Ruokaravintoloilla on tuotteisiin nähden varsin hyvä kate ... yleismiesjantunen ... Ja itse olen ollut ravintola-alalla duunissa.
Ei se kesä mäkin kassalla sulle vissiin ihan kaikkea opettanut, sen verta pihalla tunnut olevan. Ruokaravintoloiden katteet nyt ovat paskimmasta päästä. Hävikki on suurta, ja lisäksi väkeä siihen että sen annoksen saa asiakkaan naaman eteen tarvitaan pirusti. Ehkä paskinta bisnestä, ja lisäksi kilpailu ainakin stadissa on todella kovaa. Juomilla saakin jo paremman katteen, mutta siinäkin taas omat ongelmansa.
Saattaa tuntua erikoiselta, mutta henkilökunta suomessa maksaa aika vitusti. En muista yhtään työpaikkaa, missä olisi ollut töissä joku yleismiesjantunen, joka vain odottelee että pääse kaupasta hakemaan raejuustoa tai alkosta punkkua. Meillä ainakin kaikilla on ihan tarpeeksi tekemistä muutenkin.
Kannattaisi asiakkaankin miettiä niitä muita asiakkaita. Tottakai sitä asiakasta palveltais vaikka kuinka perkeleen hyvin, jos olisi mahdollisuuksia. Parhaani teen aina, ja yritän toteuttaa toiveet parhaan mukaan, mutta jossain se raja tulee aina vastaan. Mulle sinänsä olis sama vaikka seisoisin koko illan saman pöydän ääressä keskustellen eri vaihtoehdoista, tai juoksisin ympäri kaupunkia etsien oikeita ruokatarvikkeita. Mulla on meinaan tuntipalkka. Mutta ne muut kaksikymmentä asiakasta saattaisi ottaa vähän nokkiinsa jos häviäisin vaikka puoleksi tunniksi ostoksille, ja voipi olla etteivät toiste meille tulisi. Sen takia meillä se kiire siellä töissä on, kun pitäisi kaikkia palvella vähän samaan tapaan. Toki aina tulee näitä muita parempia ihmisiä, joilla on kovempi kiire ja suuremmat tarpeet. Mä en vaan jotenkin osaa asettaa niitä muiden edelle.Alamummo kirjoitti:Kannattaisiko henkilökunnankin miettiä muita kuin itseään, asiakkaathan heidän palkkansa maksavat.