Isomummoni, siis äitini isoäiti kuoli eilen. Se ei ollut yllätys, olihan kyseessä jo miltei 95-vuotias sitkeä emäntä. Lähtö oli kuulemma rauhallinen ja kivuton. Kepeät mullat muorille.
Mutta: jo ennen kuin mummelivainaan ruumista oli siirretty kylmiöön, siis alle 12 tuntia kuolemasta, olivat äitini äiti ja isäpuoli vierailleet mummoani tämän viime vuosina hoitaneen hoitokodin tiloissa hakemassa mm. isomummoni television ja muuta omaisuutta itselleen. Siis tuosta vaan, ilman mitään ilmoitusta. Ennen perunkirjoitusta vai missä nämä vainajien omaisuus nyt ikinä sukulaisten kesken jaetaankaan.
He eivät olleet kertaakaan tämän vuoden puolella käyneet edes tervehtimässä tai katsomassa isomummoani. Ennen tätä vuotta isoisäpuoleni ei ymmärtääkseni käynyt koskaan ja äitini puoleinen mummokin vain muutamia kertoja.
Siis vittu omaa vitun huonossa kunnossa olevaa äitiään.
Heillä ei ole pulaa varallisuudesta. Pappapuoleni on joku teollisuusporho, joka omistaa lukuisia asunto-osakkeita ja semmoista. Rikas ukko.
Siis samat vitun ihmiset, jotka ovat haukkuneet omaa tytärtään, siis minun äitiäni, rahanahneeksi paskiaiseksi, iskivät kyntensä irtaimeen omaisuuteen välittömästi kun tilaisuus ilmeni! Vittu, äitini on AINA pitänyt huolen lapsistaan, sisaruksistaan ja onpa hän vittu lähettänyt mukanani itse tekemiään vaatteita ja ruokaa minun köyhille ystävilleni!
Ja tätä ihmistä nuo vitun omaisuudenahneet paskuussukulaiseni, joilta esimerkiksi minä tai sisarukseni eivät ole koskaan saaneet muutamia kymppejä suurempia lahjoja. Ja tämä siis markka-aikaan, euroaikana en ole tainnut kyseisiä ihmisiä edes tavata, kun eivät yhteyttä pidä oikein keneenkään perheestämme.
Äitini on asiasta helvetin vittuuntunut. Ei sen television tai minkään muun vuoksi, kyllä heillä telkkareita on omastakin takaa. Lähinnä siis toimintatapojen vuoksi. Saattaa olla meikäläiselläkin hautajaisissa muutama salamoiva lause sanottavanaan vitun äidinäidille ja miehelleen. Sitten voisikin laitella välejä poikki. Tai mitä vitun välejä, eihän sellaisia edes ole.
Tulipa sekava teksti. Olen kännissä ja minua vituttaa.