Odotan sinulta edelleen lähdettä väitteesi tueksi.
Tiedän, oli hienoa nähdä sinun toteavan tämä asia näin suoraan, olen suorastaan yllättynyt.
Ei sinun tarvitse sitä itse todistaa, riittää kun laitat jotain uskottavaa lähdettä,.
Voitaisiinko nyt sopia että puhutaan vuositason numeroista eikä hallituskauden luvuista, ne kun riippuvat täysin päätöksen ja toteutuksen ajankohdasta?
Linkittämäsi juttu avaa hyvin rahoituksen tason ja kuinka paljon leikattiin, yliopistojen rahoitus on kasvanut keskimäärin 10% vuosivauhtia 2000-luvun alusta ja nyt palautettiin 2007 tai 2009 taso, riippuen tulkinnasta.
Eli jos nykyinen hallitus toteuttaisi leikkaukset jotka pölhöpopulisti V.Niinistö hyväksyi edellisessä hallituksessa mutta joita ei toteutettu niin Vihreillä ei olisi mitään ongelmaa?
Luvut kehiin, *vuositasolla*.
HY päätti itse kohdennuksista, ei hallitus. Faktat kuntoon! Niin ja virta päälle!
Ei varmasti osattu odottaa sellaista mitä ei ole edes tapahtunut.
Sinulle vastattiinki jo. On aika kummallista että HY:n asioista isoon ääneen huutelevana et tätä tiennyt.
En ole kuulunut enkä kuulu mihinkään puolueeseen, en aio mitenkään kantaa yhtään vastuuta minkään kunnallisvaltuutetun sanomisista. Se että sinä tuota jonain perusteluna kertoo aika paljon argumenttisi heikkoudesta.
Uhhuh, Kannattaa tutustua yliopisto-rankingin ongelmiin, se selittää pitkälti minkä takia HY on ylivoimainen Suomessa. Siis sen lisäksi että sillä on moninkertaiset resurssit esim. Turun tai Tampereen yliopistoihin verrattuna.
Kannattaa lukea tämä artikkeli:
Turun yliopisto vältti irtisanomiset käyttämällä varallisuuttaan – miksi Helsingin yliopisto ei toimi näin? | Yle Uutiset | yle.fi
Väänänen sanoo, että Turussa on varauduttu säästöihin jo muutaman vuoden ajan. Yliopisto on muun muassa vähentänyt yliopiston hallinnosta kahden viime vuoden aikana jopa 100 henkilötyövuotta. Se on tehty luonnollisen poistuman kautta.
Helsingin yliopistolla oli viimeisimmän, vuoden 2014 tilipäätöksen mukaan noin 88 miljoonaa euroa ylijäämää.
Se oli Acatiimi-lehden vertailussa Vaasan yliopiston ja Hankenin lisäksi ainoa, joka kasvatti liikevaihtoaan samana vuonna. Ylijäämä oli maan suurin.
Yliopiston budjetti menee tappiolle heti tänä vuonna, kun valtio leikkaa yliopistolta 50 miljoonaa euroa.
Oppilaitos on kertonut etsivänsä 106 miljoonan euron säästöjä.
Luulisi että sinullakin alkaa jo kellot soida.
Minä esitin sinulle suoria kysymyksiä, sinun huokailu ja diipadaapa-sliden esittely eivät mitenkään vastaa niihin.
Ota happea, mieti uudestaan mihin vastasit ja sitten vastaa kysymyksiin.
Ei herranjumala sentään, sinullla ei ole yhtään mitään omaa perustetta umpityhmille väitteillesi vaan heittelet wikilainauksia.
Suomessa pyörii traktoreita jo nyt kotimaisella biodieselillä/rypsiöljyllä ja teoriassa kaikki tarvittava polttoaine voitaisiin tuottaa itse.
Pitäisikö sinun miettiä edes hetki itse ennenkuin heittelet random interweb lainauksia jonain perusteina?
Kyllä, HUUTONAURUA! Itselläsi pää kumisee tyhjyyttään ja siksi joudutaan laittamaan google laulamaan, listaat asioita mitä saa kahdella miljardilla mutta jos nämä pari miljardia tulisivat kehitysavusta, ay-verosubventiosta, kulttuurin apurahoista, tuloveroista yms. niin sinun pienet punavihreät kädet lopettaisivat taputtamisen ja alkaisi huuto fasismista.
Ooh, tämä oli uutta! Kannatat siis yleissitovuuden poistoa, paikallisen sopimisen täydellistä vapauttamista, työmarkkinakorporaatioiden valta-asemien purkamista tms?
Maataloustuet on minun näkökulmasta osa turvallisuuspolitiikkaa.
Kuten lainauksista hyvin näkee, olet joko lukutaidoton tai et ymmärrä lukemaasi. Molemmat täysin mahdollisia skenaarioita.