Aikamoinen syytös. Mainitsin jo tuosta kontekstista irtaantumisesta, uskon että sinäkin olet osaltasi tähän mainitunlaiseen toimintaan osallistunut.
No kyllä, aivan helvetinmoinen syytös kerrassaan. Se on aikamoinen syytös, että sanon sinun vieneen keskustelua sivuraiteelle (itsekin myönnät, että olet kirjoitellut minulle viestejä, jotka eivät liity siihen, mitä olen aiemmin sanonut), mutta se on vain ei-salaliittouskovaisten herkkänahkaisuutta, jos ei kauheasti pidä väittelytavasta, jossa vastapuolta nimitellään typeriksi lampaiksi. Hei vaan, Mr. Marttyyri...
Uskomisen sijaan voisit muistella, mitä sinä ja minä olemme tähän ketjuun kirjoittaneet. Ulkomuistista sanoisin, että olen osallistunut tähän keskusteluun kommentoimalla muiden kirjoituksia ja vieläpä sellaisilla viesteillä, jotka liittyvät suoraan heidän aiempiin viesteihinsä. Mielestäni en siis ole irtaantunut kontekstista, kuten väität. En siis ole osallistunut tähän keskusteluun esim. kyselemällä muilta, miksi he vastaavat vain henkilön X viesteihin mutta eivät puutu henkilön Y kirjoituksiin. Tai siten, että lainaisin henkilön A viestiä ja kysyisin henkilöltä A jotain sellaista, mikä ei millään tavalla liity siihen hänen viestiinsä, jota olen lainannut. Tuollainen tapa olisi mielestäni juuri sitä kontekstista irtautumista, jota joku on ehkä kenties mahdollisesti saattanut harrastaa...
Ok, jos viimeisin keissi oli tuo, niin mikä sitä ennen? Ajattelin vaan että miksiköhän jauhat asiasta kuin olisi jostain säännöllisestä patternista kyse?
Edellinen keissi oli muistini mukaan se, jossa kommentoit jotain psychodadille osoittamaani viestiä kyselemällä minulta, että miksen kommentoi mitään Stonewallin tekstejä vaan kyselen ainoastaan psychodadilta. Huimaa settiä siis tuokin. Kaiken kruunasi toki se, että olin jo sitä ennen kyllästynyt jankkaamiseen ja Stonewallin väärennössyytteistä kommenttini antanut, mutta silti jatkoit jauhamistasi.
Ja järkeähän siinä esimerkissä nimenomaan oli, yritin peilata jokseenkin "loogisesti" verrainnollisia asioita. Se, että se ei liittynyt siihen mitä kirjoitit psychodadille on totta, sitä en kiistä.
Millä tavalla siinä on muka tämän keskustelun kannalta järkeä, että rinnastetaan keskenään jotain sellaista, mitä kukaan ei ole väittänyt tapahtuneen, ja sellaista, mitä joku on tässä ketjussa väittänyt tapahtuneen? Eli minä kritisoin pd:n räjähdepanostusteoriaa epärealistisuudesta, niin sinä kysyt minulta, että kuinkas realistinen sitten mielestäni on Pentagon-teoria, jollaista siis kukaan ei ole edes esittänyt. Mikä järki tuossa siis muka on?
Myös on pakko tarttua sanaan väittelytapa, avaisitko vähän miten tuo termi kuvaillaan ja sen perään voisit toki kertoa miten paljon minä siihen edes syyllistyn, jotta saadaanko siitä minulle ominainen tapa vai ei.
Väittelytapa ei kaiketi edes tarvitsisi taakseen toisteisuutta ollakseen väittelytapa. Kyse on vain siitä tavasta, jolla asiansa väittelyssä kulloinkin esittää. Siitä, miten argumentoi, vai argumentoiko ollenkaan. Tuo tapa voi vaihdella viestin vastaanottajankin mukaan.