Siipeensä saanut Leopard, mutta pian taas rivissä
Siipeensä saanut Leopard, mutta pian taas rivissä
Niin on, siksi kirjoitinkin yksikössä. Tuo venäjätrollitili postannu tuon alemman kuvan jossa selkeesti näkee tuossa autossa Ukrainan tunnukset, mikä siis merkkaa sitä, että kun panssari tuossa kunnossa on, niin pian sitä korjataan.Näyttävät olevan sama vaunu. Tekninen vika tai tela pois, koska miehistö poistunut ajajaa myöden luukkujen kautta. Tulen alla eivät sitä olisi tehneet ja muutenkin vaunun runko näyttää liki pakasta vedetyltä
Nyt vaan pitäisi saada aikaiseksi se ilmaherruus, sekä niitä pitkän kantaman ohjuksia ihan hiton pikaisesti, eikä vasta vuoden päästä. Ja toisaaltahan länsipuolen pitäisi ilmaista putte sialle, että länsi ei jatka tämän touhun katsomista, vaankohta tullaan avuksi ja sitten se vasta on menoa venäläisjoukoille.Hyviä uutisia lisää:
![]()
Nato | Nato-maat lisäävät tukea Ukrainalle, myös Suomi valmistelee jo uutta apupakettia
Naton puolustusministerikokouksen ensimmäinen päivä keskittyi Ukrainan tukeen. Puolustusministeri Oleksi Reznikov osallistui kokoukseen.www.hs.fi
Tanska, Hollanti, Britannia ja Yhdysvallat toimittavat yhdessä Ukrainaan satoja ilmatorjuntaohjuksia. Ukrainalle ollaan lisäksi toimittamassa 14 uutta Leopard-panssarivaunua Tanskan ja Hollannin rahoituksella. Yhdysvaltain asevoimien komentajan Mark Milleyn mukaan länsimaat ovat antaneet koulutusta lähes 60 000 ukrainalaissotilaalle hyökkäyksen alkamisen jälkeen.
Ukrainan vastahyökkäys on vasta alussa, eikä sen perusteella kannata tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä siitä, miten kauan taistelut ehkä kestävät. ”Kyseessä on hyvin vaikea ja hyvin väkivaltainen taistelu”, Milley sanoi.
Jokainen eliminoitu örkki on askel kohti rauhaa ja turvallisempaa Eurooppaa. Karuahan se toisaalta on, mutta niin se vain menee. Tiensä ovat valinneet ihan itse.En voi sietää sitä, että täällä iloitaan ihmisten kuolemasta. Tosin se on väistämätöntä, että sodassa ihmisiä kuolee.
Bradley saanut osakseen kovaa tykistötulta kuten huomaatte. On nää vaan melkoisia vehkeitä:
Ilmeisesti Grad-raketilla on osuttu tai näin väitetään...En kyllä tuon kuvan perusteella tekisi mitään johtopäätöksiä, että kovaa tykistötulta olisi kohdannut. Näyttäisi ehkä siltä, että saanut jalkaväen kevyen aseistuksen tulitusta kohdakseen ja sitä se onkin tehty kestämään.
Minulla ei ole kovin inhimillisiä tunteita Ukrainaan laittomasti tunkeutunutta vihollista kohtaan. Sillä he ovat suorittamassa laitonta operaatiota, joka on samalla suurin ihmisoikeusrikos Euroopassa ainakin kolmeenkymmeneen vuoteen, luultavasti sitten toisen maailmansodan. Ukrainassa kuolee sinne tunkeuteen vihollisen takia viattomia ihmisiä, lapsia, naisia, miehiä, äitejä ja isiä, joka päivä. Voidaan toki ajatella, että Putin ja Moskovan eliitti ovat tästä vastuussa ja niitä pääpahiksia. Näin toki on, mutta samaan aikaan Putin, Lavrov, Shoigu, Gerasimov tai vaikka Patrushev eivät ole itse olleet tappamassa, raiskaamassa tai muuten tuhoamassa ukrainalaisia siviilejä, sotilaita ja vierastaistelijoita, sekä avustustyöntekijöitä ympäri maailmaa. "Tavalliset venäläiset" sotilaat ovat nämä sotarikokset tehneet. Tavalliset venäläiset ovat epäinhimillistäneet ukrainalaiset, ja siksi tämä sota alkoi. Tämän lisäksi Venäjän hallinto on mustamaalannut koko länsimaat, sekä epäinhimillistäneet meidät länsimaalaiset uhaten meitä ydinaseilla ja täydellisellä tuholla, koska olemme eri mieltä Venäjän kanssa, ja vastustamme tätä hulluutta. Sota on helvettiä ja erittäin karua, mutta jokainen kuollut vihollinen edesauttaa kestävään, ihmistä kunnioittavaan rauhaan pääsyä, josta Ukrainan kansa on syyttömänä maksmassa täysin kohtuuttoman kovaa hintaa.En voi sietää sitä, että täällä iloitaan ihmisten kuolemasta. Tosin se on väistämätöntä, että sodassa ihmisiä kuolee.
No, itse asiaan. Lännen pitäisi tukea ihan kaiken keinoin Ukrainaa tässä sodassa, lähettää parhaimpia miehiä ja aseitaan tuonne, että tämä vääryys saataisiin loppumaan nopeasti ja lopullisesti.
Toisaaltaan, edes Putinin kuolema ja Venäjän häviö sodassa ei takaa rauhaa.
Mun toiveita.
Aika vaikea välttää tuollaista tunnetta, kun nähnyt kaikenlaisia hirveitä tapahtumia tämän sodan aikana.En voi sietää sitä, että täällä iloitaan ihmisten kuolemasta. Tosin se on väistämätöntä, että sodassa ihmisiä kuolee.
Se vaan on ikävä kyllä fakta, että voittaakseen sodan vastaustajien täytyy, joko kuola, antautua tai vetääntyä. Venäjä on Ukrainaan itse hyökännyt ja Venäjän sotilaat ovat olleet laajalti itse vastuussa kaiken näköisistä ihmisoikeusrikkomuksista. Tottakai kaikista kivoin tilanne olisi, että Venäjä itse vetääntyisi Ukrainasta vapaaehtoisesti, mutta koska kaikki jo tiedämme, että näin ei tule käymään niin jäljelle jää vaihtoehdoksia Venäjän armeijan tuhoaminen.En voi sietää sitä, että täällä iloitaan ihmisten kuolemasta. Tosin se on väistämätöntä, että sodassa ihmisiä kuolee.
Sodassa pätee raaka ja tyly vahvimman laki. Tapa tai tule tapetuksi. Ja sodat harvemmin päättyy muuten kuin sotimalla. Kun toinen osapuoli on onnistunut tappamaan tarpeeksi toisen osapuolen väkeä, niin toinen joko tulee lyödyksi tai sitten luovuttaa ja haluaa neuvotella rauhasta. Venäjä on tämän sodan aloittanut yksipuoleisesti, ja Venäjän voitosta seuraisi kauheita asioita ukrainalaisille siviileille, ukrainalaisille sotilaille ja koko maailmalle. Venäjä ei myöskään tule tätä sotaa lopettamaan muuten kuin että se lyödään niin kanveesiin, ettei sillä ole muuta mahdollisuutta kuin vetäytyä tai anoa rauhaa, joten minä iloitsen jokaisesta tapetusta venäläissotilaasta ihan sen takia, että se vie lähemmäs sitä tilannetta että sota päättyisi.En voi sietää sitä, että täällä iloitaan ihmisten kuolemasta. Tosin se on väistämätöntä, että sodassa ihmisiä kuolee.
Trump ja DeSantis kutsuttu Kiovaan. Saa nähdä lähteekö kumpikaan vai kummatkin.
Edit. Mainittakoon, että Valko-Venäjän puolelta on jotain ammuttu Puolan puolelle. Siitä enemmän Valko-Venäjä ketjussa.