Mutta ydinaseet ja punainen raja?
Hauska juttu tai jos sitä nyt hauskaksi voi sanoa, on kuitenkin juurikin se, että miten Putin ja Venäjän johto ovat käytännössä koko tämän sodan ajan uhanneet länsimaita niillä ydinaseilla ja hyökkäysoperaatiolla kyseiseen maahan/NATO:a vastaan, jos jotain näitä lännen Ukrainalle antamia apuja tulee tapahtumaan.
Tästä huolimatta näitä punaisia linjoja on rikottu länsimaiden ja myös Suomenkin osalta liittymällä sen NATO:n jäseneksi, mutta silti vaan mitään Venäjän aseellista hyökkäystä länttä vastaan, ydinaseiskuja tai näitä "sotilaallisia yllätysoperaatioita", kuten varsinkin tämä Putinin propagandaministeri Maria Zaharova aina nimitti näitä Venäjän armeijan iskuja, ei ole kuitenkaan tähän päivään mennessä onneksi koskaan tapahtunut.
Näin jälkeenpäin harmittaa varsinkin erittäin paljon se asia, kun länsimaat ja NATO eivät halunneet/uskaltaneet auttaa Ukrainaa enempää/tarpeeksi jo silloin kaksi vuotta sitten tämän Venäjän hyökkäyksen alettua, kun Putin uhkaili jo silloin länsimaita ja NATO:a niillä ydinaseillaan ja näillä typerillä "sotilaallisilla yllätyksillä", joihin Venäjä ei varmasti olisi tuolloin edes mitenkään pystynyt, kun maa otti niin paljon pataansa tuolla Ukrainan aroilla.
Parhaassa tapauksessa koko sota olisi saattanut olla ohitse hyvinkin nopeasti ja Venäjän armeija olisi joutunut vetäytymään totaalisen nöyryytyksen saaneena takaisin kotiinsa, niin että jopa itse Putin olisi saattanut saada sen sydänkohtauksen tai aivoinfarktin järkytyksen seurauksena.
Mielestäni nyt jos koskaan, niin länsimaiden pitäisi tukea Ukrainaa entistäkin enemmän, kun se Venäjän armeijan sotilaallinen iskukyky tai enemmänkin sen kyvyttömyys on länsimaissa jo huomattu ja loppupelissä edes itse Putin ei todellakaan oikeasti halua sitä yhteenottoa sen NATO:n kanssa, koska siinä Venäjä jäisi aivan varmasti kakkoseksi.
Jos se Putin ei itse vainoharhaisuuksissaan tätä asiaa välttämättä tajua, niin kyllä varmasti siinä vaiheessa ne armeijan kenraalit alkavat jo painaa jarrua, jos heidän pitäisi alkaa komentaa sitä puutteellista armeijaansa länsimaita ja varsinkin sitä huippuvarustelua NATO:a vastaan.