Vitutusketju

  • 10 559 333
  • 56 140
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Alepassa tuli käytyä. Olin kassajonossa ja edellä oli äiti muksunsa kanssa. Muksu tiputti piponsa ja poimin sen ylös, ojensin äidille hymyillen ja sanoin:"Häneltä tippui pipo."
Muijan vastaus:"Aha" ja hapan ilme naamalla, ihan kuin jostain syyttäen, poispäin kääntyessään välähti naamalla myös sellainen "Mitäs vittua sä hymyilet-hymy". Kyllä mä sen huomasin, s*****n h***a.
Mikä sun ongelma on? Huomasin myös sen sormi-tatuonnin, on taidettu istua linnassa, ***** kriminaali, poikaskin taitaa olla äpärä.
Ei se mun syy ole, jos elämässä menee huonosti, älä pura vitutustasi minuun. Jumalauta, jos näen sinut vielä, sanon päin naamaa, minne voit tunkea sen vitun hapannaamasi.

Ja toinen vitutuksen aihe, köyhänmiehen-Visa ei toiminut kyseisessä kaupassa. Jäi ostokset tekemättä. Perkele.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Alepassa tuli käytyä. Olin kassajonossa ja edellä oli äiti muksunsa kanssa. Muksu tiputti piponsa ja poimin sen ylös, ojensin äidille hymyillen ja sanoin:"Häneltä tippui pipo."
Muijan vastaus:"Aha" ja hapan ilme naamalla...

No tämähän se alkoi itseänikin nyt vituttaa, vaikka ei ajankohtainen ja akuutti tilanne itselleni edes ole. Jumalauta, jos ihmisillä ei ole edes minkäänlaisia peruskäytöstapoja niin pitäisi jättää vaan ne lapset tekemättä ja painua takaisin viiltelemään itseään sinne suihkun alle. Tai pysytellä poissa ihmisten ilmoilta noin ylipäätään. Ei ole todellakaan mikään iso homma sanoa niitä kiitoksia ja olehyviä, jos joku avuliaisuuttaan tekee jotakin toisen hyväksi. Voi hyvä helevetti.
 

Kilvenkantaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vituttaa se, että kaverini eivät taida todellisuudessa ymmärtää lainkaan minua. Niillä ei ilmeisesti ole mitään käsitystä mikä mulle on tärkeää tai ainakaan ne ei tajua kuinka tärkeää. Ja mä kun luulin että vajaassa kymmenessä vuodessa sitä oppisi toisista jotain. Ei näköjään.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
No tämähän se alkoi itseänikin nyt vituttaa, vaikka ei ajankohtainen ja akuutti tilanne itselleni edes ole. Jumalauta, jos ihmisillä ei ole edes minkäänlaisia peruskäytöstapoja niin pitäisi jättää vaan ne lapset tekemättä ja painua takaisin viiltelemään itseään sinne suihkun alle. Tai pysytellä poissa ihmisten ilmoilta noin ylipäätään. Ei ole todellakaan mikään iso homma sanoa niitä kiitoksia ja olehyviä, jos joku avuliaisuuttaan tekee jotakin toisen hyväksi. Voi hyvä helevetti.

Miksi juuri viiltelemään suihkun alle? Vai onko tämä kannanotto sen suhteen, että vain itsensäviiltelijöillä ei ole käytöstapoja, vai oletko kenties sitä mieltä, että henkilö jolla ei ole niitä käytöstapoja voi painua viiltelemään itseään sinne suihkun alle. Ihan oikeasti, vaikka itsensäviiltelijöiden joukkoon kuuluu elämäänsäkyllästyneitä, joilla ei välttämättä ole halua tai kykyä olla huomaavainen muita kohtaan, joukkoon kuuluu myös paljon (varmasti suurin osa) ihmisiä, jotka ovat hyväkäytöksisiä ja jopa kilttejä - ainakin omien havaintojeni mukaan. Sen sijaan, olen saanut varsin jäätävää kohtelua osakseni henkilöiltä, jotka katsovat "retalejengiä" pitkin nenänvartta, heille meikäläinen on ilmaa ja ovien avaamiset tms. toimet jäävät huomiotta. Meitä on niin moneen junaan ettei ihmekään, ja osa jää asemalle - mikä tuli eilen illalla todistettua oivallisesti. Suomalainen jurrissa ollut mies, paljasti jälleen parhaat puolet seurueellemme. Pisti vihaksi!

vlad.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Muija ei puhu mistään muusta kuin työstä ja rahasta. Töissä pitää olla terveyden uhalla ja plaa plaa. VITTU! Aivan järjetöntä, vittu! Ahdistaakin aivan vitusti!
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Töissä pitää olla terveyden uhalla ja plaa plaa. VITTU! Aivan järjetöntä, vittu! Ahdistaakin aivan vitusti!

Ei muuten tartte olla. Haen huomenna aamulla lisää saikkua oltuani nyt neljä päivää 38-39 asteen kuumeessa ja antibioottikuurilla. Kyllähän se harmittaa, kun tietää että duunissa on projekti tiukilla ja omaa panosta tarvittaisiin, mutta kun ei tässä kunnossa onnistu edes etätyöt. Ja viikonloppuna meni tämän turhuuden takia sivu suun salibandyturnaus, kaverin synttäribileet ja varmaan jotain muutakin. Vitutusta ei lievennä mikään, ahdisusta vasta se kun tajusi myöntää itselleen oman terveyden olevan tärkein asia.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ei vittu taas töissä ollun viikonlopun jälkeen vituttaa ihmiset jotka tulevat huonosti kasvatettujen kakaroidensa kanssa ravintolaan syömään. Mikä vittu siinä on että sen kakaran pitää antaa juosta ja riehua ympäri ravintolaa, häiriten muita asiakkaita ja henkilökuntaa. Joku kaunis päivä vielä jotain pikkuapinaa sattuu pahasti kun ryntää tarjoilijan alle tai väärän oven eteen väärään aikaan. Ja kyllä sitten taas haetaan syyllistä jostain ihan muualta kuin peilistä. Perkele, jos mäkin massallani kaadun jonkun päälle kuumat safkat ja lautaset kädessä voi jälki olla melko rumaa.

Ja vituttaa myös muut tyhmät ihmiset, eli noin pääsääntöisesi joka toinen asiakas. En mä tiedä mitä vittua niille tapahtuu ovesta sisään tullessa, kun eihän ne tuolla tasolla voi pärjätä mitenkään muussa jokapäiväisessä elämässä. Tai sitten mun työpaikalla käy asiakkaana vain tavallista tyhmempiä ihmisiä. Vittu kun edes lukea ei osata, ja puhuminenkin tuottaa suuria vaikeuksia. Vitun idiootit, jos meillä olisi uuniperunoita tai muusia, se varmaan lukisi siellä listalla.

Exä vituttaa ihan suunnattomasti, jaksa kuunnella sen vitun valituksia ja vittuiluja enää kertaakaan. Perkele kun noitten koirien takia on vähän pakko olla välillä jossain tekemisissä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ei vittu taas töissä ollun viikonlopun jälkeen vituttaa ihmiset jotka tulevat huonosti kasvatettujen kakaroidensa kanssa ravintolaan syömään. Mikä vittu siinä on että sen kakaran pitää antaa juosta ja riehua ympäri ravintolaa, häiriten muita asiakkaita ja henkilökuntaa.

Samaa olen miettinyt monta kertaa. Vaikka viimeiksi emme olleet kuin Hesburgerissa omien muksujen kanssa, tuottivat nämä riehujat päänvaivaa. Lapset(7v ja 8v) kysyivät minulta, että onko tuollainen käytös ok?

Silloin kun olemme ns. normaaliravintolassa olleet, olen teroittanut lapsille juurikin tuollaisen käytöksen vaarallisuutta itselle ja ravintolan henkilökunnalle. Jos ravintolassa on ollut leikkipaikka, olen pyrkinyt ottamaan pöydän mahdollisimman läheltä tuota paikkaa, jolloin riskit minimoituvat. Lapset kun joskus tuppaavat unohtamaan kaikki ohjeet.

Toinen asia mikä ravintoloissa vituttaa, on se että joltain 5-vuotiaille lyödään menu kouraan ja aletaan kyselemään, että mitähän sitten söisit. Tietysti 5-vuotias ei osaa valita ja taas hukataan henkilökunnan aikaa turhuuksiin.

Henk. koht. annan yleensä kaksi vaihtoehtoa, joista lapsikin osaa jo valita. Yleensä ns. lastenlista jätetään heti ensimmäisenä pois laskuista, sillä kuka nyt tulee ravintolaan syömään nakkeja ja ranskalaisia tai lihapullia tms. Kyllä lastenkin pitää saada ravintolassa makuelämyksiä, jotta oppivat syömään vähän harvinaisempiakin herkkuja. Meillä tuo on vielä hieman hankalaa, kun lapsilla on vielä muutamia ruoka-allergioita, mutta henkilökunnan avustuksella on selvitty hyvin tähän asti.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Toinen asia mikä ravintoloissa vituttaa, on se että joltain 5-vuotiaille lyödään menu kouraan ja aletaan kyselemään, että mitähän sitten söisit. Tietysti 5-vuotias ei osaa valita ja taas hukataan henkilökunnan aikaa turhuuksiin.
Ammattitaidottomuutta, mikä vituttaa myös (siis jos ymmärsin oikein että henkilökunta tuon tekee). Skideiltä saatan kysyä itseltään juomat, jos tuntuu että uskaltavat/haluavat ne itse kertoa. Yleensä sitten kerron vanhemmille mitä lapsille olisi tarjolla, ja jos haluavat jotain muuta, niin mitä annoksista voisi sopia myös lapsille. Toki vähän kersojen iästä riippuen. Monet todella nuoretkin lapset haluavat sen listan itselleen, ihan kai fiiliksen vuoksi. Fiksujen perheiden kanssa asia menee monesti todella nopeasti. Välillä onkin ilo katsoa, kun oikeasti on perheitä joissa selkeästi pöytäkäyttäytymistä opetettu aikaisemmin ja lapset haluavat itse tilata ruokansa ja juomansa kohteliaasti. Rupeavat vain harvassa olemaan... Toinen ääripää on sitten nämä pipo päässä PSP:tä pelaavat tai ympäri ravintolaa riehuvat kultamussukat, vanhempien hymyillessä.

Tällä hetkellä vituttaa sää. Ei ole kiva taas koiria lenkittää.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensimmäinen päivä avokonttorissa. Nyt on kiire päästä elämässä eteenpäin, koska tähän poteroon ei voi jäädä tuleen makaamaan.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Vittu kun edes lukea ei osata, ja puhuminenkin tuottaa suuria vaikeuksia. Vitun idiootit, jos meillä olisi uuniperunoita tai muusia, se varmaan lukisi siellä listalla.
Paremmissa ravintoloissa kyllä löytyy tiedusteltaessa vaihtoehtoja listan ulkopuolellakin. Ehkä et ole hommissa sellaisessa ja asenteesi perusteella onkin parempi niin.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Paremmissa ravintoloissa kyllä löytyy tiedusteltaessa vaihtoehtoja listan ulkopuolellakin. Ehkä et ole hommissa sellaisessa ja asenteesi perusteella onkin parempi niin.

Joo, kyllä edes astetta laadukkaammissa paikoissa olen saanut listan ulkopuolelta useinkin tilattua, jos jotain tiettyä tuotetta on mieli tehnyt. Niinkin yksinkertainen kuin raejuusto oli täysin out-yhden ravintolan vaihtoehdoilta, niin lähikaupasta joku kaiffari sitä kävi noutamassa jotta annoksen kylkeen sain sitä. En vaatimalla vaatinut, sanoivat vain että järjestyy.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ammattitaidottomuutta, mikä vituttaa myös (siis jos ymmärsin oikein että henkilökunta tuon tekee). Skideiltä saatan kysyä itseltään juomat, jos tuntuu että uskaltavat/haluavat ne itse kertoa. Yleensä sitten kerron vanhemmille mitä lapsille olisi tarjolla, ja jos haluavat jotain muuta, niin mitä annoksista voisi sopia myös lapsille. Toki vähän kersojen iästä riippuen. Monet todella nuoretkin lapset haluavat sen listan itselleen, ihan kai fiiliksen vuoksi.

Tarkoitin lähinnä sitä, että sitä ruokaa ruvetaan sen muksun kanssa arpomaan silloin kun pitäisi jo tilata, siis tarjoilijan seistessä vieressä odottaen tilauksia. Samaa näkee myös lounasravintoloissa, jossa tilataan kassalla.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Paremmissa ravintoloissa kyllä löytyy tiedusteltaessa vaihtoehtoja listan ulkopuolellakin. Ehkä et ole hommissa sellaisessa ja asenteesi perusteella onkin parempi niin.

Myös siellä paremmissa ravintoloissa henkilökuntaa vituttaa ne asiakkaat, jotka haluavat jotain listan ulkopuolelta. Sitä varten ne listat ovat, että ruoat valitaan siitä. Kaikki ylimääräinen sähläys vaatii aikaa ja viivästyttää muidenkin asiakkaiden ruokien valmistumista. Kannattaa raflassakin taas miettiä muitakin kuin itseään. Kimmo Kuhdalta voi lainata peiliä ko. tilanteessa.

Kannattaa kokeilla sitä ravintoladuunia ennenkuin aletaan dissaamaan. Varmasti paremmat raflat vaikka laittavat jonkun hakemaan suosikkipunaviiniäsi Alkosta jos sitä pyydät. Eri asia onko siinä mitään järkeä.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kannattaa kokeilla sitä ravintoladuunia ennenkuin aletaan dissaamaan. Varmasti paremmat raflat vaikka laittavat jonkun hakemaan suosikkipunaviiniäsi Alkosta jos sitä pyydät. Eri asia onko siinä mitään järkeä.

Ruokaravintoloilla on tuotteisiin nähden varsin hyvä kate, ja itse ainakin haluan saada priimaluokkaa kun suostun kyseiset hinnat maksamaan. Ei toki pidä olla mikään itsekäs kusipää, mutta pikkujuttuja jotka ovat helposti järkkääntyvissä, ilman sen suurempia ongelmia hoituvat kyllä. Muut asiakkaat eivät joudu odottamaan sekunttiakaan ylimääräistä, kun ns. yleismiesjantunen käy Alkosta sen pullon noutamassa. Ei ne mitään pääkokkeja sinne reissuun lähetä, ja tarjoilijatkin ovat varsin buukattuja yleensä, ettei siihen ole edes mahdollisuutta. Ja itse olen ollut ravintola-alalla duunissa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Myös siellä paremmissa ravintoloissa henkilökuntaa vituttaa ne asiakkaat, jotka haluavat jotain listan ulkopuolelta. Sitä varten ne listat ovat, että ruoat valitaan siitä. Kaikki ylimääräinen sähläys vaatii aikaa ja viivästyttää muidenkin asiakkaiden ruokien valmistumista. Kannattaa raflassakin taas miettiä muitakin kuin itseään. Kimmo Kuhdalta voi lainata peiliä ko. tilanteessa.

Kannattaa kokeilla sitä ravintoladuunia ennenkuin aletaan dissaamaan. Varmasti paremmat raflat vaikka laittavat jonkun hakemaan suosikkipunaviiniäsi Alkosta jos sitä pyydät. Eri asia onko siinä mitään järkeä.
Vastauksestasi huokuu tyypillinen suomalainen asenne. Eli asiakas on aina väärässä ja saa hiljaisena ja nöyränä luopua rahoistaan tilatessaan vain sitä, mitä lista tarjoaa. Mitään muuta ei saa edes kysyä, koska se aiheuttaa vähän ylimääräistä työtä ja siten suunnatonta vitutusta ravintolatyöntekijöiden keskuudessa. Kannattaisiko henkilökunnankin miettiä muita kuin itseään, asiakkaathan heidän palkkansa maksavat.

En nyt puhu mistään ihme vaatimuksista vaan siitä, että esim annokseen saa ranskalaisten pottujen sijaan vaikka keitettyjä. Hyvä ravintola totetuttaa tällaiset pyynnöt ilman kulmakarvankohotteluja.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
En nyt puhu mistään ihme vaatimuksista vaan siitä, että esim annokseen saa ranskalaisten pottujen sijaan vaikka keitettyjä. Hyvä ravintola totetuttaa tällaiset pyynnöt ilman kulmakarvankohotteluja.

No en minäkään tällaisesta vittuunnu. Tokihan mikä tahansa normaali ravintola tarjoaa perunavaihtoehdot. Vähintään ranskalaiset, keitetyt ja perunamuusi pitäisi löytyä. Tuohan on ihan perus lounasravintola settiä. Ihmettelin vaan kun täällä vaaditaan raejuustoa ym. paskaa valmiiksi mietittyihin annoksiin.

Ruokalista löytyy lähes joka ravintolan ovelta. Jos listalta ei löydy sopivaa vaihtoehtoa, kannattaa etsiä seuraava ravintola, jonka menu miellyttää. Ne jotka haluavat omia sekoituksia, voivat valmistaa safkansa himassa. Jokainen oma sekoilu(raejuustot yms. shitti) vaikeuttaa henkilökunnan työtä ja tuollaiset vaatimukset ova perseennäyttö sitä kohtaan, joka on menun tehnyt.

Palstan tehotrolli voi sitten ravintola-alalla työskennelleenä antaa skyypäreiden juosta Alkossa hakemassa sitä ainoata oiketa viiniä. Mäkkärissä varmasti ko. herra tilaa hampurilaisen raejuustolla ilman suolakurkkua ja majoneesia. Meitä on moneen lähtöön.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ensimmäinen päivä avokonttorissa. Nyt on kiire päästä elämässä eteenpäin, koska tähän poteroon ei voi jäädä tuleen makaamaan.

Ymmärrän tunteen...pitää olla kyllä tiivis työyhteisö, että avokonttorissa on "kiva" tehdä töitä.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
En nyt puhu mistään ihme vaatimuksista vaan siitä, että esim annokseen saa ranskalaisten pottujen sijaan vaikka keitettyjä. Hyvä ravintola totetuttaa tällaiset pyynnöt ilman kulmakarvankohotteluja.

Harvassa oikeasti hyvässä ravintolassa on ranskalaisia, eikä niitä välttämättä saa pyynnöstäkään ;)

Juuri nyt ei vituta itseasiassa mikään, joten taidan olla väärässä ketjussa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Palstan tehotrolli voi sitten ravintola-alalla työskennelleenä antaa skyypäreiden juosta Alkossa hakemassa sitä ainoata oiketa viiniä. Mäkkärissä varmasti ko. herra tilaa hampurilaisen raejuustolla ilman suolakurkkua ja majoneesia. Meitä on moneen lähtöön.

Tuskin ketjuravintoloiden tarjoilijat näin toimisivat, mutta jos yksityinen pyörittää ravintolaa, hän voisi jopa toimia näin. Rahaa vastaan tietysti, se on nimittäin kauppa joka kannattaa ja asiakkaiden toiveiden toteuttaminen on hyvää kauppaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tuskin ketjuravintoloiden tarjoilijat näin toimisivat, mutta jos yksityinen pyörittää ravintolaa, hän voisi jopa toimia näin. Rahaa vastaan tietysti, se on nimittäin kauppa joka kannattaa ja asiakkaiden toiveiden toteuttaminen on hyvää kauppaa.

Tuli mieleen, että kun ravintolassa on viinilista ja asiakas haluaa lasillisen sellaista viiniä jota listalla ei ole...ja sitä lähdetään sitten hakemaan Alkosta. Miten menetellään lopun viinin kanssa, joka pulloon jää? Juodaanko henkilökunnan kanssa veks vai mitä? Entäpä jos hyvä palvelu kiertää viidakkorummun kautta ja kohta onkin paljon asiakkaita, jotka haluavat viiniä listan ohi...juostaanko sitten aina Alkossa?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuli mieleen, että kun ravintolassa on viinilista ja asiakas haluaa lasillisen sellaista viiniä jota listalla ei ole...ja sitä lähdetään sitten hakemaan Alkosta. Miten menetellään lopun viinin kanssa, joka pulloon jää? Juodaanko henkilökunnan kanssa veks vai mitä? Entäpä jos hyvä palvelu kiertää viidakkorummun kautta ja kohta onkin paljon asiakkaita, jotka haluavat viiniä listan ohi...juostaanko sitten aina Alkossa?

Älä nyt viitsi. Kyse oli erityispyynnöistä, joita varmasti toteutetaan hyvää korvausta vastaan. Jos nyt haluat ratkaisun tuohon viinipullo ongelmaan, niin pullo myydään kokonaisena ja hakupalkka päälle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuo Vanhan Lenin pointti on se, mitä minulle terotettiin aikanaan, eli hyvä palvelu on velvollisuutemme ja mahdollisuuksien mukaan joustetaan, mutta periaatteessa mitään tehtäviin kuulumatonta ei pitäisi mennä tekemään juuri sen takia, että sitä ekstraan aletaan pitää kohta normina.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Älä nyt viitsi. Kyse oli erityispyynnöistä, joita varmasti toteutetaan hyvää korvausta vastaan.

Näin varmasti. Ei ole vaan itsellä kokemusta moisesta kun paikan viinit ovat aina kelvanneet.

Tuo Vanhan Lenin pointti on se, mitä minulle terotettiin aikanaan, eli hyvä palvelu on velvollisuutemme ja mahdollisuuksien mukaan joustetaan, mutta periaatteessa mitään tehtäviin kuulumatonta ei pitäisi mennä tekemään juuri sen takia, että sitä ekstraan aletaan pitää kohta normina.

No tämähän tuo pointti juuri oli. Kuten TosiFani tuossa sanoin niin kyse oli varmasti erityispyynnöstä. Pohdin vaan, että jos.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Paremmissa ravintoloissa kyllä löytyy tiedusteltaessa vaihtoehtoja listan ulkopuolellakin. Ehkä et ole hommissa sellaisessa ja asenteesi perusteella onkin parempi niin.

No tulipas taas yllättävästä suunnasta. En sitten tiedä mitä tarkoitat paremmilla ravintoloilla, riittääkö yksi tähti vai vaaditaanko enemmän, mutta ei, en ole sellaisessa töissä. Olen töissä suositussa ravintolassa. Varmaan joka ravintolassa onnistuu listan ulkopuolelta tilaaminen tietyissä puitteissa, mutta mahdottomuuksiin ei ihan joka paikassa ole mahdollisuuksia. Kommentillani, mihin tartuit tarkoitin lähinnä ihmisten typeryyttä, en sitä että yrittäisivät kysyä onko mahdollista saada jotain listan ulkopuolelta. Mutta kun et näköjään tajunnut tätä, niin väännetään rautalankaa.

Esimerkki 1.
Minä: Hei, mitäs teille saisi olla?
Asiakas: Mä otan ton pihvin, ranskalaisilla.
Minä: valitettavasti meillä ei ole ranskanperunoita.
Asiakas: Mitä, miten niin ei ole ranskalaisia?
Minä: No kun ne eivät valitettavasti kuulu meidän valikoimaamme.
Ja sitten jotain ihmettelyä, kiroilua ja kiukuttelua, muutama pahin juntti lähtenyt poiskin kun ei voi muuta syödä.

Esimerkki 2.
Minä: Hei, mitäs teille saisi olla?
Asiakas: No hei, mä haluaisin ton kana-annoksen, mutta olisiko mahdollista saada se tuon sijaan tälläisellä ja tuollaisella?
Minä: pieni hetki, käyn kysymässä keittiöltä onnistuuko.
Minä: juu, kyllä onnistuu, mutta siitä tulee valitettavasti pieni lisämaksu, haittaako?
Asiakas: ei toki, otan sen.

Asiat kun voi asiakaskin hoitaa niin monella tavalla, ja järjen käyttö on sallittua. Luulise että esim. vartin listaa selattuaan olisi jo löytänyt kohdan mistä selviää mahdolliset lisukkeet, ja osaisi sitten tiedustella järkevästi onko mahdollista saada jotain muutakin. Pointtina siis vitutuksessa oli huonosti ja typerästi käyttäytyvät ihmiset. Väärin varmaan kuitenkin vitutettu.

Ja en mä välttämättä lähtisi kenenkään kirjoituksista tälle palstalle, tai varsinkaan vitutusketjuun, tekemään mitään johtopäätöksiä siitä soveltuuko ihminen miten hyvin työhönsä. Mun asenne asiakaspalveluun ja työhön kun saattaa aika reilusti poiketa siitä mitä tänne kirjoitan. Aika jäätävän kuvan sustakin sais tän palstan perusteella.

Edit: ja tosiaan, ei kuulu mun työpaikan listalle ranskalaiset, muusi eikä keitetytkään. Niitä varten on sitten ihan muut ravintolat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös