Tuo voi pitää paikkansa joidenkin ihmisten kohdalla, mutta millä todennäköisyydellä tuhannesta ihmisestä jokainen on hiljaa 10 vuotta.
Mista repaiset tuhat ihmista? Miksi pitaisi olla tuhat? Leslie Robertsonin osuus on helppo ymmartaa, mutta sina et varmasti pysty edes alyttomasti liioittelemalla kuvittelemaan tuhatta ihmista jotka olisivat yhta merkityksellisia tassa asiassa. Harvoja tarvitsee lahjoa tai uhkailla, koska heilla ei ole mitaan uskottavuutta. Sadat silminnakijat kertoivat rajahdyksista ja kymmenet sulasta metallista. Ei heita TARVITSE hiljentaa voitelemalla tai uhkailemalla, koska heille voi viitata kintaalla (kuten esim. NIST tekee). Lopun kintaalla viittaamisen tekee sitten "virallisen tarinan fanit" kuten nyt vaikka sina. Harvoin satoja silminnakijoita jatettaisiin huomioimatta, mutta tassa tapauksessa jostain syysta niin tehdaan. Johtuu puhtaasti siita etta ei haluta uskoa. Ei mistaan muusta. Sellaisia ihmisia joita oikeasti tarvitsisi oman auktoriteettinsa vuoksi lahjoa, uhkailla tai tappaa onkin sitten helvetin vahan. Ne on naita Robertsoneja ja Hesseja, Edmondseja, Ryaneita, Rodriguezeja, Schaffereita ja Jenningseja. Osa valitsee helpomman tien, osa vaikeamman. Suurimmasta osasta emme tieda mitaan.
Ja mitä itse olettaisit jos joutuisit tällaiseen tilanteeseen, etköhän olisi 100% varma siitä että nyt on kyseessä massiivinen peittelyoperaatio? Elikkä poislukien muutama pahin puusilmä, kaikki peittelyyn osallistuneet ovat tietoisia että taustalla on salaliitto. Itse en pidä kovinkaan oleellisena sitä onko yksilö mukana vapaaehtoisesti vaiko pakotettuna, yhtälailla salaliiton olemassaolo on tiedossa todella monella ihmisellä.
Salaliiton olemassaolo on varmasti tiedossa monella ihmisella. Mutta koska harvoilla on mitaan parempaa tietoa tai todisteita, ei ole mitaan jarkea riskeerata omaa mainetta tai jopa henkea koska tietavat etta he eivat pystyisi vaikuttamaan mitenkaan asiaan. Katso Sibel Edmondsia, Kevin Ryania ja Barry Jenningsia. Edmonds on valmis riskeeraamaan vapautensa jos joku valtakunnallinen kanava suostuu haastattelemaan hanta niin etta koko juttu julkaistaan. Ryan menetti duuninsa ja virallisen tarinan fanit suomea myoten puhuvat hanesta valehtelijana vaikka eivat miesta tunne tipan vertaa. Jennings on kuollut, ei valttamatta siksi etta han ei muuttanut tarinaansa myohemmin kuten kaverinsa Michael Hess, mutta silla voi spekuloida. Jenningsin mainettakin yritettiin systemaattisesti mustamaalata. Rodriguez ei suostunut olemaan pelkka sankari ja puolueiden pelinappula vaikka hanelle tarjottiin mainetta ja mammonaa, han ei pitanyt suutaan kiinni siita mita naki ja koki joten hanen maineensa yritettiin tuhota, ja siina meni ne mahdollisuudet sivu suun koska ei suostunut olemaan puhumatta viralliselle tarinalle haitallisista asioista.
Huomaatko jotain? Sina kuvittelet ettei niita ole, mutta onhan niita useita (muitakin) jotka ovat lahteneet kertomaan asioista koska ovat tormanneet nayttoon salaliitosta. Sellaiset salaliiton puolesta todistajat joilla ei ole mitaan auktoriteettia (ovat ns. tavallisia ihmisia) ei tarvitse vaivautua hiljentamaan, heidat voi suoraan ohjata roskakoriin koska heidan todistuksensa voidaan sivuuttaa helposti jostain syysta. Ne joilla on jotain auktoriteettia asemansa vuoksi ja jotka ovat lahteneet vastustamaan virallista tarinaa kylla loytyy, jos vaivautuu asiaa tutkimaan. On nuokin nimet useaan kertaan taalla mainittu, mutta edelleen taidat olla siina uskossa etta niita ei ole yhtaan? Vaikka juuri kerroin.
Tuo on hyva kysymys etta mita tekisin jos itse olisin tuossa tilanteessa. On oikeastaan mahdoton tietaa, ainahan sita voi spekuloida ja ottaa ylevan kannan etta seisoisin vaaryytta vastaan huolimatta siita mita minulle tapahtuisi, tai siita etta olisiko minulla riittavasti todisteita tehdakseni mitaan merkittavaa hallaa salaliiton salassa pysymiselle. Haluan uskoa etta luonteeni pakottaisi minut valitsemaan totuuden tien, vaikka se tarkoittaisi sita etta kaantaisin selkani maineen pitamiselle, taloudelliselle riippumattomuudelle ja ehka omalle ja perheeni turvallisuudelle.
Mutta en voi teeskennella etta tiedan mita tuossa tilanteessa tekisin. Jokainen ajatteleva ihminen punnitsee joka tilanteessa onko se vaivan arvoista vai ei. Jos vaihtoehtona olisi esimerkiksi maineen, terveyden ja perheen koskemattomuuden pitaminen seka mahdollinen rikastuminen, uskon etta suuri enemmisto valitsisi useimmissa tapauksissa sen vaihtoehdon kuin vastaan tappelemisen pelkalla "no teidan taytyy vaan uskoa mua etta tarjosivat lahjuksia" materiaalilla. Vahemmallakin uskon hiljaisuutta ostetun tassa maailmassa.
Kunnioitan suuresti maailman Kevin Ryaneita ja Sibel Edmondseja. Ihailtava asenne nailla ihmisilla, itsensa uhraaminen tietylla tavalla. Pidan todennakoisena etta jokaista tallaista ihmista kohti on suuri maara niita jotka valitsivat helpomman tien.
PS. Jos haluat lisatietoa naista tapauksista niin voin kertoa lyhyesti. Parempi tietysti jos ottaisit itse selvaa.
Viimeksi muokattu: