Tätä olen pelännyt alusta alkaen. Tulee rauha surkeilla ehdoilla. Sen jälkeen pakoterintama murtuu ja katseet kääntyvät Ukrainan jälleenrakennukseen. Itse pääpirulaiset pääsevät kuin koira veräjästä.
Toivottavasti olen väärässä ja nämä nilkit saavat maksaa teoistaan.
Jotenkin tuntuu, että reaktio tähän hyökkäykseen on lännessä ollut niin yhtenäinen ja tuomitseva, että on todella vaikea nähdä Venäjän ja sen johdon pääsevän kuin koira veräjästä. Varmaankin joitain lepsuilijoita löytyy, mutta jälkilöylyjä on verrattava toiseen maailmansotaan. Toki tällöin sotasyylliset siivottiin talteen hyökkäyksen käännyttyä pahuuden pesäkkeeseen, jotenkin siltä osin asia on eri. Nyt ei sotaa halua kukaan eskaloida, mutta vähintään Venäjän valtiota on näivetettävä pakotteilla niin pitkään, että asia hoituu itsestään.
Toinen vaihtoehto tälle kailelle on taktinen isku jonkun toimesta, esimerkiksi koodinimi Tiedustelun ja erikoistehtävien instituutti tai CIA. Historia on täynnä merkkihenkilöiden likvidointeja, joten miksi tänä päivänä ei olisi mahdollista suorittaa tällaista oikeaa erikoisoperaatiota?