Westerlund tuhoaa suomalaisen jääkiekon - pohdintaa P.Sihvosen väittämästä

  • 144 433
  • 608

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Vähän vitsinä voisi sanoa, että liika henkilöiminen tyyliin "Westerlund tuhoaa suomalaisen jääkiekon" muuttaa journalismin taktisesti viisaasta kirjoittelusta ylilyönniksi. Jääkiekon keskustelupalstalla ei kai tarvitse selittää merkitysten eroa.
 

tapparammies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aika epäitsekkäästä kaverista tuntuu olevan kysymys, kun on uhrannut oman maineensa sen eteen, että saa herätettyä keskustelua jääkiekosta :)

Aika epäitsekäs kaveri tosiaan, kun uhraa oman maineensa, jotta saa herätettyä keskustelua omasta itsestään.

Lähinnä kai Sihvonen on herättänyt keskustelua henkilöistä ja vähemmän kiekosta sinänsä.

Sihvonen on tässäkin ketjussa itse nimittänyt itseään mm. tulevaisuuden visionääriksi. Jos muut eivät Sihvosta kehukaan (erityiseksi) asiantuntijaksi, visionääriksi tai edes journalistiksi, niin Petteri tekee sen itse.

Ps. Petterin tarpeettoman monimutkainen ja tahattoman moniselitteinen kirjoitustapa tuo mieleen erään sigussanikin näkyvän Jatkis-merkkihenkilön:
 

tapparammies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mielestäni leijonien pelikirja ei sulanut, vaan Suomi pelasi hienot kisat loppuun asti, tulos hopea. Ruotsi oli vain loppuottelussa onnekkaampi, kolmas maali ja Olli Jokisen paikka lopussa esimerkkeinä.

Jääkiekossa on niin hauskaa, kun voittaja on aina ollut taidollisesti tai muuten jotenkin ylivertainen, ja häviäjä pelkkä sukka.

Siitäkin huolimatta, että ratkaisu tulisi jollain käsittämättömällä onnenkantamoisella. Hauskaa tässä on lähinnä se, että eräs journalistiksi itseään sanova toimittaja syyllistyy tällaiseen yhtä lailla kuin kaikki muutkin.

Yleensä parempi voittaa, kuten tänäkin vuonna MM-kisoissa. Mutta 60 minuuttia on silti sen verran lyhyt aika, että sattumalla on oma merkityksensä.

Jossitellaan vähän: Joss Kallion ohjaus olisi mennyt maaliin, Suomi olisi saattanut hyvinkin voittaa pelin. Tällöin kukaan ei olisi muistanut ensimmäisen erän jälkimmäisen puoliskon ja koko toisen erän lammastelua. Sihvonenkin olisi varmaan taas takkinsa kääntänyt, ja kertoillut, kuinka Suomen ylivertainen pelikirja ratkaisi ottelun.
 

-REDS-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K, ULUVFC #54
HUOH...

Nyt onkin mielenkiintoinen paikka. Tämä kännissä öykkäröinti ja törkykäytös tuossa baarissa, on aika monen toimesta tänne kirjoitettu, nyt olisi kyllä syytä jonkun todistaa väitteensä.

En kyllä ikinä olisi uskonut, että allekirjoittanut postaa tänne yhtään sihvosta puolustavaa juttua,mutta... Minä olin kyseisissä avajaisissa. Eräs ystävä esitteli Sheddenin ja Jalosen, jotka jäivät istumaan pöytämme viereen. Jossain vaiheessa iltaa siirryimme yläkertaan ja en muista (humalaltani) jäivätkö Shedden ja Jalonen vielä silloin ravintolan alakertaan, mutta sitä ennen ei sihvosesta kyllä ollut näkynyt vilaustakaan.
 

Begbie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Jääkiekossa on niin hauskaa, kun voittaja on aina ollut taidollisesti tai muuten jotenkin ylivertainen, ja häviäjä pelkkä sukka.

Siitäkin huolimatta, että ratkaisu tulisi jollain käsittämättömällä onnenkantamoisella. Hauskaa tässä on lähinnä se, että eräs journalistiksi itseään sanova toimittaja syyllistyy tällaiseen yhtä lailla kuin kaikki muutkin.

Yleensä parempi voittaa, kuten tänäkin vuonna MM-kisoissa. Mutta 60 minuuttia on silti sen verran lyhyt aika, että sattumalla on oma merkityksensä.

Jossitellaan vähän: Joss Kallion ohjaus olisi mennyt maaliin, Suomi olisi saattanut hyvinkin voittaa pelin. Tällöin kukaan ei olisi muistanut ensimmäisen erän jälkimmäisen puoliskon ja koko toisen erän lammastelua. Sihvonenkin olisi varmaan taas takkinsa kääntänyt, ja kertoillut, kuinka Suomen ylivertainen pelikirja ratkaisi ottelun.

Täyttä asiaa koko pätkä. Tämä f***ing pelikirjan korostaminen on mennyt täysin yli äyräitten. Pelaajamateriaali, henkinen puoli ja myös sattuma/tuuri, ratkaisevat ihan sairaasti peliä ja sen lopputulosta. MM-finaalissakin peli ratkesi siihen, että Suomi oli jostain syystä henkisesti ihan tukossa (sen nyt näki vaikka liikkeen vajavaisuudesta verrattuna Venäjä-peliin, tuskin Erkka oli harjoituttanut pelaajien jalkoja tukkoon) 3-0 tilanteeseen saakka. Sen jälkeen pelaaminen vasta aukesi.

Jokainen jääkiekkojoukkue maailmassa pyrkii kiekollisena ollessaan, siis hyökätessään, pelaamaan siten, että sille kiekolliselle pelaajalle on riittävästi apuja. Mikäli siihen ei pystytä, niin se johtuu oman pelaajamateriaalin riittämättömyydestä. "Huippuvalmentajan pelikirjan mukaisia rintamahyökkäyksiä", ei jumalauta... Ja totta munassa pyritään menemään eri "kaistoilla" mieluummin kuin peräkkäin.

Ei Westerlundin pelikirjassa sinänsä mitään vikaa ole ollut vaikka Aravirran tai Summasen vastaaviin verrattuna, enemmänkin on kyse näistä muista asioista.
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Mutta 60 minuuttia on silti sen verran lyhyt aika, että sattumalla on oma merkityksensä. Jossitellaan vähän: Joss Kallion ohjaus olisi mennyt maaliin, Suomi olisi saattanut hyvinkin voittaa pelin. Tällöin kukaan ei olisi muistanut ensimmäisen erän jälkimmäisen puoliskon ja koko toisen erän lammastelua. Sihvonenkin olisi varmaan taas takkinsa kääntänyt, ja kertoillut, kuinka Suomen ylivertainen pelikirja ratkaisi ottelun.

Täyttä asiaa koko pätkä. Tämä f***ing pelikirjan korostaminen on mennyt täysin yli äyräitten. Pelaajamateriaali, henkinen puoli ja myös sattuma/tuuri, ratkaisevat ihan sairaasti peliä ja sen lopputulosta. MM-finaalissakin peli ratkesi siihen, että Suomi oli jostain syystä henkisesti ihan tukossa (sen nyt näki vaikka liikkeen vajavaisuudesta verrattuna Venäjä-peliin, tuskin Erkka oli harjoituttanut pelaajien jalkoja tukkoon) 3-0 tilanteeseen saakka. Sen jälkeen pelaaminen vasta aukesi.

Jokainen jääkiekkojoukkue maailmassa pyrkii kiekollisena ollessaan, siis hyökätessään, pelaamaan siten, että sille kiekolliselle pelaajalle on riittävästi apuja. Mikäli siihen ei pystytä, niin se johtuu oman pelaajamateriaalin riittämättömyydestä. "Huippuvalmentajan pelikirjan mukaisia rintamahyökkäyksiä", ei jumalauta... Ja totta munassa pyritään menemään eri "kaistoilla" mieluummin kuin peräkkäin.

Ei Westerlundin pelikirjassa sinänsä mitään vikaa ole ollut vaikka Aravirran tai Summasen vastaaviin verrattuna, enemmänkin on kyse näistä muista asioista.

Näin juuri. Ja näistä asioista olen yrittänyt saada Sihvosta tänne keskustelemaan, mutta ei kai se ole sitten riittävän seksikäs aihe. Kun ketjun otsikkokin otti kantaa Westerlundin pelitapaan ja sen tuhoavaan vaikutukseen, niin ihmeen vähän mies on siitä uskaltanut täällä puhua.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ahaa. Kysymys kuuluu, onko Jatkoaika huhu- vai keskustelupalsta? repe_jokelle tämä tuntuu olevan huhupalsta.

Että minä olisin ollut (Tony Mäkiahon?) Right Wing -ravintolassa... ja kännissä!

En olen ikinä ollut kyseissä baarissa. En edes tiedä, missä sellainen paikka on.
-sihvonen-

Minähän en sinun tekemisistäsi tiedä, mutta kyllä sinut on siellä nähty ainakin jos seuraava pitää paikkaansa.

Olin tutustumassa Mäkiahon ravintolaan Helsingissä ja paikalla oli myös Shedden ja myöhemmin paikalle saapunut Petteri Sihvonen. Tolkuttomassa humalassa ollut Sihvonen kertoi kovaan ääneen tietävänsä jääkiekosta enemmän kuin kukaan muu ja yritti jutella Sheddenin kanssa. Sihvonen kutsui myös Sheddenin vaimoa tyhmäksi ihmiseksi ja seuraava viesti oli sellainen, että Sihvosen olisi parasta poistua paikalta.

Olenkin odotellut milloin Sihvonen olisi tästä kertonut Urheilulehdessä, mutta toki unohtaen kertoa sen että hän itse oli täysin epäammattimainen kun humalapäissään haastaen tuli paikalle ja ei osoittanut yhtään kunnioitusta ketään kohtaan.

Todennäköisesti tuosta pillastuneena Shedden laukoi seuraavaa eräässä tiedoistustilaisuudessa "Don't ever, ever insult her again, ever, you fuckin' piece of shit." .

Sheddenin kommentit taisivat tulla jopa radiosta, joten niitä tuskin tarvitsee hirveästi todistella.
Enää vain puuttuu 100% faktatieto siitä, onko Sihvonen käynyt kännipäissään uhoamassa jotain vai ei.
Tuskin Shedden sentään heittänyt kommenttia useamman kuukauden vanhasta urkkalehti jutusta, joten...

Minä en väitä ylläolevaa faktaksi, mutta vedän siitä toki omat johtopäätökseni. Ja niitä johtopäätöksi voi toki yrittää muuttaa toiseksi omilla tiedoillaan.
Että huhupalsta tai ei, niin nuo eivät ole minun päästäni lähteneet.

P.S. Sihvonen, sinun ei tarvitse olla huolissani minun elämäni tuhlaamisesta. Saatika sitten siitä vastaanko jutuista naamavärkilläni, sillä fiksut jatkoaikalaiset, kyllä pystyvät yhdistämään naamani nimimerkkiini (ja ei en ole julkkis, joten tuolla yhdistämisellä ei ole mitään merkitystä).
 
Viimeksi muokattu:

PJx

Jäsen
Sihvosella on käsissään pienimuotoinen ongelma, joka on tuttu tarinasta keisarin uusista vaatteista. Kun ”yleisön” silmät ovat avautuneet, ei mikään selittely enää auta.

Kritiikkipalaveri olisi paikallaan, jotta järkevä selviytymisstrategia olisi mahdollista muodostaa. Sinänsä väittelyn tällä palstalla Sihvonen on tuomittu häviämää. Pelikirjakeskustelua lukuun ottamatta aiheesta kuin aiheesta löytyy tälläkin palstalla kirjoittaja, jonka kompetenssi on selkeästi Petteriä vahvempi. Väittelyn voittoon on enää siis turha pyrkiä.

Vanha totuus on, että kaikkia voi huijata jonkin aikaa ja joitain voi huijata kaiken aikaa, mautta kaikkia ei voi huijata kaiken aikaa. Tämä tie on kuljettu loppuun eikä enää kannattaisi puuttua asioihin, joihin kompetenssi ei riitä.

Ihan ensimmäiseksi Sihvosen kannattaisi miettiä oma suhde valtapeliin. Jos hän tuntee tarvetta osallistua siihen, niin asema objektiivisuuteen pyrkivänä kriitikkona on kestämätön. Pahiten uskottavuutta syö se, ettei hän ole sitä mitä väittää (ja ehkä tuntee) olevansa. Journalistin työtä tullaan arvioimaan vastaisuudessa tekojen perusteella, lätkäjätkäkortti tuli jo katsottua, se ei tuo enää lisäarvoa.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Minähän en sinun tekemisistäsi tiedä, mutta kyllä sinut on siellä nähty ainakin jos seuraava pitää paikkaansa.
No voi hellanlettas sentään. Kyllähän sen on pidettävä paikkansa, kun Jatkoajan keskustelupalstalla joku nimimerkki on niin kirjoittanut.

Tämä vääntö on nyt ollut jo hetken aikaa kohtalaisen säälittävällä tasolla.

Uskomattoman paljon noinkin mitättömän kirjoittelijan teksteistä hälyä riittää. Tai oikeastaan niistä teksteistä ei niinkään.
 

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minähän en sinun tekemisistäsi tiedä, mutta kyllä sinut on siellä nähty ainakin jos seuraava pitää paikkaansa....

El Crusheron mukaan Lupaschukin soppari HIFK:in julkaistaan faniristeilyllä. En tiedä mitä vuotta tarkoitti mutta itse en lähtisi ihan täysillä kyseisen nimimerkin tietoihin luottamaan.

Vaikka Sihvosen kirjoituksista osa tuntuu olevan välillä täyttä paskaa, niin kyllähän sieltä hyvää asiaa tulee myös. Ehkäpä jopa enemmän. Mukavaa viihdettähän tämä on seurata sivusta Petterin taistelua tuulimyllyjä vastaan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Niin kuten totesin, jos pitää paikkansa. Toisaalta minulle on yksi ja sama, mitä Sihvonen on tehnyt/jättänyt tekemättä. Hänen kirjoituksistaanhan tästä on kyse, ja niistä olen huomautellut eriketjuissa useaan kertaan, mutta jostain syystä lähinnä baarikommentti kiinnosti Sihvosta. Vastasihan hän toki erääseen toiseenkin kommenttiini tässä ketjussa, mutta vastasi joko täysin eriasiaa kuin mistä kommentoin, tai sitten minun vähäinen älykkyyteni ei riittänyt käsittelemään Sihvosen vastausta.

Itse olen kritisoinut - kuten moni muukin - Sihvosta seiskatason jutuista. Näihin Sihvonen toteaa, että helppohan niitä on kritisoida, kun ei ymmärrys riitä jääkiekkokeskusteluun, ja samaan hengenvetoon hän vaati muilta toimittajilta enemmän jääkiekkoon liittyviä juttuja, seiskatason juttujen sijaan. Tuo kaksinaismoralismi vituttaa minua äijässä eniten. Vaaditaan toista, ja tehdään itse toista. Kun sen pitäisi minun ymmärrykseen mukaan mennä, tehdään itse ensin, ja vaaditaan vasta sitten muilta.
Sihvonen tosin on kirjoittanut myös jääkiekosta paljon, mutta ne on kyllä jäänyt auttamatta sen paskavuoren alle, jonka Sihvonen on kerännyt niskaansa noilla seiskatason jutuillaan. Kertooko tuo sitten enemmän suomalaisista, vai Sihvosen kyvystä esittää asiat mielenkiintoisesti ja ymmärrettävästi, sitä en tiedä.

Ja vielä Sihvoselle/kaikille muillekkin, olen kyllä valmis keskustelemaan noista asioista myös kasvotusten, jos se sinulle on tärkeää. Mielipiteeni ei kuitenkaan muutu, vaikka ei olekkaan internettiä suojana.
 

Wanhajalka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Isot Totovoitot, Gracefull Swamp
aston villaa päänahassa

Se kaveri sieltä hämeelinnasta. Se joka iskee tarinaa Urheilulehdessä, on menettänyt kasvonsa jääkiekkoihmisten silmissä....vai vielä varteenotettava journalisti. Heh..
 

Rib

Jäsen
Jääkiekko, pyhä eläin suomessa?

Harvenmmin tulee jatkoaikaan kirjoiteltua ja varsinkaan tällaisiin ketjuihin. Yleensä viihdyn mainiosti useamman tunninkin näitä juttuja lukemalla. :)

Asiaan. Pyydän anteeksi jos samanmoisia kommentteja on annettu aikaisemminkin, aina ei jaksa kaikkea lukea.

En itse pidä herra Sihvosen tyylistä enkä myöskään asenteesta henkilöitä kohtaan jotka ovat kuitenkin tehneet aika paljon jääkiekon eteen suomessa. Mutta, ei mikään (urheilu)laji ja/tai toiminta kehity ilman rakentavaa kritiikkiä. Ja mielestäni se on hyvää niin kauan kuin pysytään itse asiassa, eikä mennä liikaa henkilökohtaiselle puolelle (e.g. nimittely etc.). Toki asiat jääkiekossakin henkilöityy väistämättä varsinkin maajoukkuessa muutamien vastuullisten ihmisten kesken. Kuitenkin aina urheilussa se varsinainen mittari on menestys, eikä se mitenkään huonoa ole ollut suomen osalta viimme aikoina. Varsinkaan kun me ei todellakaan olla kiekkoilun suurmaita. Sihvonen kuitenkin on saanut aikaan keskustelua usealla foorumilla ja toivottavasti se koituu suomalisen jääkiekon hyväksi. Muutamia henkilöitä tarvitsee sparrata kehumalla, toiset tarvitsee kunnon ryöpytyksen päästäkseen tuloksiin. Tästä näkökulmasta ehkäpä jopa Sihvonen on auttanut suomalaista jääkiekkoa. ;)
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Minusta nämä repe joken ja El Crutheron "paljastukset" ovat Seiskaakin surkeampia, jos herrast ei pysty faktaa esittämään. Jos on Sihvonen pelle ovat sitä myös nämä "jos faktan" kirjoittajat.

Minä en viitsi nostaa rimaa yhtään sen korkeammalle, kuin mihinkä Sihvonen on sen asettanut.
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Varsinkaan kun me ei todellakaan olla kiekkoilun suurmaita.

Tuohon kun vielä saisi perustelut. WC hopeaa, Torinosta hopeaa, kahdet viime MM-kisat pronssi ja hopea. Tämä n. 5 miljoonan asukkaan maalle on aika kovaa saldoa viimeisten vuosien osalta.
 

Rib

Jäsen
Tuohon kun vielä saisi perustelut. WC hopeaa, Torinosta hopeaa, kahdet viime MM-kisat pronssi ja hopea. Tämä n. 5 miljoonan asukkaan maalle on aika kovaa saldoa viimeisten vuosien osalta.

Totta, että menestystä on tullut viimmevuosina. Jos menestys on ainoa mittari niin noinkin voi ajatella. Muilla mittareilla ei sittenpäästäkkään ihaan kärkeen, esim. pääsarjan taso, harrastajamäärät jne.
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Totta, että menestystä on tullut viimmevuosina. Jos menestys on ainoa mittari niin noinkin voi ajatella. Muilla mittareilla ei sittenpäästäkkään ihaan kärkeen, esim. pääsarjan taso, harrastajamäärät jne.

Eikös meillä ole kohtuullinen määrä harrastajia kuitenkin?

Sen verran pakko kommentoida aiheeseen, että totuus on että kärki on kapea. Kauheasti ei meidän maajoukkueemme loukkaantumisia ym. kestä. Jos vertaa esim. Kanadan tämän kevään joukkueeseen, niin samantasoisia porukoita he saisivat kasaan varmaan 4-5 kappaletta. Siinä mielessä me emme ole suurmaa. Mutta kärki on niin kapea myös maiden määrässä mitattuna, että kyllä sinne Suomenkin voi laskea.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Totta, että menestystä on tullut viimmevuosina. Jos menestys on ainoa mittari niin noinkin voi ajatella. Muilla mittareilla ei sittenpäästäkkään ihaan kärkeen, esim. pääsarjan taso, harrastajamäärät jne.

Sinähän voitkin sitten asiantuntijana kertoa miten Suomessa saadaan harrastajamäärät Kanadan ja Venäjän tasolle? Vaihtamalla Kummola pätevämpään kaveriin?

Että vielä käytetään oikein menestystä mittarina. Ei hyvin mene!
 

Rib

Jäsen
Sinähän voitkin sitten asiantuntijana kertoa miten Suomessa saadaan harrastajamäärät Kanadan ja Venäjän tasolle? Vaihtamalla Kummola pätevämpään kaveriin?

Että vielä käytetään oikein menestystä mittarina. Ei hyvin mene!

Nyt tää menee hieman OT.

Heh heh, hyvä yritys. Kommentoidaan nyt kuitenkin.

Kyllä suomen harrastajamäärissä on varaa kasvaa. Olen ollut yli kymmenen vuotta mukana suomalaisessa juniorivalmennuksessa ja harrastajamäärät lähtivät roimaan laskuun 2000 luvulla. En tiedä mikä nykyinen tilanne on koska olen ollut ulkomailla pari vuotta. Hyvä, etä mainitsit esimerkkinä Kanadan ja Venäjän, siinähän se totuus piileekin. Meillä ei tule koskaan olemaan samanlaisia resursseja. Nykynen menestys on ollut hyvää kun karso käytettävissä oleviin resursseihin. Väitän, että vaikeampaa tulee taas olemaan 6-8 vuoden kulutta.
 
Viimeksi muokattu:

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Pakko kehua!

Viimeisin juttu Teemu Selänteestä oli hyvä Petteriltä. Varsinkin analyysit vaihto vaihdolta ovat sellaista, joista minä ainakin pidän. Olin myös eri mieltä tietyistä asioista, mutta ne olivat Teemun pelaamiseen liittyviä ja pelistä on aina kiva jutella.

Eli muuten varsin hyvä juttu, ehkä tuo sana zombi oli jälleen hieman yliampuva, mutta menköön tällä kertaa. Mutta nyt keskityttiin enimmäkseen itse peliin, eikä ainakaan omille silmilleni hypännyt mitään, josta olisin ollut jälkeen päin äärimmäisen närkästynyt..

Kiitos Petteri linjan muutoksesta! Jos se jatkuu, voin harkita lehden lukemista jatkossakin.
 

Captain Hook

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Ankkalammen Pantterit
Tissit urheilulehdessä!?

Sihvosen ammattitaidosta valmentajana sen suuremmin, kirjoittajana hänen tehtävänsä lienee toimia tissiparina Urheilulehdessä. Eihän seiskaakaan kukaan lue, saati tilaa, eikä ainakaan tee kumpaakaan koska lehdessä on kuvia tisseistä. Koska urheilulehdessä ainoat toisinaan näkyvät utareet on kiinnitetty Jutilan hengitysaukon molemmin puolin, täyttää Sihvosen jutut tämän puolen. H.Sterniä vihaavat kuuntelevat häntä kuullakseen mitä seuraavaksi tulee, samaten fanit. Näin on asian laita myös P.S:n kanssa. Eikä siinä mitään pahaa muuten olisikaan, ainahan tissejä on mukava katsella. Mutta kun mukaan uitetaan puusilmäinen viha Nuori Suomi ja Kaikki Pelaa- ajattelua kohtaan, tekee mieli pukea nämä tissit burkhaan. Käsi pystyyn kaikki isät(ja äidit, jos näillä palstoilla on yhtään naista), kuka haluaa viedä pikku Tofu-Petteriä joka ilta vetämään viivavälejä, kun sitten koko jutun helmessä eli pelipäivänä valmentaja peluuttaa naapurin Arttuperttua koko pelin ja omalle pojalle jää peliurasta muistoksi krooninen virtsarakon tulehdus. Onko Ihoden Raikkaan junnujen maksettava muutamalle ikäluokan kaverille pääsylippu Ameriikkaan, sieltä Sveitsin kautta Ruotsiin ja ehkä sitten jäähdyttelemään suomeen kun täällä on hyvät polvilääkärit? Mikäli Sihvosen rotuoppi toteutuu, varmasti saadaan uusia kansikuvajuttuja U-lehteen ja maajoukkueeseen "kovissa" peleissä koulittuja miljonäärejä. Kuinka monta harrastajaa saadaan lopettamaan koko touhu kun ei saa tehdä sitä parasta lajissa eli pelata? Samaa kaavaa laajentaen, jos ainoastaan parhaat valmentaa, olisiko Sihvonen valmentanut ollenkaan? Varmasti on niin, että Nuori Suomi vie muutaman huipun. Samalla lajin parissa toivottavasti jatkaa peräpään kolmannes ja heidän mukanaan lajille elintärkeä "vapaaehtoinen" huoltoporras. Ilman tätä monessa pikkukylässä hommat saattaa lopahtaa kokonaan jos pelaajat joilla loistava tulevaisuus on jo takana joutuvat viltin kautta salibandyn pariin.

Siis Petteri, jos on pakko potkia maassa olevaa, potki tasapuolisesti ympäri kehoa, älä pelkästään päähän. Alkaa kaverilta näetsä lauseet lyhentyä kun tarpeeksi ottaa, siinä on moni mies kiinnostunut pesäpallosta pahan myllytyksen jälkeen.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Case Summanen

Otsikolla "Case Summanen" palaa Juhani Tamminen tämän viikon IS Veikkaajan kolumnissaan Moskovan MM-kisojen jälkipuinteihin koskien Raimo Summaseen YLE:n taholta kohdistettua ajojahtia.

YLE:n kisastudio ja Alpo Suhonen aloittivat Summasen teurastuksen. Jari Kurri jatkoi kyynelsilmin YLE:n haastattelussa vihjailuja Erkka Westerlundin työn häiriköinnistä "summaslaisten" taholta. Erkka Westerlund oli vielä viileä kisastudiossa YLE:n Tapio Suomisen hiillostuksessa Summasen osuudesta väitettyihin häiriköinteihin Westerlundia kohtaan: "En mä nyt sil taval lähtisi...". Nukuttuaan muutaman yön Westerlund kertoi YLE:n Ajankohtaisen kakkosen haastattelussa jo avoimemmin tunteitaan. Westerlund kertoi mm., että pelaajia häirittiin soitoilla Itävallan MM-kisojen aikana. Hän myös kertoi, että päävalmentajakauden aikana saamansa kritiikin ja häiriköinnin vuoksi hän nyt jättää jääkiekon valmennustehtävät.
Iltalehden näyttävä "summaslais"-ajojahdin otsikointi ja kirjoittelu levisi viimeistään koko kansakunnan tietoisuuteen.

Summasen teurastus katkesi kuin kanan lento siihen, kun Suomen maajoukkueen kapteeni Ville Peltonen kertoi, että mitään häiriköintisoittoja ei pelaajille Itävallan MM-kisojen aikana ollut tullut. Peltonen kertoi tarkistaneensa tietonsa pelaajilta.
Erkka Westerlundin valinta Suomen urheiluopiston rehtoriksi ja Suomen urheiluopiston kannatusyhdistyksen toimitusjohtajaksi päätettiin yhdessä Kalervo Kummolan Suomen urheiliopiston kannatusyhdistyksen hallituksen puheenjohtajaksi valinnan kanssa jo kauan aikaa sitten. Milloin nuo nimeämiset päätettiin, on mielenkiintoinen yksityiskohta.

Jatkaako Raimo Summanen hiljaiseloaan kirjansa julkaisun jälkeen vaan tuleeko tietoineen vielä joskus esille, jää nähtäväksi. Ilmeisesti Summanen on tyytyväinen nykyisiin tehtäviinsä, kun ei mies ole julkisuudessa valmennustehtäviin ehdolla minnekään suuntaan?
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iltalehden näyttävä "summaslais"-ajojahdin otsikointi ja kirjoittelu levisi viimeistään koko kansakunnan tietoisuuteen.
Tässä on nyt kuitenkin kyse kahden kuppikunnan välisestä pippelinmittauskisasta, jonka käänteistä on kiinnostunut enää kourallinen jääkiekon HC faneja. Muut keskittyvät tällä hetkellä nauttimaan Suomen suvesta. Jotenkin jaksaa naurattaa, kun puhutaan mahtipontisin ilmaisuin tyyliin "koko Suomen jääkiekkoa seuraava kansakunta on ihmeissään.. blaablaa". Oikeesti hei, ketään ei enää kiinnosta. Erkka W. teki hyvää duunia maajoukkueen päävalmentajana ja pärjäsi vähintäänkin yhtä hyvin kuin edeltäjänsäkin - case closed. Eikö olisi aika keskittyä kirjoittamaan kolumneja vaikkapa tulevien päävalmentajiemme ajasta, joka saattaisi jopa kiinnostaa lukijoita.

Jatkaako Raimo Summanen hiljaiseloaan kirjansa julkaisun jälkeen vaan tuleeko tietoineen vielä joskus esille, jää nähtäväksi. Ilmeisesti Summanen on tyytyväinen nykyisiin tehtäviinsä, kun ei mies ole julkisuudessa valmennustehtäviin ehdolla minnekään suuntaan?
Voihan se olla niinkin, että pian 3 vuotta valmentamatta ollut henkilö, joka tuntuu saavan potkut vähän joka hommasta, ei ole se houkuttelevin vaihtoehto koutsiksi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös