Vihreä liitto

• 1 491 744
  • 10 958

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika mautonta vitsailla henkilön burnoutilla, oli syy sitten mikä tahansa.

Kansanedustajilla - ja vielä vähemmän puolueen puheenjohtajilla - ei käytännössä lomaa ole kuin pari hassua viikkoa, ja harvemmin nekään menevät puhtaasti lomaillessa. Touko on ollut pitkin kesää jatkuvasti uutisissa ja vastailemassa median kysymyksiin. Varmasti tavoitteena on ollut nostattaa profiilia ennen kevään vaaleja, mutta paine on osoittautunut liian kovaksi.

Todennäköisesti hänellä ei ole ollut riittävää kykyä delegoida hommia avustajilleen. Lisäksi näyttäisi myös siltä, että hän ei kykene "valitsemaan taisteluitaan", vaan sinkoilee paikasta toiseen ja lopulta häviää mediataistot. Nyt olisi palaverin paikka koko tiimille, mikäli Aalto haluaa pelastaa mitä pelastettavissa on ennen eduskuntavaaleja.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Eikö kenellekään muulle tule mieleen, että tässä voisi olla jokin suurempi peliliike taustalla? Gallupit syöksykierteessä ja Toukon toiminta mediassa esillä vain lähinnä negatiivisesti. Sopivasti neuvoteltu sairasloma tähän kohtaan ja joku uusi tyyppi viemään laivaa eteenpäin kohti vaaleja? Erikoiselta kuulostaisi jos vaan mennään varapuheenjohtajiston voimin, kyllä kampanja tarvitsee keulakuvan, varsinkin kun varapuheenjohtajistosta ei mielestäni kauhean hyvää johtajaa löydy (ehkä Ohisalo, muut tuskin). Vaalit on jo kuitenkin huhtikuussa, ja työuupumukseen lienee keskimäärin sellainen 3-6kk toipumisaika, enkä nyt tosiaan tiedä onko kenenkään kannalta järkevää lähteä heti työuupumuksesta paranemisen jälkeen vetämään loppukiriä puolueen puheenjohtajana eduskuntavaaleihin.

Backhander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ennen vanhaan oli sanonta : ”Älä mene keittiöön jos et kestä kuumuutta”.

Nykyään monikansallisessa ja suvaitsevaisessa Suomessa Patapakat ja kumppanit silittelevät jonkun homon päätä joka itse asettuu ehdolle vaaleihin, antaa vaalilupauksia ja lupaa edustaa kansaa jos häntä äänestetään. Ja sitten onkin ihan ok sanoa että olen uupunut ja jään teidän kustannuksella sairaslomalle?

Siis mitä vittua, kaveri ei pystynyt hoitamaan työtään niin hänelle maksetaan siitä palkkaa, mutta saa olla kotona?

Silloin on menty metsään ja pahasti kun on alettu henkisistä ongelmista myöntämään sairaslomia.

teppana

Jäsen
Ennen vanhaan oli sanonta : ”Älä mene keittiöön jos et kestä kuumuutta”.

Nykyään monikansallisessa ja suvaitsevaisessa Suomessa Patapakat ja kumppanit silittelevät jonkun homon päätä joka itse asettuu ehdolle vaaleihin, antaa vaalilupauksia ja lupaa edustaa kansaa jos häntä äänestetään. Ja sitten onkin ihan ok sanoa että olen uupunut ja jään teidän kustannuksella sairaslomalle?

Siis mitä vittua, kaveri ei pystynyt hoitamaan työtään niin hänelle maksetaan siitä palkkaa, mutta saa olla kotona?

Silloin on menty metsään ja pahasti kun on alettu henkisistä ongelmista myöntämään sairaslomia.

Erikoinen tyyli parodialle.

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa

Tämä oli kyllä jo melkoinen rimanalitus ja mauttomuuden huipentuma.

Täältä voi lukea lisää asian tiimoilta: Työuupumus (burnout) (linkki terveyskirjaston sivuille). Ilmeisesti Toukolla on ollut ongelmia jaksamisen kanssa jo pidempään, sillä työuupumus yksin ei ole peruste sairauslomalle. Vaikken kovin paljoa itse Vihreistä tai Toukosta perustakaan, niin toivottavasti mies saa itsensä kuntoon.

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
TosiÄIÄT uupuu vain juodessaan raakaa paloviinaa suoraan pullosta koko viikonlopun. Kriisiapu kelpaa vain jos ulkolämpötila ylittää 22 astetta tai joutuu syömään kasvisruokaa.

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Mielpiteen Toukosta olen tehnyt poliittisessa mielessä varmaan ihan selväksi, mutta uupumuksella ei voi vitsailla. Sen on nähnyt itse työelämässä tekevän niin pahaa jälkeä ihmisiin, sen kynnyksen ylittämisen syyt ja elämän koko pakettia on aivan mahdoton toisen punnita. Joten toivotaan, että sairausloma tepsii ja erityisesti löytyy asiaan pysyvät konstit.

Toinen taho josta voi poliittisesti naureskella ovat siniset, mutta pitää nyt hattua myös nostaa ministeri Lindströmin kommenteille ja toivotuksille Aallon suuntaan. Tälläisissä teemoissa oikeasti yhdistytään ja laitetaan kaikki poliittinen naljailu mäkeen, kuten Lindström nyt Aallon kohtalotoverina esimerkiksi teki.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Vaikka nämä jollakin tavoin voi laittaa samalle viivallekin, niin kyllä minä ymmärrän paremmin burnoutin takia haettavat sairaslomat kuin rikostuomion tai muun oman hölmöilyn jälkeen haettavat mallia Hakkarainen. ja onhan noita muitakin.

teppana

Jäsen
Vaikka nämä jollakin tavoin voi laittaa samalle viivallekin, niin kyllä minä ymmärrän paremmin burnoutin takia haettavat sairaslomat kuin rikostuomion tai muun oman hölmöilyn jälkeen haettavat mallia Hakkarainen. ja onhan noita muitakin.

No ei niillä sinänsä mitään eroa saisi olla. Uupumus on kuitenkin diagnosoitavissa oleva tila johon on hoitosuunnitelmia saatavilla. Jos kaadut pyörällä ajaessa ja katkaiset jalkasi tulee saikkua olit sitten tankojuoppo tai et.

Harmittavan usein ihmiset jotenkin oikein haluavat kurjuutta toiselle. Touko on sairaslomalla koska kokee että enää ei jaksamista ole. En epäile hänen työmoraalia enkä hänen sanaansa voimien loppumisesta. Kuten en epäillyt sitä Lindströmin kohdalla enkä kenenkään muunkaan joka kertoo olevansa liian uupunut töihin. Ihmiset ovat erilaisia ja käsittelevät asioita eri tavalla. Oma faija veti itsensä henkiseen piippuun firmaa lopetellessaan ja vaikka työpäivät lyheni mitä lähemmäs firman loppu tuli sen väsyneemmäksi hän kävi. Loppujen lopuksi hommia ei enää ollut kuin n. 40 tuntia viikossa (joka oli varmasti alle 2/3 osaa aiemmasta pari vuosikymmentä kestäneestä putkesta) mutta voimia ei vain yksinkertaisesti ollut.

Ällöttää lukea näitä melkeinpä ilakoivia viestejä siitä, kuinka "vässykkä Touko-Pouko ei jaksa ees hommia painaa". Kuka helvetti meistä voi lähteä sanomaan paljonko Aalto on hommia tehnyt.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
No ei niillä sinänsä mitään eroa saisi olla. Uupumus on kuitenkin diagnosoitavissa oleva tila johon on hoitosuunnitelmia saatavilla.
Uupumus on diagnoisoitavissa oleva tila, mutta onko vitutus sellainen myös? Väyrynenhän pohti aikoinaan kysymystä, että voiko vitutukseen kuolla mutta onko siihen hoitosuunnitelmaa ja voidaanko sitä pitää hyväksyttävänä poissaolona? Joskus läheisen kuolemasta on joku saanut saikkua ja se menee masennuksen alle, mutta aiheuttaako esim kollegan ahdistelusta kiinni jääminen masennusta ja ahdistusta vai mitä se on?

teppana

Jäsen
Uupumus on diagnoisoitavissa oleva tila, mutta onko vitutus sellainen myös? Väyrynenhän pohti aikoinaan kysymystä, että voiko vitutukseen kuolla mutta onko siihen hoitosuunnitelmaa ja voidaanko sitä pitää hyväksyttävänä poissaolona? Joskus läheisen kuolemasta on joku saanut saikkua ja se menee masennuksen alle, mutta aiheuttaako esim kollegan ahdistelusta kiinni jääminen masennusta ja ahdistusta vai mitä se on?

Heh. Vitutus voi kyllä olla kuolemanvakavaa. Tai ainakin siltä se voi tuntua. :D

Mutta siis, jos on uupunut niin en sinänsä näe mitään syytä lähteä julkisesti arvioimaan onko uupumuksen syy hyväksyttävämpi kuin toinen. Jos ihminen tarvitsee sairaslomaa kerätäkseen voimia takaisin niin sitten hän tarvitsee. On aika vaikea lähteä arvottamaan syita uupumukselle. Ainakin julkisessa keskustelussa.

Byvajet

Jäsen
Miksi minulla on mielikuva, ettei tavallinen duunari voi saada uupumukseen sairauslomaa? Jos jokin diagnoosi täytyy saada, niin se on sitten masennus, mutta uupumuksesta ei sairauslomaa tipu.

Olenko väärässä?

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Kyllä mielestäni työuupumuksen vuoksi voi saada sairauslomaa. Työuupumus ei häviä viikon tai parin lomalla, vaan työstä pitää ottaa totaalinen usean kuukauden, jopa puolen vuoden irtiotto.

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Miksi minulla on mielikuva, ettei tavallinen duunari voi saada uupumukseen sairauslomaa? Jos jokin diagnoosi täytyy saada, niin se on sitten masennus, mutta uupumuksesta ei sairauslomaa tipu.

Olenko väärässä?
Et ole. Työuupumus yksinään ei ole sairausloman peruste, mutta jos siihen liittyy esim. masennusta tai ahdistuneisuusuutta niin sairauslomalle on olemassa peruste.

molari

Jäsen
Kyllä mielestäni työuupumuksen vuoksi voi saada sairauslomaa. Työuupumus ei häviä viikon tai parin lomalla, vaan työstä pitää ottaa totaalinen usean kuukauden, jopa puolen vuoden irtiotto.
Voi saada ja saa toki sairaslomaa, mutta onpa noita Kela usein hylännytkin.
Taitaa kuitenkin Toukon ura pj:na olla tässä, ei kovasta uupumuksesta toivuta muutamassa kuukaudessa, kun pitäisi olla valmis vaalikamppailua vetämään ja vaalien jälkeen hallitusneuvottelut ja ministeripesti todennäköisesti. Hölmö on jos yrittää väkisin jatkaa.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK

Olenko väärässä?
Näin on käsittääkseni tilanne edelleen, mutta olennaisinta asiassa on se, että sairausloman tarpeessa olevan on mahdollista saada saikkua. Työterveyslääkärin vastaanotolla käy uupuneita ja masentuneita ihan aiheellisista syistä, mutta käy siellä kaikenlaisia "uuvahtaneitakin". Töihinsä väsähtäneen ja muuten vaan pomoonsa kyrpiintyneen tilanne on tietenkin eri asia kuin masennuksesta kärsivän kohdalla. Myös vakava uupumus uppoaa aihan aiheellisesti masennuskategoriaan.

Emme tiedä varmuudella kun asia on luonteeltaan yksityinen, huolimatta sen Aallon itsensä julkisuuteen tuomasta osasta, mutta oletan myös Touko Allon sairausloman perusteeksi masennuksen.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ällöttää lukea näitä melkeinpä ilakoivia viestejä siitä, kuinka "vässykkä Touko-Pouko ei jaksa ees hommia painaa". Kuka helvetti meistä voi lähteä sanomaan paljonko Aalto on hommia tehnyt.
Laitatko vaikka pari ilakoivaa viestiä missä noin sanotaan, minulta meni vähän ohitse. Touko on lähtenyt julkkishommiin, niissä hommissa tokikin pitää sietää paljon enemmän kuin normaalin kansalaisen. Lisäksi Touko on viimeaikoina esiintynyt nimen omaan tuolla seiskalehti tason julkisuudessa ja muutoinkin henkilön mediakuva on varsin ryvettynyt. On siis täysin luonnollista että tämän ilmoituksen jälkeen joku murjasee jonkun piiskasi itsensä väsyksiin vitsin. Se ei ole kyllä mitään ilakointia toisten burnoutilla, tai mitään muutakaan. Nyt vaan meni muutamilla välittömästi herne nenään kun ei saisi mitään sanoa, paitsi toivotella jaksamisia. Ihan itse se Touko sinne PJ:ksi lähti ja ihan itse se on sen uupumuksensa aiheuttanut. Kyllä siitä saa antaa ryvettyneelle ja vapaapudotuksessa olevien vihreiden PJ:lle myös vähän löylyä, kun omien kritisoinnin jälkeen ollaankin seuraavaksi saikulla. Ihan sama miten 24/7 on pää märkänä paiskonut hommia, tai sitten ei ole. En silti ole nähnyt tätä ilakointia.

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Hakkaraisen Tepi kun saikulle lähti, niin kovinkaan paljoa ei empatiaa ei tältä palstalla saanut. Touko on ilmeisesti sitten eri asia. Jos veikata pitää, niin Touko ei enää palaa sairaulomalta Vihreiden johtoon. Tilalle nousee/nostetaan joku muu pelastamaan gallupit. Hyvin pelattu vihreiltä. Ei tarvitse erottaa puheenjohtajaa.

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vihreissä taitaa olla jotain haasteita, kun tuollain väsähdellään. Eka väsähti Jani Toivola ja nyt Touko Aalto. Ehkä vihreiden työympäristöä pitäisi kehittää, jotta siellä jaksettaisiin paremmin.

teppana

Jäsen
Laitatko vaikka pari ilakoivaa viestiä missä noin sanotaan, minulta meni vähän ohitse. Touko on lähtenyt julkkishommiin, niissä hommissa tokikin pitää sietää paljon enemmän kuin normaalin kansalaisen. Lisäksi Touko on viimeaikoina esiintynyt nimen omaan tuolla seiskalehti tason julkisuudessa ja muutoinkin henkilön mediakuva on varsin ryvettynyt. On siis täysin luonnollista että tämän ilmoituksen jälkeen joku murjasee jonkun piiskasi itsensä väsyksiin vitsin. Se ei ole kyllä mitään ilakointia toisten burnoutilla, tai mitään muutakaan. Nyt vaan meni muutamilla välittömästi herne nenään kun ei saisi mitään sanoa, paitsi toivotella jaksamisia. Ihan itse se Touko sinne PJ:ksi lähti ja ihan itse se on sen uupumuksensa aiheuttanut. Kyllä siitä saa antaa ryvettyneelle ja vapaapudotuksessa olevien vihreiden PJ:lle myös vähän löylyä, kun omien kritisoinnin jälkeen ollaankin seuraavaksi saikulla. Ihan sama miten 24/7 on pää märkänä paiskonut hommia, tai sitten ei ole. En silti ole nähnyt tätä ilakointia.

No luepa tämä ketju niin näet. Yksi viesti on kyllä ylitse muiden.

Undrafted

Jäsen
Vaikka kovasti puhutaan median vihreydestä, niin paljon on mediassa ollut juttuja Toukoa Aallon tekemisistä, puolueen galluptippumisesta, entisen pj:n ohjeita ja nimettömän vihreän vaikuttajan näkemyksiä. Minun silmin median toiminta näyttää varsin tasapuoliselta. Uutisoidaan kun on jotain uutisoitavaa kuten tulisikin toimia.

Vaikka kovasti puhutaan median vihreydestä, niin paljon on mediassa ollut juttuja Toukoa Aallon tekemisistä, puolueen galluptippumisesta, entisen pj:n ohjeita ja nimettömän vihreän vaikuttajan näkemyksiä. Minun silmin median toiminta näyttää varsin tasapuoliselta. Uutisoidaan kun on jotain uutisoitavaa kuten tulisikin toimia.

Minusta Toukosta ollaan oltu todella hiljaa. Hänen kohunsa käyvät ja menevät kohtuu nopeasti. Hakkarainen esim. pysyy otsikoissa aina viikkoja kerrallaan per tempaus. Itse asiassa olin todella yllättynyt esim. läpsimis uutisoinnista, kuinka lyhyt aikaista se oli. Haluaisinpa nähdä median, kun Vapaavuori jää stripparin läpsimisestä kiinni, hehe.

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Minusta Toukosta ollaan oltu todella hiljaa. Hänen kohunsa käyvät ja menevät kohtuu nopeasti. Hakkarainen esim. pysyy otsikoissa aina viikkoja kerrallaan per tempaus. Itse asiassa olin todella yllättynyt esim. läpsimis uutisoinnista, kuinka lyhyt aikaista se oli. Haluaisinpa nähdä median, kun Vapaavuori jää stripparin läpsimisestä kiinni, hehe.

Kai siinä toki pieni ero on, ovatko ne aiheet rikostuomioita/-epäilyjä tai eduskunnan ohjeistuksen totaalisia rikkomisia ja niistä välittämättömyyttä kuten Hakkarainen tai yksityiselämään liittyviä asioita kuten Aalto.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse asiassa olin todella yllättynyt esim. läpsimis uutisoinnista, kuinka lyhyt aikaista se oli.
Se on aivan käsittämättöntä että tuosta tapauksesta nousi mitään kohua. Se että sinä vertaat sitä esim. siihen että Hakkarainen kävi työpaikallaan kollegaansa humalassa käsiksi, kertoo kaiken sinusta

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy