Joku täällä kirjoitti, kuinka eräät uskovat fanaattisesti salaliittoteorioihin. Yhtä fanaattisesti täällä eräät uskovat ns. viralliseen totuuteen. Samat kaverit tietysti uskovat, että Irakissa on joukkotuhoaseita, siis tämä syy millä jenkit pääsi hyökkäämään Irakiin. Tuskin se oikea totuus 9/11 tapahtumista on kenelläkään täällä kirjoittavalla tiedossa. Jos on, niin se taitaa olla ihan puhdas arvaus.
Olen samaa mieltä siitä, että aivan epäilemättä varsinkin jenkeissä on porukkaa joka ei ole milloinkaan kyseenalaistanut ns. virallista selitystä. Mutta tuosta arvauksesta olen aika tavalla erimieltä. WTC-iskut olivat kuitenkin maailmaa järkyttänyt tapahtuma, jota on tutkittu itseasiassa erittäin paljon. Kyllä niiden perusteella tiedetään jo arvausta paremmin mitä todella tapahtui. Voidaan toki argumentoida, että esim rakennusten romahtamista ei mitenkään voida tietää viimeisen ruuvin ja mutterin tarkkuudella. Vaikka varmasti näinkin on, niin kuitenkin tiedetään niin paljon, että täysin mahdottomat teoriat, kuten räjähdyspurku, on pystytty sulkemaan pois.
Tuosta jokkotuhoasiasta olen kirjoittanut aikaisemminkin. Siitä aihepiiristä tulee itseasiassa vankimpia todisteita siitä, että al-Qaida yksin suoritti iskut. Tieto Irakin "kemiallisista ja biologisista" aseistahan oli peräisin Ibn al-Sheikh al-Libiltä. Hän oli al-Qaidan "koulutuspäälikkö" Afganistanissa kunnes hänet pidätettiin Pakistanissa 2001 marraskuussa. Kuulusteluissa hän kertoi al-Qaidan saaneen Irakilta ja Saddam Husseinilta koulutusta biologisten ja kemiallisten aineiden käytöstä. Jenkit eivät hiukkaakaan epäilleet tätä "tiedustelutietoa", ja Bush käytti innolla "tietoa" hyväkseen hyökätäkseen Irakiin.
Eihän tätä tosiaan kukaan muukaan epäillyt, sillä Saddamhan käytti aikanaan kaasuasetta mm. kotimaansa kurdivähemmistöä vastaan. Voidaankin sanoa, että oikeastaan olikin erittäin suuri yllätys, että joukkotuhoaseet oli saatu kokonaan hävitettyä. Ilmeisesti Saddam ajatteli, että jos liittouma saa syyn vastata samalla mitalla, niin hän on häviävällä puolella.
Jokatapauksessa seurauksena al-Qaidalta saadusta kuulustelutiedosta USA on ollut vuosia kiinni sodassa, joka voi olla sen suurvalta-asemalle kohtalokas. Lisäksi shialainen Iran on piiritetty ja hyvällä tuurilla pian sodassa USAn kanssa. Parhaimmillaan kaksi al-Qaidan vihollista ovat toistensa kurkussa.