:)secord kirjoitti:Perskules Cube sun kanssas. Edelleenkään en jaksa uskoa, että lisämateriaalia olisi tulossa, mutta ehkä pää on hieman sekaisin tästä kaikesta. Seuraavassa ote Blairin syyskuun kirjeestä:
"Now where was I?.. Oh yeah, TOOL!.. I'm not going to reveal my source, Mister Patience, but do you want to know the kind of things that have been going on while this record was being recorded? Okay, first there was the decoy record just to confound all those would-be bootleggers out there. This took, oh, about a year, just because the band members wanted it to sound pretty close to the real thing (so as to be believable), along with equally believable art design."
No enpä itsekään oikein tiedä mitä ajatella. Blair tosiaan on sen verran itseriittoinen ja sarkastinen kusipää, ettei mihinkään hänen sanomaansa kovin tosissaan viitsi suhtautua. Mutta, mutta.. Mielenkiintoistahan tuokin on. Mikä olisikaan parempi kusetus kuin sellainen, jossa totuus on ihan avoimesti kerrottu etukäteen.
Olin todella epäilevällä kannalla kaikkien näiden teorioiden suhteen vielä siinä vaiheessa, kun olin kuunnellut levyn läpi vasta kerran tai kahdesti ja vähän lukenut näistä "todisteista" muilta palstoilta. Nyt olen kuitenkin hiljalleen alkanut vakuuttumaan siitä, että kaikki ei ole kohdallaan. Tähän ajatukseen olen päätynyt kuuntelemalla levyä itse. Ehkä kyse on tosiaankin siitä, että minulla on mielessäni liian vahva kuva ja mielipide siitä mitä Toolin pitäisi muka olla, mutta omiin korviin on pakko luottaa. Jos tämä on tosiaan virallinen julkaisu, jota kuuntelemme, niin Tool on valitettavasti tainnut edetä liian kauan sellaisesta ilmaisusta joka minua puhuttelee.
Ihan hyvä levy tämäkin kyllä on, mutta olisin luullut, että Tool kykenee parempaan. Minulle useampikin hyvä biisi ei vielä tarkoita automaattisesti huippulevyä, koska kokonaisuus on aina enemmän kuin osiensa summa. Tämän paketin kohdalla en kykene oikein minkäänlaista kokonaisuutta tuntemaan. En olisi myöskään koskaan uskonut, että Tool kierrättäisi ideoita yhtä läpinäkyvästi kuin se tällä levyllä tuntuu tehneen. Alkaakin siis vaikuttamaan siltä, että 10,000 Days on ainakin vuotaneen versionsa puolesta mukava läpileikkaus Toolin urasta - ei muuta.
Undertown tienoille.