Cookeen olisi varmasti monellakin joukkueella kiinnostusta, kun tietää hyvien kolmosketjujen merkityksen viime kauden perusteella ja Cooken arvon kolmosketjun hyökkääjänä. Cooke olisi toki myös Vancouverille arvokas pelaaja pitää (Kesler-Cooke-kaksikon varaan on ollut minulla suuria odotuksia ensi kaudelle), mutta joukkue tarvitsisi kuitenkin enemmän apuja kahteen ensimmäiseen ketjuun ja Cooke olisi ehkä mahdollista korvata joukkueen monilla vaihtoehdoilla.
Milläköhän ilveellä Chicago antaisi Tuomo Ruudun - vai antaisiko ollenkaan?
Cooke on kyllä sellainen pelaaja josta en luopuisi kovinkaan helpolla (yksi suosikeistani, niin kuin varmasti jokaiselle Canucks-fanille), joten vaihdossa tulevan tavaran pitäisi olla todella hyvää. Tiedostan että meillä on tällä hetkellä bottom-6 hyökkääjiä paljon (erityisesti
4. kentän hyökkääjiä), mutta Cooke on viimeisenä yhdessä Keslerin kanssa sillä listalla joista haluaisin luopua. Muista tosin ei sitten saakaan mitään...
Tuossa ylempänä tulivat esille Tuomo Ruudun, Dustin Brownin ja Andrew Laddin nimet, jos joku tästä kolmikosta olisi mahdollista hankkia niin kyllä silloin olisin tietysti valmis Cooken (+ jotain muuta) kauppaamaan. Cookesta (+ jostain muusta, esim. Bourdonista) pitäisi kuitenkin saada takaisin fyysinen nuorehko top6 hyökkääjä, ja tällaisiahan ei juuri ole hankittavissa, joten itse en lähtisi Cookea mihinkään tusinamieheen (tyyliin Prucha) kauppaamaan (edes one-on-one).
Tällä hetkellä joukkue etsii siis enää yhtä top6 hyökkääjää. Hyvässä mallissa Canucksin rakentaminen kuitenkin on, sillä maalivahtiosasto on ehkä NHL:n paras ja puolustuskin yksi parhaista. Lisäksi joukkueella on hyvä ykkösketju ja paljon laadukkaita vaihtoehtoja kolmoseen ja neloseen. Oikeastaan ainoa "huoli" on kakkonen, jossa Näslundilta ja Morrisonilta kysytään viime kautta parempia otteita ja laitaan pitää saada Jan Bulista pätevämpi pelaaja.
Vaikuttaisi siltä että Nonis ja Tambellini odottelevat tässä muutaman viikon ja katsovat mitä muut GM't joukkueinensa meinaa, sitten hankitaan tuo top6 winger treidin avulla.
Viime yön sopimuksista sen verran, että Sanfordiin olen erittäin tyytyväinen. Canucks halusi hänet alusta lähtien, ja on hienoa että suunnitelma toteutui. 600k ei todellakaan ole paha, ja menneiden kausien mukaan hän pelaa pelinsä hyvällä tasolla. Toisen viime yönä sainatun maalivahdin kuvioita on täälläkin vatvottu aika lailla, joten olen vain todella tyytyväinen siitä että Cory nähdään ensi vuonna Manitobassa. Ehkä kesän paras signaus tähän mennessä Canucksin osalta.
Ritchien sopimuksesta olen erittäin tyytyväinen, hän pelasi meitä vastaan erittäin hyvin viime kaudella ja oletan että hyvä peli jatkuu nyt kotikaupungin joukkueen paidassakin. Varmasti tärkeä pelaaja mahdollisissa playoffeissa, täydellinen kaveri nelosen sentteriksi nyt kun Rypienin terveys on mitä on. Isbister sen sijaan pisti mietityttämään, tuli samanlainen fiilis kuin Santalan ja Chouinardin kohdalla viime kesänä. Enemmän pohdittuani tulin kuitenkin siihen tulokseen että Isbister on myös katsomisen arvoinen kortti, hän tuo mukavasti kokoa alempiin kenttiimme pienikokoisten herhiläisten sekaan. Kunhan nyt vaan löytää tasaisuutta otteisiinsa, niin uskoakseni hyvä tulee. Ja jos ei löydä, meillä on pelaajia joita pistää tilalle, joten ei tuo mikään täysi katastrofi ole vaikka Bradin peli ei lähtisikään käyntiin.
Itse ajattelin kahden alemman kentän näyttävän tältä:
Cooke - Kesler - Cowan/Linden
Burrows - Ritchie - Cowan/Linden
Isbister, Rypien (kahdensuunnan soppari) ja Shannon (ehkä myös kahdensuunnan soppari) varalla.
Tuossa olisi mukavasti laajuutta, loukkaantumiset eivät sattuisi niin paljoa, ja kilpailu pelipaikoista olisi myös kovaa (=kaikki pelaavat täysillä koko ajan). Enkä myöskään laskisi mahdottomaksi tuota ylhäälläkin spekuloitua treidiä, meillä kun on neloskentän pelureita hieman liikaa. Meiltä puuttuu yksi top6 laituri, mutta myös kolmoskentän toisen laiturin paikka on vapaana (Cowan ja Linden mielestäni enemmän neloskentän pelaajia). En siis laskisi kolmoskentän laiturin hankintaakaan täysin ulos laskuista... neloskenttään sopivia pelureita on muutaman joukkueen edestä, mutta se vahvan kolmoskentän rakentamiseen edellyttävä laatu on hieman hukassa.
Moran, Jaffray ja Classen ovat puolestaan erinomaisia AHL-sainauksia, ja tarvittaessa pystyvät paikkaamaan NHL-miehistöäkin (ainakin Moran ja Jaffray). Tältä erin siis Nonisilta ja Tambellinilta mainiota työtä, jatkakaa samaan malliin. Ilon kautta.