Et ole. Työuupumus yksinään ei ole sairausloman peruste, mutta jos siihen liittyy esim. masennusta tai ahdistuneisuusuutta niin sairauslomalle on olemassa peruste.Miksi minulla on mielikuva, ettei tavallinen duunari voi saada uupumukseen sairauslomaa? Jos jokin diagnoosi täytyy saada, niin se on sitten masennus, mutta uupumuksesta ei sairauslomaa tipu.
Olenko väärässä?
Voi saada ja saa toki sairaslomaa, mutta onpa noita Kela usein hylännytkin.Kyllä mielestäni työuupumuksen vuoksi voi saada sairauslomaa. Työuupumus ei häviä viikon tai parin lomalla, vaan työstä pitää ottaa totaalinen usean kuukauden, jopa puolen vuoden irtiotto.
Näin on käsittääkseni tilanne edelleen, mutta olennaisinta asiassa on se, että sairausloman tarpeessa olevan on mahdollista saada saikkua. Työterveyslääkärin vastaanotolla käy uupuneita ja masentuneita ihan aiheellisista syistä, mutta käy siellä kaikenlaisia "uuvahtaneitakin". Töihinsä väsähtäneen ja muuten vaan pomoonsa kyrpiintyneen tilanne on tietenkin eri asia kuin masennuksesta kärsivän kohdalla. Myös vakava uupumus uppoaa aihan aiheellisesti masennuskategoriaan.Miksi minulla on mielikuva, ettei tavallinen duunari voi saada uupumukseen sairauslomaa? Jos jokin diagnoosi täytyy saada, niin se on sitten masennus, mutta uupumuksesta ei sairauslomaa tipu.
Olenko väärässä?
Laitatko vaikka pari ilakoivaa viestiä missä noin sanotaan, minulta meni vähän ohitse. Touko on lähtenyt julkkishommiin, niissä hommissa tokikin pitää sietää paljon enemmän kuin normaalin kansalaisen. Lisäksi Touko on viimeaikoina esiintynyt nimen omaan tuolla seiskalehti tason julkisuudessa ja muutoinkin henkilön mediakuva on varsin ryvettynyt. On siis täysin luonnollista että tämän ilmoituksen jälkeen joku murjasee jonkun piiskasi itsensä väsyksiin vitsin. Se ei ole kyllä mitään ilakointia toisten burnoutilla, tai mitään muutakaan. Nyt vaan meni muutamilla välittömästi herne nenään kun ei saisi mitään sanoa, paitsi toivotella jaksamisia. Ihan itse se Touko sinne PJ:ksi lähti ja ihan itse se on sen uupumuksensa aiheuttanut. Kyllä siitä saa antaa ryvettyneelle ja vapaapudotuksessa olevien vihreiden PJ:lle myös vähän löylyä, kun omien kritisoinnin jälkeen ollaankin seuraavaksi saikulla. Ihan sama miten 24/7 on pää märkänä paiskonut hommia, tai sitten ei ole. En silti ole nähnyt tätä ilakointia.Ällöttää lukea näitä melkeinpä ilakoivia viestejä siitä, kuinka "vässykkä Touko-Pouko ei jaksa ees hommia painaa". Kuka helvetti meistä voi lähteä sanomaan paljonko Aalto on hommia tehnyt.
Laitatko vaikka pari ilakoivaa viestiä missä noin sanotaan, minulta meni vähän ohitse. Touko on lähtenyt julkkishommiin, niissä hommissa tokikin pitää sietää paljon enemmän kuin normaalin kansalaisen. Lisäksi Touko on viimeaikoina esiintynyt nimen omaan tuolla seiskalehti tason julkisuudessa ja muutoinkin henkilön mediakuva on varsin ryvettynyt. On siis täysin luonnollista että tämän ilmoituksen jälkeen joku murjasee jonkun piiskasi itsensä väsyksiin vitsin. Se ei ole kyllä mitään ilakointia toisten burnoutilla, tai mitään muutakaan. Nyt vaan meni muutamilla välittömästi herne nenään kun ei saisi mitään sanoa, paitsi toivotella jaksamisia. Ihan itse se Touko sinne PJ:ksi lähti ja ihan itse se on sen uupumuksensa aiheuttanut. Kyllä siitä saa antaa ryvettyneelle ja vapaapudotuksessa olevien vihreiden PJ:lle myös vähän löylyä, kun omien kritisoinnin jälkeen ollaankin seuraavaksi saikulla. Ihan sama miten 24/7 on pää märkänä paiskonut hommia, tai sitten ei ole. En silti ole nähnyt tätä ilakointia.
Vaikka kovasti puhutaan median vihreydestä, niin paljon on mediassa ollut juttuja Toukoa Aallon tekemisistä, puolueen galluptippumisesta, entisen pj:n ohjeita ja nimettömän vihreän vaikuttajan näkemyksiä. Minun silmin median toiminta näyttää varsin tasapuoliselta. Uutisoidaan kun on jotain uutisoitavaa kuten tulisikin toimia.
Minusta Toukosta ollaan oltu todella hiljaa. Hänen kohunsa käyvät ja menevät kohtuu nopeasti. Hakkarainen esim. pysyy otsikoissa aina viikkoja kerrallaan per tempaus. Itse asiassa olin todella yllättynyt esim. läpsimis uutisoinnista, kuinka lyhyt aikaista se oli. Haluaisinpa nähdä median, kun Vapaavuori jää stripparin läpsimisestä kiinni, hehe.
Se on aivan käsittämättöntä että tuosta tapauksesta nousi mitään kohua. Se että sinä vertaat sitä esim. siihen että Hakkarainen kävi työpaikallaan kollegaansa humalassa käsiksi, kertoo kaiken sinustaItse asiassa olin todella yllättynyt esim. läpsimis uutisoinnista, kuinka lyhyt aikaista se oli.
Se on aivan käsittämättöntä että tuosta tapauksesta nousi mitään kohua.
Se että sinä vertaat sitä esim. siihen että Hakkarainen kävi työpaikallaan kollegaansa humalassa käsiksi, kertoo kaiken sinusta
Se on aivan käsittämättöntä että tuosta tapauksesta nousi mitään kohua. Se että sinä vertaat sitä esim. siihen että Hakkarainen kävi työpaikallaan kollegaansa humalassa käsiksi, kertoo kaiken sinusta
Vihreissä taitaa olla jotain haasteita, kun tuollain väsähdellään. Eka väsähti Jani Toivola ja nyt Touko Aalto. Ehkä vihreiden työympäristöä pitäisi kehittää, jotta siellä jaksettaisiin paremmin.
Kai siinä toki pieni ero on, ovatko ne aiheet rikostuomioita/-epäilyjä tai eduskunnan ohjeistuksen totaalisia rikkomisia ja niistä välittämättömyyttä kuten Hakkarainen tai yksityiselämään liittyviä asioita kuten Aalto.
Se on aivan käsittämättöntä että tuosta tapauksesta nousi mitään kohua. Se että sinä vertaat sitä esim. siihen että Hakkarainen kävi työpaikallaan kollegaansa humalassa käsiksi, kertoo kaiken sinusta
Perustelen Aaltoon kohdistunutta uutisointia samoin perustein kuin @Red Machine yllä, ja @Pula-ajan Tretjak'ilta haluan kysyä, miksi aihe olisi ollut pidempään otsikoissa? Miten yhdestä konservatismista poikkeavasta käytöksestä olisi saanut enempää uutisoitavaa?
Tämä ketjuhan on auki jatkuvasti, vaikka politiikassa ei tapahtuisi mitään. Aalto on ollut kesän mittaan kymmenissä YLEn lähetyksissä selventämässä poliittista linjaansa. Mielestäni hän on ollut yllättävänkin paljon esillä verrattuna Rinteeseen.
Se, että antaa ylipäänsä mahdollisuuden politiikan ulkopuolisille kohuille, on ehkä ollut se ongelma.
Vaikka tuo on totta, niin miten sitä pitäisi sitten tulkita. Yksi aika suosittu tapa olisi todeta, että Rinne on analysoinut onnistuneesti omat kykynsä puhujana ja tajunnut että hänen on paras olla ihan turpa kiinni. Taktiikka onkin onnistunut ja SDP on gallup-kärkenä. Aalto on sitävastoin lukenut tilanteen niin, että hän voi ärhäkällä oppositiopolitiikalla nostaa puolueen kannatusta ja tähän on ollut loistavat mahdollisuudet, koska Rinne on ollut maanalla piilossa lehdistöä. Lopputulos vain on ollut täysin päinvastoinen. En siis tulkitsisi että Aalto olisi onnistunut Rinnettä paremmin, vaan päinvastoin. Elämä ei ole reilua.Aalto on ollut kesän mittaan kymmenissä YLEn lähetyksissä selventämässä poliittista linjaansa. Mielestäni hän on ollut yllättävänkin paljon esillä verrattuna Rinteeseen.
...
Nämä kolumnit sisältävät usein virkistävän räävittömiä lähestymistapoja.
IL selvitti: Kansanedustaja Jani Toivola on ajanut taksilla yli tuhat kertaa veronmaksajien piikkiin - lasku 22 000 euroa: ”Se on totta kai paljon”
Iltalehti kertoo, kuinka reipas on Toivola ollut, kun saikullakin on taksilla suhattu reilusti. Kun keho väsyy, rasitetaan mieltä. Kun mieli väsyy, rasitetaan kehoa. Molempien loppuessa painetaan veren maku suussa. Onneksi Jani sai osan hommistaan hoidettua.
Iltalehti kertoo, kuinka reipas on Toivola ollut, kun saikullakin on taksilla suhattu reilusti. Kun keho väsyy, rasitetaan mieltä. Kun mieli väsyy, rasitetaan kehoa. Molempien loppuessa painetaan veren maku suussa. Onneksi Jani sai osan hommistaan hoidettua.