Deja vu -tunne iski, olen tainnut vladin tekstin lukea jostain toisesta ketjusta aikaisemminkin. No, hyvää tekstiä voi pistää useampaankin paikkaan, tai sitten vain asia ja muotoilut olivat samantyyppisiä.
En minäkään nyt ihan mahdottomana pitäisi ajatusta siitä, että joku nainen olisi platonisesti ystävä (tämä edellyttäisi, että olisin läpikäynyt päässäni prosessin, jossa olisin todennut, että tästä naisesta ei syystä tai toisesta ikinä mitään muuta voisi tulla kuin ystävä), mutta silloin suhtautuisin tähän naiseen kuten muihinkin ystäviini, ts. miespuolisiin ystäviini.
Koska en taatusti lähde miespuolistenkaan ystävieni luo "lämmittelemään heidän kanssaan" jos heillä on kylmä, kuten Bronon viestissä mainittiin, niin en ymmärtäisi sen tapaista viestiä myöskään naispuoliselta ystävältä. Silloin kyseessä olisi jonkinlainen paha ystävyyden väärin ymmärtäminen.
Naispuolisen ystävän kanssa voisin mennä vaikka johonkin tapahtumaan tai harrastaa jotain yhteistä harrastusta, kenties vaihtaa ajatuksia tai viettää aikaa, mutta linjana tulisi sitten olla se, että naispuolisen ystävän kanssa voi tehdä samoja asioita mitä miespuolisenkin kaverin kanssa. Teoriassa mahdollista, mutta saattaisi olla käytännössä hankalaa.
Lisäksi miespuolisen kaverin kanssa voi aina jutella vaikkapa naisasioista, mutta sen verran estynyt olen, etten helpolla juttelisi naispuolisen kuvitteellisen ystävän kanssa samoista asioista enkä haluaisi missään nimessä kuulla naispuolisen ystävän kertovan mitään yksityiskohtia jostain poikaystävästään tai aviomiehestään.
Olen myöskin sen verran tylsä ihminen, ettei minulla ole seksuaalivähemmistöihin, etnisiin vähemmistöihin tai vastaaviin vähemmistöhin kuuluvia läheisiä ystäviä. Ihan perinteisiä varhaiskeski-ikäisiä, valkoisia, suomalaisia, lihaa syöviä heteromiehiä ne taitavat olla. Yhdellä heistä on FB-tili olemassa ja satunnaisesti käytössä, joten somettaminen merkitsee suurimmalle osalle väärin kirjoitettua naisten sooloseksiä.