Tässä muuten yksi alan ammattilehden analyysi rakennus 7:stä:
http://www.structuremag.org/Archives/2007-11/SF-WTC7-Gilsanz-Nov07.pdf
Kun ei itse ole insinööritieteiden ja fysiikan ammattilainen niin on rationaalista luottaa alan asiantuntijoiden konsensukseen.
Niinhan minakin teen, architects and engineers for 9/11 truth. Siellahan seka arkkitehdit, insinoorit, fyysikot, kemistit seka rajaytyspurkuasiantuntijat kyseenalaistavat tuon NIST:n teorian johon tuokin taysin nojaa.
Eli molemmissa leireissa on asiantuntijoita. Kyse onkin sita etta mihin itse uskoo. Jos mina naen omin silmin videolta miten torneista valuu sulaa terasta, ja joku pystyy sen ilmion selittamaan tieteellisesti, minun on helpompi uskoa sita teoriaa kuin sita toista jossa tuo sula teras sivuutetaan systemaattisesti, eika siihen yksinkertaisesti haluta edes pureutua (kts. NIST:n edustajan selkea kieltaytyminen todisteiden tutkimiseen).
Mina en usko sattumiin. Thermitea ei ole siella sattumalta. Sulaa terasta ei ole siella sattumalta. Ne ovat jalkia jostain mita lentokoneilla ja tulipaloilla ei seliteta. Siksi on helpompi uskoa teoriaan joka suostuu ottamaan myos nuo asiat huomioon ja pystyy ne viela tieteellisesti selittamaan.
Tassa tapauksessa on heti alusta asti lahdetty tietoisesti erottamaan tiede ja tunne toisistaan, ja virallisen tarinan kannattajien puolelta on lahdetty juuri tunnepohjalta liikkeelle. Halutaan todistaa tama arabien tekosiksi. Jopa niin sokeasti etta vakisin unohdetaan fyysiset todisteet. Se on kaukana tieteesta, se on jonkinlainen uskonto.
Ja samalla uskonnollisella kiihkolla suhtaudutaan niihin kansalaisiin jotka uskaltavat ja osaavat kysya tieteellisesti kriittisia kysymyksia jotka ansaitsisivat vastauksia. Tasmaako se oikeasti rikostutkinnan kanssa, vai milta se nayttaa?
Minua myos hairitsi suuresti miksi todistusaineistoa tuhottiin jos oli oikeasti hiukankin halua selvittaa asioita. Ja niitahan pitaisi selvittaa jo tulevaisuuden rakennusturvallisuudenkin vuoksi. Miksi suurin osa teraksesta lahetettiin kiireen vilkkaa Kiinaan, mita ihmeen hyotya siita on kellekaan? Miksei sita siirretty jonnekin missa tutkimukset olisi voitu suorittaa?
Miksi aarimmaisen epailyttavien
osakekauppojen (kahden iskuissa kaytettyjen lentoyhtioiden osakkeita myytiin poikkeuksellisen suuret maarat muutama paiva ennen iskuja) dokumentit tuhottiin, vaikka niiden luulisi olevan rikostutkinnan kannalta vahintaankin mielenkiintoisia. Nailla dokumenteillahan olisi selvinnyt etta kuka myi valtavat maarat kyseisien firmojen osakkeita, normaalissa rikostutkimuksessa tuolla olisi varmasti voinut jo perustella ainakin kuulustelut.