Häh?
Toki ymmärrän senkin, että minua yritetään vaikkapa tällä palstalla hirttää muusta kuin pelistä. Pelistä kykenee keskustelemaan tuskin promille palstalaisista. Mutta kehitys kehittyy. -sihvonen-
Mitä on peli? Kertokaa minullekin, itse olen seuraavan kannalla, mutta taidankin olla vain säälittävä kansalaiskeskustelija sekä sivistymätön typerys.
Olen ymmärtänyt, että olennaisinta on tehdä enemmän maaleja kuin vastustaja kunnes peliaika on loppu. Tähän tulokseen (=voitto) voidaan päästä, kun suoritetaan erinäisiä tomintoja ennen peliä (verryttelyt, videot, palaverit) ja pelin sisällä (reagoinnit erilaisiin tilanteisiin, joissa me suomalaiset olemme pikku hiljaa oppimassa kv-tason). Siitä syntyvät ns. joukkueet (hitsautuvat ajan mukana) ja taktiikat (tietää edes hieman missä joku liikkuu) jne.. Kumpi sitten on loppujen lopuksi terävämpi omissa maalipaikoissaan, voittaa. Syntyy viihdettä, jota voidaan myydä pelinä nimeltä jääkiekko ja josta joku jopa maksaa lantin tai pari, että pääsee katsomaan.
Mutta jos jääkiekossa pelinä on jotain muutakin, kuin kolmiulotteinen maailma ympärillämme, niin johan on. Totta kai pelin ulkopuolisilla asioilla on merkityksensä, mutta ei kai sentään ihan tässä mittakaavassa, mitä täällä nyt yritetään esittää..?? Että joku toimittaja saa aikaan muutoksen suomalaisessa kiekkoilussa?
Vielä kerran ajattelin esittää Sihvoselle: analysoi jääkiekko-otteluita (en käytä termiä peli, koska en sitä enää ymmärrä) yksittäisinä tapahtumina, vedä siitä johtopäätökset tai jätä vetämättä. Tällä palstalla olevista kannanotoista huokuu se, että tuhlaat talenttiasi vääriin asioihin, vähän niinkuin Saku Koivu tai Teemu Selänne alkaisivat tehdä uraa tappelijoina, vaikka parhaat avut ovat aivan muualla. Keskustelua voi herättää muutenkin, kuin typerillä lauseenavauksilla ja otsikoinneilla. Ja vaikka kuinka vähättelist tämän palstan kirjoittelijoita, niin olet varmasti huomannut, että täällä joku yrittää sinua oikeasti haastaa. Vaikka julkisesti sitä toivot, näyttää siltä, ettet sitä sitten kestäkään.
Ja vaikka Jortikalla olisi kuinka kauniit silmät, niin mies on kuitenkin saavutuksiltaan yksi kaikkien aikojen menestyksekkäimpiä valmentajia kautta aikojen. Ja aina ehdokas maajoukkueen päävalmentajien spekulaatioissa. Huolimatta siitä, että on ilmoittanut, ettei hommaan kauhean helposti ryhdy. Vaikka kuinka miestä vihaisit, niin tulokset ne kai ratkaisevat? Oli ne sitten saavutettu silmillä tai ei. Fiksu ihminen osaa kunnioittaa toisen ihmisen historiaa. Ja jääkiekossa Hannu on mestari ja sinä toistaiseksi pelkkä rätti. Niin kauan sitä olet, kunnes nimesi on jonkin pokaalin kyljessä.