secord kirjoitti:
Kerro toki lisää. Ihmetyttää hieman, jos luvassa olisi lisämateriaalia muusikin muodossa.
http://www.target.com/gp/search.htm...g=UTF8&index=music&field-keywords=10,000 days
http://www.amazon.com/gp/product/B0...f=pd_bbs_4/002-2412276-6978414?_encoding=UTF8
secord kirjoitti:
Itse en ole ainakaan lukenut mistään bändin jäsenten suoraan maininneen, että luvassa olisi "raskainta Toolia koskaan".
Tästä ketjusta:
"There seems to be a little more brute force going on in the music, rather than being lighter and more intricate like some of the stuff on the last record," Carey said. "It still has quirky time changes, but so far we've been working on really heavy stuff."
"True to form, TOOL's upcoming opus is a 77-minute, 11-song prog-metal odyssey, packed with plenty of eight minute-plus twisted riff-a-thons, odd-tempo polyrhythms and the bands trademark, eerie interludes. It's also arguably their heaviest, most punishing material since their 1993 breakthrough album "Undertow", according to Kerrang!"
Muistaakseni jossain oli sanottu ihan suoraankin bändin suulla tuo, että on "raskainta" koskaan, mutta en nyt löydä sitä kommenttia.
Edelleen, itseäni tämä ei haittaa ollenkaan. Ihmetyttää vain tämä ristiriita puheiden ja todellisuuden välillä. Ihmetyttää myös Right in Twon sanoitukset.
Muistaakseni Blair myös ilmoitti jossain vaiheessa, että Danny tekee levylle raidan, jossa on mukana Enochian-kieltä (vai mikä vittu se on mitä nämä fanittavat).. Panostus ei käsittääkseni ollut mitään vähäpätöistä, joten ihmetyttää mihin tuokin raita mahtoi jäädä.
secord kirjoitti:
Jos yhdellä sanalla levyä tulisi kuvata, se sana olisi monipuolinen.
Monipuolinen tosiaan:
Vicarious - Lateralus
Jambi - AEnima
The Pot - Undertow
Rosetta Stoned - AEnima
Intension - Lateralus
Right in Two - Lateralus
Ei ole tarkoitus missään nimessä vähätellä näitä biisejä kategorisoimalla ne tällä tavalla, mutta mielestäni tässä on vaan aika selvä jako.
Jos olen kuitenkin väärässä, niin siinäpähän olen. Ei haittaa. Kirjoitinhan jo aiemmin tähän ketjuun esim. näin:
"Tuo raskauden suhteen olen kieltämättä myös aika varautunut. Tämä ei suinkaan johdu siitä, etten raskaasta musiikista pitäisi, vaan siitä, että olen tykästynyt Toolin psykedeelisempään ja rauhallisempaan puoleen. Olisi mukavaa, jos uudellakin levyllä maalaltaisiin enemmän kuin vedettäisiin turpaan, mutta luotan siihen, että nämä kaverit tietävät mitä tekevät."
"En voi luonnollisesti kuin puhua omasta puolestani, mutta eihän tässä mitään Lateralusin jatko-osaa odoteta, vaan nimen omaan sitä luonnollista kehitystä. Siksi ajatus esimerkiksi bändin siirtymestä takaisin suoraviivaisempaan ilmaisuun häiritsee. Jos haluan turpaanvetoa, kuuntelen Nasumia. Ja jos haluan Meshuggahia kuuntelen Meshuggahia. Luulin Toolin jo purkaneen ne patoutumansa, joten mene ja tiedä mitä kaverit nyt oikein meinaavat."
Kuulostaa kovasti siltä, että minä ainakin sain juuri sitä mitä halusin, joten eipä voi salaliittohulluuttani senkään piikkiin laittaa tässä tapauksessa.