Vitutusketju

  • 10 555 833
  • 56 140

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Vtuttaa kun olen yrittänyt kaupoista etsiä itselleni talveksi lämmintä hattua, siis turkishattua mallia "Nikita". Kaikki kaupat täynnä jossain halpamaissa tehtyä keinokuituista ja keinoturkiksesta tehtyä paskaa. Työn jälki ja viimeistely on sen näköistä kuin päiväkotilapset olisivat Bostik-höyryissä ne kasanneet.
Keinokuitu on kylmä talvella, keinoturkis irrotta jatkuvasti niitä ärsyttäviä karvoja joita on sitten joka paikassa. Muutenkin oikea turkishattu on pirun hyvä ja kestävä.
Pitää kai lähteä netistä tilaamaan.
Tähän vitutukseen lääke tosiaan löytyy varsin helposti netistä. Ainakin Hattu.fistä löytyy peräänkuuluttamaasi mallia ja varmaan monesta muustakin asiaan perehtyneestä paikasta.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mitä tästä opimme? Tee opinnäyte mieluummin yksin...
Onneksi tää paska on pian ohi, jos vaan luoja suo.

Tein opinnäytetyöni yksin juuri sen tähden, että tiesin tasan tarkkaan ketä syyttää jos homma ei mene putkeen. Tosin tästä ei ollut vaaraa koska tiesin, että yksin tekemällä työstä tulee juuri sellainen kuin haluan ja riittävän perusteellisesti tehty kaikkine laajoine haastatteluineen ja lähdeaineiston läpikäymisineen. Tulos oli kiitettävä, johon olin tyytyväinen.

Huomasin kuitenkin muutamien ryhmätöiden kohdalla, että ne työt eivät ole minua varten luotu. En yksinkertaisesti osaa luottaa siihen, että kaikki pistävät 100% työhönsä ja tämä tuli huomattua useammankin kerran. Ei saavuttu paikalle, tehtiin homma vähän sinne päin - osalle riitti tavoitteeksi se, että työ menee läpi. Minun tavoite oli kaikissa töissä vähintäänkin hyvä, mieluiten kiitettävä arvosana. Joten ristiriitojahan tästä syntyi ja tiedän etten ollet niitä halutuimpia ryhmätyökavereita, koska halusin, että työt tehdään hyvin.

Mutta palatakseni opinnäytetöihin. Onneksi tein sen yksin, koska erään parin kohdalla tulos oli mitä karsein. Toinen pakersi hullunlailla ja toinen jätti oman osuutensa täysin tekemättä, joten vajaata viikkoa ennen arviointitilaisuutta pari hajosi, toinen keskeytti opintonsa ja toinen (laiskuri) haali kasaan opinnäytetyönsä sen toisen tekemän aineiston pohjalta ja pääsi läpi. Toinenkin olisi epäilemättä päässyt läpi mutta hän halusi tehdä homman uusiksi ja alusta alkaen yksin. Joten hän valmistui ½-vuotta meidän jälkeen. Nähtyäni millaista ryhmätöiden teko pahimmillaan oli en edes uskaltanut ottaa sitä riskiä, että olisin tehnyt oman opinnäytetyöni toisen kanssa. Siitä ei olisi tullut mitään vaan olisin menettänyt hermoni, jos toinen olisi myöhästynyt tai jättänyt hänelle kuuluvia tehtäviä tekemättä.

vlad.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Mitä tästä opimme? Tee opinnäyte mieluummin yksin...
Onneksi tää paska on pian ohi, jos vaan luoja suo.

Ymmärrän vitutuksesi. Kannattaa todellakin harkita kaksi kertaa haluaako tehdä jonkun toisen kanssa opinnäytetyön tai vastaavan.

Itse tein kandin ja gradun opiskelukaverin kanssa. Hänen kanssaan vietän kyllä muutenkin paljon aikaa ja molemmat tiesivät tasan tarkkaan toisen tavat toimia ja molempien tavoitteet.

Noita isompia töitä en alkaisi tekemään kuin oikeasti hyvän ja läheisen kaverin kanssa, jolloin on itsestäänselvää, että molemmat tehdään hyvällä asenteella töitä yhteisen tavoitteen eteen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Toista kertaa syksyn aikana kohtalaisessa flunssassa. Huvittavaa, että minä, joka en ole ollut paljoakaan pois töistä 20-30 -vuotiaana, olen nyt parin viimeisen vuoden aikana ollut useita kertoja kipeänä. En tiedä, onko elämäni jotenkin stressaavaa, en ainakaan tunnusta ottavani erityisen paljon paineita, vaikka touhua riittääkin.

Hampaiden remppaus aloitettiin reilu vuosi sitten, se sopisi ajallisesti hyvin tähän, mutta senkin kai pitäisi vain parantaa kuntoa, jos nyt jotain vaikutuksia pitäisi olla. Ottaa vain päähän, kun tulee jatkuvasti taukoja treeneistä ja joutuu kuitenkin hoitamaan esim. työhommia sijaisohjeiden yms. sälän takia. Ihan paskaa. Ja päähän särkee.

Huomenna pitäisi huutaa matsissa niin että räkä lentää. Varmasti menen vaikka puolikuolleena.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä tästä opimme? Tee opinnäyte mieluummin yksin...
Onneksi tää paska on pian ohi, jos vaan luoja suo.

Tutun kuuloinen kuvio. Minä tein aikanaan parin kanssa ja saatiin se sentään lopulta onnellisesti päätökseen ja läpi ihan hyvin arvosanoinkin, mutta olihan siinä monta mutkaa matkassa. Eniten vitutti silloin kun oltiin sovittu tapaaminen joksikin aamuksi klo 8 sillä mielellä että nyt tehdään koko päivä hyvällä asenteella. Sitten ei tyyppiä näkynytkään, vaan se soitteli joskus puolilta päivin, että joo sori olinkin baarissa eilen ja meni vähän myöhään ja jatketaan ens viikolla.

En missään tapauksessa enää edes harkitsisi opinnäytetyötä parityönä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mua ei tämä sairastelu huvita ollenkaan, ei ainakaan enää. Ensin kolmisen viikkoa sitten ärhäkkä keuhkoputkentulehdus päälle, josta kuitenkin selvisin kolmen päivän sairauslomilla. Muutama päivä terveenä, jonka jälkeen nousi kuume ja puski räkää pään täyteen. Tuostakin selvisin muutaman päivän levolla. Nyt, kun viimeisetkin flunssan oireet alkavat olla historiaa, alkoivat oireet, jotka viittaavat silmätulehdukseen. Perussairauden takia mun pitäisi välttää kaikenlaisia tulehduksia kuin ruttoa, joten taas on edessä muutaman päivän pakkolepo, sopivasti vielä viikonlopun edellä. Eiköhän tämä sunnuntaina viimeistään asetu, jotta ensi viikoksi ehtii nappaamaan seuraavan taudin.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vittu tätä huomista nenäpäivää. Muutama päivä jo kuunneltu samaa "Ja sitten nenät päähän hyvän asian puolesta", huomenna täyttä tykitystä oikein totaalipaskaa, ja varmaan viikonloppu vielä kerrataan miten upeata ( suom. persettä) taas oli. Tämä siis yleltä ainakin radiosta.

Voisihan hyväntekeväisyyskampanjan vetää ihan kotimaisittain, ettei taas tarvitsisi sotkea siihen jotain vitun jenkkejä. Varmaan jonkun teekutsu- tai mormonijengin keksintöjä. Vittu että ruopii.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Toista kertaa syksyn aikana kohtalaisessa flunssassa. Huvittavaa, että minä, joka en ole ollut paljoakaan pois töistä 20-30 -vuotiaana, olen nyt parin viimeisen vuoden aikana ollut useita kertoja kipeänä. En tiedä, onko elämäni jotenkin stressaavaa, en ainakaan tunnusta ottavani erityisen paljon paineita, vaikka touhua riittääkin.

Täällä kohtalontoveri. En ole minäkään ennen juurikaan ollut sairaana, kerran vuodessa ollut suunnilleen aiemmin flunssa ja sekin ilman kuumetta. Tänä vuonna iski kolmas flunssa syyskuun jälkeen, ihan sairasta. Kuumekin on ollut jokaisella kerralla. Kunnon lasku kai tässä taustalla on ja aina syksyllä iskee flunssa, kun ihmisiä tulee ympäri Suomen yliopistolle ja kaikilla vähän omanlaisensa bakteerit. Noin mulle intissä flunssa perusteltiin, kun alussa oli puolet vempassa.
 
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers 92-93
Missä opinahjoissa tehdään opinnäytetyöt pareina? Mitä helvettiä sekään kertoo kenenkään osaamisesta? Nevöhööd...
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vituttaa melko huolella tällä hetkellä. Olin eilen kaverin synttäreillä ja kotiin kulkiessani joku on joko potkinut mut puoliksi hengiltä tai sitten olen kaatunut. Aivotärähdys, etuhampaat lohjennut, nenä murtunut, alahuulessa reikä ja haava otsassa. Muistikortti on tyhjentynyt ilmeisesti tilanteessa samalla. Pitäs varmaan mennä lekuriin.

Huhuh. Selvittiin onneksi pelkästään hampaiden lohkeamisella jotka nekin jo paikattu. Lärvi nyt on hieman turvonnut ja alahuuli rullalla kun hampaat siihen uppos. Säikähdin jo että kävi pahemminkin.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Toista kertaa syksyn aikana kohtalaisessa flunssassa. Huvittavaa, että minä, joka en ole ollut paljoakaan pois töistä 20-30 -vuotiaana, olen nyt parin viimeisen vuoden aikana ollut useita kertoja kipeänä.

Kun olet ollut opettajana reilun vuosikymmenen, niin siihen mennessä olet saanut riittävästi räkää päällesi oppilailta. Tämän jälkeen (pääasiassa) flunssa(t) tulevat huomattavasti lievempänä. Riittävä altistus päivästä toiseen tuonee riittävän hyvän immuniteetin. Itselläni oli sama ns. ongelma. Alkuhurmoksen jälkeen useampi vuosi meni enemmän tai vähemmän sairastellessa. Lomien alut olivat pahimpia, kun työstressi helpotti, niin flunssa iski...
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Missä opinahjoissa tehdään opinnäytetyöt pareina? Mitä helvettiä sekään kertoo kenenkään osaamisesta? Nevöhööd...

Esim. terveydenhuolto-oppilaitoksissa tehdään. Eipä se kenenkään osaamisesta mitään kerrokaan, en ole kukaan tuntemani näitä paritöitä tehnyt prosessia kehunut. Eräskin ystäväni sai käytännössä tehdä "parityön" lähes yksin ja kiskoa työtä kuin kivirekeä perässään, kun hänelle määrätty pari oli varsin kädetön ja varsin haluton tekemään mitään järkevää. Opinnäytepari siis määrättiin hänelle, sitä ei saanut edes itse valita. AMK-opinnäytteestä siis kyse.

Parityö menettelisi, jos saisi parin edes valita itse, mutta ajatus parityön tekemisestä jonkun sattumaperiaatteella arvotun kyvyttömän vastarannan kiisken kanssa saisi hermot palamaan kiinni.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Alkoi tosissaan vituttamaan ensi keskiviikko!
 

Jeffrey

Jäsen
Itse tein kandin ja gradun opiskelukaverin kanssa.

Jatketaan vähän doublepenetratorin kysymystä: Missä helvetin yliopistossa tehdään kandi ja gradu parityönä?

AMK nyt on ahjona sellainen, että ampuu itseään munille monessa muussakin asiassa kuin opparissa. Yrittääkö ne tahallaan perseillä, että näyttäisivät huonommalta kuin Yliopistot. Vaikka tasona onkin ns. vastaava kuin Kandi. Vai eikö vain tässä maassa riitä osaaminen kaikkiin kouluihin.

Tosin onhan tämä Suomen järjestelmä parempi kun maailmalla. Ei tartte arvailla mikä nyt mahtaa olla koulun taso kun ne on jaettu selkeämmin Yliopisto -> AMK -> ammattiopisto.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Jatketaan vähän doublepenetratorin kysymystä: Missä helvetin yliopistossa tehdään kandi ja gradu parityönä?
Esimerkiksi Jyväskylän yliopistossa ja nimenomaan Mustan Nuolen mainitsemissa terveystieteissä. TTM-opiskelijoita on käsittääkseni jossakin vaiheessa suorastaan velvoitettu tekemään gradunsa parityönä, jotta tämä valmistaisi työskentelyyn lääkäri-hoitaja -työparimallissa.

Olen ikäväkseni huomannut, että ryhmä-, workshop- ym. työpajapuuhastelu on vallannut alaa viime vuosina yleisemminkin akateemisessa maailmassa, mikä näkyy kaikenlaisten ryhmätöiden määrän huomattavana kasvuna. Lähtökohtaisesti idea on varmasti ihan kiva ja ymmärrettävä, mutta lopputulos muistuttaa turhan usein sitä kivireen vetämistä heti, kun ryhmään siunaantuu parikin vapaamatkustajaa.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
... Olen ikäväkseni huomannut, että ryhmä-, workshop- ym. työpajapuuhastelu on vallannut alaa ...

Mitä tuollaiset edes ovat? Silloin kun minä kävin koulua, perkele, työtä tehtiin yksin tai pareittain tai joskus harvoin ryhmätyönä. Työpaja taas tarkoitti sitä, että mentiin johonkin tönöön nikkaroimaan linnunpönttöjä.
 

Jeffrey

Jäsen
Olen ikäväkseni huomannut, että ryhmä-, workshop- ym. työpajapuuhastelu on vallannut alaa viime vuosina yleisemminkin akateemisessa maailmassa, mikä näkyy kaikenlaisten ryhmätöiden määrän huomattavana kasvuna.

Näinhän se on. Schubak voisi ehkä sanoa, että tämä on tapa pitää heikompi aines mukana, kun saa tehdä töitä itseään parempien kanssa.

Tottahan se on, että ryhmätöissä oppii paremmin toimimaan ryhmässä, mutta kyllä se vain on niin että itse tekemällä oppii asian paremmin. Molemmilla työmuodoilla on omat hyvät puolensa. Tuntuu kuitenkin, että nykyään varsinkin kaupallisella alalla ei muita töitä tehdäkään kun pari- tai ryhmätöitä.

Itselläni takana yliopisto-opintoja puolentoista vuoden edestä kahdesta eri yliopistosta. Kaksi kurssia muistuu mieleen jossa piti tehdä yksilötyö. Toinen laskentatoimea ja toinen tilastotieteitä. Eli melko itsestään selvyyksiä. Lisäksi on ollut muutama kurssi jossa olisi saanut tehdä yksilötyön.

Tietysti ryhmätöitä puoltaa myös resurssipula. Useammalla kurssilla on ollut useampi sata opiskelijaa. Professorilla olisi aika iso työ tarkistaa jokaisen tekemä työ erikseen.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuntuu kuitenkin, että nykyään varsinkin kaupallisella alalla ei muita töitä tehdäkään kun pari- tai ryhmätöitä.

Itselläni takana yliopisto-opintoja puolentoista vuoden edestä kahdesta eri yliopistosta. Kaksi kurssia muistuu mieleen jossa piti tehdä yksilötyö. Toinen laskentatoimea ja toinen tilastotieteitä. Eli melko itsestään selvyyksiä. Lisäksi on ollut muutama kurssi jossa olisi saanut tehdä yksilötyön.

Itselläni takana sata noppaa kauppakorkeakoulussa ja ei ole vielä tullut vastaan kuin yksi kurssi jossa oli pakko tehdä ryhmä- tai parityö. Sekin oli joku huuhaa yrittäjyyskurssi. Pääaineena laskentatoimi ja rahoitus ja sivuaine yritysjuridiikka, kummassakaan ei ole ollut yhtään kertaa pakollisia pari- tai ryhmätöitä. Eli ei se nyt ainakaan ihan yleisesti kaupallisella alalla päde.

Tietysti ryhmätöitä puoltaa myös resurssipula. Useammalla kurssilla on ollut useampi sata opiskelijaa. Professorilla olisi aika iso työ tarkistaa jokaisen tekemä työ erikseen.

Jos sulla on joka kerta (tai edes usein) ollut proffa kurssin pitäjänä niin ei ihme, että resurssit loppuvat kesken teidän yliopistossa ;)
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vituttaa hammaslääkärissä laukkaaminen. Tässä nyt viimeisen parin kuukauden aikana on tullut juostua lekurilla enemmän kuin useisiin vuosiin yhteensä. Hampaan juurihoito on tämän syksyn aikana todettu melko viheliäiseksi operaatioksi ja myöskin verrattaen kalliiksi sellaiseksi.

Nyt uusimpana vaivana on sitten viisaudenhampaan ympärillä oleva ien, joka on aivan turvoksissa ja saatanallisen kipeä. Kipu säteilee pitkälle kaulaan saakka, hankaloittaen jo nielaisuakin, eli hammaslääkärireissuhan se on taas edessä. Ja hampaiden pesun vähyydestä tämä kierre ei johdu, jos jollakin sellainen mielessä kävi.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Mua ei tämä sairastelu huvita ollenkaan, ei ainakaan enää. Ensin kolmisen viikkoa sitten ärhäkkä keuhkoputkentulehdus päälle, josta kuitenkin selvisin kolmen päivän sairauslomilla. Muutama päivä terveenä, jonka jälkeen nousi kuume ja puski räkää pään täyteen. Tuostakin selvisin muutaman päivän levolla. Nyt, kun viimeisetkin flunssan oireet alkavat olla historiaa, alkoivat oireet, jotka viittaavat silmätulehdukseen. Perussairauden takia mun pitäisi välttää kaikenlaisia tulehduksia kuin ruttoa, joten taas on edessä muutaman päivän pakkolepo, sopivasti vielä viikonlopun edellä. Eiköhän tämä sunnuntaina viimeistään asetu, jotta ensi viikoksi ehtii nappaamaan seuraavan taudin.
Tervetuloa kerhoon. Tämä taitaa olla joku syksyn trendi. Itselläni oli ensin poskiontelotulehdus, joka parani antibiooteilla. Tämän jälkeen pari päivää terve, jonka jälkeen pää täyteen räkää. Ei ollut poskiontelotulehdus uusiutunut, vaan joku muu systeemi. Nyt kun nenä pysyy vähän paremmin jo auki ja pää ei ole koko ajan sekaisin, niin tämä lima on siirtynyt nenästä kurkkuun. Kurkku on yskimisestä kipeä ja meheviä limaklönttejä irtoaa jatkuvasti.

Mihinköhän se lima seuraavaksi siirtyy, kun on näköjään matkalla alaspäin.

Yleensähän poskiontelotulehdus on flunssan jälkitauti, mutta mielenkiintoista, että nyt näytti flunssa tulevan poskiontelotulehduksen jälkitautina. Suoritus sekin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näinhän se on. Schubak voisi ehkä sanoa, että tämä on tapa pitää heikompi aines mukana, kun saa tehdä töitä itseään parempien kanssa.

Myös yliopistossa opiskelevat farmaseutit voivat tehdä ryhmätyönä päättötyönsä kuulemani mukaan.

Itsehän olen AMK:sta valmistunut, mutta myös yliopistossa opiskellut enkä pidä AMK:ta minään. Kursseista pääsee läpi oikeasti kuka tahansa, ja jos joku ei meinaa päästä, tehdään helppo tentti. Itselleni kävi näin virkamiesruotsin kanssa. En oikeasti osaa yhtään, mutta kolmonenhan sieltä uusinnasta napsahti kun tentti oli aivan naurettavan tasoinen. Toki jos haluaa nelosia ja vitosia, niin saa perusopiskelija joutuu vähän töitä tekemään.

Kai sitä pitää tulevaisuudessa maisterin paperit jostain hakea tai ylempi AMK suorittaa, riippuu vähän miten tämä ura tästä etenee tai on etenemättä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lähtökohtaisesti idea on varmasti ihan kiva ja ymmärrettävä, mutta lopputulos muistuttaa turhan usein sitä kivireen vetämistä heti, kun ryhmään siunaantuu parikin vapaamatkustajaa.

Silloin joskus muinoin kun opiskelin vielä itse yliopistossa, ryhmä- ja parityöt menivät melko lailla sujuvasti, eikä niitä oikeastaan edes niin hirveästi ollut. Mutta tuon jälkeen olen pariin otteeseen opiskellut työni ohessa opintokokonaisuuksia avoimen yliopiston tarjoamina etäopintoina. Ja siellä on näitä ryhmätöitä ollut tarjolla ihan riittävästi. Siellä on saanut polttaa kääminsä näihin vapaamatkustajiin. Kaikkein räikeimpien tapausten kohdalla tein kuitenkin niin, että ilmoitin avoimesti opintoryhmän keskustelualueella, että palautettavaan versioon saavat nimensä vain ne henkilöt, jotka ovat oikeasti osallistuneet työn tekemiseen.

Pari marttyyriä vetosi työ- ja lastenhoitokiireisiinsä, mutta en hyväksynyt näitä selitykseksi - itselläkin vie leipätyö helposti sen 8 - 10 tuntia päivästä... Niinpä sitten lopulliseen palautettuun versioon merkittiin työn tekijöiksi vain kolme henkeä alkuperäisen kuuden sijaan. Ja koska jouduimme pienemmällä porukalla tekemään kiireessä näiden vapaamatkustajien osuudet, kerroimme suoraan työn johdantoluvussa selityksen, miksi näiden osioiden sisältö ei ollut kovinkaan syvällinen. Selityksemme ilmeisesti hyväksyttiin, koska saimme varsin hyvän arvosanan kaikesta huolimatta. Vapaamatkustajat joutuivat sitten suorittamaan kurssin uudestaan kun työ- ja lastenhoitokiireet ovat helpottaneet.

Suosittelen vastaavaa tylyä linjaa muillekin. On hyvä palauttaa nuo vapaamatkustajat ruotuun jo opiskeluaikana. Työelämä voi muuten yllättää...
 

rasmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pool, Konalan Pallo
Vituttaa se nilkki, joka duunipaikalla aina jättää pienen pienen tilkan maitoa tölkkiin...saan sut vielä kiinni!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös