Olisi pitänyt varmaan tarkentaa tuota sanomaani, mutta kun ajattelin, että ilman sitäkin se ymmärrettäisiin. Siis tuo aika paljon tulee prosenteissa hänen kokonaispeliaikaansa, ei sen mukaan, kuinka paljon Johnson on pelannut yhteensä.Nuckin ylempänä kirjoittama "Ja aika paljon Johnson on tosiaan saanut vastaan noita vastustajien kahta ensimmäistä ketjua." ei ainakaan ajallisesti ihan paikkaansa pidä, nyt puhutaan kuitenkin niin minimaalisista minuuteista jos se alivoima otetaan pois laskuista. Muutama vaihto/minuutti per peli ei ainakaan siveallekirjoittaneella ole "aika paljon", vaikka se kattaisikin ison palasen (20%-50% tms.) Johnsonin kokonaistasakenttäpeliajasta.
Onhan se selvä asia, että jos pelaaja pelaa esimerkiksi 10 minuuttia pelissä ja pelaa vielä rikkonaisen kauden, hän ei voi pelata paljon minuutteja kauden aikana oikein mitään kenttää vastaan. Mutta hän voi silti pelata prosenteissa jotain tiettyä roolia paljon hänen muuhun peliaikaansa nähden.
Kuten sanoin, niin minulla ei ole miehen peliajasta tarkkoja tietoja (olisi jos jaksaisin tarkastaa, mutta en nyt jaksa tällaisessa asiassa). Minulla ei ole edes noita "90%:n mututietoja". Minulla on vain käsitys miehen peliajasta katsomieni pelien kautta ja sen käsityksen mukaan hän on pelannut enemmän vastustajien kärkiketjuja vastaan kuin 10%.
Tuossa Johnsonin peliajassa pitää ottaa ensin kolme asiaa huomioon.
1. Kuinka paljon hän yleensä ottaen pelaa?
2. Kuinka vastustajan vastaavat ketjut ja ketjujen vastaavilla pelipaikoilla pelaavat pelaajat kuluttavat jäätä?
3. Mihin rooliin Johnson on hankittu?
Sitten voidaan ryhtyä laskemaan myös todennäköisyyksiä hänen peliajastaan.
Se tiedetään, että Johnson pelaa noin seitsemän minuuttia tasakentin. Ajatellaan, että vastustajan nelonen pelaa myös seitsemän minuuttia tasakentin. Ajatellaan, että Johnsonin roolina olisi pelata puolustavaa roolia vastustajaa vastaan.
Ajatellaan, että vastustaja haluaisi roolittaa kärkiketjunsa joskus ketjua vastaan, jossa on Mason Raymondia ja Darcy Hordichukia. Ajatellaan, että V haluaisi välttää tuota, mutta hän luottaisi Johnsoniin puolustavana hyökkääjänä ja Hordiin taklauksissa vastustajan pakan sekoittamisessa.
Olisiko kuinka todennäköistä, että V olisi pystynyt roolittamaan Johnsonia niin hyvin, että hän olisi pystynyt pelaamaan vain tuon 10% vastustajan kärkiketjuja vastaan? Olisiko kuinka todennäköistä, että puolustavaa sentteriä ei haluttaisi käyttää vastustajan kärkiketjuja vastaan enempää kuin 10%? Olisiko kuinka todennäköistä, että Canucks ja vastustaja olisivat halunneet lähes aina (90% kaikista peleistä) vastakkain neloset?
Minun nähdäkseni V on halunnut antaa Johnsonille peliaikaa vastustajan kärkiketjuja vastaan. Alkukaudesta kyse oli enemmän siitä, että V halusi Keslerit vastustajan ykköstä- ja Johnsonit tai Kaksoset vastustajan kakkosta vastaan. Wellwood (jonka laidoilla nähtiin usein mm. Raymondia ja Demitraa) kun ei oikein pystynyt matsaamaan tuossa hommassa. Myöhemmin Johnsonia ollaan käytetty jo enemmän noita kärkiketjuja vastaan, kun tuo Kesler-Burrows -kaksikko rikottiin.
Minun nähdäkseni Canucks ja vastustajat eivät ole muutenkaan suinkaan peluuttaneet aina nelosiaan toisiaan vastaan, vaan valmentajat ovat käyttäneet hyvinkin erilaisia ketjuja Canucksin nelosta vastaan. Näin ollen tuo "90% vastustajan nelosta vastaan pelaamista" kuulostaa kyllä minun mielestä liian suurelta prosentilta.
Mutta en jaksa tästä asiasta vääntää sen enempää. Minulle nyt on toisaalta ihan sama, vaikka Johnson olisi pelannut 2% vastustajan kahta ensimmäistä ketjua vastaan.
Rooli on muuttunut, ja lisäksi on käynyt nuorelle pelaajalle tyypillinen asia: mies on kehittynyt.Chip Whitley kirjoitti:Kesler on ollut erittäin hyvä viime aikoina, mutta pitää muistaa että hänen roolinsa on kauden mittaan hieman muuttunut.