Vitutusketju

  • 10 548 578
  • 56 138

Plätsis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsehän olen AMK:sta olen valmistunut, mutta myös yliopistossa opiskellut enkä pidä AMK:ta minään. Kursseista pääsee läpi oikeasti kuka tahansa, ja jos joku ei meinaa päästä, tehdään helppo tentti. Itselleni kävi näin virkamiesruotsin kanssa.

Osittain kyllä samaa mieltä. AMK:sta valmistunut, ja vapaamatkustajia siellä on kyllä paljon. Olen ymmärtänyt että AMK:t saavat rahaa valmistuneiden perusteella, joten toivottomille tapauksille kyllä räätälöidään tarpeisiinsa sopivat testit. Opinnäytetyön tarkoitusta (ainakaan kaupallisella alalla) en ymmärrä lainkaan. Yo-kirjoitusten tapaiset testit näyttäisi opitun paljon paremmin, vaikken tällaistakaan haluaisi. Itselläni opinnäyttetyöni lähinnä näytti miten mahdollisimman vähällä vaivannäöllä saa tehtyä mahdollisimman pätevän oloisen lopputuloksen.

AMK-opetuksen tasoon sen sijaan olen kyllä erittäin tyytyväinen. Jos siellä tietää mitä haluaa, valitsee oikeat kurssit ja on kykenevä oppimaan, siihen saa erittäin hyvän tuen. Voisin sanoa että AMK:ssa saa leveämmän, mutta ei yhtä syvää tietoa kuin yliopistossa. Tämä perustuu huomioihini työpaikkani AMK- ja yliopisto/kauppakorkeakouluvalmistuneista.
 

Burtonn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eipä yliopistotkaan sen kummempia ole, rahat tulee valmistuneista.

Itsellä tuo ruotsi oli jäänyt roikkumaan, kun en ollut sitä parilla yrityksellä saanut läpi. En kyllä ollut panostanutkaan valmistautumiseen sekuntiakaan, vaan asenteella tuurilla ne isotkin laivat seilaa. Aivan loppuvaiheessa, kun gradu tarkoitus jättää tarkastettavaksi, ehdottivat oma-aloitteisesti jos tekisin puuttuvan tentin niin että kirjoitan A 4 pituisen tiivitelmän gradusta ruotsiksi and that´s it.
Eli antoivat ymmärtää rivien välistä, että jos joku kirjoittaisi sen, no avovaimo on asunut jonkun vuoden Ruotsissa....
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vituttaa se nilkki, joka duunipaikalla aina jättää pienen pienen tilkan maitoa tölkkiin...saan sut vielä kiinni!
Jos tällainen asia kuuluu Vitutusketjuun, niin mikä saisi sinut kirjoittamaan Pienet asiat, jotka ärsyttää -ketjuun?

Se, että sama nilkki vaihtaisi kahvihuoneen palasokerit hienosokeriin, tai päinvastoin?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kun olet ollut opettajana reilun vuosikymmenen, niin siihen mennessä olet saanut riittävästi räkää päällesi oppilailta. Tämän jälkeen (pääasiassa) flunssa(t) tulevat huomattavasti lievempänä. Riittävä altistus päivästä toiseen tuonee riittävän hyvän immuniteetin. Itselläni oli sama ns. ongelma. Alkuhurmoksen jälkeen useampi vuosi meni enemmän tai vähemmän sairastellessa. Lomien alut olivat pahimpia, kun työstressi helpotti, niin flunssa iski...
Tuossa on varmasti paljon perää. Lisätään vielä tuohon se, että ekat vuodet varmasti muutenkin ovat ne kiireisimmät, kun ei rutiinit ole kovin korkealla tasolla. Siinä sitten kun korjailee kokeita yöunien kustannuksella, alkaa vastustuskyky heiketä ja tautia pukkaa.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jatketaan vähän doublepenetratorin kysymystä: Missä helvetin yliopistossa tehdään kandi ja gradu parityönä?

Kasvatustieteiden tiedekunta ja luokanopettajakoulutus. Suurin osahan sen teki yksinään opiskelukavereista, mutta vaihtoehtona on myös tehdä parityönä. Siitähän sitä on kuullut, että ihan leikkihommia tuollainen, enkä sitä puolustelekaan.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Vituttaa kun illalla pitäs juhlia ja juhlia todellakin haluan, mutta fiilistä ei löydy millään. Satunnainen Yeah Boi-olo tulee joistakin youtuben tarjoamista biiseistä, mutta ei mitään pysyvää. Perkele. Pitäsköhän tässä siis korkata jo...
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vituttaa kun illalla pitäs juhlia ja juhlia todellakin haluan, mutta fiilistä ei löydy millään. Satunnainen Yeah Boi-olo tulee joistakin youtuben tarjoamista biiseistä, mutta ei mitään pysyvää. Perkele. Pitäsköhän tässä siis korkata jo...

Vituttaa kun tekisi mieli korkata muutama kalja ja kattoo lätkämatsi ja tehdä itse hampurilaisia, mutta tiistaiyönä portaikkoon vedetyn ilmaveivin jälkeen ei oikein viitsisi edes kaupassa käydä tällä naamalla...
 

adston

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Osittain kyllä samaa mieltä. AMK:sta valmistunut, ja vapaamatkustajia siellä on kyllä paljon. Olen ymmärtänyt että AMK:t saavat rahaa valmistuneiden perusteella, joten toivottomille tapauksille kyllä räätälöidään tarpeisiinsa sopivat testit.

Tietääkseni näin se menee, olen kuullut että oppilaitos saa melko tuntuvan summan oppilaan valmistumisesta, kuulopuheiden perusteella 20 000 €. En ota mitään kantaa siihen että voiko tuo pitää paikkaansa vai ei, mutta kyllähän yksittäisen oppilaan opettamiseen myös palaa sitä rahaa, jos mietitään että tradenomin normaali opiskelu kestää 3,5 vuotta ja insinöörin 4 vuotta. Oman kokemukseni perusteella samaan aikaan opiskeli helvetisti näitä vapaamatkustajia, mutta itse en ottanut siitä niin suurta stressiä, ajattelin että kukin käyköön koulunsa miten lystää kunhan se ei minuun vaikuta. Muistaakseni kun itse aloitin AMK-opinnot, meitä oli ryhmässä n. 25 henkilöä ja valmistuessani aktiivisesti opiskelevia oli jäljellä alle 10. Mutta suurin osa näistä "vapaamatkustajista" ovat tietääkseni myöhemmin valmistuneet joten aivan varmasti siellä on sovittu erilaisia kurssien suoritustapoja.

Joissakin jutuissa on varmaan AMK-kohtaisia eroja, mutta ainakin itselläni tuo virkamiesruotsi vedettiin kyllä melko tarkalla seulalla, pärjäsin jo opiskeluaikanani ruotsin kielellä melko sujuvasti arkipäivän tilanteissa, mutta sitten tuo tutkintoon tarvittava testi kun piti tehdä käyttämällä ammattisanastoa yms. niin ainakaan omalla kohdallani siinä ei annettu yhtään armoa.

Ja sitten vielä ketjun oikeaan aiheeseen, vituttaa helvetinmoinen flunssa.
 

Kai-Sakari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panelian Raikas
Vtuttaa kun olen yrittänyt kaupoista etsiä itselleni talveksi lämmintä hattua, siis turkishattua mallia "Nikita".
Keinokuitu on kylmä talvella, keinoturkis irrotta jatkuvasti niitä ärsyttäviä karvoja joita on sitten joka paikassa.

Omani on aitoa nahkaa ja henkensä luovuttaneen elikon karvaa. Karva pysyy siinä huonommin kuin lukkolaisten playoffparta. Myyn tarpeettomana, vaikka tyylikäs onkin.
 

Teloch

Jäsen
Maanantain kontrollikäynti lääkärissä tuottikin taas mukavan reissun vuodeosastolle. Onneksi sai sentään "viikonloppuvapaan", kunhan joka aamu juoksee kokeissa. Ensi viikolla sitten lisää tutkimuksia, neljän ihmisen huoneessa pappojen ja telkkarien kilpahuutoa kuunnellen, seinää tuijottaen...elämä on ihanaa, kun sen oikein oivittu.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Vituttaa kun tekisi mieli korkata muutama kalja ja kattoo lätkämatsi ja tehdä itse hampurilaisia, mutta tiistaiyönä portaikkoon vedetyn ilmaveivin jälkeen ei oikein viitsisi edes kaupassa käydä tällä naamalla...
Vedä hiihtomaski päähän niin tulee kaiken lisäksi halpa kauppareissu ja vitutus laimenee.
 
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers 92-93
Olen ymmärtänyt että AMK:t saavat rahaa valmistuneiden perusteella, joten toivottomille tapauksille kyllä räätälöidään tarpeisiinsa sopivat testit..

Tähän varaukseton "samaa mieltä" -kommentti. Kaksi omakohtaista kokemusta aiheesta löytyy. Ensimmäisessä kaverini muutti Oulun teknilliseen AMK:n Stadiasta ja oltuaan ensin puolisen vuotta opinnoista jäljessä, valmistuikin sieltä puoli vuotta etuajassa. Linjajohtaja oli hänelle ennen muuttoa suositellut alan vaihtoa. Toisessa tapauksessa sama lähtötilanne, paitsi lähtökoulu Metropolia, eli puoli vuotta opinnoissa jäljessä, muutto Joensuun AMK:n ja yllättäen valmistui puoli vuotta etuajassa. Jälkimmäisessä tapauksessa ei tarvinnut edes osallistua seminaariin ja sai inssityön aiheen valita itse koulun esittämistä aiheista. Vähemmän yllättäen inssityön arvosana oli neljä. Voipi olla että oli sattumaan ja heidän potentiaaliaan ei ymmärretty Helsingissä, mutta silti pistää hiukan ihmetyttämään.

Tosin pakko myöntää, että Stadiassa osa aikuisopiskelijoista sai paskaa kielipäätään anteeksi muilla avuilla. Ei siis ulkoisilla, vaan matemaattisilla.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Olisi kiva nähdä seuraavassa EHT-höntsässä joku

Niklas Hagman - Valtteri Filppula - Antti Miettinen- ketju. Vittu, kunnon änäriketju.
 

¤Kane¤

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No minäpä perustelen vitutukseni ja herkkänähkaisimpien ei kanna ta avata seuraavia kuvia.ImageShack - Online Photo and Video Hosting

Kyseessä kuva mun koivesta ja ei kannata avata jos epäilee herkkänahkaisuuttaan.

Kuvassa siis polvi avattuna bakteerin iskettyä.

Ja varmasti suurinta osaa hirvittää nämä kuvat mutta itselle ovat jokapäiväistä tavaraa joihin pitää suhtautua oikealla tavalla.

Mulla on vaan polvi tuossa kunnossa ja sillä selvä..
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Joensuu loukkaantunut EHT-höntsässä, voi kilin vitt...

Pahinta on tämä odotus, että kuinka pahasti siis kävi...
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Joensuu loukkaantunut EHT-höntsässä, voi kilin vitt...

Pahinta on tämä odotus, että kuinka pahasti siis kävi...

En aivan voi samaistua tuskaasi, mutta mielestäni nämä vitun EHT- ja European Trophy -läpsyttelyt voisi lopettaa, koska ukkoa kaatuu niissä kuin heinää ja ne vievät näin joukkueiden voimia itse asialta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En aivan voi samaistua tuskaasi..

Jos olisi Haataja loukkaantunut, niin samaistumisesi voisi olla helpompaa. Tähän laittaisin pienen hymiön, ellei vituttaisi liikaa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jos olisi Haataja loukkaantunut, niin samaistumisesi voisi olla helpompaa. Tähän laittaisin pienen hymiön, ellei vituttaisi liikaa.

Oscar Eklund joutui jo ennen SM-liigan alkua pitkälle sairauslomalle European Trophy -ottelussa, joten samaistun sitä kautta. Lisäksi muistissa on Jokerit-HIFK-ottelun perseilyt ynnä muut sellaiset.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Kanelle tsemppiä ja parantumisia! Itse teloin nilkkani tuhannen pillun päreiksi viime talvena ja komeat sota-arvet jäi. Eikä tule ikinä kuntoon.

Nyt vituttaa kuin pientä oravaa, kun käpy on jäässä ja hammas on poikki! Kyllä nää Kalervi Kummelin eurohomoilutourit on niin syvältä Jutilan perseestä, kuin olla ja saattaa! Täyttä paskaa nuo pelit ja nyt tuo Jessen loyukkaantuminen kirsikkana kakun päälle. VITTU!
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Vituttaa tuo helvetin rahastus urheilusta nykyään. Viasat kun avasi pelin niin kohta ostetaan erityispaketteina Stanley cupin finaalit ja kaikki muutkin. 19.95 ja vielä viaplayn tilaajiltakin.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Miten saat tästä aihetta vitutusketjuun.

Ajatuksena tuollainen ketju keväälle. Filppula vetää molempia riippakiviä selässään ja tarjoaa vielä tarjottimella ruokaa, mutta sillä ei ole mitään merkitystä kun nämä jätkät ei osu edes ladon sisältä ladon seinään.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
En aivan voi samaistua tuskaasi, mutta mielestäni nämä vitun EHT- ja European Trophy -läpsyttelyt voisi lopettaa, koska ukkoa kaatuu niissä kuin heinää ja ne vievät näin joukkueiden voimia itse asialta.

Itse asiahan koittaa vasta toukokuussa eli MM-kisat. Sitä ennen lätkytellään jotain SM-liigaa monta turhaa kierrosta siinä toivossa, että ne pelit valmistaisivat ja pitäisivät pelikunnossa niitä muutamia kavereita, jotka pääsevät maajoukkueeseen liigasta. Siinä missä NHL on viime kädessä valmistavaa pelaamista olympiaturnauksiin niin SM-liigat ynnä muut ovat valmistavia pelejä muihin maajoukkueen arvoturnauksiin.

NHL:ssä tietysti on sentään runkosarjalla jonkinasteinen panos, kun vain 16/30 joukkuetta pääsee pudotuspeleihin, SM-liigassahan runkosarja on lähinnä muodollisuus jolla ei ole merkitystä jos vain ei aivan paskimpaan rupusakkiin eli neljän huonoimman joukkoon satu kuulumaan. Säälipleijareistakin voi puskea finaaleihin, joten runkosarjan sijoitukset ja sitä kautta runkosarjan ottelut ovat suurelta osalta merkityksettömiä.

Ja ainahan niitä loukkaantumisia sattuu. Kyllä minua ainakin vituttaa enemmän keväällä jos/kun joku varma maajoukkuemies NHL-seurasta, KHL:stä tai muualta telotaan paskaksi ennen MM-kisoja (tai ennen olympialaisia) jonkun merkityksettömän runkosarjapelin takia sarjakausien lopussa. Sami Vatasenkin olisin kernaasti nähnyt MM-kisoissa kahtena viime keväänä, mutta ei.

EHT-pelien pelilliset ja viihteelliset arvot eivät tietystikään kovin ihmeellisiä yleensä ole, joten sikäli iänikuisen EHT:n tilalle voisi kehittää muita maajoukkueen turnausmuotoja sekä uusia vastustajia kuten vaikka välillä Slovakia. Tai sitten väkisin änkeminen Spengler Cupiin kohtaamaan Kanadan euromaajoukkue.

EDIT: Totta kai toivon, ettei Joensuulle käynyt pahemmin ja kyseessä olisi pienempi kolhu, joka ei estäisi miehen pelaamista ainakaan pitkään. Mutta urheilijan ammattiin kuuluu loukkaantumisriski, ja loukkaantua voi vaikka alkuverryttelyssä ja palata rapakon taakse (TuTon yhden pelin NHL-vahvistus Matt Bradley).
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös