Itse tein kandin ja gradun opiskelukaverin kanssa.
Esimerkiksi Jyväskylän yliopistossa ja nimenomaan Mustan Nuolen mainitsemissa terveystieteissä. TTM-opiskelijoita on käsittääkseni jossakin vaiheessa suorastaan velvoitettu tekemään gradunsa parityönä, jotta tämä valmistaisi työskentelyyn lääkäri-hoitaja -työparimallissa.Jatketaan vähän doublepenetratorin kysymystä: Missä helvetin yliopistossa tehdään kandi ja gradu parityönä?
... Olen ikäväkseni huomannut, että ryhmä-, workshop- ym. työpajapuuhastelu on vallannut alaa ...
Olen ikäväkseni huomannut, että ryhmä-, workshop- ym. työpajapuuhastelu on vallannut alaa viime vuosina yleisemminkin akateemisessa maailmassa, mikä näkyy kaikenlaisten ryhmätöiden määrän huomattavana kasvuna.
Tuntuu kuitenkin, että nykyään varsinkin kaupallisella alalla ei muita töitä tehdäkään kun pari- tai ryhmätöitä.
Itselläni takana yliopisto-opintoja puolentoista vuoden edestä kahdesta eri yliopistosta. Kaksi kurssia muistuu mieleen jossa piti tehdä yksilötyö. Toinen laskentatoimea ja toinen tilastotieteitä. Eli melko itsestään selvyyksiä. Lisäksi on ollut muutama kurssi jossa olisi saanut tehdä yksilötyön.
Tietysti ryhmätöitä puoltaa myös resurssipula. Useammalla kurssilla on ollut useampi sata opiskelijaa. Professorilla olisi aika iso työ tarkistaa jokaisen tekemä työ erikseen.
Tervetuloa kerhoon. Tämä taitaa olla joku syksyn trendi. Itselläni oli ensin poskiontelotulehdus, joka parani antibiooteilla. Tämän jälkeen pari päivää terve, jonka jälkeen pää täyteen räkää. Ei ollut poskiontelotulehdus uusiutunut, vaan joku muu systeemi. Nyt kun nenä pysyy vähän paremmin jo auki ja pää ei ole koko ajan sekaisin, niin tämä lima on siirtynyt nenästä kurkkuun. Kurkku on yskimisestä kipeä ja meheviä limaklönttejä irtoaa jatkuvasti.Mua ei tämä sairastelu huvita ollenkaan, ei ainakaan enää. Ensin kolmisen viikkoa sitten ärhäkkä keuhkoputkentulehdus päälle, josta kuitenkin selvisin kolmen päivän sairauslomilla. Muutama päivä terveenä, jonka jälkeen nousi kuume ja puski räkää pään täyteen. Tuostakin selvisin muutaman päivän levolla. Nyt, kun viimeisetkin flunssan oireet alkavat olla historiaa, alkoivat oireet, jotka viittaavat silmätulehdukseen. Perussairauden takia mun pitäisi välttää kaikenlaisia tulehduksia kuin ruttoa, joten taas on edessä muutaman päivän pakkolepo, sopivasti vielä viikonlopun edellä. Eiköhän tämä sunnuntaina viimeistään asetu, jotta ensi viikoksi ehtii nappaamaan seuraavan taudin.
Näinhän se on. Schubak voisi ehkä sanoa, että tämä on tapa pitää heikompi aines mukana, kun saa tehdä töitä itseään parempien kanssa.
Lähtökohtaisesti idea on varmasti ihan kiva ja ymmärrettävä, mutta lopputulos muistuttaa turhan usein sitä kivireen vetämistä heti, kun ryhmään siunaantuu parikin vapaamatkustajaa.
Mitä meinaat tehdä nilkille? Kaataa sen lopputilkankin nilkin kahviin?Vituttaa se nilkki, joka duunipaikalla aina jättää pienen pienen tilkan maitoa tölkkiin...saan sut vielä kiinni!
Itsehän olen AMK:sta olen valmistunut, mutta myös yliopistossa opiskellut enkä pidä AMK:ta minään. Kursseista pääsee läpi oikeasti kuka tahansa, ja jos joku ei meinaa päästä, tehdään helppo tentti. Itselleni kävi näin virkamiesruotsin kanssa.
Jos tällainen asia kuuluu Vitutusketjuun, niin mikä saisi sinut kirjoittamaan Pienet asiat, jotka ärsyttää -ketjuun?Vituttaa se nilkki, joka duunipaikalla aina jättää pienen pienen tilkan maitoa tölkkiin...saan sut vielä kiinni!
Tuossa on varmasti paljon perää. Lisätään vielä tuohon se, että ekat vuodet varmasti muutenkin ovat ne kiireisimmät, kun ei rutiinit ole kovin korkealla tasolla. Siinä sitten kun korjailee kokeita yöunien kustannuksella, alkaa vastustuskyky heiketä ja tautia pukkaa.Kun olet ollut opettajana reilun vuosikymmenen, niin siihen mennessä olet saanut riittävästi räkää päällesi oppilailta. Tämän jälkeen (pääasiassa) flunssa(t) tulevat huomattavasti lievempänä. Riittävä altistus päivästä toiseen tuonee riittävän hyvän immuniteetin. Itselläni oli sama ns. ongelma. Alkuhurmoksen jälkeen useampi vuosi meni enemmän tai vähemmän sairastellessa. Lomien alut olivat pahimpia, kun työstressi helpotti, niin flunssa iski...
Jatketaan vähän doublepenetratorin kysymystä: Missä helvetin yliopistossa tehdään kandi ja gradu parityönä?
Vituttaa kun illalla pitäs juhlia ja juhlia todellakin haluan, mutta fiilistä ei löydy millään. Satunnainen Yeah Boi-olo tulee joistakin youtuben tarjoamista biiseistä, mutta ei mitään pysyvää. Perkele. Pitäsköhän tässä siis korkata jo...
Osittain kyllä samaa mieltä. AMK:sta valmistunut, ja vapaamatkustajia siellä on kyllä paljon. Olen ymmärtänyt että AMK:t saavat rahaa valmistuneiden perusteella, joten toivottomille tapauksille kyllä räätälöidään tarpeisiinsa sopivat testit.
Vtuttaa kun olen yrittänyt kaupoista etsiä itselleni talveksi lämmintä hattua, siis turkishattua mallia "Nikita".
Keinokuitu on kylmä talvella, keinoturkis irrotta jatkuvasti niitä ärsyttäviä karvoja joita on sitten joka paikassa.
Vedä hiihtomaski päähän niin tulee kaiken lisäksi halpa kauppareissu ja vitutus laimenee.Vituttaa kun tekisi mieli korkata muutama kalja ja kattoo lätkämatsi ja tehdä itse hampurilaisia, mutta tiistaiyönä portaikkoon vedetyn ilmaveivin jälkeen ei oikein viitsisi edes kaupassa käydä tällä naamalla...
Olen ymmärtänyt että AMK:t saavat rahaa valmistuneiden perusteella, joten toivottomille tapauksille kyllä räätälöidään tarpeisiinsa sopivat testit..