Yöketju (klo 24:00–06:00)

• 494 947
  • 5 199
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Äh. On tää joka kerta yhtä ikävä tunne kun just ku oot suunnittelemassa nukkumaan menemistä, niin mahaa alkaa kivistämään siihen malliin että pakko hakea yöpalaa alakerrasta.

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
@Ruuhkis Ihan kuule jatka valitsemallasi linjalla. On taatusti ollut urakka ja siksi myö sitä täällä foorumilla arvostetaankin, teitä on harvassa. On miellyttävää lukemista.

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mahtaako tuo Rauman Lukko voittaa enää koskaan mestaruutta? Tuokin on hämmentävää, että 56 vuotta on kaikista välieräpaikoista ja hyvistä pelaajista huolimatta kulunut ilman kultajuhlia. Ja siitäkös muut fanit, etunenässä porilaiset, jaksavat innostua vuosi toisensa perään. On siinä raumalaisilla kestämistä. Vaan jos he edes kerran saavat syleillä pokaalia, on vastavittuilun ja henkisen myllytyksen määrä oleva armoton.

Luonnollisesti tämä on yksi suuri kysymys elämässäni, jota toivon ehkä eniten maailmassa perheen hyvinvoinnin jälkeen.

Organisaatio on ottanut Kalle Sahlstedtin johdolla vihdoinkin oikeita askeleita kohti parempaa huomista. Mikään tae ei missään nimessä ole, että Lukko mestaruutta Sahlstedtin kanssa voittaisi, taikka saisi edes finaalipaikkaa. Olen seuraa tällähetkellä seurannut tiivisti, jokapäivä ja käytännössä kokoajan vuodesta 2003 asti, kun ensimmäisen pelin kävin Äijänsuolla katsomassa. Oikeastaan Lukon suurin synti on mielestäni ollut, että valmentajavaihdosten jälkeen (Rautakorpi, Toivola, Urama, Dufva) organisaatio on luonut aina uudet pätkittäiset suunnitelmat ja aloittanut kaiken aina alusta, yleensä käymällä aivan pohjalla saakka. Ymmärtääkseni nyt halutaan kehittää koko organisaatiota sekä Raumalaista kiekkoilua Virrankin jälkeen samoilla metodeilla, pelitavalla sekä strategialla. Suomeksi siis uuden valmentajan myöden palapeliä ei tarvitse aloittaa jälleen rakentamaan ensimmäisestä palasta saakka, vaan runko on valmiina jykevänä taustalla.

Lukolla on ollut hyviä joukkueita, loistavia yksilöitä sekä timanttisia maalivahteja, mutta kertakaan ei joukkue ole kuitenkaan mielestäni ollut täysin valmis menemään päätyyn saakka, vaan aina on jotain puuttunut. Jos mietin Uraman kolmatta kautta Raumalla, niin joukkueessa oli käytännössä Liigan kolme parasta ulkomaalaista pelajaa (McLean, Morrison, Petruzalek) ja tähän vielä taustalle pistepörssin voittaja Lindgren sekä pelikuntoinen Lauri Tukonen. Hyökkäyksen kärki oli siis aivan järkyttävän hyvä Liigaan, mutta puolustus oli vain keskitasoa joka näkyi välieräsarjassa IFK:ta vastaan ja pronssipeliin lähdettiin nöyränä.

Lähimpänä Lukko on finaaleita ollut keväällä 2015, kun joukkue jo johtikin välieräsarjaa Tapparaa vastaan 1-3. Kuitenkin tämäkin sitten sössittiin ja Tappara melko tylysti marssi finaaleihin. Kevät ja haaveet taisi valitettavasti siinä kohtaa katkea, kun Vahalahti kolmannessa puolivälieräottelussa loukkaantui ja kausi oli ohi. Henkisesti tappio oli niin kova itselleni, että oikeastaan seuraavat 3 vuotta meni niin ja näin, eikä koko Lukon touhu jaksanut kiinnostaa enää niin vahvasti.

Viimekausi antoi kuitenkin aivan hurjasti uskoa tulevaan, kun Lukko nuorten pelaajien avustamana palautti itselleni uskon paremmasta huomisesta ja selkeästi näin miten joukkueessa tehdään asioita hyvin paljon oikein. En pysty sanomaan varmaksi mitään Lukon mahdollisuuksista voittaa mestaruus, koska tällähetkellä Liigassa on myös muita seuroja, jotka tekevät aivan järkyttävän hyvää työtä organisaatiossa, Ilves ensimmäisenä mielessä. Pelaajahankinnat ovat tällekaudelle erittäin hyviä ja varsinkin Westerholmeilta sekä Pressiltä voi odottaa kovaa tulosta. Joukkue ja organisaatio ei kuitenkaan mielestäni ole vielä tilassa, että realistisesti voisi vaatia mestaruutta. Odottaa tietenkin voi ja urheilussa on kaikki mahdollista, mutta haastajana lähdetään jälleen kauteen liikkeelle. Todennäköisesti/toivottavasti 2 vuoden sisällä materiaali ja tulevat hankinnat ollaan saatu kasvatettua niin laadukkaaksi, että kauteen voitaisiin lähteä mestariehdokkaana. Runko on kuitenkin kaikesta huolimatta nuori, mutta älyttömän potentiaalinen sekä laadukas tulevaisuutta silmällä pitäen.

Voisin kirjoittaa paljon lisää Lukosta, mutta tulisi varmaan Jatkoajan historian pisin viesti, jota en halua lähteä saavuttelemaan. Yhden asian haluan lisätä tekstiisi, että olisin mestaruudesta niin onnellinen, etten edes jaksaisi huutaa ja ulvoa Porilaisille. Sitä on niin kauan odotettu ja toivottu, että vittuilun sijaan haluan vaan nauttia kaikin sieluin oman joukkueen saavutuksesta.

Tähän kaikkeen on toisaalta vielä pitkä matka, mutta ehkä jonain päivänä Rauman Lukko voittaa mestaruuden.

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja kiitos @Ruuhkis muutenkin hienosta viestistä. Juuri tällaisten turinoiden vuoksi on hyvä, että Jatkoajastakin löytyy vuonna 2019 tykkäyspainike.

Eipä mitään. Hienoa että joku jaksaa noterata noinkin pitkään viestiin tähän aikaa päivästä ja vielä hienompaa on että joukostamme löytyy sinun muodossa noin fiksu nuori mies, joka käytöksellään, viestien laadulla ja ajatusmaailmalla on tehnyt ehdottoman vaikutuksen allekirjoittaneeseen. Tulevaisuus on kuitenkin nuorissa ja sinun osaltani voin todeta, ettei toivo paremmasta huomisesta ole menetetty.

Koitahan saada unta!

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huh, oli rankat (hikiset) iltavrot. Aivan perseestä nää helteet, talvi ja pakkaset voittaa 100-0.

Nyt vapaata 5pv. Mitähän sitä keksisi? Ainiin, suorinta reittiä pubiin jossa pilkku tuli jo, hyvät pohjat alla ja nyt kotona jatketaan kunnes uni tulee.

Alkaa taas se olematon selkäranka notkua. Miulla ei sais olla yhtään ylimääräistä rahaa.

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mä mietin, että olisi hiton siistiä olla keikalla. Rummut soivat, kitarat särisevät, laulaja kaiuttaa ääntään joka nurkkaukseen, liekinheittimet syöksevät tulta ilmaan. Lavalla on savua, päällä on jokin siisti rokkariasu, pitkät hiukset hulmuavat soittaessa, basso(je)n tampatessa meikäläisen hurmos yltyy huikeaksi, loppuun heitetään hieman omaa sooloilua. Väki kirkuu innoissaan, sarvet heiluvat, meistä digataan ja kaikilla on hauskaa.

Joo, rock on ottanut vahvasti otteeseensa. Saisipa tuollaisen kokea. Nyt kun tässä alkavat suositut 80-luvun yhtyeet olla joko lopettamisvaiheessa tai muuten vain ikääntymässä, tarvittaisiin uutta verta tilalle pitämään rokkia pystyssä. Sanokaa perkele mitä tahdotte, mutta näin hienon, räväkän ja ennen kaikkea energisen musiikkityylin ei pidä ainakaan vielä kuolla pois. Ei niin pitkään kun minussa pihisee sielu. Kukapa tietää, ehkä satun joskus liittymään bändiin ja saataisiin peräti suosiotakin, ken tietää. Kukapa tietää, vaikka pää heiluen rokkaisin jokaiselta kurkut mykiksi Kaliforniassa jonakin vuonna tulevaisuudessa. Olisi ainakin todella siistiä, mä sanon.
Haaveita saa ja pitää olla. Kun toisaalta mietit miksi ei? Niinpä.

Ehditkö nähdä selvästi sinulle tärkeän yhtyeen eli Mötley Cruen vikan kiertueen? Ei tästä taida hirveän montaa vuotta olla kun kävivät vielä täälläkin. Harmittaa etten heitä koskaan nähnyt, kuunneltu ja soitettu on paljon heidän tuotantoa.

Suosikkijoukkue
Kukapa tietää, ehkä satun joskus liittymään bändiin ja saataisiin peräti suosiotakin, ken tietää. Kukapa tietää, vaikka pää heiluen rokkaisin jokaiselta kurkut mykiksi Kaliforniassa jonakin vuonna tulevaisuudessa. Olisi ainakin todella siistiä, mä sanon.
Bändissä laulaminen/soittaminen on omakin salainen haaveeni. Ajatus rock-muusikon villistä kiertue-elämästä jotenkin kiehtoo tätä minun vapaata sieluani. Ja laulanut olen, pääosin omaksi ilokseni ihan taaperosta asti :) Ehkä tuokin unelma vielä joskus toteutuu, toivottavasti meille molemmille. Olisihan se hienoa! Unelmoida saa ja pitääkin.

Suosikkijoukkue
Mä oon kai ihan hullu, mut oon just lähössä kahdelta yöllä kauppaan ostamaan Valion hedelmätarha-täysmehua joihin mä oon etenkin näin kesän lämpöisillä ilmoilla aivan hulluna. Tuo Kaaren Prisma on toisaalta auki 24/7 ja olen toistaiseksi määrittelemättömän ajan "lomalla" niin miksipä ei?

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
@Punamusta Ainiin siitäkin on jo muka niiiiiin monta vuotta. Vuodet vaan yksinkertaisesti katoaa jonnekin. No Neil kiertää jo oman yhtyeen kanssa ja soittavat, yllättäen, paljon tuotantoa joten mene katsomaan ihmeessä jos tulevat tänne tai lähelle. Nää ei tosiaan oo ikuisia.

Blaze Bayley on monelle tuntematon ja faneillekin hieman "meh" tasolle jäänyt laulaja. Itse tykkään hänen tuotannostaan Maidenin ajoilta ja hän käy (kävi?, en ole nyt toviin seurannut) aktiivisesti Suomessa keikoilla, oon käyny pari kertaa kattomassa ja vetää aivan loistavan setin Maidenin parhaimmistoa ja omaa tuotantoa! Todella ihmisläheinen ja mukavan oloinen persoona, arvostaa fanejaan ja hänen kanssa pääsee kyllä höpöttelemään jos haluaa tuopin ääreen keikan jälkeen. Hän siis käy ihan Tavastia-tason keikkoja nykyään täällä. Luulen että Vincellä voi käydä pienemmillä keikoilla samalla tavalla ja voit jopa päästä tapaamaan, en näe tota mitenkään mahdottomuutena.

Muiden Mötley Cruen bändin jäsenten lopettamisen jälkeisistä urista ei ole tietoa mutta Vincen keikkojen vetoja on tullu katottua Youtubesta, samat biisit siellä soi.

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lähinnä pystyn suorilta jaloin sanomaan tutuille jotain. Ei koulussakaan tule tehtyä ikinä aloitetta pari- tai ryhmätöissä, enkä uskalla edes viitata tunneilla, vaikka tietäisin oikean vastauksen.

Ymmärrän. Olen itsekin hieman ujohko ja aina ollut hiljaisempi tyyppi, välttelin parhaani mukaan kaikki ne saatanalliset esitelmät koulussa. En käsitä kuka keksii että kaikki tekee nyt asiasta X esitelmän kun meitä on niin erilaisia, toisille se on parasta koulussa ja toisille se maanpäällinen helvetti mennä luokan eteen. Se on osasyy miksi tää alko nykyään maittaa hieman normaalia enemmän. Älä lähde tälle linjalle kuitenkaan.

Ei heille tarvitsekaan mitään sen kummempaa haastella. Lyöt vaikka yläfemmat ja hello, how are you. Kippistät tuopin ja pyydät nimmarin. Näin niistä selviää, mutta muistot elää aina.

Ps. Mitä muuten mieltä Brucen vetämänä? Itse tykkään, jopa ehkä enemmän. Vaikka parhaita Blazen aikaisia biisejä onkin.

07. Iron Maiden - Rock In Rio III - The Sign Of The Cross

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olet hyvällä musamaulla varustettu hieno nuorimies. Tuo linkkaamaani keikan veto on toki vuodelta 2001, mutta ensimmäistä kertaa tuon jälkeen vetivät sen livenä viime vuonna Legacy of the Beast tourilla jota itse kävin katsomassa 1x Tallinna, 2x Helsinki. Oli vielä kaikki kolme kiertueen avauskeikkoja, ensimmäistä kertaa aloittivat täältä mitä itse olen heitä seurannut ja keikkoja on nyt takana jo pitkälle toistakymmentä. Ei nuo nykyvedot hirveästi kalpene tuon rinnalla...

Iron Maiden - Sign Of The Cross Live @ Hartwall Areena, Helsinki, Finland 28/5/2018

Helsingin keikalta vuoden takaa. Toka keikka koko kiertueella. Aika hyvällä tempolla menee edelleen, vaikka Nicko ei enää nuorimies olekkaan.

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muoviliigahan tuo NHL nykyään on. Tämänkin foorumin NHL alue on täysin kuollut. En sano etteikö ketään kiinnosta, mutta yhä harvempaa.

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hereillä tässä ollaan, missäpä muuallakaan. Mukavaa kuulla Crüesta, mutta tänä yönä, tai ainakaan juuri nyt, en ole sillä päällä. Nyt mieleni tekee Maidenia. Melkein sanoisin, että kolme suurinta suosikkiani hieman eri kategorioista ovat Iron Maiden, Mötley Crüe ja AC/DC. Kaikkia kolmea yhdistää se, että olen kuunnellut kaikkea tuotantoa, samalla vielä pitäen siitä kaikesta. Crüe on minulle vauhtimusaa, AC/DC ehkä asteen tujakampaa fiilistelymusaa ja Maiden taas on tunteita herättävää, kaunista musaa. Näin mä luokittelen nämä kolme.
En nyt taas muista ihan tarkkaan olenko jo linkannut tänne mutta tässä siulle vähän harvinaisempaa Maidenia. Tämmöinen rento meininki toimii myös, ja Bruce kuulostaa ihan hiton hyvältä.

Iron Maiden - Weekend Warrior (HQ)

Pahoittelut jos olen jo linkannut.

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et ole linkannut, ja tämä vaikuttaisi olevan ysärin albumilta Fear of the Dark. Tämähän toimii tosiaan hyvin. Yksi isoja suosikkejani on kappale The Nomad.
Nomadissa on muuten aika nokkelaa haikkakikkailua. Olipa kiva kuunnella tuo pitkästä aikaa. Brave New World muutenkin kova lätty!

Iron Maiden - Fates Warning

Tää on kanssa kova, ysäriltä. Aika nopeaa basaria by McBrain. 2min50sec alkaen loppuun asti on aika kovaa melodista tykistä... Nautin.

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kas niin, käytin runsaasti aikaa ja vaivaa siihen, että sain kirjoitettua kokonaisen biisin puhtaasti Iron Maidenin Blood Brothersin pohjalta. Rytmi on täysin sama, mutta sanat ovat itse keksimiäni. Mitä mieltä olette?

A land of wonders and evil is what you live in
The bad solutions are always around
A tree of hope and unforcing truth stands there dying
And has a look straight into our own sun

Tell me is it true that my face will be burned very soon
And soul of mine will be opened for doom
And soul of land cries out loud in the cruel pain of black
While the people are falling in wrath

We're survivors, we're survivors in night

Thinking of what our land has been taking in play
Can you really see, can you really tell if it's good
Blowing down the health bar of land is a part of betray
It never walks again due to our food

We are race of the thiefs and the lying greedies
We are race of the mysterical tale
You and I may have chance to take over sentries
Depending on how they would fail

May we ever see what the space out there really contains
May we ever fix world successful
Maybe mind of human won't ever again go and change
Into basic mode, into peaceful

Until morning we can't see the results
Those who show the true nature of us
Face of human being is immortal

Cold and hard as a stone of the rock
That's the spirit amongst the thick dust
Which will soon expose the last lock

A land of wonders and evil is what you live in

Menis taatusti ihan täydestä joka ei biisiä tiedä. Olet luova tyyppi

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Kuuma! Sisällä joku +30 ja ikkunaa ei voi pitää auki, koska ampiaiset tehneet pesän ikkunan viereen ja ne pikku kusipäät tulee sisälle heti, kun ikkuna aukeaa. Muutan pakastimeen.

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joskus kirjoitit että olet yksinäinen @Punamusta miksi näin?

Vaikutat hyvältä tyypiltä ja näitä siun viestejä on ilo aina lukea.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei hitto. Heräsin jo nyt ja tajusin ettei mulla ole mandariinimehua. Onneksi tuossa naapurissa (400m) on Prisma 24/7. Pitäiskö ekaa kertaa kokeilla YöPrismaa? Ois siitä se hyöty ettei sit huomenna muuten tarvitsisi.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ei hitto. Heräsin jo nyt ja tajusin ettei mulla ole mandariinimehua. Onneksi tuossa naapurissa (400m) on Prisma 24/7. Pitäiskö ekaa kertaa kokeilla YöPrismaa? Ois siitä se hyöty ettei sit huomenna muuten tarvitsisi.

Mandariinimehu on tosi hyvää. Ihmetyksen aihe oli suuri kun ennen vanhaan Juissi valmisti mandariinimehua, se oli yksi suursuosikeistani pikkulapsena. Sitten jostain kumman syystä Juissi lopetti mandariinimehun valmistuksen, en tajunnut tuota lainkaan silloin. Miksi niin hyvän mehun valmistus lopetettiin?

Sitten mandariinimehu tuli takaisin valikoimaan. Nyt en tiedä mikä on tilanne. Mutta kai mandariinimehua saa yhä kaupasta siis? Mutta onko valmistaja nimenomaan Juissi?

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sanoitukset ne osaavat olla sitten kiehtovia. Meikä on niihin nykyisin aivan koukussa. Menin väsäämään pienen runon, joka kertoo itsetuhoisesta henkilöstä.

My time doesn't matter, doesn't please anything
My entire being blows out, I may stop breathing
Will the rain of heavens help me, help the lost lonely bird
May I find the way out of maze, get off my eternal curse

Surrounded by black walls, in closed ground of halls
Fallen off from the edge, lost all remaining sense
Freezing in cold hell of ice, spirits of evil throw me like dice
I cannot keep it up, I must get out and put there a stop

Longer pain, longer I stay
Longer I won't spend another day
Longer pain, longer I stay
Longer I won't feel the bate

Longer I can't suffer by hate
It's time for the last date

Tässähän olisi jo ainekset kunnon biisiinkin. Sitä on katsottava sitten myöhemmin. Kuuntelen nyt Blaze Baileyn laulaman biisin When Two Worlds Collide loppuun ja painun nukkumaan. Alan tästä lähtien mennä viimeistään yhden maissa koisimaan. Osa eilen punomaani suunnitelmaa. Liittyy vahvasti muun muassa elämänlaadun kohottamiseen. Hyvää yötä kaikille.
En voi millään olla vastaamatta tähän lyriikoiden postaukseen. Tässä on The Hearingin Metro:

I took a ride on the subway train
I took a ride with you
A man walked in
Along with everybody else
A man walked in
Everything seemed OK
on the outside
Everything was OK

But something was off
In the way he moved his eyes around
Something was off

Nobody seemed to notice
The way he held his bag
Just like it was a bomb

As the train went
silently through the night
I was pretty sure I"d die

I told you I loved you
Looked deep in your eyes
Just in case

'Cos something was off
In the way he moved his eyes around
Something was off
If this is the last time I hold your hand
Hold me tighter
If this is the last ride on the last train
Ride faster

Were those the last words you say
Say them again
If this is the last chance I get:
I love you

The Hearing - Metro

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Elämässä on aika paljon mysteereitä, asioita joita tulee silloin tällöin mietittyä mutta niihin ei koskaan välttämättä edes tule täysin oikeaa vastausta. Mieleen nopeasti tulevia mysteereitä on esimerkiksi mitä tapahtui Aili Sarpiolle silloin siellä reumasairaalassa? Mikä sen lasten ohjelman nimi oli missä se poika muuttui aina välillä koiraksi?

Jonnet ei välttämättä edes muista kyseistä lasten ohjelmaa, mutta minä muistan. Se oli suosikkejani lapsena. Entä kun tosiaan MTV3 lopetti aivan tyhmässä ja jänittävässä paikassa Marienhoff-sarjan esittämisen, miten se sarja jatkui siitä kohtaa missä se jäi kesken? Mitä sille tinnityksestä kärsivälle miesopettajalle kävi?

Ennen vanhaan oli aina kiva kun MTV3 esitti aina kesäisin uusintana muistaakseni aikavälillä 9-10 arkipäivisin jotain kivaa tv-sarjaa. Kesäsarjaa. Esimerkiksi MacGyver oli usein tällainen kesäsarja Maikkarilla, sitten Dynastian uusintaesittäminen Maikkarilla alkoi kesäsarjana. Ja Merlose Placeakin yhdessä vaiheessa esitettin vain kesällä uusintana. En nyt muista sitä tuliko nämä kaikki uusinnat just kello 9-10 aikavälillä tv.stä?

Nytkin olisi sarjoja joita voisi vaikka näin kesällä pistää uusintakierrokselle. Tällaisia voisi olla vaikka se ihana Wilhelm Tell- tv-sarja. Tai sitten se sarja mikä kertoi niistä ritareista, tämäkin tuli joskus -90 luvun alkuvuosina. Kaikki eivät välttämättä edes muista kyseisiä tv-sarjoja ainakaan enää.

Vilperi se tosiaan täällä valvoo tällä hetkellä. Katselee vähintään sivusilmällä tuota kuudetta Stanley cup-finaalia ja miettii erilaisia mysteereitä ja kirjoittelee tänne ketjuun. Tai mistä tietää vaikka osa näistä mysteereistä joskus ratkeaisikin. Kerran mietin sitäkin pitkään että mikä oli sellainen joulukalenteri jossa joku tonttu oli lukittuna selliin ja kirjoitteli tarinoita. Sitten yksi vuosi vain selvisi että joulukalenteri oli tonttu Tomafoin joulukalenteri.

Ja muistaako porukka täällä kesätoimittaja Kärkkärin? Entä kesäohjelmat Kesäq ja Summeri? Tai onkohan niin että tuota Summeria tehdään vieläkin? Ja näissä ohjelmissa esitettiin sellaisia lyhyitä kesäsarjoja, yksi taisi olla muistaakseni nimeltään Majakka. Ihan loistavia tv-ohjelmia silloin lapsena. Etenkin tuo Kesäq oli hyvä ja suosikkejani.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy