Nyt on käynnissä viimeinen lomapäivä kesällä 2019. Nyt se on koittanut. Loma oli täynnä iloa, naurua, kokemuksia, valvomista ja musiikkia.
Onpa kiva kuulla, että kesälomasi on ollut varmasti osin nautinnollinen ja sisältänyt paljon erilaisia kokemuksia sekä elämyksiä. Viestejäsi on ainakin usein aina mielenkiintoista lukea ja vaikutat varsinkin ikäiseksesi olevan fiksu ja henkisesti kypsä sellain hyvällä tavalla. Kesälomasikin kuullostaa hyvin sujuneelta. Koulut vaan alkavat syksyllä yhä vain aikaisemmin kuin ennen.
Muistaakseni minun aikana koulujen kesälomat päättyivät ja koulut alkoivat vasta siinä 14.8 eli viikkoa myöhemmin. Ja mielestäni, sen sijaan että koulujen kesälomien päättymistä aikaistetaan niin niitä saisi kyllä myöhäistää. Elokuukin voisi olla vielä kokonaan kesälomakuukausi.
Minun yöni se taitaa kulua valvoessa joten mitä sitä muutakaan tekisi kuin kirjoitella yksinään tänne Jatkoajan keskustelupalstan Yöketjuun. Tai kohta jos se uni ei tule silmään, niin voisi taas alkaa pelaamaan NHL19-peliä. Nelisen tuntia tuossa sain nukuttua 22:sta aina kello kahteen saakka, mutta sen jälkeen heräsin. Vähän liian levoton on tällä hetkellä mieli nukkuakseen.
Minulla on sellainen tunne että aivan kuin elämäni olisi yhtä juhlimista nykyään. Kevät oli mestaruusjuhlia täynnä, ja nyt eilen tuli taas pienimuotoisesti juhlittua tuota asunnon löytymistä. Mutta elämäkin on omalta osaltaan opettanut minulle sen että aina kun on aihetta iloon, hymyyn ja juhlaan niin kannattaa se tilaisuus kunnolla hyödyntää. Elämässä tulee kuitenkin vääjäämättä eteen niitä karikoita ja alamäkiäkin että myös sitä poutasäätä elämässä on suositeltavaa osata arvostaa.
Jostain vastoinkäymisten ja rankkojenkin kokemusten kohtaamisesta kumpuaa minun optimistisuuteni ja positiivinen elämänasenteeni. Kun on kohdannut paljon suruakin elämän aikana niin ei osaa vain enää niin vain kaikkeen suhtautua niin negatiivisesti vaan on oppinut arvostamaan elämää ja koittaa olla ainakin melko positiivinen.
Ja mielestäni minulla onkin posiitivinen luonne. Innostun herkästi asioista ja ajattelen monesta asiasta ainakin ensin hyvää. Joskin positiivinen luonteeni voi olla haitaksikin kun ajattelen hyvää niin monesta asiasta heti ensipuremalla ja en kyseenalaista välttämättä niin paljoa eri asioita. Olen herkkäuskoinen ja hyvätahtoinen. Mutta tahdon uskoa kuitenkin että positiivinen elämän asenne on varsinkin sitten kuitenkin etu.
Tämä kirjoittaminen on lempipuuhiani kyllä mutta olen huomannut että minulla on sangen usein jaksoja kun kirjoittelen samoista asioista. Täytyisi olla vielä enemmän mielikuvitusta ja luovuutta että saisi lisää rikkautta tekstiensä sisältöihin. Kyllähän minä jaksan kirjoitella samoista mieltä polttavista asioista monia viestejä mutta kuka niitä jaksaa lukea?
Minulla osuukin tänä syksynä synttärit ja tuparit melkein samalle ajankohdalle. Synttärit ovat kahta viikkoa aiemmin kuin muutto uuteen asuntoon. Muutan siis tuonne uuteen vuokra-asuntooni viimeistään lokakuun ensimmäinen päivä. Ja syntymäpäiväni on siis (kai sen tiedon voi kertoa kun lukee kuitenkin omissa tiedoissanikin täällä) 14. syyskuuta. Pitää kai pitää yhdistetyt synttärit ja tuparit.
Uusi asuntoni on tosiaan 7 neliötä pienempi kuin tämä nykyinen asuntoni mutta koska asunto on pieni niin sen saa varmaan helpohkosti sisustettua mieleisekseen. En malta esimerkiksi olla odottamatta ja näkemättä millaisen joulutuvan minä siitä saan joulukuussa sisustettua. Ei tarvitse varmaan olla kovin montaa koristetta jo kun näkyy selvästi joulu noin pienessä asunnossa.
Joulu on minulle sellainen yksi vuoden kohokohdista ja tärkeimpiä juhlapyhiä, mutta vaikka tuolla yksi nimimerkki jo nosti joulun odottamisen esille eilen joulua koskevassa ketjussa niin en vielä itse sentään näin aikaisin ala jouluun valmistautumaan. Mielummin aloitan jouluun valmistautumisen myöhemmin ja jatkan joulun juhlintaa aina vaikka loppiaiseen saakka kuin se että aloitan joulun odotuksen aikaisin ja kerään koristeet jo Tapaninpäivänä pois.
Mutta se siitä joulusta. Vietetään nyt kesä ensin, sen jälkeen otetaan loppupeleissä varsin mukava syksy vastaan ja koitetaan nauttia elämästä. Ei liikaa odoteta tulevia aikoja vaan eletään hetkessä.
Nyt olisi varmaan hyvä aika kömpiä nukkumaan sänkyyn mutta ei se uni varmaan tule sieltä. Mutta hyvät loppuyöt kaikille.