Kaukosäädin
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ilves 365 ja Real Madrid
"Kaupat on auki marraskuusta lähtien myös sunnuntaisin". Vittu senkun näkis. Kaupat oli kiinni viime sunnuntaina ja on myös nyt! Vituttaa.
"Kaupat on auki marraskuusta lähtien myös sunnuntaisin". Vittu senkun näkis. Kaupat oli kiinni viime sunnuntaina ja on myös nyt! Vituttaa.
Ei kai olleet? Lauantaina tosin olivat.Kaupat oli kiinni viime sunnuntaina
Ei kai olleet? Lauantaina tosin olivat.
Se on aina miltä kannalta katsoo? Itse asiakkaana tykkäisin että kaupat olis auki 24h joka päivä.Niin, onhan se ihan kauheaa, kun joutuu käymään huoltoasemalla, joista niistäkin saa jo kaiken tarpeellisen ja vähän päälle. Ja tämä isänpäivä oli varmaan tiedossa, joten kaupassa olisi voinut käydä kenties eilen?
Vituttaa se, että kohta kaupat ovat ympäri vuoden sunnuntaisin auki. Kaupan alalla työskennelleenä siis vituttaa kauppojen henkilökunnan puolesta. Aukiolot lisääntyvät ja samalla henkilöstöä kuitenkin vähennetään ja tehokkuutta pyritään lisäämään. Lyhytnäköistä perseilyä.
Vituttaa se, että kohta kaupat ovat ympäri vuoden sunnuntaisin auki. Kaupan alalla työskennelleenä siis vituttaa kauppojen henkilökunnan puolesta. Aukiolot lisääntyvät ja samalla henkilöstöä kuitenkin vähennetään ja tehokkuutta pyritään lisäämään. Lyhytnäköistä perseilyä.
Ennustan kaupan alan työntekijöiden lisääntyviä burnouteja ja siitä seuraavia poissaoloja lisää lähitulevaisuudessa. Lisääntyvät viikonlopputyöpäivät ja minimiin supistettu henkilökunta ei ole ihan paras mahdollinen yhtälö. Minun mielestäni siis.
Ei, eihän siihen olisi tietenkään ollut pakko alistua, mutta minun ainoa mahdollisuuteni olisi ollut lähteminen koko työpaikasta pois (mikä näin jälkikäteen olisi ollut oikea ratkaisu), mutta opintojen rahoittaminen olisi ollut vähän hankalaa sen jälkeen, kun pelkkä opintotuki ei ihan riitä. Ja opintolainan ottaminen oli koko ajan poissuljettu vaihtoehto. Ehkä vitun tyhmää, mutta näin päätin.
Toisaalta on vähän kummallista verrata palomiehiä, poliiseja yms. kaupan alaan tässä asiassa, kun poliisien on aivan pakko olla töissä myös sunnuntaisin, mutta ihmiset eivät varmaan nälkään kuolisi, jos ne yhden päivän viikossa olisivat kiinnikin. Kuten virastotkin.
Suosittelisin puhumaan vasta, kun on käynyt kokeilemassa opiskelijana työntekoa esim. marketissa, jossa henkilökuntaa on aina liian vähän (johtaa siihen, että asiakkaat nurisevat koko ajan, kun joutuvat jonossa odottamaan vittuuntuneina), pomo hengittää tehokkuusvaatimuksineen niskaan ja työvuorot osuvat usein vielä iltoihin, ja opiskelijalla nimenomaan lauantaihin ja nykyään myös sunnuntaihin, pian ympäri vuoden.
(...)ja olen heikko luuseri kun menin burnoutin saamaan.
Vituttaa myös tuo kauppojen aukiolopelleily.
Tuohan se itseäkin silloin riipaisi. Nyt kun keski-ikäistyvänä pikkuporvarina könyää ylös joka aamu noihin aikoihin ei sitä niin kummallisena pidä tuotakaan asiaa. Viikonloppunakaan ei oikein osaa yli kahdeksan maata, ei sitten millään.Joutuu taas perjantaihin asti kärvistelemään ja heräämään 6.00! PRKL!
TV2 Hullu Juttu -ohjelmassa keski-ikäinen "vanhan liitos työmoraalin" omaava puuseppä kerto just kuinka hän ei luota nuoriin työntekijöinä.
"Pekkaset pidetään millon huvittaa"
"Tukka on huonosti"
"Työmoraalia ei ole"
"Saikkua otetaan lepsuin perustein"
Jos sua vituttaa nimenomaan toi puuseppä, niin sä vitutat mua. Ja sekin mua vituttaa, kun noita "vapaan kasvatuksen, kaikki mulle heti ilman mitään vaivannäköä löysät paskan työmoraalin omaavat vitun sisällä pipopäässä pönöttävät työn sankarit" alkavat tulvimaan työmarkkinoille.
Vitutuksen aiheita perskohtaisessa elämässä:
1) Oma saamattomuus
2) Siihen liittyvä opinnäytetyö
3) Jota teen edelleen
4) Olen kohta myöhässä kuin ranskalainen ydinreaktorin rakentaja
Pääsisivät nämä "old school" -duunarit yli siitä et Suomi muuttuu ja muutos tuo tullessaan muuttuneet arvot.
Pääsisivät nämä "old school" -duunarit yli siitä et Suomi muuttuu ja muutos tuo tullessaan muuttuneet arvot.