World Trade Center ja salaliittoteoriat

  • 1 263 541
  • 11 333

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Olet ilmeisen vaarassa, kuten yleensa. Jos sina jattaisit myos spekuloimatta silla mita ihmiset jostain ajattelevat ja keskittyisit itse aiheeseen.

Jospa itse kertoisit teoriasi sen WTC-salaliiton takana etkä tyytyisi postailemaan "miettikääpäs missä seitsemässä maassa ei ole Rothschildien omistamaa keskuspankkia" tyyppisiä väitteitä ympäri jatkoaikaa, varsinkaan kun et edes sitten vaivaudu esittämään mitään lähteitä näille väitteellesi. Olen useaan otteeseen sanonut, että nanotermiiteistä kinaamisen sijasta oleellisempaa olisi esittää WTC-tornien virallisesta selityksestä poikkeava malli, joka sisältää tekijän, tekijän motiivin ja jopa teon toteutustavan.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kiitos, jatkan. Kuitenkaan rehellisyyden nimissä en uskalla toivottaa samalla tavalla takaisin, sillä en usko näin käyvän.

Hah, tähän tämä aina päättyy tällä palstalla. Jos on näin perseestä lukea pd:n analyyseja ja mielipiteitä niin miksi luet ? Muutamalla edellisellä sivulla jo vastaavanlaiset keskustelut päättyvät tämänkaltaiseen limboon tai johonkin muuhun asiattomaan aiheen vierestä kommentointiin (esim nimim. Major Jullin viime sivulla käyttämät nasevuudet). What's the point ?

Ja mitä edelliseen viestiin tulee, niin en minä ainakaan kykenisi MJ:lle selittämään mitään luontevaa jokaiseen noihin vaadittuihin kohtiin. On se kivaa ja helppoa kun voi vaan tuudittautua siihen, että "kun se oikea virallinen selitys jo todistaa..." tai että "kun virallinen selitys on ainoa oikea". En mä ainakaan usko sinisilmäisesti kaikkea paskaa mitä tuo virallinen selitys kertoo, en vaan välttämättä ole aivan 100% kaiken huomioon ottavaa, varmaa skenaariota päinvastaisesta ole omassa päässänikään pystynyt järkeilemään. Tuskin kukaan edes pystyy. Pointtihan tässä on se, että hirveä määrä selittämättömiä ja vääristeltyjä juttuja on tuo edellämainittu virallinen tarina täynnä. Ja paljon kivoja yksityiskohtiakin kermana kakun päällä.
 

will

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Ilves
Olen useaan otteeseen sanonut, että nanotermiiteistä kinaamisen sijasta oleellisempaa olisi esittää WTC-tornien virallisesta selityksestä poikkeava malli, joka sisältää tekijän, tekijän motiivin ja jopa teon toteutustavan.

Nimenomaan, sitä uskottavaa hypoteesia on kyselty jo vuosia mutta eipä ole näkynyt. Tuskimpa koskaan tuleekaan.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nimenomaan, sitä uskottavaa hypoteesia on kyselty jo vuosia mutta eipä ole näkynyt. Tuskimpa koskaan tuleekaan.

On myös ihan täysin makuasia pitääkö virallista selitystä uskottavana. Itse en ainakaan pidä, ja paikallisetkaan eivät pidä. Jossain määrin vain on luultavasti joillain tahoilla kädet sen verran sidottuina ettei ihan heti saada aikaiseksi sitä ihmisten peräänkuuluttamaa uutta tutkintaa aiheesta. Ja nimenomaan uskottavaa sellaista. Tai mistä sen tietää mikä sen tähän asti on estänyt, voin kuitenkin itse ainakin sanoa rehellisesti etten ole koskaan ollut tuosta varma.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
On myös ihan täysin makuasia pitääkö virallista selitystä uskottavana. Itse en ainakaan pidä, ja paikallisetkaan eivät pidä. Jossain määrin vain on luultavasti joillain tahoilla kädet sen verran sidottuina ettei ihan heti saada aikaiseksi sitä ihmisten peräänkuuluttamaa uutta tutkintaa aiheesta. Ja nimenomaan uskottavaa sellaista. Tai mistä sen tietää mikä sen tähän asti on estänyt, voin kuitenkin itse ainakin sanoa rehellisesti etten ole koskaan ollut tuosta varma.

Mitkä ne jotkut tahot ovat, kun valtaapitävät ovat kuitenkin nimellisesti vaihtuneet aikalailla sitten vuoden 2001 ja voisi kuvitella että demokraateilla olisi ollut paljon helpompaa erinäisissä vaaleissa, jos olisivat valta-asemissaan (senaatti&edustajainhuone) paljastaneet vallinneen republikaanihallinnon salaliiton. Noh, mutta tietenkin kaikki johtuu niistä rotseista tai pilleripurkkien kokouksista, tai mitälie, jotka oikeasti juonivat taustalla.

Ja tietenkin samalla vaimentaen absoluuttisen täydellisesti jokainen salaliittoon osallistuneen. Ehkä Bushin olisi pitänyt Irakinkin WMD:itten kohdalla ulkoistaa todisteitten sijoitus salaliittolaisille, kun omin avuin tuo homma ei nyt oikein tuntunut onnistuvan ja kaikenmaailman sotilaitakin putkahtelee harva se päivä julkisuuteen kertomaan kuvitteellisia tarinoitaan ties mistä väitetyistä sotarikoksista tms.
 
Viimeksi muokattu:

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Shanghain 28-kerroksinen rakennus on saatu sammutettua. Rakennus paloi kuin soihtu ja kuvat näyttää varsin dramaattisilta. Ilo kuitenkin huomata, että tuollapäin ainakin osataan rakentaa rakennuksia niin ettei niiden kaikki tukirakenteet pääse pettämään ainakaan jokaisen tulipalon seurauksena, vaan rakennukset pysyvät pystyssä erittäin pahoin palaneinakin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jospa itse kertoisit teoriasi sen WTC-salaliiton takana etkä tyytyisi postailemaan "miettikääpäs missä seitsemässä maassa ei ole Rothschildien omistamaa keskuspankkia" tyyppisiä väitteitä ympäri jatkoaikaa, varsinkaan kun et edes sitten vaivaudu esittämään mitään lähteitä näille väitteellesi.
Minä luulen että tämän väitteen suhteen väittäjä ymmärsi itsekin, että tuli haukattua paskaa oikein kunnolla, mutta ei kuitenkaan sitä uskalla julkisesti myöntää, joten joutuu vetäytymään tuollaisen "keskustelen vain muista aiheista" -verukkeen taakse. Sinänsä tietenkin positiivista että sen verran ymmärrystä löytyi, että tuon huomasi itse ja vielä näin nopeasti.

Tokihan tämän tyyppiset uskomukset perustuvat laajemmalltakin pohjimmiltaan samaan asiaan eli täydelliseen lähdekritiikin puutteeseen. Jokainen omaa väitettä tukeva näkemys hyväksytään vaikka sen lähteenä olisi mikä. Sitten kuitenkin kun ilmeistä on että väite oli täysi huti se unohdetaan ja siitä kieltäydytään keskustelemasta. Ei tämä mitenkään ennennäkemätöntä ole.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitkä ne jotkut tahot ovat, kun valtaapitävät ovat kuitenkin nimellisesti vaihtuneet aikalailla sitten vuoden 2001 ja voisi kuvitella että demokraateilla olisi ollut paljon helpompaa erinäisissä vaaleissa, jos olisivat valta-asemissaan (senaatti&edustajainhuone) paljastaneet vallinneen republikaanihallinnon salaliiton. Noh, mutta tietenkin kaikki johtuu niistä rotseista tai pilleripurkkien kokouksista, tai mitälie, jotka oikeasti juonivat taustalla.

"Valtaapitävät" ja tutkinnan avaamisen vireillepanijat ovat luultavasti myös jossain määrin eri henkilöitä. Tarkoitan tuolla aikaisemmalla nyt vain sitä, että kiitos Bushin hallituksen ja hallinnon erinäisten haarojen, on tuosta aiheesta tehty tabu. Asiasta ei haluta puhua, mutta kun joku puhuu, paljastuu että moni onkin yhtä mieltä, eli epäilee virallista tarinaa. Itselläni asuu erittäin paljon sukua Manhattanilla ja Long Islandilla, ja näin siellä kuulemma ajatellaan. Saavat muuten ihan rauhassa sielläkin olla mitä mieltä tahansa, ilman että leimautuvat foliohatuiksi tai joutuvat saamaan niskaansa asiatonta "olet vitun hörhö kun olet tuota mieltä, on jo todistettu että..."-paskaa. Siellä aihe tuntuu olevan tabu vain siksi että se on arka paikka ihmisille, eikä siksi että virallinen tarina on ihmisten mielestä täysin aukottomasti katettu.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jokainen omaa väitettä tukeva näkemys hyväksytään vaikka sen lähteenä olisi mikä. Sitten kuitenkin kun ilmeistä on että väite oli täysi huti se unohdetaan ja siitä kieltäydytään keskustelemasta. Ei tämä mitenkään ennennäkemätöntä ole.

Ottamatta kantaa ylläolevaan kun en kyseistä keskustelua sen monivivahteisuudesta johtuen jaksanut seurata loppuun asti, en tiedä onko typerämpää tehdä niinkuin tuossa mainitset vai lähteä suoraan asiattomuuksiin ja henkilökohtaisuuksiin, mihin itsekin olet tainnut syyllistyä. Mikä ei muuten yleisesti ottaen myöskään tässä ketjussa ole ennennäkemätöntä. Myös näitä aiheesta täysin vieraille vesille hyppyjä on aika useasti tapahtunut, mistä se sitten johtuu ? Jos kerran on niin, että pd on väärässä (tähän juuri en sano juuta tai jaata) ja tuo on hänen tapansa käsitellä asia, niin mitä reaktioita nuo mainitsemani sitten ovat ja mistä ne johtuu ?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
On myös ihan täysin makuasia pitääkö virallista selitystä uskottavana. Itse en ainakaan pidä, ja paikallisetkaan eivät pidä.
En ole alkuunkaan kaikkia lähteitä jaksanut kahlata läpi, mutta onko tuolle viralliselle selitykselle julkaistu mitään kilpailevaa teoriaa? Siis sellaista, missä on loogisesti selitetty koko tapahtumaketju ja sen taustahenkilöt, suunnittelijat sekä toteuttajat. Toistaiseksi en ole tällaiseen teoriaan törmännyt. Jos tällainen teoria koko tapahtumaketjusta on olemassa, voisi joku asiaan perehtynyt ystävällisesti rustata tänne vaikka tiivistelmän siitä. Mitään yksittäisistä tapahtumista kertovaa linkkilistaa en jaksa alkaa selaamaan.

Jossain määrin vain on luultavasti joillain tahoilla kädet sen verran sidottuina ettei ihan heti saada aikaiseksi sitä ihmisten peräänkuuluttamaa uutta tutkintaa aiheesta. Ja nimenomaan uskottavaa sellaista. Tai mistä sen tietää mikä sen tähän asti on estänyt, voin kuitenkin itse ainakin sanoa rehellisesti etten ole koskaan ollut tuosta varma.
Millaisen tutkimuksen kelpuutat uskottavana? Kenen se tulisi tehdä? Millaiset tulokset hyväksyisit?
 

Hevonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Shanghain 28-kerroksinen rakennus on saatu sammutettua. Rakennus paloi kuin soihtu ja kuvat näyttää varsin dramaattisilta. Ilo kuitenkin huomata, että tuollapäin ainakin osataan rakentaa rakennuksia niin ettei niiden kaikki tukirakenteet pääse pettämään ainakaan jokaisen tulipalon seurauksena, vaan rakennukset pysyvät pystyssä erittäin pahoin palaneinakin.

Tosiaan paloi kuin soihtu ja savu oli melkoinen. Rakennus on nimittäin tuossa 3-400m päässä. En eilen viitsinyt mennä lähistölle tarkkailemaan muuta kuin TV:stä ja ikkunasta, mutta suurin syy lienee ehdottomasti rakennusta ympäröivät bamburakenteet, jotka oli pystytetty korjauksen ajaksi. Varsin tyypillistä täällä päin. Kyllähän bambu työmiehiä kestää, mutta esim tupakantumpista saadaan myös aikamoiset roihut aikaiseksi. Hätäisen näköistä olivat pelastustoimet ja aika isot henkilövahingot taisi tulla. Pystyssähän tuo näyttäisi vielä olevan, kunnes räjäyttävät sen maan tasolle. Eihän tuosta jäänyt jäljelle kuin raato.

Sorry offtopic.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pystyssähän tuo näyttäisi vielä olevan, kunnes räjäyttävät sen maan tasolle. Eihän tuosta jäänyt jäljelle kuin raato.

Sorry offtopic.

Ei tämä mitään offtopicia ole. Nyt vaan Youtubesta katsomaan mitä "pienet tulipalot" tekivät WTC7:lle ja vertailemaan sitä Shanghain tapaukseen. Melkoinen ero rakenteiden kestävyydessä.

Itselle tosin ei ollut mikään yllätys, että Shanghain rakennus jäi pystyyn, koska tiedän ettei rakennukset romahda tulipalojen seurauksena varsinkaan niin nätisti ja totaalisesti kuin WTC7.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ole alkuunkaan kaikkia lähteitä jaksanut kahlata läpi, mutta onko tuolle viralliselle selitykselle julkaistu mitään kilpailevaa teoriaa? Siis sellaista, missä on loogisesti selitetty koko tapahtumaketju ja sen taustahenkilöt, suunnittelijat sekä toteuttajat. Toistaiseksi en ole tällaiseen teoriaan törmännyt. Jos tällainen teoria koko tapahtumaketjusta on olemassa, voisi joku asiaan perehtynyt ystävällisesti rustata tänne vaikka tiivistelmän siitä. Mitään yksittäisistä tapahtumista kertovaa linkkilistaa en jaksa alkaa selaamaan.

Miksi pitäisi julkaista mitään kilpailevaa teoriaa ? Mielestäni juuri puolueeton uusi tutkinta avaisi mahdollisuuden tällaisten julkaisemiseen. Enkä näe mitään julkaisupakkoa niin kauan kuin tässä jutustellaan ja polemisoidaan salaliittoteoreettisella asteella. Mun mielestä on hyvä, että muitakin kuin sinisilmäisiä löytyy. Ja se lähdekritiikki josta aina puhutaan, miten se muka eroaa niissä jotka uskovat sokeana yhteen "totuuden" torveen, joka tässä tapauksessa on tuo erittäin haavoittuvaiseksi ja väärässäolleeksi osoittautunut Bushin aikainen hallinto ja sen suorittamat välttämättömät tutkimukset, jotka esimerkiksi mun mielestä ovat aukollisia.

Mun mielestä sauma keskusteluun ja ihmettelyyn löytyy niin kauan kuin tuo virallinen paskanjauhanta on tuossa kuosissa kuin nyt, eli täynnä ihmeellisyyksiä.

Millaisen tutkimuksen kelpuutat uskottavana? Kenen se tulisi tehdä? Millaiset tulokset hyväksyisit?

En ota tähän kantaa kun en ole valmistautunut selvittämään mitä kaikkea paskaa tuo mätä valtio pitää sisällään kokonaisuudessaan ja ulkopoliittisilta suhteiltaan. Mun mielestä sellainen tutkimus jossa jokin muu taho kuin hallinnon palkkaama, tietoja salailevat, peittelevät, valehtelevat yksiköt "tutkivat" asioita. En mielestäni vaadi liikoja, ja tärkeintä tässähän on se, ettei mun mitään kuulu vaatia, vaan ne jotka menettivät läheisiään noissa tapahtumassa. Noilla ihmisillä on oikeus tietää mitä oikeasti heidän läheisilleen tapahtui.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Hah, tähän tämä aina päättyy tällä palstalla. Jos on näin perseestä lukea pd:n analyyseja ja mielipiteitä niin miksi luet ?
En ole muuten löytänyt yhtäkään psychodadin analyysiä koskaan koko palstalta. Copy-Pastea tulee kiitettävästi, mutta hän on todennut että ei osaa kovin hyvin englantia. Ja sen kyllä huomaa. LIsäksi keskustelutekniikka on... no, huonoa. Esimerkkinä juuri tuo FOX-tapaus tai Rotschildit.
Mutta MITÄÄN omaa ei psychodad ole vielä esittänyt. Ei kertaakaan.
 
Viimeksi muokattu:

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ole muuten löytänyt yhtäkään psychodadin analyysiä koskaan koko palstalta. Copy-Pastea tulee kiitettävästi, mutta hän on todennut että ei osaa kovin hyvin englantia. Ja sen kyllä huomaa. LIsäksi keskustelutekniikka on... no, huonoa. Esimerkkinä juuri tuo FOX-tapaus tai Rotschildit.
Mutta MITÄÄN omaa ei psychodad ole vielä esittänyt. Ei kertaakaan.

Homma selkee. Korjataan sana muotoon kannanotto tai tuo jo käytetty mielipide. Meikäläiseltä huonoa artikulointia. Pystytkö nyt ottamaan kantaa tuohon uudestaan ?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
En ole muuten löytänyt yhtäkään psychodadin analyysiä koskaan koko palstalta. Copy-Pastea tulee kiitettävästi, mutta hän on todennut että ei osaa kovin hyvin englantia. Ja sen kyllä huomaa. LIsäksi keskustelutekniikka on... no, huonoa. Esimerkkinä juuri tuo FOX-tapaus tai Rotschildit.
Mutta MITÄÄN omaa ei psychodad ole vielä esittänyt. Ei kertaakaan.

Kirjoitin sinulle yhtena paivana vastineen Englanniksi, jotta se typera jauhaminen kielitaidosta olisi loppunut. Sina et siihen vastannut sanallakaan mutta kuukausia sen jalkeen jauhat taas.

Minulla ei ole mitaan fyysista tutkimusmateriaalia tai valineita joilla tutkia yhtaan mitaan konkreettista, joten en aio esittaa mitaan omia tutkimuksiakaan. Olen toki esittanyt loogisen deduktion avulla miksi rajahdepurku on ainoa mahdollisuus ja miksi sen olisi pitanyt olla ensimmainen asia mita tutkitaan. Se mita sina olet tahan ketjuun tuonut on arvoltaan taysin mitaton. Et osaa muuta sanoa kuin etta joku ei osaa kielta.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lisäyksenä vielä omaan edelliseen viestiini todettakoon se, että mainitunkaltaiset hyökkäykset henkilökohtaisella tasolla eivät muutenkaan edes kuulu tälle keskustelupalstalle. Sen takia jokainen joka mielessään kilahtaa pd:n tekstiä lukiessa voisi yhtä hyvin vaihtaa sivua. Mitä helvetin järkeä kiusata itseään ? Samalla tavalla varmasti aika moni on joutunut tällä palstalla henkilökohtaisen ristiinnaulitsemisen kohteeksi, itse en ole vastaavaan hyökkäävänä osapuolena ikinä osallistunut. Mitä henkilökohtaisella tasolla dissaaminen ja vittuilu kertoo kyseisestä kirjoittajasta itsestään ? Ei mun mielestä ainakaan mitään hyvää. Ihan yleisellä tasolla tätä nyt vaan pohdiskelin, sori ot.

Tuo Shanghain pilvenpiirtäjän tarina tuo taas uusia ulottuvuuksia WTC 7- keskusteluun. Saattaa olla, että on aiheetonta verrata noita kahta enkä itse ainakaan ole mikään paloasiantuntija, mutta kyllä tuo seiska nyt niin helposti taisi romahtaa verrattuna muihin vähäänkään vastaaviin tapauksiin maailman historiassa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Miksi pitäisi julkaista mitään kilpailevaa teoriaa ? Mielestäni juuri puolueeton uusi tutkinta avaisi mahdollisuuden tällaisten julkaisemiseen. Enkä näe mitään julkaisupakkoa niin kauan kuin tässä jutustellaan ja polemisoidaan salaliittoteoreettisella asteella. Mun mielestä on hyvä, että muitakin kuin sinisilmäisiä löytyy. Ja se lähdekritiikki josta aina puhutaan, miten se muka eroaa niissä jotka uskovat sokeana yhteen "totuuden" torveen, joka tässä tapauksessa on tuo erittäin haavoittuvaiseksi ja väärässäolleeksi osoittautunut Bushin aikainen hallinto ja sen suorittamat välttämättömät tutkimukset, jotka esimerkiksi mun mielestä ovat aukollisia.
Uskottavan oloinen teoria, jossa koko tapahtumaketju pystyttäisiin edes jollain tasolla selvittämään, antaisi virallista teoriaa mahdottomana pitäville edes jonkinlaista uskottavuutta. Hyvin laadittu, uskottavan tai edes mahdollisen oloinen teoria tapahtumista antaisi jopa selkeän tarpeen ja tilauksen tuolle peräänkuuluttamallesi uudelle tutkimukselle. Nythän sille ei ole edes mitään varsinaista tarvetta, koska tuolle viralliselle selvitykselle ei ole esitetty minkäänlaista kilpailevaa teoriaa. Aikaa tuollaisen teorian julkaisemiseen olisi ollut roppakaupalla, jos jotain uskottavaa olisi käsissä.

Tähän asti on nähty vain irrallisia ja jopa toisiaan poissulkevia teorioita, joilla osia virallisesta teoriasta on yritetty kyseenalaistaa ja jopa koko teoriaa pitää kaikilta osiltaan täysin mahdottomana ja paikkaansapitämättömänä. Siitä lienee lähes kaikki ovat yhtä mieltä, että tuolloin tapahtuneet asiat ovat kokonaisuus, jossa asiat johtivat toiseen, eikä vain samalle päivälle sattumalta sattuneiden yksittäisten tapahtumien sarja? Näin ollen noista yksittäisistä palikoista pitäisi jo pikkuhiljaa osata jonkun muodostaa palapeli, jonka palikat edes jollain lailla sopii toisiinsa. Vesi kielellä odotan milloin virallisen tutkimuksen kipailijaksi joku tällaisen palapelin julkaisee.

Virallisessa selvityksessäkin on varmasti kyseenalaistevia kohtia, mutta siitä on mielestäni todellakin pitkä matka koko teorian romuttamiseen. Ainakin niillä palikoilla, joita hurjimmat salaliittoteoreetikot yrittävät esittää.

Mun mielestä sauma keskusteluun ja ihmettelyyn löytyy niin kauan kuin tuo virallinen paskanjauhanta on tuossa kuosissa kuin nyt, eli täynnä ihmeellisyyksiä.
Saumaa keskusteluun ja ihmettelyyn tulee olemaan niin kauan kuin joku jaksaa tuota kokonaisuutta muistella. Olipahan tuo tapahtumaketju kenen tahansa suunnittelema ja aikaansaama, sisältää se niin paljon pahuutta, epäinhimillisyyttä ja terveellä ihmisjärjellä selittämättömiä asioita, ettei sille voi mitään mitään inhimillistä selitystä löytyäkään. Kuinka moni olisi edellispäivänä uskonut, jos joku asioista vihiä saanut olisi tullut siitä kertomaan?



En ota tähän kantaa kun en ole valmistautunut selvittämään mitä kaikkea paskaa tuo mätä valtio pitää sisällään kokonaisuudessaan ja ulkopoliittisilta suhteiltaan. Mun mielestä sellainen tutkimus jossa jokin muu taho kuin hallinnon palkkaama, tietoja salailevat, peittelevät, valehtelevat yksiköt "tutkivat" asioita.
Se, että pidät valtiota mätänä ei vielä todista noista tapahtumista yhtään mitään. Jenkkien toimissa maan rajojen sisällä ja ulkopuolella on varmasti hyvinkin paljon kritisoitavaa, mutta mitä se todistaa noista syykuun tapahtumista?

Peräät sinnikkäästi uuden tutkimuksen perään. Vastaatko ystävällisesti seuraavaan kysymykseen? Mikä on se taho


  • jolla on tarvittava rahoitus tutkimuksen tekemiseen
  • jolla on tarvittavat tutkimusmateriaalit tutkimuksen tekemiseen
  • pystyy antamaan hyväksymäsi tulokset, vaikka ne olisivat ristiriidassa tämänhetkisen näkemyksesi kanssa
Olisitko siis valmis hyväksymään etukäteen kelvolliseksi määrittelemäsi tahon laatiman tutkimuksen, jossa selviäisi nykyisen virallisen teorian olevan pääosin paikkaansapitävä?

En mielestäni vaadi liikoja, ja tärkeintä tässähän on se, ettei mun mitään kuulu vaatia, vaan ne jotka menettivät läheisiään noissa tapahtumassa. Noilla ihmisillä on oikeus tietää mitä oikeasti heidän läheisilleen tapahtui.
Eikö juuri omaisten ja muiden, joita tapahtumat läheisesti kosketti, kannalta olisi nimenomaan tärkeää, että tähänastisten irrallisten heittojen sijaan kerrottaisiin kuinka kaikki tapahtui, jos sitä tietoa kerran on.

Minulla ei ole mitaan fyysista tutkimusmateriaalia tai valineita joilla tutkia yhtaan mitaan konkreettista, joten en aio esittaa mitaan omia tutkimuksiakaan.
Eihän sinun itsesi tarvitse mitään konkreettisia tutkimuksia tehdäkään. Olet linkittänyt tänne sivukaupalla luotettavana pitämääsi tutkimusmateriaalia, joten aineistoa luulisi olevan jo aivan tarpeeksi. Olet sanojesi mukaan tutustunut eri lähteisiin ja tutkimuksiin asian tiimoilta hyvinkin tarkasti. Oletko pystynyt luomaan itsellesi jonkinlaisen kokonaiskuvan koko tapahtumaketjusta? Itse en ole monen muun tähän ketjuun kirjoitelleen tavoin pystynyt linkkilistasi perusteella luomaan selkeää kuvausta tapahtuneesta. Sinä varmaan pystyt asioihin syvällisesti perehtyneenä selvittämään omin sanoin tuon tapahtumaketjun edes pääpiirteittäin.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuo Shanghain pilvenpiirtäjän tarina tuo taas uusia ulottuvuuksia WTC 7- keskusteluun. Saattaa olla, että on aiheetonta verrata noita kahta enkä itse ainakaan ole mikään paloasiantuntija, mutta kyllä tuo seiska nyt niin helposti taisi romahtaa verrattuna muihin vähäänkään vastaaviin tapauksiin maailman historiassa.

Teräsrakenteinen rakennus ei romahda tulipalon seurauksena WTC7:n tapauksessa nähdyn kaltaisesti. Tätä pitäisin lähtökohtana. Ei Shanghaissa, Suomessa tai Amerikassakaan.

Mielenkiintoinen tutkimus aiheesta:

http://www.terasrakenneyhdistys.fi/terasrakennelehti/1998-2002/1-00/ter1-00-8.htm

Linkistä pääsee teräsrakenneyhdistyksen sivuille.

edit: pientä fiksausta
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Teräsrakenteinen rakennus ei romahda tulipalon seurauksena WTC7:n tapauksessa nähdyn kaltaisesti. Tätä pitäisin lähtökohtana. Ei Shanghaissa, Suomessa tai Amerikassakaan.

Ei nyt mennä merta edemmäs kalaan, kun Pöytyälläkin romahti huomattavasti verrokkirakennuksia pienempi teräsrakenteinen halli tulipalon seurauksena.

Satakunnan Kansa

Lainataan kyseistä juttua:
"Tuli levisi sahauslinjaa pitkin, ja lopulta hallin metallipalkit taipuivat kuumuudessa ja koko rakennus romahti."
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ei nyt mennä merta edemmäs kalaan, kun Pöytyälläkin romahti huomattavasti verrokkirakennuksia pienempi teräsrakenteinen halli tulipalon seurauksena.

En ole aivan varma mutta voisikohan Pöytyällä sijaitsevassa saharakennuksessa ja pilvenpiirtäjässä olla joitakin rakennusteknillisiä eroja koskien juuri teräsrakenteita? Pöytyän tapauksessa tuskin oltiin huomioitu pelastautumisaika ja taakka jota rakenteiden pitää tulipalossakin kannatella.

Huumoriahan tämä linkityksesi varmasti oli...eikö?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Huumoriahan tämä linkityksesi varmasti oli...eikö?

No huumoriketjuhan tässä kyseessä onkin.

Tottakai täällä jokaisella on tiedossa muutenkin näitten kaikkien kyseisten rakennusten rakennusratkaisut sun muut. Joka toinenhan täällä kuitenkin on työkseen pilvenpiirtäjiä suunnitellut.
 

Tuamas

Jäsen
En ole aivan varma mutta voisikohan Pöytyällä sijaitsevassa saharakennuksessa ja pilvenpiirtäjässä olla joitakin rakennusteknillisiä eroja koskien juuri teräsrakenteita? Pöytyän tapauksessa tuskin oltiin huomioitu pelastautumisaika ja taakka jota rakenteiden pitää tulipalossakin kannatella.

Huumoriahan tämä linkityksesi varmasti oli...eikö?

Niin, ja esim. Shanghain ja WTC7:n tapauksissa ei ole mitään rakennus- tai sammutusteknisiä eroja.

Täällä kun on näitä rakennustekniikan huippuammattilaisia jotka voivat rinnastaa amatööripohjalta kaksi erilaista tapausta, niin miksei sitten tämäkin tapaus kelpaa referenssiksi toiselle puolelle.

Eli kyllä, osittain huumoria mutta lähinnä piikki näille "asiantuntijoille".
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tottakai täällä jokaisella on tiedossa muutenkin näitten kaikkien kyseisten rakennusten rakennusratkaisut sun muut. Joka toinenhan täällä kuitenkin on työkseen pilvenpiirtäjiä suunnitellut.

Mielestäsi siis cv:ssä pitää olla vähintään yksi suunniteltu pilvenpiirtäjä, että saa kommentoida rakennusteknisiä faktoja tähän ketjuun?

Minulla on tiedossa perusperiaatteet miten teräsrakenteinen rakennus rakennetaan. Tämä tietämys riittää siihen, että tulipalot eivät voi aiheuttaa tukirakenteiden yhtaikasta pettämistä, kuten WTC7:lle tapahtuu. Tästä on kuitenkin kirjoitettu jo kesällä, joten en ala tätä käymään enää läpi.

Teräsrakenneyhdistyksen linkissäni on mielenkiintoinen tutkimus havainnekuvin höystettynä ja siihen kannattaa tutustua. Ellei muuten, niin yleissivistyksen kannalta.

Pöytyän hallipalon linkitys toi hymyn huulille. Kiitos siitä.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, ja esim. Shanghain ja WTC7:n tapauksissa ei ole mitään rakennus- tai sammutusteknisiä eroja.

Sammutusteknisillä eroilla ei ole mitään merkitystä. Tuollainen rakennus ei romahda WTC7:n tavoin, vaikka sitä ei sammutettaisi ollenkaan. Jäljelle jäisi nätti teräksinen "luuranko", joka korkeintaan antaisi loppuvaiheessa jostain periksi, kenties kallistuisi, romahtaisi osittain tms. mutta ei takuulla tulisi nättiin pinoon kaikkien tukien yhtaikaisen pettämisen seurauksena.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös