Siis minähän ihmettelen vain sitä, että vihreät ovat vuosikausia kovaan ääneen paasanneet että ihmisrotuja ei ole olemassakaan. Nyt sitten ilmeisesti ovat vihdoin tajunneet, että onhan niitä.
Mitä itse kysymykseesi tulee, niin rasismi on sanana menettänyt täysin merkityksensä nykyaikana. Termi on kärsinyt totaalisen inflaation, kun nykyään rasismia nähdään joka paikassa (paitsi tietysti silloin, kun sitä harjoittaa itse vai mitä vihreät?), vaikka sitä ei oikeasti olisikaan. Ja tarpeen vaatiessa keksitään itse lisää uusia tapauksia, jotka verhotaan rasismin hunnun alle, jotta asiasta saadaan raflaavampi.
Jos rasismin määritelmä olisi ihan oikeasti se, mitä esim.
Wikipedia väittää sen olevan, niin maailmassa ei ole mitään muuta kuin rasismia ja jokainen kohtaa sitä ihan jatkuvasti, mm. työelämässä tai koulutusvalinnoissa tai vaikka lääkärissä käydessään.
Rasismi on mielestäni
perusteetonta syrjintää riippumatta siitä, ketä syrjitään. Perusteltu syrjintä ei ole rasismia, vaikka Wikipedia, vihreät tai muut hipit muuta väittäisivätkin. Kaikilla pitäisi olla samat mahdollisuudet tulla kohdelluiksi samalla tavalla kuin kaikki muutkin siinä maassa, missä on syntynyt. Ja kaikilla on sitten toki samat vastuut omista toimistaan samoin perustein kuin kaikilla muillakin siinä maassa, missä on syntynyt.