Captain Slow
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Melkeinpä voisi sanoa et oisit näillä ohjeilla jo täydellinen tuohon rekrytoineen firman vidohaastattelijaksi. Aikalailla noiden ohjeiden perusteella tuli mentyä ja ilmeisesti meni ihan hyvin hommat kun ensi viikolla pitääsi vielä käydä paikan päällä. Itse uskaltaisin sanoa vielä sen et kannattaa ottaa joku toinen kuvaamaan tuo homma, varmuuden vuoksi (oli se sitten se kauniimpi puolisko tai paras kaveri). Ja jos pätevyyksiä kysytään ja niitä kortteja on vino pino, niin itse ainakin säästin aikaa ja pistin kaikki siististi pöydälle ja kuvasin sitä kautta ne.Älypuhelimella pärjää oikein hyvin, kuvan laatu ei tässä ole mitenkään oleellinen, kunhan jotain näkyy ja ääni kuuluu. Laitan tähän uudestaan aiemmin tähän ketjuun postaamani vinkit, jotka perustuvat osin näiden videohaastattelujen tsiigailuun ja osin joskus itse hakiessani hr:stä tiskin alta saamiini vinkkeihin:
:
- Katso kameraan
- Älä lue paperista
- Vastaa siihen mitä kysytään, vaikka mieli tekisi kertoa itsestä kaikkea muuta mielestäsi oleellista
- Älä ylitä annettua aikarajaa (jos aika loppuu, älä puhu nopeammin, vaan puhu vähemmän)
- Jaottele sanottavasi selkeiksi pointeiksi, esim kolme pointtia (jos kysytään, miksi joukkue x on hyvä jengi, niin vastaus voisi kuulua, että ensinnäkin hyökkäys on sitä ja tätä, toisekseen puolustus on tätä ja tuota ja sokerina pohjalla valmennus on saanut joukkueen pelitavan kuntoon.)
- Ole rento mutta asiallinen.
- Ja kertauksena: vastaa kysymyksiin!
Tsemppiä ja yleensä noissa voi sen vastauksen nauhoittaa niin monta kertaa kuin haluaa, joten iisisti ja rauhassa vaan. Ei ole kiire.
Sen lisäisin myös et jos ei oo yhtään varma mitä tekee, niin kannattaa vähän tehdä muistiinpanoja ja vilkuilla niitä ennen kuvaamisia. Kameraan päin katsoessa kannattaa ehkä vähän hymyilläkkin ja muutenkin kehua itseään (tämä on itselle se heikko kohta), tosin siinä vaiheessa kun kysyttiin et "mitkä ovat omasta mielestäsi kehityksen alaisia kohteita" niin oli helppoa vastata suoraan et vaatimattomuus, oon surkea ottamaan kehuja vastaan.
Voin kyllä sanoa et stressasi aivan vittuna tuon teko. Siitä kertoo sekin et kuvaushenkilö joka oli apuna, sanoi suoraan et loppua kohden muutuin rennommaksi ja meni aikalailla ekoilla otoksilla, se missä ekaan meni lähemmäksi 5... kaippa tuo videohaastatteleminen on sitten tulevaisuudessa yleistyvämpää.