Kenenkään puolesta ei voi asiaa päättää, mutta suosittelen lämpimästi alan vaihtoa.Työnhakuhistoriani ensimmäinen TEAMS-työhaastattelu takana ja muutaman päivän jälkeen tuli työtarjous.
Ensi viikon aikana tarvitsisi päättää otanko paikan vastaan.
Pyydänkin nyt täältä apua päätöksen tekoon.
Nykyinen työni on paskaisessa ja vaarallisessa tehtaassa toimihenkilönä. Tässä paikassa ei työt lopu tekemällä ja tulevaisuus on työn suhteen niin varma kuin se suomessa voi parhaimmillaan olla. Henkilökemiat niin th-th kuin th-tt välillä on huonot, johtuen nykyisestä osastomme päälliköstä. Työt seuraa vapaa-ajalle ja työssä on kiinni ns. 24/7.
Minulle tarjottu työ on säännöllisistä lomautuksista ja irtisanomisista tutulla alalla. Kyseinen firma ei ole niitä olemassaoloajallaan toteuttanut ja tilauskirjatkin on buukattu täyteen vuosiksi eteenpäin, mutta maailman tilanteesta johtuen mikään ei ole varmaan kyseisellä alalla. Th-tasolla kemiat on kunnossa (tuttu työskentelee tuolla ja perustan tietoni hänen kanssa keskusteluun). Työt jäisi täällä työpaikalle. Työmatka pitenisi 20km/suunta. Työolot olisi siistit.
Syy miksi olen hakenut toista työpaikkaa on juurikin nykyisen työpaikan huonoksi muuttunut ilmapiiri ja uuden päällikön mukanaan tuomat linjaukset.
Lisäksi työkuormani on aivan sietämätön. Viimeiset kolme kuukautta olen takonut ylitöitä lähes päivittäin eikä loppua näy. Lisäksi työpaikan yksi ominaisuus on tyhjät lupaukset mm. työkuormani jakautumisesta muillekin ja palkankorotuksista yms. Esimerkkinä minulle luvattiin 100e/kk korotus viime vuoden keharissa jos onnistun pitämään tietyt mittarit vuoden loppuun asti kunnossa. Laitoin vielä muistutuksen esimiehelleni loppuvuonna että mittarit kunnossa, kuten sovittiin. Hän ei reagoinut asiaan mitenkään eikä ole korotusta tullut.
Mitä mieltä palstatoverit on vaihtaako vai ei?
Palkka molemmissa sama.
Hyvinvointi työssä on niin tärkeä asia ainakin itselleni, että olen sen takia vaihtanut työpaikkaa/ammattia viisi kertaa. Irtisanoutuessani ei kolmella kertaa ollut edes toista hommaa valmiina, mitta tuli täyteen joko turhista lupauksista tai sitten tuosta huonosta työilmapiiristä, pari kertaa noiden yhteisvaikutuksesta. Ikää kun on tullut lisää, tuo kynnys vaihtaa paikkaa on madaltunut ja madaltunee jatkossakin.
Elämäntilanteestasi en toki tiedä, onko lapsia tai velkaa, mutta kokonaisuudessaan en ainakaan itse ole katunut omia valintojani. Kolmen pienen muksun pääsääntöisenä elättäjänä nuo ratkaisut oli toki pidemmän harkinnan takana, kuin nykyään kun ollaan emännän kanssa kahden. Ainakin omalta kohdalla tuo työkuorma ja päivittäinen ketutus duunin ilmapiirin takia kantautui kotiin, eikä ollut hyväksi perhe-elämälle.
Tsemppiä valintaan, päätät sitten kummin vaan.
Vasemmistolaisessa maailmankuvassa vasemmistolainen veskari päästäisihelpon vedon keskialueelta sisään ja alkaisi argumentoimaan ettei termi "maalivahti" tarkoita että hänen tulisi estää vastustajan maaliteko eikä tätentehtymaali ollut hänen vikansa, vaikka edellisellä erätauolla kehui miten hienosti torjui vetoja.
@SergeiK
@SergeiK