Sulla on nyt joku fiksaatio päällä. Tehdään nyt ensiksi geezerit ja esitetään kysymys:
Onko sinulla hautapaikka jo valmiiksi varattuna?
Ei ole tällä hetkellä hautapaikkaa varattuna. Uskoisin kuitenkin, että myöhemmin elämäni aikana tällainen asia tulee ajankohtaiseksi. Tietty mielikuva ja ajatus itselläni asiasta on jo nyt.
Mainitsemastasi fiksaatiosta en ole ihan varma, mitä tarkoitat. En ole kovinkaan aktiivisesti tämän ketjunkaan keskusteluun osallistunut, kuten viestihistoriastani on helppo tarkistaa.
Sitä olen kyllä avoimesti hämmästellyt, miten kova hinku joillakin on julistaa uskonnottomuuttaan. Omissa arvioissani tämä kiihko on aivan samalla tasolla, kuin vastaavasti kiihkouskovaisilla.
Itse olen tapakristitty, kuten olen tässäkin ketjussa maininnut.
Ainoa toiveeni on, että minut tuhkataan kuolemani jälkeen. En ole ajatellut mitenkään varmistaa kuolemani jälkeen, että toiveeni toteutetaan.
Myös minä haluan tuhkauksen. Oletettavasti toiveeni Isomäen hallin jäälle siroteltavasta tuhkasta ei ole toteuttamiskelpoinen, hymiö.
Toivon kuitenkin, että toiveitani noudatetaan sen mukaan, mitä itse aikanaan katson parhaaksi. Tietysti on mahdollista, että kuolen äkillisesti, enkä ehdi toiveita esittämään. Toivottavasti näin ei kuitenkaan pääse tapahtumaan
Syitä tuohon vapaa-ajattelijoiden huonoon hautautumisprosenttiin heille varatulla alueella pitäisi kysyä heidän omaisiltaan eikä julistaa pahaa oloaan Jatkoajan keskustelupalstalla.
Itse en kyllä näe asiayhteyttä siihen, miten esiintuomastani paradoksista voisi vetää johtopäätöksiä siihen, että itselläni on paha olla. Toistan vielä kerran kysymykseni siitä, miksi joidenkin pitää julistaa uskonnottomuuttaan yhtä kiihkeästi kuin kiihkouskovaisten omaa vakaumustaan. Tässäkin ketjussa on muutama nimimerkki, jotka viesteistä päätelle aktiivisesti yrittävät tehdä jonkin sortin käännytystyötä.
On mielestäni ihan asiaankuuluvaa ihmetellä, miksi näitä tunnuksettomia hautausmaita tarvittiin, jos sinne ei käytännössä ketään loppupeleissä haudatakaan.
Haiskahtaa rahojen tuhlaamiselta koko ajatus, mutta toki rahaa haaskaantuu yhteiskunnassa monin muinkin tavoin.
Eri asia on tietysti se, että itsekin olen sortunut nyt näiden parin viestini johdosta siihen, mistä tämän ketjun kirjoituksia aiemmin arvostelin: asian vierestä kirjoittamisesta. Se myönnettäköön.