Työhaastattelun syvin olemus

  • 518 806
  • 1 686

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Miten saa kolme kuukautta karenssia, jos saa potkut?

Että silleen...

Irtisanomisen peruste:” Työsopimus on purettu molempien osapuolien yhteisen tahtotilan johdosta”. Epäilisin, että työkkäri syyttää vain ja ainoastaan minua, että ei ole töitä = 3kk karenssi. Syitä oli nimenomaan ihan molemmissa osapuolissa ja vaihtoehdot oli irtisanoutua tai tulla irtisanotuksi. Totesin ylläolevan olevan neutraalein vaihtoehto.

Leukaa rintaan vaan ja alkoholiton elämä meni siinä. Katellaan maanantaina mikä on tulevaisuus vai onko sitä.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Irtisanomisen peruste:” Työsopimus on purettu molempien osapuolien yhteisen tahtotilan johdosta”. Epäilisin, että työkkäri syyttää vain ja ainoastaan minua, että ei ole töitä = 3kk karenssi. Syitä oli nimenomaan ihan molemmissa osapuolissa ja vaihtoehdot oli irtisanoutua tai tulla irtisanotuksi. Totesin ylläolevan olevan neutraalein vaihtoehto.

Leukaa rintaan vaan ja alkoholiton elämä meni siinä. Katellaan maanantaina mikä on tulevaisuus vai onko sitä.


Sanottaisiinko näin että harvemmin kannattaa itseirtisanoutua ellei ole vaihtamassa työpaikkaa. Helposti työkkäri katsoo että olet itse edesauttanut irtisanomistasi. Toivottavasti ei.
No tehty mikä tehty joten stemppiä.
Anna pullon hengen pysyä pullossa. Maanantaina armoton työnhaku päälle.
Jotain IT hommaa etsit ja miltä alueelta?
Onko alueellasi esim Facessa työnhaku ryhmiä yms. Aika on toki varsin haastava työn löytymisen kannalta mutta ei muutakuin matoa koukkuun.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
@Pekko Pelikaani Mä en tosiaan hae työtä miltään tietyltä alalta. Pari hakemusta on jo täytetty ja molemmat eri alalta. Tähän tilanteeseen 3kk siivoojana tai kaupan kassana olisi jo lottovoitto ja kaikki yli 0h/vko on kotiinpäin.

En sitten tiedä edesauttaako työttömyys työn saannissa, mutta aiemmin ainakin on selvästi ollut haittaa työnhausta, kun olen töissä ollut.

Kiitos nyt tsempistä kaikille. Aika tyhjä on olo edelleen, eikä paljon huvita edes miettiä tulevaa viikkoa tai kuukautta.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Sanottaisiinko näin että harvemmin kannattaa itseirtisanoutua ellei ole vaihtamassa työpaikkaa. Helposti työkkäri katsoo että olet itse edesauttanut irtisanomistasi. Toivottavasti ei.
No tehty mikä tehty joten stemppiä.
Anna pullon hengen pysyä pullossa. Maanantaina armoton työnhaku päälle.
Jotain IT hommaa etsit ja miltä alueelta?
Onko alueellasi esim Facessa työnhaku ryhmiä yms. Aika on toki varsin haastava työn löytymisen kannalta mutta ei muutakuin matoa koukkuun.

Näin se taitaa mennä. Jos on itse irtisanoutunut, tai ollut edesauttamassa asiaa, niin karenssia pukkaa. Mutta kuten sanoit, turhapa asiaa enää on murehtia.

Tsemppiä kuitenkin @Karhunkulta, toivottavasti löydät pian uutta duunia!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Uusi tilanne edessä, kun mahdolliset rekryt ovat nyt kesälomasesongilla ja suosittelijat järjestään lomalla. Onko töykeää kysyä heidän suostumustaan esim. siviilinumeroiden laittamiseksi hakuihin? Itse voisin kuvitella vastaavani lomalla ja suosittelevani osaavaa tyyppiä ihan vilpittömästi, mutta tässä tapauksessa lähimmälle suosittelijalleni aiheutuu akuutti ongelma erään hankkeen miehitykseen ja toisellekin välillinen, joten vähän tuntuu nihkeältä kysyä tuollaista, koska soitto heille rikkoo loman. Mahdollisesti. Olen sillä kannalla, että kysyn asiaa suoraan heiltä, mutta pallottelen nyt asiaa täällä, koska palstalta löytyy monipuolista kokemusta varmaan tästäkin asiasta.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uusi tilanne edessä, kun mahdolliset rekryt ovat nyt kesälomasesongilla ja suosittelijat järjestään lomalla. Onko töykeää kysyä heidän suostumustaan esim. siviilinumeroiden laittamiseksi hakuihin? Itse voisin kuvitella vastaavani lomalla ja suosittelevani osaavaa tyyppiä ihan vilpittömästi, mutta tässä tapauksessa lähimmälle suosittelijalleni aiheutuu akuutti ongelma erään hankkeen miehitykseen ja toisellekin välillinen, joten vähän tuntuu nihkeältä kysyä tuollaista, koska soitto heille rikkoo loman. Mahdollisesti. Olen sillä kannalla, että kysyn asiaa suoraan heiltä, mutta pallottelen nyt asiaa täällä, koska palstalta löytyy monipuolista kokemusta varmaan tästäkin asiasta.

Minusta ei ole töykeää. Kyllähän jokainen (fiksu) ymmärtää tuollaisen tilanteen, eikä yhteen puhelinsoittoon vastaaminen ja pieni hetki jutustelua sampiosta varmaan mikään kovin kuormittava juttu ole loman kannalta.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Viimeisen vuoden aikana on kyllä haastikset menneet putkeen. Vaihdoin firman sisällä hommia ja ensi viikolla koulutukseen Norjaan. Toki firman sisäiset siirrot helpompia, kun pääsee juttelemaan suoraan oikeille ihmisille ilman mitään hakemusrumbaa, mutta tähänkin hommaan haettiin myös ulkopuolisia.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
@Pekko Pelikaani Mä en tosiaan hae työtä miltään tietyltä alalta. Pari hakemusta on jo täytetty ja molemmat eri alalta. Tähän tilanteeseen 3kk siivoojana tai kaupan kassana olisi jo lottovoitto ja kaikki yli 0h/vko on kotiinpäin.

En sitten tiedä edesauttaako työttömyys työn saannissa, mutta aiemmin ainakin on selvästi ollut haittaa työnhausta, kun olen töissä ollut.

Kiitos nyt tsempistä kaikille. Aika tyhjä on olo edelleen, eikä paljon huvita edes miettiä tulevaa viikkoa tai kuukautta.

mitenkäs Karhunkulta hommat on lutviutuneet? Onko haastatteluissa käyty ja onko tärpännyt?
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
mitenkäs Karhunkulta hommat on lutviutuneet? Onko haastatteluissa käyty ja onko tärpännyt?

Itseasiassa eilen sain myyntipuolen hommia. Puhtaalla provisiolla ja myynti ei sinänsä ole ikinä ollut mikään iso työnkuvani, mutta tuoteryhmä on sentään sellainen mistä oikeasti jotain tiedänkin.

Huomenna olisi puhelinhaastis ja työ määräaikainen. Palkka tulisi vakiona, mutta itsessään ei olisi mikään kultakaivos.

Jos näiden kahden välillä täytyy päättää, niin vaikeaksi menee. Houkutteleva uusi ura, mutta epävarmat tulot vs. kuukausipalkka mutta palkka tai työ ei mitään erityisen houkuttelevaa ole.

Edit: Mutta kuten aiemmin totesin, niin kaikki työ on kuitenkin eteenpäin. Työkkäriltä näköjään oli turha mitään apua odottaa.
 
Viimeksi muokattu:

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Itseasiassa eilen sain myyntipuolen hommia. Puhtaalla provisiolla ja myynti ei sinänsä ole ikinä ollut mikään iso työnkuvani, mutta tuoteryhmä on sentään sellainen mistä oikeasti jotain tiedänkin.

Huomenna olisi puhelinhaastis ja työ määräaikainen. Palkka tulisi vakiona, mutta itsessään ei olisi mikään kultakaivos.

Jos näiden kahden välillä täytyy päättää, niin vaikeaksi menee. Houkutteleva uusi ura, mutta epävarmat tulot vs. kuukausipalkka mutta palkka tai työ ei mitään erityisen houkuttelevaa ole.

Edit: Mutta kuten aiemmin totesin, niin kaikki työ on kuitenkin eteenpäin. Työkkäriltä näköjään oli turha mitään apua odottaa.

Mielenkiintoista. Onko Suomessa mahdollista tehdä myyntihommia pelkällä provikalla? Sinänsä siinä ei tietysti ole mitään vikaa, mutta ihan lainsäädännön puolesta kyselen. Itse tein Thaimaassa puhelinmyyntiä kolmisen vuotta provikkapalkalla ja silloin ei voi olla mukavuusalueella, eli oppi menee päähän aika nopeasti.

Myynnissä se tuote merkkaa ihan älyttömästi. Samoin asiakasryhmä. Yksityiset vs. firmat menee firmoille selkeästi. Yrittäjät eivät ole niin mulkkuja ja jos tuote on hyödyllinen, on paljon helpompi luukuttaa tuotetta menemään. Yksityisille on helppo myydä, jos pääsee myymään sellaisille asiakkaille, jotka ovat jo ostaneet aiemmin, eli pääsee luukuttamaan ns. lämmintä listaa.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
@moby Mitä nyt olen seuraillut ilmoituksia, joissa ihan fyysistä myyntityötä tehdään, niin pääosin haetaan provikalla tai pohja + provikka. Pohja lähinnä taitaa olla, että saat viisi kertaa kuussa sillä rahalla vedettyä ateriat ABC:a, eli käytännössä mitätön.

Vähän alan kallistua siihen, että yritän saada toisesta päivätyön ja toisesta osa-aikaisen iltatyön. Myyntipuolen homma nyt olisi joka tapauksessa iltatyötä ja toinen homma pääasiassa aamua. Kummassakin tietysti iso juttu, että perheellisenä saan yöt vihdoin nukkua ilman työntekoa, ekaa kertaa yli yhdeksään vuoteen.
 

444

Jäsen
Mielenkiintoista. Onko Suomessa mahdollista tehdä myyntihommia pelkällä provikalla? Sinänsä siinä ei tietysti ole mitään vikaa, mutta ihan lainsäädännön puolesta kyselen. Itse tein Thaimaassa puhelinmyyntiä kolmisen vuotta provikkapalkalla ja silloin ei voi olla mukavuusalueella, eli oppi menee päähän aika nopeasti.

Myynnissä se tuote merkkaa ihan älyttömästi. Samoin asiakasryhmä. Yksityiset vs. firmat menee firmoille selkeästi. Yrittäjät eivät ole niin mulkkuja ja jos tuote on hyödyllinen, on paljon helpompi luukuttaa tuotetta menemään. Yksityisille on helppo myydä, jos pääsee myymään sellaisille asiakkaille, jotka ovat jo ostaneet aiemmin, eli pääsee luukuttamaan ns. lämmintä listaa.
On se mahdollista, koska täällä ei ole mitään minimipalkkoja, mikäli työnantaja ei ole järjestäytynyt. Olen itse tehnyt myyntityötä puhtaasti provisiolla, ja tuolloin bruttotulot heiluivat 1-9k€ välillä. Keskimäärin itselleni hyvä liksa, mutta kyllähän tuo heilunta stressasi ihan rutosti. Työnantaja toki oli myös täysi mulkku, mistä syystä firmaa ei ole enää olemassakaan. Jotain kertonee sekin, että reilun 20 vuoden aikana nimi oli vaihtunut 5 kertaa eikä kyse ollut mistään vivahde-eroista vaan ihan täydestä muutoksesta.

Suomessa on toki yleisempää se, että myyjillä on mieluummin pohjapalkka ja vähän pienempi provisio kuin pelkkä provisio. Tällä saadaan porukka sitoutumaan paremmin tekemään pitkäjänteistä myyntityötä sen sijaan, että myyjä etsii pikavoittoja ja jättää selvitystyöt jälkimarkkinoinnille tai back officelle ihmeteltäväksi. Paremman provikan takia kun saattaa ”vahingossa” luvata yhtä jos toista.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uusi tilanne edessä, kun mahdolliset rekryt ovat nyt kesälomasesongilla ja suosittelijat järjestään lomalla. Onko töykeää kysyä heidän suostumustaan esim. siviilinumeroiden laittamiseksi hakuihin? Itse voisin kuvitella vastaavani lomalla ja suosittelevani osaavaa tyyppiä ihan vilpittömästi, mutta tässä tapauksessa lähimmälle suosittelijalleni aiheutuu akuutti ongelma erään hankkeen miehitykseen ja toisellekin välillinen, joten vähän tuntuu nihkeältä kysyä tuollaista, koska soitto heille rikkoo loman. Mahdollisesti. Olen sillä kannalla, että kysyn asiaa suoraan heiltä, mutta pallottelen nyt asiaa täällä, koska palstalta löytyy monipuolista kokemusta varmaan tästäkin asiasta.
Ne harvat kerrat kun minua on suosittelijaksi kysytty, niin olen kyllä ihan oman kännykkänumeron antanut. Jos minä jotain suositella lupaan, niin en mä sitä työnä ajattele, vaan ystävänpalveluksena tms. Ei kai niillä sun suosittelijoillakaan niin paljon suositeltavia ole, että ihan alvariinsa pitäisi puhelimeen vastata. Eli kyllä mä kysyisin. Ja jos joku ei halua kännykkänumeroansa antaa, niin kyllä mä senkin ymmärrän ja hyväksyn. Kysyä aina voi.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
@moby Mitä nyt olen seuraillut ilmoituksia, joissa ihan fyysistä myyntityötä tehdään, niin pääosin haetaan provikalla tai pohja + provikka. Pohja lähinnä taitaa olla, että saat viisi kertaa kuussa sillä rahalla vedettyä ateriat ABC:a, eli käytännössä mitätön.

Vähän alan kallistua siihen, että yritän saada toisesta päivätyön ja toisesta osa-aikaisen iltatyön. Myyntipuolen homma nyt olisi joka tapauksessa iltatyötä ja toinen homma pääasiassa aamua. Kummassakin tietysti iso juttu, että perheellisenä saan yöt vihdoin nukkua ilman työntekoa, ekaa kertaa yli yhdeksään vuoteen.
Ok eli voin kuvitella että tuo fyysinen iltatyönä tehtävä myynti on jotain ovelta ovelle myyntiä häläreitä, putki/ikkunaremppoja tms. Noissahan homma menee sillä tavalla, että kenkää tulee saletisti koeajan puitteissa, ellei tavoitteet täyty.

Itse tein B2B-puhelinhommia 3k€ pohjapalkalla+provikat päälle kaikesta myynnistä. Tuollaisia paikkoja ei kauhean usein tule vastaan. Kuitenkin koin teknisen puolen enemmän omaksi ja kun firmalla on tekninenkin osasto, niin vaihdoin sinne. Varmaan keskimäärin sama palkka, mutta varianssia ei ole.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tänään olisi haastattelu, johon minut pyydettiin yllättäen ja pyytämättä. Tehtäväalue menee ohi omasta ydinosaamisestani, mutta olen näidenkin tyyppien kanssa duunia tehnyt, jotain kai sitten oikein.

Minua ei jännitä, eli kovin paljoa ei taida olla pelissä. Homma voisi kyllä olla ihan mielenkiintoinen ja siitä saisi hyvää kokemusta oman alan merkittävältä osa-alueelta.

Elämäni ensimmäinen videohaastattelu, pitäisikö olla ilman housuja, ihan vain koska voin. Edit. Olin ilman housuja, elämäni tähtihetki.
 
Viimeksi muokattu:

Kimmo_Ahteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaipaisin näkemystä sopivasta liksankorotuksen tasosta kun kyseessä on ns. pomohommat johon kuuluu alaisia (asiantuntijoita) muista Pohjoismaista. Aikaisemmin alaisia oli vain kotimaasta.

Eli oma työkuva laajenee ja alaisten määrä kasvaa. Sitä myötä voinee sanoa että vastuut lisääntyy. Mutta itselläni ei ole hajuakaan kansainvälisessä ympäristössä toimivan ison yrityksen pomotason liksoista, saatikka montako % on käypä liksankorotus. Jos jollain on perusteltuja näkemyksiä korotuksen tasosta, olen kuulolla.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kaipaisin näkemystä sopivasta liksankorotuksen tasosta kun kyseessä on ns. pomohommat johon kuuluu alaisia (asiantuntijoita) muista Pohjoismaista. Aikaisemmin alaisia oli vain kotimaasta.

Eli oma työkuva laajenee ja alaisten määrä kasvaa. Sitä myötä voinee sanoa että vastuut lisääntyy. Mutta itselläni ei ole hajuakaan kansainvälisessä ympäristössä toimivan ison yrityksen pomotason liksoista, saatikka montako % on käypä liksankorotus. Jos jollain on perusteltuja näkemyksiä korotuksen tasosta, olen kuulolla.
Ei kai näissä mitään prosenttimääriä ole. Riippuu varmaankin nykyisestä liksasta myös ja firman politiikoista. Pyydä liikaa, niin saat jotain.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaipaisin näkemystä sopivasta liksankorotuksen tasosta kun kyseessä on ns. pomohommat johon kuuluu alaisia (asiantuntijoita) muista Pohjoismaista. Aikaisemmin alaisia oli vain kotimaasta.

Eli oma työkuva laajenee ja alaisten määrä kasvaa. Sitä myötä voinee sanoa että vastuut lisääntyy. Mutta itselläni ei ole hajuakaan kansainvälisessä ympäristössä toimivan ison yrityksen pomotason liksoista, saatikka montako % on käypä liksankorotus. Jos jollain on perusteltuja näkemyksiä korotuksen tasosta, olen kuulolla.

Itse tienaan viidellä alaisella hieman yli 100 000€. Eli, vähän hassu kysymys, ei liksaa voi alaisten määrän perusteella määritellä. Ainakaan minun tietääkseni missään ei makseta alaisten määrän perusteella liksaa, vaan tuottavuuden. Jos olet reilusti tuottavampi yritykselle muutoksen myötä, pyydä reilusti lisää liksaa.
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Itse tienaan viidellä alaisella hieman yli 100 000€. Eli, vähän hassu kysymys, ei liksaa voi alaisten määrän perusteella määritellä. Ainakaan minun tietääkseni missään ei makseta alaisten määrän perusteella liksaa, vaan tuottavuuden. Jos olet reilusti tuottavampi yritykselle, pyydä reilusti lisää liksaa.
Jep, ja joku toinen tienaa 40-50k likemmäs sadalla alaisella. Koita kepillä jäätä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja taas mennään. Pari kierrosta haastatteluja takana ja seuraavaksi testailuhommia. Onneksi älykkyysosiot on ko. firmassa tehty alle kaksi vuotta sitten, niin ei sentään tarvitse koko settiä tehdä uudestaan. Kysyin kyllä mahdollisuutta korottaa osioittain niin, että paremmat tulokset jäävät voimaan, mutta olisi pitänyt tehdä koko patteristo uudestaan, niin mennään vanhoilla. Tuskinpa tässä edes olisi mitään fiksuuntumista juuri tapahtunutkaan.

Jos tämä ei tärppää, niin sitten onkin heti perään vastaavanlainen prosessi, joten tässä joutuu etähaastatteluissa mahdollisesti kekkuloimaan ilman housuja vielä enemmänkin. Toivottavasti saisi nyt tämän ekan, niin ei tarvitsisi taas hetkeen stressata.
 

Kimmo_Ahteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse tienaan viidellä alaisella hieman yli 100 000€. Eli, vähän hassu kysymys, ei liksaa voi alaisten määrän perusteella määritellä. Ainakaan minun tietääkseni missään ei makseta alaisten määrän perusteella liksaa, vaan tuottavuuden. Jos olet reilusti tuottavampi yritykselle muutoksen myötä, pyydä reilusti lisää liksaa.

Omalta osalta on ehkä vähän haaste naulata yhtä teemaa ja sanoa että tähän tulee merkittävä parannus. Tuottavuus itsessään kai merkitsee sitä että mahd. pienellä panostuksella saadaan suurempaa tuotosta. Olen aika pitkään ollut firmassa kuten pomonikin, joten sellanen kuvan maalaaminen mikä tavallisessa työhaastattelussa toimisi, ei mielestäni toimi nyt, koska kaikki tuntee ja tietää ne tekijät jotka vaikuttavat inputtiin ja outputtiin.

Koska liiketoimintamallit on annettuja, tuotteet on annettuja, hinnat on annettuja ja asiakkaat on ne samat kuin ennenkin, tuntuu että ainut asia on ns. pehmeet arvot (yhteistyö, johtaminen, sitoutuminen) ja näitä teemoja on vaikea mitata, samalla nähdä kehitys ja tässä hetkessä perustella hyvin miksi pitäisi saada + x% lisää kk-liksaa nykyiseen verrattuna. Joten ainut mitä keksin on kasvava vastuu, johtuen lisääntyneestä määrästä alaisia.

Mutta ravistelen tetsonia ja katson mikä lukema sieltä tulee. Menen sitten sillä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Perkele, nyt ajoin kyllä kovaa seinään. Oli vähän sellainen fiilis viimeisen haastattelukierroksen jälkeen kieltämättä, mutta kieltäydyin uskomasta tuntemuksiani, ummistin silmäni ja luulottelin itselleni, ja poks. Nyt on pari päivää sulateltu ja alkaa helpottaa.

Tilanne oli siis sellainen, että vaihdoin syksyllä duunia, mutta muutaman viikon jälkeen huomasin somessa rekryn, joka yksinkertaisesti oli liian mehevä sivuutettavaksi. Varsinkin kun tiesin, että palkka tulisi olemaan erinomainen ja duuni veisi ulkomaankomennukselle, oli haku aika selkeä, vaikka mulla tosiaan tuore ja hyvä pesti alla olikin.

No, paperit sisään, kutsu ekalle kierrokselle ja erittäin hyvä fiilis jäi. Homma rokkasi, itseluottamus kasvoi ja kutsu oli aika selviö ryhmähaastikseen, kuten kävikin. Ryhmässä sitten tajusin millaisessa seurassa olin - mukana kv. kokemuksella marinoituja pääosin mua vanhempia ja yksi samanikäinen hakija, parilla juuri saman tehtävän kokemusta takana. No, en antanut asian häiritä, vaan luotin osaamiseen, hoidin homman parhaani mukaan, mutta pieni epäilys oli hiipinyt puseroon ilmeisesti, koska viimeinen haastattelu oli aika kädenlämpöinen. Finaalissa siis oltiin, mutta jotenkin vain vaikutti se edellinen kokemus pohjalla, ja tuntui, etten saanut itsestäni mitään irti. En mokannut varsinaisesti, mutta jos yksi valitaan niin kolme jää rannalle, ja mä olin nyt yksi niistä kolmesta.

Ihan hillitön vitutus oli päällä. Sinänsä viileän rauhallisesti suhtauduin ilmoitukseen, vaikka myönsin toki olevani pettynyt ja totesin, että en aivan parhaimmillani finaalissa ollut. Eipä siinä, joku parempi ja sopivampi palkattiin, ja sillä selvä, mutta eka vitutuksen jälkeen meinasin romahtaa aivan täysin, kun alkoi pyöriä mielessä se, että mokasin koko perheeltä aivan mahtavan kv. tilaisuuden kulttuurin ja kielen oppimisen osalta. Nytkin meinaa vähän kuristaa kurkusta, kun tulee tuo prosessi mieleen ja kelailee, mikä meni vikaan, kun rekordi haastatteluihin päästyjen rekryjen osalta on kova, opetuspuolelle 100%.

No, eiköhän tämä tästä, ja uutta matoa koukkuun sitten joskus, saatana. Räntää alkaa puskea, eikä olisi kiinnostanutkaan viettää paria vuotta lämpöisessä. Mutta rehellisesti, oli tuo aika kuluttavaakin, kun uusi duuni vaatii huomioita ja siinä samalla käy tuollaista mahdollisesti koko elämän mullistavaa prosessia läpi. Jos jotain hyvää, niin nyt voi keskittyä tähän hetkeen.

Vittu. Miten te muut olette nousseet takaisin elämän tielle?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vittu. Miten te muut olette nousseet takaisin elämän tielle?

Onhan nuo kovia paikkoja. Itse duunin saamiseen liittyvän aspektin lisäksi noissa on aina mukana se omaan persoonaan ja henkilöön liittyvä tekijä, että kelpaanko minä. Jos tulee takkiin, tuntuu helposti, että olen jotenkin huono, vaikka siitä ei olisikaan kysymys.

Minä olen aina asettanut itselleni määräajan, jonka saa luvan kanssa piehtaroida vitutuksessa, mutta sen jälkeen homma pitää pystyä painamaan taka-alalle. Minusta viikko totaalivitutusta on ihan ok, mutta sen jälkeen on syytä keksiä muuta ajateltavaa.

Oma prosessini etenee niin, että nyt on taas oltu testattavana ja ehkä pari viikkoa pitää vielä odotella lopullista tuomiota. Ja sitten onkin passelisti taas yksi kiinnostava paikka aukeamassa, johon pitää laittaa lappua sisään, jos nyt ei tärppää. Sikäli ei tarvitse kylläkään juuri stagaa puristaa, että nykyinenkin duuni on ihan hyvä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onhan nuo kovia paikkoja. Itse duunin saamiseen liittyvän aspektin lisäksi noissa on aina mukana se omaan persoonaan ja henkilöön liittyvä tekijä, että kelpaanko minä. Jos tulee takkiin, tuntuu helposti, että olen jotenkin huono, vaikka siitä ei olisikaan kysymys.
Jep, tuo omaan henkilöön kokemani "arvostelu" oli toinen aspekti, mikä söi myös siinä alkuvaiheessa. Kun haettiin tiimiin sopivaa persoonaa, eikä vain kovaa osaamista - ja näinhän se pitää ollakin - sitä jotenkin tuli fiilis, että perkele, minä olen oikeasti hyvä tyyppi enkä mikään toistaitoinen sosiopaatti, jollaiseksi nyt minut selkeästi luokittelitte.

Mutta eiköhän tämä tästä. Jos ei vituttaisi, olisin enemmän huolissani.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös