta en tiennyt tarkkaa ajankohtaa.

Jaa-a, kohta pitää varmaan syödä yöpalana yksi tortilla. Ihan hyviä nuo tortillat ovat ainakin silloin tällöin tehtynä ja syötynä. Kovin usein en tortilloja syö mutta välillä. En silti luokittelisi niitä itse helppovalmisteiseksi tai halvaksi ruoaksi. Tänäänkin upposi sellaiset rapiat 20 euroa rahaa kaupassa nimenomaan tortilla-aineisiin. Itse en kyllä tortillalevyjä tehnyt vaan ne ostin kaupasta valmiina.

Pitäisi jossain vaiheessa kokata myös kotitekoisia hampurilaisia. Tai niissäkään en varmaankaan itse tee niitä hampurilaisia vaan ne ostan taas kaupasta tai hyvällä tuurilla saan ilmaiseksi jostain leipäjaosta.

Pitäisi vaan löytää jostain hyvä hampurilaisohje. Nyt minulla on parin vuoden ajan käytössä ollut tuollainen yksi ohje johon en ole kuitenkaan tyytyväinen ollut. Sillä ohjeella tulee pahanmakuisia jauhelihapihvejäkin. Jostain tarvitsisi siis saada käsiinsä parempi ohje.

Minäkin olen asunut Hämeenlinnassa jo sellaiset 8-9 vuotta ja vasta nyt kävin ensimmäistä kertaa eräällä näemmä melko suositulla uimarannalla tuossa lähellä. 10-15 minuutin fillarimatkan päässä asunnoltani. Aiempina kesinä olen käynyt uimassa muualla.

Hyvä tuo uimaranta on. Tuollainen pieni ja soma lampi jossa hiekkapohja. Kävin siellä ensimmäisen kerran kääntymässä eilen siinä kuuden aikaan illalla. Silloin siellä oli ihan älyttömästi porukkaa. Olisiko siellä silloin mahtunut edes uimaan? No tarkoitukseni ei ollut silloin vielä sielä uidakaan vaan lähinnä yrittää löytää tieni sinne rannalle.

Sitten kävin uudestaan siellä vähän yli kahdeksan illalla. Silloin siellä oli hiukan vähemmän porukkaa ja silloin minäkin uskaltauduin uimaan siellä. Harmi etten ollut löytänyt tietäni aiemmin sinne edes tänä kesänä. Mutta taidan tietää missä tulen viettämään paljon aikaani elokuussa.

Tästä tuli tällainen sekalainen viesti, jossa kerroin ripotellen muutamasta eri asiasta. En tiedä kiinnostaako ketään lukea tätä mutta mielenkiintoista tänne kirjoittaa on. Nytkin jännitin herätessäni mitä kello näyttää ja kun se näytti vähän vaille kahtatoista niin olin riemuissani, vähän aikaa kun on hereillä tässä niin pääsee kirjoittamaan Yöketjuun!

Se on aina näemmä jännittävää ideoida jotain, kirjoittaa niistä kaikkien nähtäville kokouslistalle ja sitten jännittää millaisen vastaanoton ideat saavat. Tosin ei nyt luulisi että kovin jyrkkää vastaanottoa ideani ainakaan saavat kun ei täällä edes ole kovin montaa ideoijaa, siis täällä asuinpaikassani. Tai sitten on niin että ideoijia on harvassa mutta kritisoijia sitten joka oksalla. Toivottavasti ei kuitenkaan.
 

redpecka

Jäsen
@Punamusta Menetkö siis lukion kolmannelle ensi syksynä vai miten?

Olet siis tänä kesänä katellut leffoja? Ethän sä jaksa kattoo leffoja!

PS. Sainko nepostriv.. eiku Punamusta-triviassa kerrankin oikein?
 

redpecka

Jäsen
Kyllä, lukion kolmosvuosi alkaa. Jäljellä kolme jaksoa ja 12 kurssia, kolme koeviikkoa sekä YO-haasteet historiasta, ruotsista, äikästä, englannista ja yhteiskuntaopista. Eniten odotan äidinkielestä, koska se on valehtelematta ykkösaine meikäläiselle.

Kattelin mä parit leffat heti lähdettyäni hetkeksi pois täältä. Tuli katsottua sillä viikolla kaksi Ocean's-leffaa ynnä saatua ensikosketus Dark Knightiin, Yön ritariin. Pidin kaikista kolmesta. Tuli katseltua myös animaatiokomedia Madagaskar edeltäneenä viikonloppuna. En mä sitten olekaan katsellut oikein muita leffoja, paitsi tietysti kavereiden kesken heidän kämpillään, kun se vaikuttaisi olevan automaattinen pelisiirto katsella jotain. Mulla ei ole edes Netflixiä, YouTuben tarjonta riittää meikäpojalle.

Kyllä, Punamusta-triviasta irtosi neljä pistettä kahden oikean vastauksen johdosta. Hyvin pelattu!
Mä jätin lukion kesken tokalla luokalla aikoinaan. Tuli muita tekemisiä silloin. Enkä sano tähän latteuksia olisiko pitänyt käydä loppuun vai mitä ikinä... Eipä mun elämään vaan loppujen lopuksi vaikuttanut pätkääkään tuo.

Koin lukion pari vuotta sellaisena välietappina kun samalla funtsii mitä aikoisi tehdä. Siellä oli turvallista olla eikä tarvinnut vielä tehdä isompia päätöksiä.
 

Glove

Jäsen
Yö, nukkumisen aika. Mut ku ei. Kun en nyt keksi muutakaan kirjoitettavaa niin valistetaan palstalaisia tärkeällä tiedolla: Lepakkomies on viroksi nahkhiirmees.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös