Uskotko Jumalaan?

  • 1 379 465
  • 14 434

scholl

Jäsen
Niin kyllä minusta kirkon pitäisi kieltäytyä vihkimästä pareja, jotka eivät aio hankkia lapsia.

Ei välttämättä, mutta toisaalta voidaan ajatella, että jos henkilöt eivät aio hankkia lapsia niin avioliitto ei ole ehkä pakollinen. Naimisiin mennessään henkilö varaa itselleen option hankkia lapsia mikäli haluaa ja sitten siinä on sellainen vakuutus, ettei voi tulla aviottomia lapsia, jos jotain sattuu ehkäisyrintamalla.

edit. kuka tämän homojen kirkkoavioliittohankkeen keksi? Ei kaikkia idioottimaisia ideoita pidä käsitellä
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Tuossa olen samaa mieltä. Se voidaan tehdä. Koko valtionkirkosta voisi luopua. Esim. Saksassa ihmiset menevät 2 krt naimisiin, maistraatissa ja kirkossa. Boris Beckerin hääviikonloppu mm. sisälsi muistaakseni molemmat.

Tämä olisikin ideaaliratkaisu, mutta (kirkon näkökulmasta) pahoin pelkään että ajan kanssa tämä johtaisi vain häämäärän pienentymiseen, entistä suurempaan jäsenkatoon ja siitä seuraten rahavirtojen pienentymiseen.

Jumalan siunauksen liitolle? Haloo. En nyt tiedä onko sellaista esitettyä tahoa edes olemassa, mutta mitä tapahtui Aatamille ja Eevalle sekä omenalle? Avioliiton koko idea on lisääntyminen. Perustetaan perhe, koska halutaan lapsia ja koska aviottomien lapsien tehtailu on miten sen nyt sanoisin moraalitonta ja väärin. Sen takia pitää mennä naimisiin viimeistään 9kk ennen lapsen syntymää. Miten homoilu yhdistetään tähän lapsen hankintaan? Veikkaan, että samat homoliittolaiset ovat niitä, jotka puolustavat avioerojakin.

Nyt pitää siis ensinnäkin huomioida, että kyse on periaatteellisesta tilanteesta. Uskova homo on hyvin voinut saada itselleen sisäisen rauhan "keskusteluissa" jumalan kanssa.
Ja avioliiton idea ei sinänsä ole kylläkään lisääntyminen, vaan liitto kahden ihmisen välillä ja jumalan siunaus tälle liitolle. Lisääntyminen vain sitten se seuraus tästä liitosta ja tiukkapipoisesti tulkiten edellytys liitto on edellytys lisääntymiselle. Ennenvanhaanhan äpärälapsilla ei välttämättä edes ollut perintöoikeutta, mutta niin ovat ajat senkin osalta muuttuneet.

Sinänsä en kylläkään ymmärrä miten homous oikeastaan on este lasten hankinnalle. Kyllä, homopari ei voi lapsia itse hankkia, lesboparit taas varsin helposti, jopa tuplaten. Mutta olennaisempaa on ymmärtää että vanhemmuuden vietti ei ole seksuaalisuuteen sidottu, juuri sen takia homoparien adoptio-oikeuskin on tapetilla, homokin voi haluta olla isä. Mutta kohdunvuokraukset, tulevaisuuden koeputkikohdut jne. mahdollistanevat kyllä sen ettei lastenhankinta sinänsä rajoitu vain heteroseksuaaliseen lisääntymiseen.

Sinänsä on kyllä lähes koomista ja juuri sen takia en Schollin konservatiivimeuhkaamiseen jaksa edes puuttua, että Scholl kovaan ääneen puhuu moraalisuudesta yms. vaikka toisissa ketjuissa kyllä omat (kristillisen moraalin kannalta) moraalittomat naisseikkailut jaksetaan retostella yksityiskohtia myöten. Mitenkä moraalista edes seksi ilman avioliittoa onkaan? Kristillinen moraalihan ei sinänsä tee eroa seksillä ja lasten hankkimisella, vaan molemmat ovat vain seksiä ja siten ilman avioliittoa "Täytä tähän vastaus".
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ei välttämättä, mutta toisaalta voidaan ajatella, että jos henkilöt eivät aio hankkia lapsia niin avioliitto ei ole ehkä pakollinen. Naimisiin mennessään henkilö varaa itselleen option hankkia lapsia mikäli haluaa ja sitten siinä on sellainen vakuutus, ettei voi tulla aviottomia lapsia, jos jotain sattuu ehkäisyrintamalla.
Tuolla sinun logiikallasi sen ei edes pitäisi olla sallittua, jos ja kun sen ainoa tarkoitus on lisääntyminen. Niin ja se Soinin Timpan Jumala ja sen pannumyssyä päässään pitävä saksalaisedustaja maan päällä eivät kyllä mitään kondomeja tai muita suvaitse.
Vai väitätkö tämän saksalaisen Paavin olevan uskonnosta puhuttaessa väärässä?
 

scholl

Jäsen
Sinänsä en kylläkään ymmärrä miten homous oikeastaan on este lasten hankinnalle. Kyllä, homopari ei voi lapsia itse hankkia, lesboparit taas varsin helposti, jopa tuplaten. Mutta olennaisempaa on ymmärtää että vanhemmuuden vietti ei ole seksuaalisuuteen sidottu

Voihan rikostenkin tekeminen olla vietti. Meillä on moraaliset säännöt ja lait sen takia, että ihminen tietää, miten itsekuria harrastaa. Ei sitä mennä kaikkien viettien perässä, vaan otetaan huomioon mikä on oikein ja mikä väärin.

Se on ihan varma, että on väärin hankkia lapsia epänormaaliin perheeseen. Perheissä kuuluu olla isä ja äiti. Kaikki avioero-, yh-, uusio-, homoperheet ovat väärä ympäristö lapsille.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
RaiPen reippaat pojat
Ongelman ydin on siinä, että avioliitto on valtiollinen parisuhteen muoto, jonka hallinta on kuitenkin kirkolla. Koska avioliiton rajaaminen pois _kaikilta_ kansalaisilta on syrjintää, ei valtio voi sellaista tehdä. Ja jos kirkko haraa vastaan, on kirkon asema valtiollisena instituutiona (ts. yhteisöveroa saavana yhteisönä) lopetettava ja avioliiton hallinta siirrettävä pois kirkolta.
Minua ei juuri kiinnosta mitä täysi-ikäiset ihmiset tekevät omasta tahdostaan makuuhuoneen puolella, enkä myöskään kuulu kirkkoon. Varjon hienosti tiivistämästä syystä tämä asia kuitenkin kiinnostaa. Näenkin tämän homokysymyksen keskustelun avaukseksi kirkon ja valtion erolle.


Mutta olennainen pointti on yhä se, että jos nyt satut olemaan uskova homo ja tahdot jumalan siunauksen liitollesi, niin mitä vaihtoehtoja tällöin on. Aina voidaan sanoa, että homoja ei voida vihkiä koska niin sanotaan raamatussa, mutta tällöin oikeastaan syyllistytään kehäpäätelmään koska kirkko jo muutenkin on luopunut raamatun kirjaimellisesta tulkinnasta.
Voin olla väärässä, mutta eikös kristinuskossa juurikin Jumala anna sen siunauksen? Pappi siis toimii tässä prosessissa vain välikätenä. Miksi siis kirkonmiehille on niin vaikeaa esittää sitä pyyntöä jos kuitenkin yläkerrasta tulee se tuomio - Siunataan/ei siunata. Mielestäni kuvaa hyvin tätä rakkauden ja välittämisen uskontoa se, että esim lippuja siunataan mutta ihmisiä ei.
 

scholl

Jäsen
Vai väitätkö tämän saksalaisen Paavin olevan uskonnosta puhuttaessa väärässä?

En tiedä. Sen mitä tiedän niin kondomit ovat hyvin epämiellyttäviä käytössä. Tosin jollainhan normiseksitilanteessa tapahtuvat lisääntyminen pitää estää. Siinä mielessä voi olla, että hän on väärässä kondomien suhteen tai sitten koska ne ovat tosiaan niin epämiellyttäviä ja vievät fiilikset sekä tunnon seksistä niin ehkä se menee sitten niin että ne e-pillerit ovat se oikea tie. Tosin en ole koskaan keskustellut paavin kanssa tai muutenkaan kirkon kantaan tuossa kysymyksessä tarkemmin perehtynyt.

Toki jos on oikein tarkka asioista niin silloin suosittelen varmaankin selibaattia.

Missä kekkoslovakiassa tuollainen laki on?

Ei se ole laki, vaan moraalinen koodi.
 

Stigu

Jäsen
Se on ihan varma, että on väärin hankkia lapsia epänormaaliin perheeseen. Perheissä kuuluu olla isä ja äiti. Kaikki avioero-, yh-, uusio-, homoperheet ovat väärä ympäristö lapsille.

Entschuldigen, mutta missä tämä fakta lukee, jos asia on ihan sicher? Ja onko samaisessa teoksessa määritelty mikä on normaali perhe?

Ja mitä tekee homoaviolittokeskustelu uskotko Jumalaan-ketjussa?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ei se ole laki, vaan moraalinen koodi.
Mikä moraalinen koodi? Miten tätä tulkitaan? Missä tämä on kirjoitettuna? Missä kohtaa saa tiputtaa hanskat?
 

PuckY

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on ihan varma, että on väärin hankkia lapsia epänormaaliin perheeseen. Perheissä kuuluu olla isä ja äiti. Kaikki avioero-, yh-, uusio-, homoperheet ovat väärä ympäristö lapsille.

Toistan nyt varmastikin usein esiin tuodun pointin, mutta miksi juoppo mies ja mielenvikainen nainen voivat hankkia lapsia vapaasti, mutta homoparien yms. on käytävä helvetillinen lupaviidakko lävitse ennen kuin adoptio on mahdollista.

Mitä tulee oikeanlaiseen ympäristöön lapselle, niin kumpikohan tapaus vaikuttaa tolkullisemmalta?

En kannata mitään eugeniikkaa, mutta ei nämä jutut ihan niin yksinkertaisia ole kuin haluat antaa olettaa.
 

scholl

Jäsen
Entschuldigen, mutta missä tämä fakta lukee, jos asia on ihan sicher? Ja onko samaisessa teoksessa määritelty mikä on normaali perhe?

Kyllä itse ainakin pystyn sanomaan sen ilman mitään teostakaan. Perheen voi hankkia mies ja nainen, jotka ovat menneet täysissä sielun ja ruumiin voimissa avioliittoon ja joillain on riittävät tulot lasten elättämiseen.

Mikä moraalinen koodi? Miten tätä tulkitaan? Missä tämä on kirjoitettuna? Missä kohtaa saa tiputtaa hanskat?

Tulkitaan seuraavasti: jos olet naimisissa, voit hankkia lapsia. Jos et ole naimisissa, et voi hankkia, koska se on moraalitonta ja siis väärin.

Toistan nyt varmastikin usein esiin tuodun pointin, mutta miksi juoppo mies ja mielenvikainen nainen voivat hankkia lapsia vapaasti, mutta homoparien yms. on käytävä helvetillinen lupaviidakko lävitse ennen kuin adoptio on mahdollista.

Koska jälkimmäisessä on helpompi poistaa se vääryys. Yhteiskunta ei pysty valvomaan hankitaanko kehitysmaissa lapsia, hankkiiko esim. talkkari liian monta lasta siihen verrattuna paljonko hän tienaa tai ovatko vanhemmat lapsia hankkiessaan riittävän järjissään. Se ei ole tällä hetkellä mahdollista. Sen sijaan tuollaiset yh-puuhat ja homoadoptiot voi ihan hyvin plokata pois, jos niin halutaan.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
RaiPen reippaat pojat

PuckY

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koska jälkimmäisessä on helpompi poistaa se vääryys. Yhteiskunta ei pysty valvomaan hankitaanko kehitysmaissa lapsia, hankkiiko esim. talkkari liian monta lasta siihen verrattuna paljonko hän tienaa tai ovatko vanhemmat lapsia hankkiessaan riittävän järjissään. Se ei ole tällä hetkellä mahdollista. Sen sijaan tuollaiset yh-puuhat ja homoadoptiot voi ihan hyvin plokata pois, jos niin halutaan.

Joka tapauksessa on tekopyhää ja epätasa-arvoista kieltää mainitsemiltasi "vääränlaisilta" perheiltä lapset, kun ei lasten hyvinvointi todennäköisesti ole niissä yhtään sen huonommalla tasolla kuin "normaaliperheissä" - mahdollisesti ehkäpä päinvastoin. Lasten hyvinvointiahan sinä tässä olit nähdäkseni puolustamassa - sekä moraalia ja etiikkaa. Kumpikaan ei nyt oikein toteudu tuolla ehdotuksellasi.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En tiedä. Sen mitä tiedän niin kondomit ovat hyvin epämiellyttäviä käytössä. Tosin jollainhan normiseksitilanteessa tapahtuvat lisääntyminen pitää estää.
Tässä mielessä Katolisen kirkon tapa hoitaa homma pikkupoikien kanssa on on ainakin varman päälle pelaamista.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tulkitaan seuraavasti: jos olet naimisissa, voit hankkia lapsia. Jos et ole naimisissa, et voi hankkia, koska se on moraalitonta ja siis väärin.
Lienee nyt jotain höpöjuttuja. Koitin jopa googlettaa, eikä missään kohtaa mainita että lapsia ei voi hankkia ilman avioliittoa. Ymmärtääkseni lapsia hankitaan siten että nainen ja mies harrastavat seksiä jolloin nainen tulee raskaaksi ja syntyy lapsia. Missä kohtaa moraali ja vääryys nyt sitten estää tämän?

edit: ja voiko tätä moraalia käyttää ehkäisyvälineenä? Mielestäni kondomit ovat melko epämukavia, mutta jos moraali estää lasten saamisen, niin ongelmani ovat ratkaistut.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Joka tapauksessa on tekopyhää ja epätasa-arvoista kieltää mainitsemiltasi "vääränlaisilta" perheiltä lapset, kun ei lasten hyvinvointi todennäköisesti ole niissä yhtään sen huonommalla tasolla kuin "normaaliperheissä" - mahdollisesti ehkäpä päinvastoin. Lasten hyvinvointiahan sinä tässä olit nähdäkseni puolustamassa - sekä moraalia ja etiikkaa. Kumpikaan ei nyt oikein toteudu tuolla ehdotuksellasi.

Uskoisin tosiaan (ja tästä alkaa ilmeisesti olla jo jonkinlaista tutkimusdataakin), että noin keskimäärin lapset voivat varmasti paremmin sellaisessa perheessä, jossa huoltajia on syynätty vuosikausia sen suhteen kykenevätkö huolehtiviksi vanhemmiksi - etenkin jos tätä vertaa siihen, millä vastuuttomuuden asteella ja miten välinpitämättömiin ja kylmiin olosuhteisiin lapsia tälläkin hetkellä ihan luomu-menetelmällä tehtaillaan niin eihän tämän pitäisi olla mikään suuri uutinenkaan. Sinänsä perhemuodot ovat paljonkin vaihdelleet historian aikana, eikä tämä nykyinen kiireinen ja usein sosiaalisesti melko eristynyt ydinperhe todellakaan ole mikään perinteinen ratkaisu. Riippumatta ajasta ja kulttuurista lapset tarvitsevat rakkautta, huolenpitoja ja rajoja. Tässä ei sukupuolinen suuntaus muodosta mitään estettä, ja tuota adoptioprosessia toivoisi välillä sovellettavan vähän laajemmaltikin.
 

scholl

Jäsen
Lienee nyt jotain höpöjuttuja. Koitin jopa googlettaa, eikä missään kohtaa mainita että lapsia ei voi hankkia ilman avioliittoa. Ymmärtääkseni lapsia hankitaan siten että nainen ja mies harrastavat seksiä jolloin nainen tulee raskaaksi ja syntyy lapsia. Missä kohtaa moraali ja vääryys nyt sitten estää tämän?

Eli annat ymmärtää, että ihmiset ovat liian yksinkertaisia harrastaakseen oikealla tavalla seksiä?

Yksi tapa estää sekoilut on se, että parin pitäisi olla tuntenut riittävän kauan ennenkuin lupa avioitua annetaan. Pika-avioliitot ja pikaerot, joita Hollywoodissa harrastetaan jäisivät silloin pois. Ennen naimisiinmenoahan pappi kutsuu parin keskustelemaan häistä. Silloin voisi olla kunnon kuulustelu, jossa päätettäisiin saako avioitua vai ei. Pitäisi pystyä siis perustelemaan aikeensa. Kun asioita mietiskelisi, huomaisi onko tekemässä oikein vai seuraamassa vain jotain viettiä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Yksi tapa estää sekoilut on se, että parin pitäisi olla tuntenut riittävän kauan ennenkuin lupa avioitua annetaan. Pika-avioliitot ja pikaerot, joita Hollywoodissa harrastetaan jäisivät silloin pois. Ennen naimisiinmenoahan pappi kutsuu parin keskustelemaan häistä. Silloin voisi olla kunnon kuulustelu, jossa päätettäisiin saako avioitua vai ei. Pitäisi pystyä siis perustelemaan aikeensa. Kun asioita mietiskelisi, huomaisi onko tekemässä oikein vai seuraamassa vain jotain viettiä.

Tuota, täytyy tietysti ihailla tätä yksinäistä seksuaalivalistustyötäsi, jota täällä JA:ssa teet paavin ja kondomien jne. puolesta mutta entäs se sinun parisuhdeoppaasi - onko projekti jäissä vai missä mennään?
 

scholl

Jäsen
onko projekti jäissä vai missä mennään?

Mennään siinä vaiheessa, että Date Doctor Nina Deisslerin kirja on tällä hetkellä kesken. Se on niin miestä alentavaa tekstiä, että pitää olla välillä päivien vitutusbreikkejä samalla tavalla kuin aikanaa Che Guevaran juttuja lukiessani. Kun saan sen opuksen luettua niin otan yhteyttä Dina Deissleriin. Olen ottamassa myös yhteyttä Thilo Mischkeen, joka reissasi ympäri maailmaa naisia pokaillen. Tarkoitus keskustella siitä kumman kuuluu tehdä aloite.

Mitä tulee uskontoon niin olen alkanut tämän päiväisen keskustelun jälkeen pohtia sitä, että tarvitsemmeko kirkkoa lainkaan. Jos Jumalan olemassaolosta ei ole mitään todisteita ja kirkko on lähinnä kulttuurihistoriallisesti merkittävä toimija niin jos se homoilun sallimalla menettää uskottavuutensa niin mihin tarvitsemme koko kirkkoa.

On ollut tapana mennä kirkossa naimisiin ja näyttävät kirkot ovat olleet merkkinä jonkun alueen vauraudesta ja arkkitehtuurillisestä historiasta. Kirkko on myöskin antanut moraaliset raamit, jonka puitteissa toimia. Jos on mokannut niin on voinut mennä ripittäytymään. Nyt jos nuo raamit menevät perversseiksi niin mikä se kirkon rooli on enää jatkossa. Ehkä se on niin, että ihmiset hylkäävät silloin kirkon kokonaan. Mitä järkeä mennä kirkossa naimisiin, jos puoli tuntia myöhemmin sinne kävelee joku fägäri suutelemaan toista fägäriä.
 

Stigu

Jäsen
Yksi tapa estää sekoilut on se, että parin pitäisi olla tuntenut riittävän kauan ennenkuin lupa avioitua annetaan. Pika-avioliitot ja pikaerot, joita Hollywoodissa harrastetaan jäisivät silloin pois. Ennen naimisiinmenoahan pappi kutsuu parin keskustelemaan häistä. Silloin voisi olla kunnon kuulustelu, jossa päätettäisiin saako avioitua vai ei.

Samaa mieltä. Ja näissä kuulusteluissa selvitettäisiin siis:

- ne todelliset aikeet: lupaako ihan oikeasti olla toisen kanssa lopun elämäänsä myötä- ja vastoinkäymisissä. Rekvisiittana kuulusteluissa käytettäisiin kyynelkaasua, dobermannia, pippurisumutetta, 230 Voltin jännitettä, ja fotoshopattuja kuvia tulevasta aviopuolisosta 70 vuoden kuluttua
- jos kaikesta huolimatta eroaa ja on lapsia, miten aikoo ratkaista yh-ongelman
- mahdollinen homoseksuaalisuus (ootko homo-kysymyksiä sähköiskujen kera)
- tulot viimeiseltä viideltä vuodelta ja arvioidut tulot seuraavan 50 vuoden aikana
- hankittavien lasten lukumäärä 50 seuraavan vuoden aikana
- tiivistelmä omasta ja puolison suvusta, sen historiasta, varallisuudesta ja merkkiteoista
- puolue, johon kuuluu
- kasti, johon kuuluu (länsimaissa kommunisti/porvari)
- älykkyysosamäärä

Kuulusteluissa pappi vaihtaisi randomilla keskustelukieltä suomen, saksan, ruotsin , intian, serbokroatian ja kiinankielen välillä, jotta ehdokkaiden sivistystaso tulisi ilmi.

Kuulusteluiden jälkeen pappi ilmoittaisi ns. die endlöschnungin kirkon portailta peukalo ylös/alas-menetelmällä. Negatiivisesta päätöksestä seuraisi vähintään sakot, saattaisi jopa joutua vankilaan.
 

scholl

Jäsen
Samaa mieltä. Ja näissä kuulusteluissa selvitettäisiin siis

Ennenhän noi keskustelut olivat perheen piirissä, kun mies meni pyytämään kättä tulevalta appiukolta vai miten se sanotaan. Nyt perheet ovat laiminlyöneet tuon puolen. Itse esim. sanoin vanhemmilleni, että veljeni avioitumisaikeet pitää torpata, mutta he eivät olleet valmiita väliinmenoon siinä tilanteessa. Ollaan liian mukavia, joten kirkon pitäisi ottaa tuossa tarkempi rooli.

Kriteerisi ovat osin hyvin kummallisia. Esim. tulot eivät vaikuta sinänsä avioitumiseen, vaan siihen onko varaa hankkia lapsia.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
En tiedä. Miksi koko homoilusta pitää keskustella? En tiedä kuka sen otti esille. Kaikki tietävät, ettei homoilu ole kirkon mielestä jees, joten mitä helvettiä siitä pitää mussuttaa. Eihän kirkolle jää muuta mahdollisuutta kuin mennä sinne sanomaan, ettei homoilu kirkon piirissä ole oikein. Otetaan esille asioita, joissa kaikkien näkökannat ovat tiedossa ja sitten 15000 homoa eroaa kirkosta.

...

Ennen oli oikea ja väärä oikea ja väärä. Nyt keksitään kaiken maailman harmaita alueita ja yritetään vilppiä.

Miksi asioista yleensä keskustellaan? Demokratioissa on tapana keskustella myös tunteita herättävistä asioista ja homojen avioliitto-oikeus on tällainen, jos keskustelut kielletään mediassa (julkisuudessa) luisutaan hyvin pian diktatuurin puolelle, ja sitä tuskin kovinkaan moni ajatteleva ihminen toivoo. Ja tuskin kaikki eronneet ovat homoja, joukossa on myös monia, joille tämä keskustelu - ilta - antoi viimeisen kimmokkeen. Kirson tasa-arvon puute on kenties jo herättänyt ajatuksia, saanut mielen kuohumaan ja nyt, kun yksi tasa-arvoa "kieltävä" aihe nousi pintaan, eroaminen oli loppujen lopuksi se ainoa oikea ratkaisu henkilön mielestä.

Ennen oli todellakin väärä ja oikea, ja väärästä mielipiteestä joutui vankilaan, kuten itäisessä naapurissamme. Mutta onneksi enää ei ole valkoista ja mustaa, vaan on myös niitä harmaan sävyjä olemassa, jolloin avoin keskustelu on mahdollista eri areenoilla.

vlad.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Niin, mutta lapsia ei saa hankkia, jos ei ole avioliitossa ollut tuota 9 kuukautta. Se miten lisääntyminen teknisesti tapahtuu on sivuseikka.

Kerropa missä lakikirjassa kielletään lasten hankkiminen, jollei olla oltu avioliitossa tuota 9 kuukautta? Raamattu ei käy tästä esimerkiksi, koska sieltä voi kohdan jos toisenkin poimimalla perustella ties millaisia tekoja, niin positiivisia kuin myös negatiivisia - pahimmillaan oikeuden kansanmurhaan, jopa jumalan yllyttämänä. Eli mikä muu lakikirja käy mielestäsi esimerkiksi tapauksessa, jossa viotomien lasten tekeminen on kiellettyä?

"Rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi"
(Luuk 10:27).

Olisiko Jeesus sulkenut oven homolta, joka olisi löytänyt jumalan armon? Tuskin, mutta tuntuu siltä, että moni kirkkoisä ja uskovainen on valmis tähän, unohtaen samalla erään Jeesuksen opetuksen - tämä on sitä rusinoiden poimimista pullasta. Onko tällainen toiminta moraalisesti kannattavaa ja oikein? Kuten täällä on todettu, eikö olisi tällöin kestävintä todeta, että muodostan Raamatun perusteella oman käsitykseni kristinuskosta - se on minun uskoni eikä kenenkään muun usko. Se ei perustu kokonaisuuteen vaan se on osiensa summa, josta tilanteen mukaan poimitaan käyttökelpoisimmat ajatukset tukemaan omaa toimintaa. Kuinka kestävällä pohjalla tällainen usko todellisuudessa on?

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös