Tool – vieläkö sedät jaksaa heilua?

  • 47 550
  • 358

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä kertaa laulajalla pysyi varmaan housut jalassa koko keikan eikä nähty mitään virtsaamisia?
Eikö tästä ollut juttua jokin aika sitten että siellä lavalla on Toolin toimesta "kuseminen kielletty" kyltit?
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Maanantaina olisi ensimmäinen Tool-keikka. Eihän noita settilistoja katsellessa voi pettyä mitenkään, mutta vielä ei ole ihan omaan makuun optimaalisinta tämän kiertueen biisilistaa nähty. Lontoo ehkä lähimpänä. Hankala sanoa, kun aina joku ehdottomasti listalle kuuluva puuttuu.

Toolin suhteen olen erittäin myöhäisherännyt ja nyt ihmetyttää miksen ollut tutustunut jo aiemmin. Onni onnettomuudessa, että Toolin kohdalla kaikki ovat vielä elossa ja liveshow on nähtävissä.

Kovat on odotukset enkä silti oikein keksi miten voisi edes pettyä, jollei koko hommaa peruta.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Muutama päivä piti vetää happea ja toipua reissusta.

Olihan se huikea kokemus kaikin puolin. Ensin meni tunti paitaa jonotaessa, siihen olisi voinut järjestelyiden puolesta keksiä muita ratkaisuja. Muuten toimi kaikki loistavasti. Muualla ei juurikaan tarvinnut jonottaa.

Biisilistalta Right In Two olisi saanut olla The Patientin tilalla, mutta muuten ei uskalla valittaa mistään. Oma paikka oli takana yläkatsomossa, joten ainakin lavashown kaikkine efekteineen näki kokonaisuudessaan ja soundit oli hämmästyttävän hyvin kohdallaan myös taakse. Etäisyys ei siksikään haitannut, kun nämä eivät ole yhteislaulua ja rytmikästä taputusta varten.

- Opiaten aikana tuli kitarasoolon vetämään itävaltalainen youtube-kitaristi Bernth (meni ohi livenä mutta google kertoi). Hyvin tilutteli ja varmasti hänen uransa huippuhetkiä.
- Culling Voices muuttui livenä hyvästä biisistä maagiseksi. Huikea tunnelma, kun nelikko istui ja soitti lavan etuosassa silpun hiljalleen leijuessa katosta.
- hieno systeemi tuo kamerakielto. Itsekin tulee turhan paljon räpsittyä kuvia tai videota, nyt vain keskittyi itse asiaan. Invincible oli parempi sekin kuunnella omin korvin ja katsoa omin silmin, kun oli tottunut (muutama kuva pakko räpsäistä alkuun). Useampi tyyppi lensi myös pihalle, joten valvonta toimi hyvin. Viimeisin näistä aivan Culling Voicesin loppuhetkillä.

Nopealla arviolla tämä voi hyvinkin mennä ykköseksi omista keikkakokemuksista. Tunnelma, musiikillinen loisto ja yksinkertaisesti mahtavat biisit saavat kyllä haluamaan heti lisää. Toivottavasti ei jäänyt viimeiseksi Euroopan kiertueeksi.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Tool palaa Eurooppaan ja Britteihin ensi vuonna! Paikkakunnat ja päivämäärät tosin vielä julkistamatta. Voisi olla jo kohtuullista saada nämä keikalle myös Suomeen, edellisestä kun on sen verran jo vettä virrannut. Eipä siinä, valmis vaikka reissaamaan näiden perässä kuten vuonna 2022 kun soittivat Frankfurtissa.

Nyt soittoon jumalainen Fear Inoculum 5LP
 

Liitteet

  • 20231108_215628.jpg
    20231108_215628.jpg
    941,1 KB · kertaa luettu: 84

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Vittu kyllä! Meitsi näkee Toolin Stokiksen Tele2 Areenalla 25. kesäkuuta ens kesänä.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Vittu kyllä! Meitsi näkee Toolin Stokiksen Tele2 Areenalla 25. kesäkuuta ens kesänä.
Itse kanssa kokeilen tuolle keikalle saada liput.
Myös Krakova / Berlin kelpaa
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Joo itse en kuulu klubiin.. mutta 16päivä on pyhitetty sille että liput tulee hommattua. Myös puoliso on antanut vihreää valoa. Joten katsotaan mihin sitä kesällä lähdetään.

Edit: sen verran pitää korjata että minä lähden. Rouva ei oikein ole syttynyt Toolin komeuteen
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös